abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 02:33:31 #101
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61028841
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Jij gelooft dat serieus?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 02:37:14 #102
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61028866
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Niet de gewone katholiek, die weet niet beter. Het gaat om de kerk als instituut en degenen die weten bij wat voor organisatie zitten. Het is hetzelfde als bij de vrijmetselaars, de lagere graden worden met opzet op het verkeerde been gezet.
Dat vind ik een hoogmoedige uitspraak. Eigenlijk zeg je dat het merendeel van de gelovigen hartstikke dom is, te stom om ook maar iets te begrijpen.
quote:
Dat weet ik niet. Ik heb genoeg verhalen gehoord van katholieken die er uit zijn gegaan en zich bij ZDA hebben aangesloten. Eigen wens en effort naar waarheid speelt misschien ook mee.
Toch zijn er maar 15 miljoen wereldwijd.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 02:38:25 #103
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61028875
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Moet je er wel bronnen bij geven.
Het was een fictief voorbeeld. Net zo'n kolder eigenlijk als waar die freerunner mee bezig is. Maar toch zou jij hem geld geven?
quote:
Ik vind hem niet hatelijk, maar teveel yoyo. Ik hoef niks goed te praten.
Dan moet je dat ook niet doen

Weltrusten BTW
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:02:24 #104
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61029956
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De enige christelijke stromingen die beweren dat we goden zijn, zijn de gnostische. En deze televangelisten presenteren zich niet als gnostisch. Ze hypnotiseren mensen en planten dan allerlei antichristelijke doctrines in hun hoofd. Ik vind dat oplichting en misleiding.
Dat is eigenlijk niet waar , jouw stroming beweert ook dat je een soort god word in de toekomst
(ontvangen van de heilige geest ) genezen (reiki) profeties (helderziendheid ) toveren , magisch , verbinding met god , waarmee je dingen kan die je in andere stromingen op een andere manier bereikt door het in jezelf te zoeken , Ik heb namelijk niks gehoord wat anders is of andere resultaat geeft of een meerwaarde in jouw geloof .
Alles wat daar word belooft ervaren mensen al eeuwen los van jouw stroming .
helderziendheid ( kijken in verleden, heden, toekomst ) , communiceren met geesten , energieen zien en voelen , telepathie , reizen in de geest naar plekken op aarde en buiten de aarde , ervaren van god , telekinese , engelen die je bijstaan en helpen , het is een oneindig rijk gebied waar er geen tijd en afstand is en je bent ZELF de toegang .
Niet alleen christelijke stromingen maar alle stromingen zeggen dat , dat is wat ze allemaal gemeen hebben , dat zei je eergisteren zelf als een soort complot om ons ervan te overtuigen dat alles besmet was met satan .
Ik geloof niet zo in satan maar je hebt wel goede en slechte energieen en die kan je prima scheiden en het gevoel is een verschil van dag en nacht en goed en slecht , heel duidelijk .
Net zo duidelijk als dat je verdriet en vreugde kan scheiden of liefde in je hart voelt of pijn .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:15:13 #105
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61032257
Mogge mensen
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:15:59 #106
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61032271
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 07:02 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo in satan maar je hebt wel goede en slechte energieen en die kan je prima scheiden en het gevoel is een verschil van dag en nacht en goed en slecht , heel duidelijk .
Net zo duidelijk als dat je verdriet en vreugde kan scheiden of liefde in je hart voelt of pijn .
Als je niet in Satan gelooft, waarom dan wel in slechte krachten? Die komen dan toch ook ergens vandaan, waarom zou dat Satan niet kunnen zijn?
pi_61032338
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:33 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jij gelooft dat serieus?
Nee toen ik het afkeek, geloofde ik het niet meer.

Dit is wel schraal.
pi_61032419
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:37 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat vind ik een hoogmoedige uitspraak. Eigenlijk zeg je dat het merendeel van de gelovigen hartstikke dom is, te stom om ook maar iets te begrijpen.
Nee, dat maak jij ervan. Ik geloof dat het merendeel niet beter weet, zoals ik geloof dat 99,9% van de wereld niet beter weet. De factoren die daarvoor zorgen vat ik niet samen met 'domheid'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 22-08-2008 10:33:06 ]
pi_61032458
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:38 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Het was een fictief voorbeeld. Net zo'n kolder eigenlijk als waar die freerunner mee bezig is. Maar toch zou jij hem geld geven?
Ik wel hoor.
pi_61032655
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 07:02 schreef Summers het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk niet waar , jouw stroming beweert ook dat je een soort god word in de toekomst
(ontvangen van de heilige geest ) genezen (reiki) profeties (helderziendheid ) toveren , magisch , verbinding met god , waarmee je dingen kan die je in andere stromingen op een andere manier bereikt door het in jezelf te zoeken , Ik heb namelijk niks gehoord wat anders is of andere resultaat geeft of een meerwaarde in jouw geloof .
Oke.
quote:
Alles wat daar word belooft ervaren mensen al eeuwen los van jouw stroming .
helderziendheid ( kijken in verleden, heden, toekomst ) ,
God werkt met visioenen, geen helderziendheid of kijken in het verleden. Een profeet van God valt neer op de grond, is onbeweegbaar want is bovenmenselijk sterk, ademt niet maar praat wel. Dat kom je niet tegen op de paranormaalbeurs van zondagmiddag in de polder.
quote:
communiceren met geesten ,
Dat doen we niet.
quote:
energieen zien en voelen ,
Ook niet.
quote:
telepathie ,
Ook niet.
quote:
reizen in de geest naar plekken op aarde en buiten de aarde , ervaren van god , telekinese , engelen die je bijstaan en helpen , het is een oneindig rijk gebied waar er geen tijd en afstand is en je bent ZELF de toegang .
Niet alleen christelijke stromingen maar alle stromingen zeggen dat , dat is wat ze allemaal gemeen hebben , dat zei je eergisteren zelf als een soort complot om ons ervan te overtuigen dat alles besmet was met satan .
Maar Summers, in het christelijk geloof gaat het niet zo zeer om de geesteljike krachten die je ontvangt, het gaat om de oplossing voor zonden. Als je je echt christen wil noemen moet je Jezus's offer aan het kruis accepteren, omdat Hij voor jouw zonden gestorven is. Zodoende kun je weer een kans krijgen op eeuwig leven. In andere religies heb je zoiets niet, daar is geen eens sprake van zonde. Je gaat nu vergelijken op basis van bijzaken, niet datgene waar het christelijk geloof op gefundeerd is. Dus dan snap ik dat je geen meerwaarde ziet. Die is er echter wel degelijk.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:43:41 #111
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61032962
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, dat maak jij ervan. Ik geloof dat het merendeel niet beter weet, zoals ik geloof dat 99,9% van de wereld niet beter weet. De factoren die daarvoor zorgen vat ik niet samen met 'domheid'.
Hoogmoed is denken dat je het beter weet dan 99,9 % van de rest van de schepping van god op wat voor manier dan ook .
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:47:51 #112
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61033080
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:15 schreef Windigo het volgende:

[..]

Als je niet in Satan gelooft, waarom dan wel in slechte krachten? Die komen dan toch ook ergens vandaan, waarom zou dat Satan niet kunnen zijn?
Iedereen heeft zijn eigen namen voor alles denk ik dan , ik geloof niet in een satan die ali beschrijft .
pi_61033100
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:43 schreef Summers het volgende:

[..]

Hoogmoed is denken dat je het beter weet dan 99,9 % van de rest van de schepping van god op wat voor manier dan ook .
Dan maar hoogmoedig. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die op een bepaald gebied meer weten dan 99,9% van de rest van de wereld. Zijn die allemaal hoogmoedig of kan het ook een feit zijn?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:15:53 #114
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61033786
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oke.
[..]

God werkt met visioenen, geen helderziendheid of kijken in het verleden. Een profeet van God valt neer op de grond, is onbeweegbaar want is bovenmenselijk sterk, ademt niet maar praat wel. Dat kom je niet tegen op de paranormaalbeurs van zondagmiddag in de polder.
[..]
Een visioen IS helderzien in de toekomst , je kan ook helderzien in het heden of verleden , allemaal van god , geesten zien is ook helderzien , alleen helderzien heeft verschillende uitingen waaronder visioenen , thank you god ...
Je verhaal begrijp ik niet echt , iemand is onbeweegbaar En sterk ? praat maar ademt niet ? hoe weet je dat iemand niet ademt terwijl diegene wel praat ?
Je moest eens weten wat er allemaal gebeurd gewoon bij mensen thuis in het dagelijks leven .
Je hoeft niet eens naar een beurs of verhalen van profeten te lezen .
iemand door het lint is ook bovenmenselijk sterk , de moeder die een auto optilt waar haar kind onder ligt is ook bovenmenselijk sterk en die tilt nog iets op ipv op de grond te liggen praten ..
quote:
Dat doen we niet.
[..]

Ook niet.
[..]

Ook niet.
[..]

Maar Summers, in het christelijk geloof gaat het niet zo zeer om de geesteljike krachten die je ontvangt, het gaat om de oplossing voor zonden. Als je je echt christen wil noemen moet je Jezus's offer aan het kruis accepteren, omdat Hij voor jouw zonden gestorven is. Zodoende kun je weer een kans krijgen op eeuwig leven. In andere religies heb je zoiets niet, daar is geen eens sprake van zonde. Je gaat nu vergelijken op basis van bijzaken, niet datgene waar het christelijk geloof op gefundeerd is. Dus dan snap ik dat je geen meerwaarde ziet. Die is er echter wel degelijk.
Ik geloof dat ik al eeuwig leven heb , ( net zoals dat al is in heel veel stromingen ) het zou een beetje vreemd zijn als ik dan allemaal dingen ga doen om dat te verkrijgen , dat zou hetzelfde zijn als dat ik ga reizen om een neus te zoeken terwijl ik weet dat ik die al heb .
Onzin dat het niet om de geestelijke krachten gaat want die stel je steeds in het vooruitzicht om mensen over te halen, dat niet aleen , je hebt een hele lijst van dure materiele zaken en pracht en praal ( groot UITERLIJK vertoon ) die de beloning zijn voor het accepteren van jezus oa diamanten en gouden kastelen en weet ik veel allemaal .
En hoezo is er geen sprake van zonde in andere stromingen ? ik neem aan dat bijna iedereen op de wereld moorden een zonde vind of stelen en liegen enz .. ook dat is niet voorbehouden aan het christendom maar aan de mens en de mens weet PRIMA zonder het christendom dat dat niet kan .
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:21:13 #115
34793 neo567
You know who
pi_61033933
Volgens mij is het ook luciferiaans dat het kompas naar het noorden is afgesteld (gepolariseerd), waarom niet naar het zuiden

ALs God warmte is zou je zeggen zet je kompas naar het zuiden ipv noord (=koud), maar heb vernomen dat de magnetische polen aan het wisselen zijn
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:22:12 #116
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61033966
Ik moet zeggen dat ik bepaalde dingen die hier besproken worden toch wel onprettig vind. Ik heb zelf helemaal geen goed gevoel bij die Maitreya, en ik heb deze week een hele vreemde ervaring daarmee gehad.

Ik zocht op energy-healing en ik kwam op deze foto, daar schrok ik best van.
http://www.share-internat(...)ers/sf_july2002.jpg.
Het bleek te gaan om Maitreya die bezit nam van iemand. Wat mij vooral opviel waren de vlammen bij zijn handen, dat leek op Reiki. Maar t ziet er niet erg prettig uit, nietwaar?

Die nacht had ik een droom, waarin ik een soort magere hein voor me zag staan, die zich voorstelde als maitreya. Ik opende mijn armen voor hem en hij werd onderdeel van mij. Ik schrok daar zo van in mijn droom dat ik Jezus aanriep en daarna wakker werd. Ik werd wakker met rode ogen (alsof ik geblowd had) en superwarme handen maar besteedde er verder niet zoveel aandacht aan. Vond t maar een rare droom.

Sindsdien word ik snachts vaak overspoelt met Reiki en droom ik soms nog over hem. Vreemd he? Ik denk niet dat het door de Reiki komt, maar toch..t is vreemd.

Het maakt wel dat ik ga twijfelen aan de goedheid ervan.
pi_61033969
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:15 schreef Summers het volgende:

[..]

Een visioen IS helderzien in de toekomst , je kan ook helderzien in het heden of verleden , allemaal van god , geesten zien is ook helderzien , alleen helderzien heeft verschillende uitingen waaronder visioenen , thank you god ...
Je verhaal begrijp ik niet echt , iemand is onbeweegbaar En sterk ? praat maar ademt niet ? hoe weet je dat iemand niet ademt terwijl diegene wel praat ?
Door je vinger bij zijn mond te houden als die persoon praat.
quote:
Je moest eens weten wat er allemaal gebeurd gewoon bij mensen thuis in het dagelijks leven .
Je hoeft niet eens naar een beurs of verhalen van profeten te lezen .
iemand door het lint is ook bovenmenselijk sterk , de moeder die een auto optilt waar haar kind onder ligt is ook bovenmenselijk sterk en die tilt nog iets op ipv op de grond te liggen praten ..
Ja, dat discredit mijn profeet toch niet? De profeten van God profeteerden in die staat. Andere vormen zijn dus niet bijbels en hoeven dus wat mij betreft niet van God te komen.
quote:
Ik geloof dat ik al eeuwig leven heb , ( net zoals dat al is in heel veel stromingen ) het zou een beetje vreemd zijn als ik dan allemaal dingen ga doen om dat te verkrijgen , dat zou hetzelfde zijn als dat ik ga reizen om een neus te zoeken terwijl ik weet dat ik die al heb .
Waarom word je dan steeds ouder tot je dood gaat?
quote:
Onzin dat het niet om de geestelijke krachten gaat want die stel je steeds in het vooruitzicht om mensen over te halen, dat niet aleen , je hebt een hele lijst van dure materiele zaken en pracht en praal ( groot UITERLIJK vertoon ) die de beloning zijn voor het accepteren van jezus oa diamanten en gouden kastelen en weet ik veel allemaal .
Dat is onzin. Ik werd echt geen christen voor de geestelijke krachten of pracht en praal, maar omdat ik geloofde dat het de waarheid was. Denk niet dat het leuk is om christen te worden, je kiest er bewust voor om al je geloofwaardigheid te verliezen, je hele leven om te gooien, zie het als uit de kast komen als homosexueel als je al je vrienden, familie en onbekenden moet vertellen. Er is niets aantrekkelijks aan.
quote:
En hoezo is er geen sprake van zonde in andere stromingen ? ik neem aan dat bijna iedereen op de wereld moorden een zonde vind of stelen en liegen enz .. ook dat is niet voorbehouden aan het christendom maar aan de mens en de mens weet PRIMA zonder het christendom dat dat niet kan .
Geen vergeving van zonden via een eerlijk offer.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:24:32 #118
34793 neo567
You know who
pi_61034035
Kut topic man
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:24:48 #119
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61034046
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dan maar hoogmoedig. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die op een bepaald gebied meer weten dan 99,9% van de rest van de wereld. Zijn die allemaal hoogmoedig of kan het ook een feit zijn?
Vind jij dan ook dat de mensen (bijna alle 1+miljard christenen) die misleid worden liegen als ze zeggen god in hun leven te ervaren? Is hun god dus weer minder mooi en zalig en liefdevol dan de jouwe?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:32:12 #120
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61034255
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:24 schreef neo567 het volgende:
Kut topic man
Hoezo?
pi_61034262
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:24 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Vind jij dan ook dat de mensen (bijna alle 1+miljard christenen) die misleid worden liegen als ze zeggen god in hun leven te ervaren? Is hun god dus weer minder mooi en zalig en liefdevol dan de jouwe?
Nee ik geloof niet dat ze liegen. Wel geloof ik dat doordat ze het niet volgens de protocollen doen, hun geestelijk leven tekort doen. Al zijn ze zich daar zelf niet bewust van.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:34:50 #122
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61034319
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:22 schreef Windigo het volgende:
Ik moet zeggen dat ik bepaalde dingen die hier besproken worden toch wel onprettig vind. Ik heb zelf helemaal geen goed gevoel bij die Maitreya, en ik heb deze week een hele vreemde ervaring daarmee gehad.

Ik zocht op energy-healing en ik kwam op deze foto, daar schrok ik best van.
http://www.share-internat(...)ers/sf_july2002.jpg.
Het bleek te gaan om Maitreya die bezit nam van iemand. Wat mij vooral opviel waren de vlammen bij zijn handen, dat leek op Reiki. Maar t ziet er niet erg prettig uit, nietwaar?

Die nacht had ik een droom, waarin ik een soort magere hein voor me zag staan, die zich voorstelde als maitreya. Ik opende mijn armen voor hem en hij werd onderdeel van mij. Ik schrok daar zo van in mijn droom dat ik Jezus aanriep en daarna wakker werd. Ik werd wakker met rode ogen (alsof ik geblowd had) en superwarme handen maar besteedde er verder niet zoveel aandacht aan. Vond t maar een rare droom.

Sindsdien word ik snachts vaak overspoelt met Reiki en droom ik soms nog over hem. Vreemd he? Ik denk niet dat het door de Reiki komt, maar toch..t is vreemd.

Het maakt wel dat ik ga twijfelen aan de goedheid ervan.
Foto is niet te zien Windigo en ik ben er erg benieuwd naar, kun je hem niet effe gauw uploaden bij tinypic.com?
Kost niets, en is zo gepiept
pi_61034358
Je moet het laatste puntje uit de link even weghalen in je browser elizabeth
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:36:41 #124
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61034370
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee ik geloof niet dat ze liegen. Wel geloof ik dat doordat ze het niet volgens de protocollen doen, hun geestelijk leven tekort doen. Al zijn ze zich daar zelf niet bewust van.
En die protocollen zijn?
pi_61034375
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')