abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61195886
Ik vind Jonathan een hele mooie naam, maar eigenlijk alleen in het Engels uitgesproken. En daar zou ik me niet aan wagen in Nederland

Wij hadden lange tijd een meisjesnaam in gedachten, maar daar zijn we niet meer zo zeker van. Deze naam zag ik hier echter vrijwel nooit langskomen, terwijl die toch niet zo bijzonder is.
We hebben u ook een andere keus die we heel mooi vinden, en die zag ik ook nooit.

Nu zie ik ze allebei ineens meerdere keren langskomen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:28:44 #152
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_61195975
Oh Jonathan vind ik juist in het Nederlands zo mooi. Net als Jonas en Nathan.
Op zn Engels klinkt dat hier voor geen meter.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_61196151
Jonas wel, vind ik erg mooi.
Nathan uitgesproken als naatan vind ik toch niet echt mooi. Op z'n Engels dan weer wel, maar dat wordt dan weer niet mooi gedaan in Nederland.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:41:19 #154
176471 oh-oh
pi_61196324
Jonas of Jonah, alletwee even mooi.
Nathan betekent volgens mij de wijze, vind ik ook echt wel mooi ( maar ik ken dr wel best een paar ).
Echt, ik ken te veel mensen die bv de namen van hun eigen kleinkinderen niet uit kunnen spreken.
Hier op kantoor iemand opa geworden.
Ik vraag hoe hij heet, de verse kleinzoon.
Sjorsj.
Ik zeg Sjors???
Ja ja, Sjorsj, net als Bush weet je wel.
George. Ja leuk, dat krijgt toch niemand hier fatsoenlijk zn bek uit...
Ik ken ook een opa met een Destiny als kleindochter, die noemen ze maar gewoon Desje want dat lukt hun echt niet hoor.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_61196693
Jonathan zou bij ons op zn Nederlands uitgesproken worden. Daar hebben we bewust voor gekozen zo ondanks dat we nog geen kinders hebben maar omdat je anders dus met die uitspraak zit. Ik vind jonathan in het engels ook mooi, en matthew en nathan en nog veel meer. Maar omdat het door het gros van de mensen in NL dan tot een vernederlandste uitspraak komt wil ik dat dus liever niet. Amelie is dan wel geen NLse naam, maar daar kan denk ik weinig fout mee gaan qua uitspraak.
Verder ben ik wel erg van de Franse namen (heb zelf een tijd in frankrijk gewerkt), maar daar beginnen we maar niet aan... Ik vind Magaly en Josiane (spreek uit als sjoziahn, kan het niet zo goed uitleggen, met een korte ah en die e net niet uitspreken zeg maar maar wel zodat de -n- niet helemaal full stop is.) lekker duidelijk hè? haha. Maar goed, dat zou hier waarschijnlijk Jozianne worden dan ofzo en dat vind k weer minder.

En destiny tsja... Ik ken een kindje dat Vanity heet. Ik kon er niets aan doen maar moest toch wel erg lachen om die naam en heb aan het nichtje van het kind gevraagd of pa en ma zich wel bewust waren van de betekenis...
Overigens ken ik ook een Chastity en dat meiske is dr halve pubertijd consequent door een hoop docenten "gastietie" genoemd... :S
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 28 augustus 2008 @ 18:22:20 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61198648
Magaly!
Hoewel ik dat met 'ie' zou doen. Heeft een hele mooie klank die naam.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 18:25:59 #157
108648 cattie
lieve moeder
pi_61198808
Maeva, Magaly, Josiane, mooie namen, maar niet mijn keus, want dat gaat nooit goed bij de uitspraak. Vandaag zag ik nog een leuke:
Melody
pi_61199865
Nee precies Cattie, daarom doen wij het ook niet.
Melody bleh. Die is inmiddels wel ingeburgerd zo een beetje toch? Net als Joy ofzo? Ik vind dat een beetje de "Chanel" namen van de jaren '90 zeg maar Net zoals wat iemand eerder al zei over Kevin/Delano/Donovan/Rodney/Mitchel enzoverder.

Het is niet mijn ding, maar klaarblijkelijk zijn er hele volksstammen die er wel blij van worden
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 28 augustus 2008 @ 19:32:56 #159
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_61200682
Mijn eerste reactie Maeva, wow, mooie naam
Maar bedenk me net dat W.'s zusje (mijn schoonzusje dus) als tweede naam Maira is, dat lijkt er wel heel erg op...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_61200768
mooi hè haha ik ben er nog steeds verliefd op, maar mn lief vindt die naam echt niks, dus ja, dan houdt het gewoon op. Daarnaast heeft mn lief ook een zeer uitgebreide familie en werkelijk alle namen die ik leuk vond had ie wel een neefje of nichtje die zo heet... pfff, moeilijk, deze vier zijn er uiteindelijk over gebleven, hoewel we wel twijfelden over Thijmen omdat zijn broertje Thijs heet. Maarja, ach. We zien het wel

En als het een tweede naam is dan zou ik daar persoonlijk denk ik niet zo veel moeite voor doen, qua of iemand in mijn omgeving die naam misschien als tweede naam heeft. Dan mag ze het mooi beschouwen als een soort semi-vernoeming haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 28 augustus 2008 @ 19:46:48 #161
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_61201004
mijn neefje heet Jonathan en dan hebben we nog Tijmen (zonder h), Justin, Mike, Kevin, Kyran en Shanneska en Shaylee (de meisjes zijn half antiliaans)

Vanmiddag in mn winkel een moeder met 2 kinderen, helaas ben ik de een vergeten, maar zn grote broer heette Aurelius
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_61201654
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:36 schreef huuphuup het volgende:
mooi hè haha ik ben er nog steeds verliefd op, maar mn lief vindt die naam echt niks, dus ja, dan houdt het gewoon op. Daarnaast heeft mn lief ook een zeer uitgebreide familie en werkelijk alle namen die ik leuk vond had ie wel een neefje of nichtje die zo heet... pfff, moeilijk, deze vier zijn er uiteindelijk over gebleven, hoewel we wel twijfelden over Thijmen omdat zijn broertje Thijs heet. Maarja, ach. We zien het wel
Ik kan me voorstellen dat als je zelf een grote familie hebt (of je partner) en je van vrij bekende standaard Nederlandse namen houdt je wel continu hebt dat er wel een neefje/nichtje/tante etc is die een soortgelijke naam heeft. Net wat je zegt; broertje Thijs, en Thijmen vind jullie mooi.
Ik zou dat dan gewoon een keer naast me neerleggen, anders blijf je wel aan de gang, als je veel familie hebt. Thijs en Thijmen vind ik nou niet echt zo op elkaar lijken, meer op papier dan als uitspraak.

Ik heb een kleine familie en de helft is niet Nederlands, dus heb niet zo snel dat iets ergens op lijkt, maar als ik m'n rijtje favo-namen nu bekijk is er ook wel altijd een klank of begin van de naam die ergens op lijkt. Zelfs al zijn het namen uit 3 of 4 verschillende landen. Zo zie je maar weer. Jammer dan
pi_61201726
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 18:25 schreef cattie het volgende:
Maeva, Magaly, Josiane, mooie namen, maar niet mijn keus, want dat gaat nooit goed bij de uitspraak.
Of de spelling gewoon wat makkelijker maken voor een goeie uitspraak...
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:46 schreef Nonneke het volgende:

Vanmiddag in mn winkel een moeder met 2 kinderen, helaas ben ik de een vergeten, maar zn grote broer heette Aurelius
Ik zou het zelf niet kiezen, maar ik vind er niks mis mee.
Beter dan dat je een naam kiest waarvan er in elke klas wel weer 2 rondlopen, zoals veel Nederlandse namen. Maar ja zo is het allemaal verschillend. En eigenlijk wel érg leuk dat "we" allemaal zo'n andere smaak hebben
pi_61202137
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:46 schreef Nonneke het volgende:
mijn neefje heet Jonathan en dan hebben we nog Tijmen (zonder h), Justin, Mike, Kevin, Kyran en Shanneska en Shaylee (de meisjes zijn half antiliaans)

Als in, keizer Aurelius??

hmmm, dat is misschien toch wel een beetje veel eer voor een klein kind... maar goed, het blijft uiteindelijk een naam, zelfs keizers en koningen hebben namen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61202225
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 20:30 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Als in, keizer Aurelius??

hmmm, dat is misschien toch wel een beetje veel eer voor een klein kind... maar goed, het blijft uiteindelijk een naam, zelfs keizers en koningen hebben namen
En die zijn ook als klein kind begonnen
pi_61202234
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 20:30 schreef huuphuup het volgende:

maar goed, het blijft uiteindelijk een naam, zelfs keizers en koningen hebben namen
pi_61202275
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 20:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En die zijn ook als klein kind begonnen
precies dat bedoel ik

nou wachten op de eerste die zn dochter Beatrix noemt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61202450
Novalis zag ik langskomen op mijn werk vandaag... (de naam dan he.)
pi_61202711
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 20:35 schreef huuphuup het volgende:

[..]

precies dat bedoel ik

nou wachten op de eerste die zn dochter Beatrix noemt
Zouden er ook Maxima's komen of al zijn?
Maxim komt wel voor, vind ik ook erg leuk
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:06:31 #170
176471 oh-oh
pi_61202960
Nou vind ik Amalia eigenlijk stiekem een hele leuke naam, leuk voor een klein meisje maar zeker ook wel een koninginnenaam, dus die hebben ze mooi gekozen ( Alexia en Ariane daarentegen ).
Ik zag net op tv Yaron, betekent vreugde. Hele mooie naam!
( Groucho Marx )
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:13:24 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61203144
Volgens de namenteller site is de naam Beatrix 7 keer gegeven sinds 1996 en Maxima wat vaker, 4 keer in 2000, 1 keer in 2001 en 5 keer in 2002.
pi_61203815
jeetje zo vaak nog joh? Niet dat het niet mag natuurlijk maar Beatrix is gewoon een hele aparte of bijzondere naam. Net hoe je het noemt Ik ken wel meerdere dames met de naam Beatrijs, maar Beatrix ken ik eigenlijk alleen maar van onze koningin en ik vind het ook echt een koninklijke naam. T zal vast de X zijn, die doet het em denk ik.
Maxima vind ik wel gaan, was te verwachten dat ie naam vaker gegeven zou worden. En Amalia vind ik inderdaad ook fit for a queen. En erg mooi, maar wat wil je, Amelie staat bij mij op 1 :p
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61208198
ik heb 't wel eens in de supermarkt horen roepen hoor 'maxima, kom hier!'
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:51:01 #174
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_61208907
Luana is een kennis van mij, en blijf dat een hele mooie leuke naam vinden.
En vandaag in de zaak een Karsten, had ook wel iets
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:38:00 #175
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61211631
Avalon is ook zo mooi Zo heet mijn kleine buurmeisje
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: