Dat is ook mogelijk volgens de Bijbelmythe, mensen hebben immers een vrije wil enzoquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:00 schreef Topspin het volgende:
[..]
Denk niet dat alle mensen massaal zouden luisteren mocht er een God zijn die als hoogste rechter speelt. Mensen hebben een eigen willetje en zo zullen er genoeg mensen zijn die niet accepteren dat er een God is. Verzet tegen God zelfs al is God zichtbaar op aarde lijkt me iets dat mogelijk is.
Maar wat preek ik nu al 16 topics lang? Het einde van de wereld is dichtbij. Jezus komt spoedig terug voor het laatste oordeel. Er moeten echter nog wat belangrijke dingen gebeuren, zoals de onthulling van de antichrist voor de hele wereld, de plagen, het onderscheid tussen Gods volk en en anderen. Kan je allemaal in de profeties van de bijbel vinden. Ik heb alle reden om te geloven dat we in de eindtijd leven, ookal zijn er natuurlijk al velen voor ons geweest die dat beweerd hebben.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:00 schreef neo567 het volgende:
[..]
1)Omdat de mens hebzuchtig is als de neten!
Ze moeten elkaar is met rust laten en niet van dichtbij met een geweer door de kop schieten, om wat dan ook te bereiken, ik kan het wel maar keer liever de andere wang toe dan, enop een gegeven moment ga je wel terug schieten !
2)En door een gebrek aan een GOD die niet bestaat, anders had ie allang zich gemanifesteerd, waar is ie bang voor? Durft ie het laatste oordeel niet te vellen over ons nietige mensen?
Kom op laat je zien God-verdomme GOD als je bestaat. Maar tis een kwestie van geloof, dan geloof ik dat niet.
Niet, en het was geen paranoia, maar oprechte verbazing dat je me dat vraagt omdat je me allang hebt ingedeeld ergens.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zet je paranoide modus eens uit.
Hoe valt jouw spirituele leven te definiëren?
Op de zuidpool is het alles behalve warm hoorquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:21 schreef neo567 het volgende:
Volgens mij is het ook luciferiaans dat het kompas naar het noorden is afgesteld (gepolariseerd), waarom niet naar het zuiden![]()
ALs God warmte is zou je zeggen zet je kompas naar het zuiden ipv noord (=koud), maar heb vernomen dat de magnetische polen aan het wisselen zijn
Dat gevoel heb je, dat je een eigen wil hebt, maar is het wel zo, ben je niet gewoon simpelweg een radar/tandwiel, die draait zoals het volgens een blauwdruk hoort te draaien, dat is een vraag die je liever niet beantwoord ziet, omdat je dan dat gevoel kwijt bent, maar de realiteit is, dat je dat wel bent, tenzij je je gaat verzetten en niet mee doet aan deze zg maatschappij, maar je zal wel moeten, zoals jezus zei: laat alles varen/achter en wees vrij !quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:00 schreef Topspin het volgende:
[..]
Denk niet dat alle mensen massaal zouden luisteren mocht er een God zijn die als hoogste rechter speelt. Mensen hebben een eigen willetje en zo zullen er genoeg mensen zijn die niet accepteren dat er een God is. Verzet tegen God zelfs al is God zichtbaar op aarde lijkt me iets dat mogelijk is.
Vind het persoonlijk ook helemaal niet zo evil in de mensheid, genoeg mensen die wat voor anderen over hebben zonder dat ze er wat voor terug verwachten en ook mensen die zich goed gedragen zonder bij het minste of geringste elkaar de kop in te slaan. Zo erg is het ook alweer niet uit de hand gelopen, ligt maar net waar je je op focussed ook.
Nee, om de keuze voor rechtvaardigheid en liefde te maken, ook voor je vijanden, in plaats van mee te doen aan de zonden van de wereld.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:04 schreef Topspin het volgende:
Bangmakerij zo kan ik het zienZaaien van angst onder de mensheid. Alsof het allemaal bij het plan hoort om de mensen te laten luisteren en in toom te houden plus zich te laten aansluiten bij God.
Nee, het is niet met een toon van angst geschreven, maar met een toon van aanmoediging. De toekomst wordt onthuld, en er wordt beschreven wat er gaat gebeuren met de duivel, hoe Jezus terugkomt, wat er met zijn volgelingen gebeurt, en wat hun beloning is als ze volhouden. Het is bedoeld ter aanmoediging, hoop, doorzettingsvermogen, inzicht, zeker niet angst.quote:Ik zeg niet dat het onmogelijk is dat het gebeurt, denk van de andere kant dus wel dat het bedoeld is geweest om angst te zaaien door de schrijvers van de bijbel.
Ach ja, profeties, plagen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar wat preek ik nu al 16 topics lang? Het einde van de wereld is dichtbij. Jezus komt spoedig terug voor het laatste oordeel. Er moeten echter nog wat belangrijke dingen gebeuren, zoals de onthulling van de antichrist voor de hele wereld, de plagen, het onderscheid tussen Gods volk en en anderen. Kan je allemaal in de profeties van de bijbel vinden. Ik heb alle reden om te geloven dat we in de eindtijd leven, ookal zijn er natuurlijk al velen voor ons geweest die dat beweerd hebben.
Je weet dat dromen een verwerking zijn van wat je voor je neus krijgt he, dat voor een enorm deel iig.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:22 schreef Windigo het volgende:
Ik moet zeggen dat ik bepaalde dingen die hier besproken worden toch wel onprettig vind. Ik heb zelf helemaal geen goed gevoel bij die Maitreya, en ik heb deze week een hele vreemde ervaring daarmee gehad.
Ik zocht op energy-healing en ik kwam op deze foto, daar schrok ik best van.
http://www.share-internat(...)ers/sf_july2002.jpg.
Het bleek te gaan om Maitreya die bezit nam van iemand. Wat mij vooral opviel waren de vlammen bij zijn handen, dat leek op Reiki. Maar t ziet er niet erg prettig uit, nietwaar?
Die nacht had ik een droom, waarin ik een soort magere hein voor me zag staan, die zich voorstelde als maitreya. Ik opende mijn armen voor hem en hij werd onderdeel van mij. Ik schrok daar zo van in mijn droom dat ik Jezus aanriep en daarna wakker werd. Ik werd wakker met rode ogen (alsof ik geblowd had) en superwarme handen maar besteedde er verder niet zoveel aandacht aan. Vond t maar een rare droom.
Sindsdien word ik snachts vaak overspoelt met Reiki en droom ik soms nog over hem. Vreemd he? Ik denk niet dat het door de Reiki komt, maar toch..t is vreemd.
Het maakt wel dat ik ga twijfelen aan de goedheid ervan.
Maar toch fascineert het je en ben je op onderzoek uitgegaan!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:10 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ach ja, profeties, plagen.
Er is er nog niet een uitgekomen so far. Ook de profeties van jouw eigen geloofsstroming niet. Maar de redenen daarvoor worden altijd weer schoongepraat door nog een ander bijbelvers, dat de profetie van het eerste weer teniet doet of anders uitlegt....
Tja.
Geloof jij dat er nu op dit moment profeten zijn ali?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Door je vinger bij zijn mond te houden als die persoon praat.
[..]
Ja, dat discredit mijn profeet toch niet? De profeten van God profeteerden in die staat. Andere vormen zijn dus niet bijbels en hoeven dus wat mij betreft niet van God te komen.
[..]
Waarom word je dan steeds ouder tot je dood gaat?
[..]
Dat is onzin. Ik werd echt geen christen voor de geestelijke krachten of pracht en praal, maar omdat ik geloofde dat het de waarheid was. Denk niet dat het leuk is om christen te worden, je kiest er bewust voor om al je geloofwaardigheid te verliezen, je hele leven om te gooien, zie het als uit de kast komen als homosexueel als je al je vrienden, familie en onbekenden moet vertellen. Er is niets aantrekkelijks aan.
[..]
Geen vergeving van zonden via een eerlijk offer.
Helicopter-view installeren doe ik wel eens om van afstand naar de maatschappij te kijken zodat ik als het ware ff eruit stap als tandwiel of onderdeel. Eens zien hoe het eraan toe gaat van afstand en vervolgens weer als een soort automatische piloot verder gaan. Vind het overigens niet eens zo erg dat ik onderdeel ben van de maatschappij hoewel al die bureaucratie me dan wel gestolen kan worden en zo zijn er meer van die dingen die in mijn ogen niet kloppen zoals de stempel die je krijgt wanneer je dit of dat hebt meegemaakt. Dan krijg je meteen een etiket opgeplakt waar je de rest van je leven mee moet rondlopen. Niet eens alleen bij uitval uit de arbeidsmarkt maar sowieso dat mensen onderling etiketten plakken zelfs alleen al wanneer ze iemand er vreemd vinden uitzien dan komt het etiket vreemde naar voren en steeds als ze die tegen komen is het weer die vreemdelingquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:08 schreef neo567 het volgende:
[..]
Dat gevoel heb je, dat je een eigen wil hebt, maar is het wel zo, ben je niet gewoon simpelweg een radar/tandwiel, die draait zoals het volgens een blauwdruk hoort te draaien, dat is een vraag die je liever niet beantwoord ziet, omdat je dan dat gevoel kwijt bent, maar de realiteit is, dat je dat wel bent, tenzij je je gaat verzetten en niet mee doet aan deze zg maatschappij, maar je zal wel moeten, zoals jezus zei: laat alles varen/achter en wees vrij !
Ik doe ook gewoon mee aan deze maatschappij maar echt blij en leuk vind ik het niet enzal dat nooit vinden, maar dat is mijn probleem![]()
Geld voor iedereen niet speciaal voor jou
Uiteraard, alles fascineert me, ik ben een vrij leergierig persoon. En ik ben niet op onderzoek uitgegaan door deze topics, dat onderzoek doe ik al jaren. Waarom denk je dat ik uit de kerk ben gestapt dan? Zonder odnerzoek?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar toch fascineert het je en ben je op onderzoek uitgegaan!
Ja ik hoop het met jou dat het einde der dagen komt 2013; 2012 is het 2013de levensjaar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar wat preek ik nu al 16 topics lang? Het einde van de wereld is dichtbij. Jezus komt spoedig terug voor het laatste oordeel. Er moeten echter nog wat belangrijke dingen gebeuren, zoals de onthulling van de antichrist voor de hele wereld, de plagen, het onderscheid tussen Gods volk en en anderen. Kan je allemaal in de profeties van de bijbel vinden. Ik heb alle reden om te geloven dat we in de eindtijd leven, ookal zijn er natuurlijk al velen voor ons geweest die dat beweerd hebben.
Nou, omdat ik een zeer levendige fantasie heb, niet kan nadenken, niet kan lezen, alles klakkeloos aanneem, en geloof wat ik wil geloven, en de rest tot satanisch verdoem, dat maakt mijn leven makkelijker en dan kan ik hopen op iets beters zolang ik nog in een verrotte wereld leef.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:18 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Uiteraard, alles fascineert me, ik ben een vrij leergierig persoon. En ik ben niet op onderzoek uitgegaan door deze topics, dat onderzoek doe ik al jaren. Waarom denk je dat ik uit de kerk ben gestapt dan? Zonder odnerzoek?
Maar waarom ben jij zo stellig in je eindtijd fantasie als er nog niet een profetie, plaag, is uitgekomen? Als zelfs de ZDA het mis had met de voorspelling over de terugkeer van Jezus?
The ASE mode (cyclops mode),geweldig, vroeger konden alleen filosofen dat ( aristoteles enz) maar nu hebben wij ook kennis van lezen enschrijven en daardoor ook diezelfde visie als we willen,maar we moeten toch weer aan het werk, in kliekjes mee draiien in de file staan , of in de rij van de kassa van de winkel, allemaal opstellen in rijen!! Komt toch weer bij die verschrikkelijke romeinen vandaan (legioenen enz)...quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:15 schreef Topspin het volgende:
[..]
Helicopter-view installeren doe ik wel eens om van afstand naar de maatschappij te kijken zodat ik als het ware ff eruit stap als tandwiel of onderdeel. Eens zien hoe het eraan toe gaat van afstand en vervolgens weer als een soort automatische piloot verder gaan. Vind het overigens niet eens zo erg dat ik onderdeel ben van de maatschappij hoewel al die bureaucratie me dan wel gestolen kan worden en zo zijn er meer van die dingen die in mijn ogen niet kloppen zoals de stempel die je krijgt wanneer je dit of dat hebt meegemaakt. Dan krijg je meteen een etiket opgeplakt waar je de rest van je leven mee moet rondlopen. Niet eens alleen bij uitval uit de arbeidsmarkt maar sowieso dat mensen onderling etiketten plakken zelfs alleen al wanneer ze iemand er vreemd vinden uitzien dan komt het etiket vreemde naar voren en steeds als ze die tegen komen is het weer die vreemdelingHeb wel tijden gedacht of het wel zo mooi is in de Nederlandse maatschappij maar zo zal ieder land zijn nadelen en voordelen hebben. Nergens is het perfect of ideaal want dat bestaat niet op deze wereld.
Helicopter view doe ik ook vaker in de stad als het druk is op straat, ff uit de massa en kijken hoe de stroom doorgaat en doorgaat. Het mierennest op aarde.
De maatschappij zoals ze is nu ervaar ik vaak als een gevangenis, als je wilt leven hier zal je erin mee moeten doen, maar volg ik wat ik wil volgen, wat ik zelf voel en ervaar dan kan ik niet in die maatschappij lopen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:08 schreef neo567 het volgende:
[..]
Dat gevoel heb je, dat je een eigen wil hebt, maar is het wel zo, ben je niet gewoon simpelweg een radar/tandwiel, die draait zoals het volgens een blauwdruk hoort te draaien, dat is een vraag die je liever niet beantwoord ziet, omdat je dan dat gevoel kwijt bent, maar de realiteit is, dat je dat wel bent, tenzij je je gaat verzetten en niet mee doet aan deze zg maatschappij, maar je zal wel moeten, zoals jezus zei: laat alles varen/achter en wees vrij !
Ik heb last van eikels in m'n achterhoofd, doordat ze onder m'n dunne kussen onder de tent zitten, heb de eikels weg laten halen, hopen dat ze niet meer terug komenmaar merk ze af en toe nog op !
Ik doe ook gewoon mee aan deze maatschappij maar echt blij en leuk vind ik het niet enzal dat nooit vinden, maar dat is mijn probleem![]()
Geld voor iedereen niet speciaal voor jou
Nee, kies ervoor niet deel te nemen aan de wereld waar je een hekel aan hebt. Laat je niet gek maken, laat de wereld je niet frustreren of verbitteren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:21 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ja ik hoop het met jou dat het einde der dagen komt 2013; 2012 is het 2013de levensjaar.
IK weet ook zeker dat het geen reet uitmaakt wat je gelooft !
Er komt iets aan en je kunt er niets aan doe, dat noemen ze: zitten en geschoren worden!
Maar ik zal blij zijn als het niet met een sisser afloopt, maar erger, einduhluk alles voorbij, niets moet meer, geen zonzin aan horen van andere mensen onderweg op het werk enzz !
Er wordt wel zo verschikkelijk veel onzin verteld, dan weer over luicifer dan weer over God enz, maar we schieten er uiteindelijk geen reet mee op.
Het moet allemaal ook is stoppen!
Duidelijk!!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nou, omdat ik een zeer levendige fantasie heb, niet kan nadenken, niet kan lezen, alles klakkeloos aanneem, en geloof wat ik wil geloven, en de rest tot satanisch verdoem, dat maakt mijn leven makkelijker en dan kan ik hopen op iets beters zolang ik nog in een verrotte wereld leef.
Orde!!!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:27 schreef neo567 het volgende:
[..]
The ASE mode (cyclops mode),geweldig, vroeger konden alleen filosofen dat ( aristoteles enz) maar nu hebben wij ook kennis van lezen enschrijven en daardoor ook diezelfde visie als we willen,maar we moeten toch weer aan het werk, in kliekjes mee draiien in de file staan , of in de rij van de kassa van de winkel, allemaal opstellen in rijen!! Komt toch weer bij die verschrikkelijke romeinen vandaan (legioenen enz)...
ALs de stroom uitvalt voor een week, dan loopt iedereen met z'n stekkertje op straat, en momeplt dan: waar kan ik inpluggen
Oh, stoppen met werken, ook geen hulp ontvangen van de staat, de comp het raam uit enz enz enz enz enz enz?????????quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, kies ervoor niet deel te nemen aan de wereld waar je een hekel aan hebt. Laat je niet gek maken, laat de wereld je niet frustreren of verbitteren.
Als je het onderstaande niet snapt dan liever niet reageren!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, kies ervoor niet deel te nemen aan de wereld waar je een hekel aan hebt. Laat je niet gek maken, laat de wereld je niet frustreren of verbitteren.
Dit bedoel ik helemaal niet. Plaats het even in de juiste context.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh, stoppen met werken, ook geen hulp ontvangen van de staat, de comp het raam uit enz enz enz enz enz enz?????????
Want weet dat ook de leer van jezus erg fel is met betrekking tot eigen gewin, maar hoe doe je dat in deze wereld waar als je geen geld hebt, echt helemaal niets je ook echt niets hebt?
Hoe combineer je het kind van deze maatschappij zijn met de overtuigingen die je hebt?
Hoe kan je kiezen niet deel te nemen aan deze wereld als alles te maken heeft met deze wereld.
Je kan zeggen ik trek me terug, hoe me bezig met goede daden en doe niets meer met deze wereld, maar om dat te bereiken heb je een hele fikse sloot geld nodig, alleen al om land te hebben om op te leven, eten op je bord te hebben, belasting te betalen enz enz enz enz enz enz enz.
Het is eigenlijk niet mogelijk om niet deel te nemen aan deze mensenmaatschappij, je zal er altijd voor een deel deel van uit moeten maken, erin mee moeten gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |