Klopt, maar het heeft ook met getijden te maken, met volle maan zijn die anders.Rond nieuwemaan en vollemaan worden de getijdenbewegingen versterkt omdat de maan en de zon op één lijn staan. Dit verschijnsel wordt springtij genoemd.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maarreh, die maan is toch altijd hetzelfde. Een niet-volle maan wil niet zeggen dat er dan minder maan is, maar dat de lichthoek anders is.
Das wel interessant allemaal!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:59 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Klopt, maar het heeft ook met getijden te maken, met volle maan zijn die anders.Rond nieuwemaan en vollemaan worden de getijdenbewegingen versterkt omdat de maan en de zon op één lijn staan. Dit verschijnsel wordt springtij genoemd.
Vaak wordt gedacht dat de getijden ontstaan doordat de zwaartekracht van de maan het water naar zich toetrekt, maar dit is niet het hele verhaal. Als het alleen hierdoor kwam, zou er immers slechts eenmaal per 24 uur een vloedperiode optreden.
Om de tweede vloedperiode te verklaren, moeten aarde en maan als één systeem worden gezien die om een gezamenlijk middelpunt draaien. Dat middelpunt bevindt zich in de aarde, echter niet in het centrum, maar ongeveer 1500 kilometer onder de aardkorst (het centrum van de aarde bevindt zich op ongeveer 6400 kilometer diepte). De middelpuntvliedende kracht van het aarde-maan systeem is het grootst op de van elkaar afgewende zijden van beide hemellichamen. Dus aan de "achterkant" van de aarde, gezien vanaf de maan komt een tweede vloedgolf.
In feite is het beter om op deze manier ook de vloedgolf te beschouwen aan de zijde die naar de maan is toegekeerd: in het om elkaar draaiende aarde-maan-systeem worden beide hemellichamen enigszins tot een ellips uitgetrokken.
De draaiing van de aarde om haar eigen as, die voor het dag-nacht-ritme zorgt, is ook de oorzaak van het eb-vloed-ritme. Omdat er twee "vloedgolven" zijn, is het tweemaal per dag vloed. Het ritme loopt echter niet helemaal synchroon met het dag-nacht-ritme omdat de aarde en de maan in ongeveer 28 dagen om elkaar draaien en er in die periode een "eb-vloed-dag" minder is dan een "dag-nacht-dag". Het verschil is ongeveer 50 minuten per dag: 28 x 50 minuten = 1400 minuten. Een dag heeft 24 x 60 = 1440 minuten.
Eenzelfde verklaring geldt voor het systeem zon-aarde, de middelpuntvliedende krachten zijn echter kleiner, ongeveer 46% van die van het aarde-maan-systeem.
Wet van het getij
Het druïdisme maakt gebruik van de Wet van het getij: alles wat je in de zee gooit, zal ooit van invloed zijn op je handelen. Wat je geeft, keert terug, al is het vaak niet herkenbaar. Het is de drievoudige wet van de hekserij in een druïdisch perspectief. Feitelijk heeft het weinig te maken met de getijden en hun krachten
Dus Ali, past prima in het topic, satanisme
Wolven zingen om vele redenen en echt niet alleen bij de volle maan.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:50 schreef Topspin het volgende:
[..]
Waarom willen ze elkaar dan vinden bij volle maan of is dat een fabel?
Het is het symbool van de drievoeudige godin, in jonkvrouw status, in de status van de moeder en de status van oude wijze vrouw, symboliseert het leven en kent haar eigen krachten.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maarreh, die maan is toch altijd hetzelfde. Een niet-volle maan wil niet zeggen dat er dan minder maan is, maar dat de lichthoek anders is.
Geen punt hoor, dat doet iedereen hier al jarenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:56 schreef Topspin het volgende:
Danke ERER= ElizabethR dus voor mij, ff afkorten dan maar
![]()
Bosuitjesquote:Biefstuk was zo mals dat het op boter leek, heb ook niet uren hoeven kauwen dus, het was alsof een engel die op de tong pieste zoals ze dat occults uitdrukken
Scallions nog niet eerder van gehoordMaar daar weet google altijd antwoord op.
Het nadeel van integratie in de Engelse taal dan maarquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:08 schreef ElizabethR het volgende:
Nu weet ik het weer. Soms is het echt vreemd dat je een nederlands woord echt niet meer kunt herinneren
Zometeen ff aanklikken, nu ff sky radio luisteren want de rest van de radio-zenders draaien niet zo goed en steeds de DJ's die erdoorheen beginnen te lullen en zichzelf oh zo interessant vinden.quote:
OMG, die is aardig van het padje!! Zelfs zijn lief wil niets meer van hem weten.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:50 schreef wiseguy-23 het volgende:
Ken je btw al de getuigenis van forerunner 777? Ik vind het geweldig hoe hij 100 procent voor God gaat, zijn familie en alles achterlatend, wonend in een auto!
Ow, okee, ga ik een stukkie terug.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Heb je bittorrent elizabeth?
Ik vond 1 van de schokkendste dingen nog het bidden voor een kartonnen plaat van Bush. En die arme, arme kinderen, ik kan me daar ook heel kwaad om maken.
edit 1,5 uur is te laat, eerder 1 uur 20 min.
Ik begrijp dat jij er niet verontwaardigd of iets over bent, maar daar gaat het dus ook niet om. Het is de misleiding waar het me omgaat, en de links met occulte theologie/luciferianisme van 'ik ben god'.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:33 schreef ElizabethR het volgende:
Vanuit een christelijk standpunt kan ik dat begrijpen. Maar aangezien wat mij betreft iedereen zich god mag noemen, omdat ik niet geloof in god of goden, zie ik persoonlijk het niet als godslastering, dat kun je hoop ik volgen?
Maar ik kan me voorstellen dat het voor een christen een gruwel is om zoiets te horen van van predikant.
Nee hoor, ik heb er genoeg van gezien om het voor wat mij betreft naar het rijk der fabelen te verbannen. Van de 56 uur heb ik zeker 3 of 4 uur gezien. En ik ben er niet ontvankelijk voor. Mensen die dat wel zijn zullen er ongetwijfeld van smullen en telkens roepen: 'ZIe je wel! Zie je wel!!!'quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Verder moet je eigenlijk natuurlijk de hele video kijken om het volledige plaatje te zien, maar daar heb je geen zin in. Als je niet alle bewijs wil zien wordt het moeilijker geloven, das logisch.
Hey wiseguy. Ik zet er al een hele tijd aan te denken om een boek te schrijven met alle informatie die ik in de jaren heb verzameld. Ik heb volgens mij ook al een boek op fok geplaatst daar kan ik zo een hoop van kopiëren. Ik stem dus voor.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:50 schreef wiseguy-23 het volgende:
Hey Ali ik denk dat ik last heb van hetzelfde complex als jou. Ik wil iets doen voor God, maar het is nooit genoeg. Zoals Dagobert Duck geld wil verdienen, zo wil ik Christus dienen. Niet meer verschuilen, maar gewoon voluit zeggen waar ik in geloof want ik weet het zo ontzettend zeker. Ik zat te denken, we hebben zown beetje dezelfde weg afgelegd. Beiden kunnen we meters boeken aan bewijs verzamelen om ons geloof te stapelen. Uit onszelf kunnen we niks, maar misschien wil God via ons werken. Ellen White heeft geweldige dingen gedaan met haar geschriften, maar de mensen van deze wereld willen concrete informatie en een waterdichte theorie waarbij de rede wordt overschaduwd door de heilige geest. Ik geloof dat het de taak is van de ZDA kerk om de zonden van Babylon bloot te leggen. Daarvoor is het belangrijk om te laten zien hoe satan de afgelopen 6 tot 10 duizend jaar voor ellende heeft gezorgd. Dus ik kwam zomaar met een ideetje; als we onze krachten bundelen, meters aan wetenschappelijk materiaal verzamelen van verschillende vakgebieden, van archeologie tot internationale politiek, van dierenkunde tot religie etc. De bijbel is een soort kleurplaat, ik geloof dat God al de recente wetenschappelijke ontdekkingen wil bundelen tot een grote bron van waarheid waarmee we die kleurplaat in kunnen kleuren. Aan de andere kant moeten we doen wat God wil, niet wat wij willen. Daarom zou ik jou ook willen vragen of je aan God wil vragen of dit zijn wil is. Het zou een geweldige impact hebben in de wereld en zou de eindtijdrevolutie kunnen beinvloeden. Als het Gods wil is , dan zal hij het ons wel laten weten als we erom vragen denk ik.
Ja ik ken hem wel, hij wil ook informatie gaan verspreiden via machines die hij wil plaatsen. Zoiets werkt mssn nog het beste. Informatie verspreiden, gewoon door de brievenbus.quote:Ken je btw al de getuigenis van forerunner 777? Ik vind het geweldig hoe hij 100 procent voor God gaat, zijn familie en alles achterlatend, wonend in een auto!
Anyway, geloven voor een Christen is ook voelen denk ik, daarom zomaar een liedje ;
Ik zie het misleidende niet. Voor een christen van jouw komaf is het natuurlijk misleidend, omdat je niet anders kunt geloven dan je doet. Maar er zijn zoveel christelijke stromingen. En daar zitten er ook bij die zich zoiets wél voor kunnen stellen. Er zijn ook christenen die allang geloven dat Jezus al is teruggekeerd op aarde. En jij gelooft van niet. Nu, zie, daar heb je je verschillen al.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij er niet verontwaardigd of iets over bent, maar daar gaat het dus ook niet om. Het is de misleiding waar het me omgaat, en de links met occulte theologie/luciferianisme van 'ik ben god'.
En daar wil ie graag wel een bende geld voor ontvangenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja ik ken hem wel, hij wil ook informatie gaan verspreiden via machines die hij wil plaatsen. Zoiets werkt mssn nog het beste. Informatie verspreiden, gewoon door de brievenbus.
De enige christelijke stromingen die beweren dat we goden zijn, zijn de gnostische. En deze televangelisten presenteren zich niet als gnostisch. Ze hypnotiseren mensen en planten dan allerlei antichristelijke doctrines in hun hoofd. Ik vind dat oplichting en misleiding.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:40 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik zie het misleidende niet. Voor een christen van jouw komaf is het natuurlijk misleidend, omdat je niet anders kunt geloven dan je doet. Maar er zijn zoveel christelijke stromingen. En daar zitten er ook bij die zich zoiets wél voor kunnen stellen. Er zijn ook christenen die allang geloven dat Jezus al is teruggekeerd op aarde. En jij gelooft van niet. Nu, zie, daar heb je je verschillen al.
En aangezien iedereen mag geloven wat ie wil, is het voor andere mensen totaal niet misleidend.
Als hij het goed gebruikt is daar helemaal niets mis mee.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:41 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En daar wil ie graag wel een bende geld voor ontvangen
Sja, ik weet niet, maar beweert de rooms-katholieke kerk ook niet dat de paus god op aarde is?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De enige christelijke stromingen die beweren dat we goden zijn, zijn de gnostische. En deze televangelisten presenteren zich niet als gnostisch. Ze hypnotiseren mensen en planten dan allerlei antichristelijke doctrines in hun hoofd. Ik vind dat oplichting en misleiding.
Ja dat beweert de paus. Oorspronkelijk noemde de hele protestantse wereld de troon van de paus niet voor niets de troon van de antichrist. Tegenwoordig bieden ze hun excuses aan en doen mee aan de oecumenische beweging. ZDA houdt vol dat het antichrist is. De RKK is de hoer van babylon.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:49 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Sja, ik weet niet, maar beweert de rooms-katholieke kerk ook niet dat de paus god op aarde is?
En dan heb je toch al een heel groot gedeelte van het christendom te pakken. Dus of het nou allemaal zo anti-christelijk is?
Als ik zeg de geest gekregen te hebben, en in opdracht van Jezus CD's met liedjes van Herman van Veen moet gaan verspreiden omdat die de waarheid bevatten, maar daar per download 25 euro voor wil hebben om de kosten eruit te krijgen want ik wil de hele wereld waarschuwen, denk je er dan ook zo licht over??quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als hij het goed gebruikt is daar helemaal niets mis mee.
Als hij het gebruikt om informatie te verspreiden is daar niets mis mee. In wezen is het dan gewoon een medium, een soort pers. Dat is iets anders dan liedjes.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als ik zeg de geest gekregen te hebben, en in opdracht van Jezus CD's met liedjes van Herman van Veen moet gaan verspreiden omdat die de waarheid bevatten, maar daar per download 25 euro voor wil hebben om de kosten eruit te krijgen want ik wil de hele wereld waarschuwen, denk je er dan ook zo licht over??
Of is dat omdat deze freerunner777 in jouw geloofsvorm past.
Ik vind zijn stijl ook niet prettig. Mij teveel yoyo. Maar als hij met God is komt dat vast wel goed.quote:Onhebbelijke woeste manier van prediken heeft die man trouwens. Geen liefde, alleen haat.
Ja, maar de ZDA valt toevallig in het niet bij de RK kerk (1,086 miljard RK christenen ter wereld). Toch wel raar dat zoveel van de christenen volgens jullie allemaal afvalligen zijn, en slecht enzo.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja dat beweert de paus. Oorspronkelijk noemde de hele protestantse wereld de troon van de paus niet voor niets de troon van de antichrist. Tegenwoordig bieden ze hun excuses aan en doen mee aan de oecumenische beweging. ZDA houdt vol dat het antichrist is. De RKK is de hoer van babylon.
Maar de inhoud van die liedjes bevat de informatie hoor!!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als hij het gebruikt om informatie te verspreiden is daar niets mis mee. In wezen is het dan gewoon een medium, een soort pers. Dat is iets anders dan liedjes.
Natuurlijk, zo kun je alles wel goedpratenquote:Ik vind zijn stijl ook niet prettig. Mij teveel yoyo. Maar als hij met God is komt dat vast wel goed.
Niet de gewone katholiek, die weet niet beter. Het gaat om de kerk als instituut en degenen die weten bij wat voor organisatie zitten. Het is hetzelfde als bij de vrijmetselaars, de lagere graden worden met opzet op het verkeerde been gezet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:02 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ja, maar de ZDA valt toevallig in het niet bij de RK kerk (1,086 miljard RK christenen ter wereld). Toch wel raar dat zoveel van de christenen volgens jullie allemaal afvalligen zijn, en slecht enzo.
Dat weet ik niet. Ik heb genoeg verhalen gehoord van katholieken die er uit zijn gegaan en zich bij ZDA hebben aangesloten. Eigen wens en effort naar waarheid speelt misschien ook mee.quote:Ik mag dus verwachten dat die allemaal niet bij de 5.000.000 horen?? En jouw god laat al deze mensen onwetend het verkeerde geloof belijden? Terwijl deze mensen vaak toch erg godsvruchtig zijn?? Hij doet daar helemaal niets aan?
Moet je er wel bronnen bij geven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:03 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar de inhoud van die liedjes bevat de informatie hoor!!
Ik vind hem niet hatelijk, maar teveel yoyo. Ik hoef niks goed te praten.quote:Natuurlijk, zo kun je alles wel goedpraten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |