abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61022827
Ik heb het altijd een beetje gezeur gevonden van Erik. En ik was heel blij vandaag met 2 x goud en zo.

Maar dit bericht slaat je toch koud om het hart....
quote:
Dwangarbeid voor bejaarde Chinezen

PEKING - Twee Chinese vrouwen van dik in de zeventig zijn veroordeeld tot een jaar dwangarbeid wegens het vele malen indienen van verzoeken om te demonstreren tijdens de Olympische Spelen. Dit heeft een familielid van een van hen woensdag gezegd.

Wu Dianyuan (79) en haar buurvrouw Wang Xiuying (77) hoorden zondag dat zij een jaar lang heropvoeding door dwangarbeid moeten ondergaan. De reden achter de straf is niet nader uitgelegd, maar voorlopig zijn de bejaarden nog niet opgepakt. Het duo staat onder observatie van een buurtwacht en het is onduidelijk of zij naar de gevangenis worden gestuurd.

‘Wang Xiuying is bijna blind en invalide. Wat voor dwangarbeid moet zij verrichten?’, zegt Li Xuehui, de zoon van Wang.

Het vonnis volgt op de herhaalde pogingen van de twee bejaarde vrouwen om te mogen demonstreren tegen gedwongen uitzetting uit hun huizen. De Chinese regering heeft drie plekken in Peking aangewezen waar tijdens de Spelen na toestemming gedemonstreerd mag worden. De Spelen eindigen zondag, maar er is geen enkel verzoek tot demonstreren op deze plekken gehonoreerd.
Zometeen gezellig nog de Paralympics en ondertussen een gehandicapte bejaarde vrouw naar een strafkamp sturen. Ik heb er meer dan een dubbel gevoel bij.
pi_61022901
Niets is wat het lijkt hè
Alvast gefeliciteerd met je 'verjaar'dag SCH, sterkte!

[24 uurst topic] Hiep hiep Hoer ahhhhh voor SCH
(saved by the clock)

[ Bericht 2% gewijzigd door ilona-scuderia op 21-08-2008 22:32:28 ]
pi_61024040
nee, van muiswinkel heeft geen gelijk anders was dit niet aan t licht gekomen
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_61024103
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:53 schreef kawotski het volgende:
nee, van muiswinkel heeft geen gelijk anders was dit niet aan t licht gekomen
Anders waren die huizen van die vrouwen helemaal niet met de grond gelijk gemaakt bedoel je.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 22:54:59 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_61024109
Wie??
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_61025805
Natuurlijk had Van Muiswinkel gelijk; de spelen in China zijn de meest hypocriete spelen ooit. Ik zie het liever positief; door alle aandacht voor China krijgen de mensen in het westen ook heus wel iets mee over de mensenrechten en die signalen zijn echt niet positief.

Maar goed, dat is politiek. De atleten en supporters willen gewoon mooie sport (laten) zien en dat lukt ze tot nu toe prima
Big dick.
pi_61026300
Duh, natuurlijk heeft van muisdinges gelijk. Je moet wel erg weinig van de wereld weten om dat niet in te zien.

De wereld is een rotte appel, en mensen zijn van nature niet erg aardig. we zijn namelijk gericht op het bevoordelen van onszelf en onze kinderen (kijk maar eens naar al die lieve vogeltjes buiten in de tuin, de natuur doet niks anders dan eten( moorden) en gegeten worden

Ik ben best wel verdrietig als ik eens wat beter nadenk over China, maar een dag later vergeet ik het weer en sta ik te juichen bij zo'n Maarten 'geen idee hoe die gast heet' die de 10 km zwemmen wint en tijdens de huldiging en de verhalen achteraf moet ik bijna huilen van ontroering.

En bij de laatste 2 minuten van de waterpolo dames ben ik maar gaan zappen van de spanning...

Zo denk ik ook nooit aan de arme bermbom Afghaantjes, de aids Afrikanen of de Amerikanen die de wereld naar de klote helpen onder Bush.

Ik ben een mens en heb genoeg aan mijn eigen problemen. En die Chinezen moeten maar massaal in opstand komen en hun eigen onderdrukking oplossen. Ga maar eens met 300 miljoen man staken.....
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:41:51 #8
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61027299
schande, maar dat staat los van de spelen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:09:17 #9
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_61032119
Schijnheil van Muiswinkel, hij gign een paar terug zonder probleem naar Zimbabwe voor het WK cricket, walgelijk. Dan moet je gewoon alles boycotten, klaar.
pi_61032570
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:22 schreef SCH het volgende:

Zometeen gezellig nog de Paralympics en ondertussen een gehandicapte bejaarde vrouw naar een strafkamp sturen. Ik heb er meer dan een dubbel gevoel bij.
Maar eigenlijk wist je al dat er dit soort misstanden in China waren, toch?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_61032850
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:41 schreef rubbereend het volgende:
schande, maar dat staat los van de spelen
Lijkt me heerlijk, als je dat zo los van elkaar kunt zien.

Over 4 jaar zullen wij ons de ogen uit onze kop schamen dat deze spelen hebben plaatsgevonden.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61033091
Tuurlijk zat er een kern van waarheid in, maar de OS boycotten is onzin. Die man is zo hypocriet als de neten
pi_61033182
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:48 schreef TheArt het volgende:
Tuurlijk zat er een kern van waarheid in, maar de OS boycotten is onzin. Die man is zo hypocriet als de neten
Boycotten niet doen inderdaad, maar OS toewijzen aan China kun je je vraagtekens bijzetten. Maar goed, denk dat de Chinezen goed betaalden, dus kijk je als IOC lid de andere kant op.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_61033242
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:51 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Boycotten niet doen inderdaad, maar OS toewijzen aan China kun je je vraagtekens bijzetten. Maar goed, denk dat de Chinezen goed betaalden, dus kijk je als IOC lid de andere kant op.
Het IOC is dan natuurlijk ook een verkapte kapitalistische organisatie.

Onder Samaranch heeft het commerciële denken een vlucht genomen.
pi_61033275
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:53 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het IOC is dan natuurlijk ook een verkapte kapitalistische organisatie.

Onder Samaranch heeft het commerciële denken een vlucht genomen.
Kapitalisten die graag zaken doen met communisten. Veel gekker moet het niet worden he.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_61033329
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Kapitalisten die graag zaken doen met communisten. Veel gekker moet het niet worden he.
De vraag is natuurlijk sowieso hoe zuiver in de Marxistische leer China nog is.

Maar goed, opportunisme viert hoogtij in Lausanne. Maar is dat zo verrassend?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:02:17 #17
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_61033443
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Lijkt me heerlijk, als je dat zo los van elkaar kunt zien.

Over 4 jaar zullen wij ons de ogen uit onze kop schamen dat deze spelen hebben plaatsgevonden.
Lijkt me niet. Na Moskou 1980 en 1984 vindt men het vooral hoe zonde het is dat die spelen geboycot werden door bepaalde landen. Op het WK van Argentinië 1978 is ook maar weinig kritiek. Ik denk juist dat de Spelen voor China van positieve invloed kunnen zijn. Lees de NRC Next maar van vandaag !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_61033599
Wat staat er dan in dat artikel Falco? (de conclusie?)
pi_61033754
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:02 schreef Falco het volgende:

Ik denk juist dat de Spelen voor China van positieve invloed kunnen zijn.
Lijkt me vooral een korte-termijn verhaal. Ik vrees dat als Bejing weer uit de spotlight is, de riemen weer strak aangehaald zullen worden door het regime.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:21:41 #20
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_61033950
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

China is de snelst groeiend economie ter wereld, die zijn allang kapitalistisch. Alleen de staat bepaald hoe het geld verdeeld wordt.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_61033995
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

Lijkt me vooral een korte-termijn verhaal. Ik vrees dat als Bejing weer uit de spotlight is, de riemen weer strak aangehaald zullen worden door het regime.
Als de OS nooit aan Beijing was toegewezen, had het Chinese probleem helemaal geen aandacht in de Westerse media gehad. Een paar maanden vol in de spotlights verkies ik dan boven helemaal nooit aandacht krijgen.
pi_61034002
Van Muiswinkel moet zich daar maar niet mee bemoeien, Mao bemoeit zich ook niet met die afgezaagde grappen van hem.
pi_61034079
1.5 miljard Chinezen, die ga je echt niet in bedwang houden met een topscore op de OS.
pi_61034085
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:23 schreef TheArt het volgende:

[..]

Als de OS nooit aan Beijing was toegewezen, had het Chinese probleem helemaal geen aandacht in de Westerse media gehad. Een paar maanden vol in de spotlights verkies ik dan boven helemaal nooit aandacht krijgen.
Achja, die executies, ontruimingen en weet ik veel wat allemaal zien we maar even door de vingers dan he. Foei, stoute China!
pi_61034160
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:26 schreef Jarno het volgende:

[..]

Achja, die executies, ontruimingen en weet ik veel wat allemaal zien we maar even door de vingers dan he. Foei, stoute China!
China zet dan een super turnteam in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')