abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61017008
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maarreh, die maan is toch altijd hetzelfde. Een niet-volle maan wil niet zeggen dat er dan minder maan is, maar dat de lichthoek anders is.
Klopt, maar het heeft ook met getijden te maken, met volle maan zijn die anders.Rond nieuwemaan en vollemaan worden de getijdenbewegingen versterkt omdat de maan en de zon op één lijn staan. Dit verschijnsel wordt springtij genoemd.
Vaak wordt gedacht dat de getijden ontstaan doordat de zwaartekracht van de maan het water naar zich toetrekt, maar dit is niet het hele verhaal. Als het alleen hierdoor kwam, zou er immers slechts eenmaal per 24 uur een vloedperiode optreden.

Om de tweede vloedperiode te verklaren, moeten aarde en maan als één systeem worden gezien die om een gezamenlijk middelpunt draaien. Dat middelpunt bevindt zich in de aarde, echter niet in het centrum, maar ongeveer 1500 kilometer onder de aardkorst (het centrum van de aarde bevindt zich op ongeveer 6400 kilometer diepte). De middelpuntvliedende kracht van het aarde-maan systeem is het grootst op de van elkaar afgewende zijden van beide hemellichamen. Dus aan de "achterkant" van de aarde, gezien vanaf de maan komt een tweede vloedgolf.

In feite is het beter om op deze manier ook de vloedgolf te beschouwen aan de zijde die naar de maan is toegekeerd: in het om elkaar draaiende aarde-maan-systeem worden beide hemellichamen enigszins tot een ellips uitgetrokken.

De draaiing van de aarde om haar eigen as, die voor het dag-nacht-ritme zorgt, is ook de oorzaak van het eb-vloed-ritme. Omdat er twee "vloedgolven" zijn, is het tweemaal per dag vloed. Het ritme loopt echter niet helemaal synchroon met het dag-nacht-ritme omdat de aarde en de maan in ongeveer 28 dagen om elkaar draaien en er in die periode een "eb-vloed-dag" minder is dan een "dag-nacht-dag". Het verschil is ongeveer 50 minuten per dag: 28 x 50 minuten = 1400 minuten. Een dag heeft 24 x 60 = 1440 minuten.

Eenzelfde verklaring geldt voor het systeem zon-aarde, de middelpuntvliedende krachten zijn echter kleiner, ongeveer 46% van die van het aarde-maan-systeem.

Wet van het getij
Het druïdisme maakt gebruik van de Wet van het getij: alles wat je in de zee gooit, zal ooit van invloed zijn op je handelen. Wat je geeft, keert terug, al is het vaak niet herkenbaar. Het is de drievoudige wet van de hekserij in een druïdisch perspectief. Feitelijk heeft het weinig te maken met de getijden en hun krachten

Dus Ali, past prima in het topic, satanisme

[ Bericht 19% gewijzigd door ElizabethR op 21-08-2008 19:05:43 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_61017071
Nou ja en nee: bij volle maan staat de maan ook dichter bij de aarde. Het licht zelf heeft totaal geen invloed.

Althans zo heb ik het begrepen.

Edit: Never mind!

[ Bericht 29% gewijzigd door ToT op 21-08-2008 19:07:41 ]
pi_61017411
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:59 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Klopt, maar het heeft ook met getijden te maken, met volle maan zijn die anders.Rond nieuwemaan en vollemaan worden de getijdenbewegingen versterkt omdat de maan en de zon op één lijn staan. Dit verschijnsel wordt springtij genoemd.
Vaak wordt gedacht dat de getijden ontstaan doordat de zwaartekracht van de maan het water naar zich toetrekt, maar dit is niet het hele verhaal. Als het alleen hierdoor kwam, zou er immers slechts eenmaal per 24 uur een vloedperiode optreden.

Om de tweede vloedperiode te verklaren, moeten aarde en maan als één systeem worden gezien die om een gezamenlijk middelpunt draaien. Dat middelpunt bevindt zich in de aarde, echter niet in het centrum, maar ongeveer 1500 kilometer onder de aardkorst (het centrum van de aarde bevindt zich op ongeveer 6400 kilometer diepte). De middelpuntvliedende kracht van het aarde-maan systeem is het grootst op de van elkaar afgewende zijden van beide hemellichamen. Dus aan de "achterkant" van de aarde, gezien vanaf de maan komt een tweede vloedgolf.

In feite is het beter om op deze manier ook de vloedgolf te beschouwen aan de zijde die naar de maan is toegekeerd: in het om elkaar draaiende aarde-maan-systeem worden beide hemellichamen enigszins tot een ellips uitgetrokken.

De draaiing van de aarde om haar eigen as, die voor het dag-nacht-ritme zorgt, is ook de oorzaak van het eb-vloed-ritme. Omdat er twee "vloedgolven" zijn, is het tweemaal per dag vloed. Het ritme loopt echter niet helemaal synchroon met het dag-nacht-ritme omdat de aarde en de maan in ongeveer 28 dagen om elkaar draaien en er in die periode een "eb-vloed-dag" minder is dan een "dag-nacht-dag". Het verschil is ongeveer 50 minuten per dag: 28 x 50 minuten = 1400 minuten. Een dag heeft 24 x 60 = 1440 minuten.

Eenzelfde verklaring geldt voor het systeem zon-aarde, de middelpuntvliedende krachten zijn echter kleiner, ongeveer 46% van die van het aarde-maan-systeem.

Wet van het getij
Het druïdisme maakt gebruik van de Wet van het getij: alles wat je in de zee gooit, zal ooit van invloed zijn op je handelen. Wat je geeft, keert terug, al is het vaak niet herkenbaar. Het is de drievoudige wet van de hekserij in een druïdisch perspectief. Feitelijk heeft het weinig te maken met de getijden en hun krachten

Dus Ali, past prima in het topic, satanisme

Das wel interessant allemaal!
pi_61017735
Ik ga een bloederig biefstuk eten nu

Mijn vampieren roots kan het niet laten Alleen al het bloederige in het half doorbakken biefstuk aanschouwen doet me verlangen naar meer
Genieten is toegestaan!!!
pi_61018095
Smakelijk Topspin
Ik heb net heerlijke door mijn man gewrochte pasta met zalm en scallions (weet het nederlandse woord ineens niet meer?) op. In een roomsausje.
pi_61018225
Danke ER ER= ElizabethR dus voor mij, ff afkorten dan maar

Biefstuk was zo mals dat het op boter leek, heb ook niet uren hoeven kauwen dus, het was alsof een engel die op de tong pieste zoals ze dat occults uitdrukken

Scallions nog niet eerder van gehoord Maar daar weet google altijd antwoord op.

Jij ook smakelijk alvast

[ Bericht 5% gewijzigd door Topspin op 21-08-2008 20:03:42 ]
pi_61019424
Ik heb de afgelopen paar dagen al te veel in de keuken gestaan, dus heb ik vandaag maar ff een noodles-soeppie gegeten.
pi_61019712
Hmm vanavond spaghetti met knoflook, creme fraiche, peterselie en cantharellen gehad. Hemels!
pi_61019799
Gisteren heb ik spagetti gehad

Met toast erbij Toast bij de spagetti vind ik lekker en dan dik de roomboter erop. Toast insmeren met knoflook en dan een dikke laag roomboter om de spagetti uit te smeren erop

Allemaal duivelse rituelen natuurlijk net zoals een halve haan eten duivels is om het kraaien tegen te gaan
pi_61019951
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:50 schreef Topspin het volgende:

[..]

Waarom willen ze elkaar dan vinden bij volle maan of is dat een fabel?
Wolven zingen om vele redenen en echt niet alleen bij de volle maan.

Om elkaar te vinden, om voor de jacht tot elkaar te komen, gewoon uit puur geluksgevoel dat ze een familie zijn, na de jacht om hun prooi te eren(zo wordt geleerd van de voorvaderen) enz enz enz enz.

Het wetenschappelijke idee is dat ze zingen om elkaar te vinden en aan anderen duidelijk te maken waar ze zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_61019994
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maarreh, die maan is toch altijd hetzelfde. Een niet-volle maan wil niet zeggen dat er dan minder maan is, maar dat de lichthoek anders is.
Het is het symbool van de drievoeudige godin, in jonkvrouw status, in de status van de moeder en de status van oude wijze vrouw, symboliseert het leven en kent haar eigen krachten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_61020100
Deze is voor Topsin :

pi_61020120
Godin....doet me meteen denken aan dat God steeds als een mannelijke entiteit wordt afgeschilderd, terwijl volgens mij toch zelfs in de Bijbel staat dat God zowel mannelijk als vrouwelijk is?
pi_61020251
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:56 schreef Topspin het volgende:
Danke ER ER= ElizabethR dus voor mij, ff afkorten dan maar
Geen punt hoor, dat doet iedereen hier al jaren
quote:
Biefstuk was zo mals dat het op boter leek, heb ook niet uren hoeven kauwen dus, het was alsof een engel die op de tong pieste zoals ze dat occults uitdrukken

Scallions nog niet eerder van gehoord Maar daar weet google altijd antwoord op.
Bosuitjes
Nu weet ik het weer. Soms is het echt vreemd dat je een nederlands woord echt niet meer kunt herinneren
pi_61020324
Tja je hebt tenminste nog een excuus daarvoor!
pi_61020359
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:08 schreef ElizabethR het volgende:

Nu weet ik het weer. Soms is het echt vreemd dat je een nederlands woord echt niet meer kunt herinneren
Het nadeel van integratie in de Engelse taal dan maar
pi_61020712
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:02 schreef neo567 het volgende:
Deze is voor Topsin :

Zometeen ff aanklikken, nu ff sky radio luisteren want de rest van de radio-zenders draaien niet zo goed en steeds de DJ's die erdoorheen beginnen te lullen en zichzelf oh zo interessant vinden.
pi_61022394

[ Bericht 18% gewijzigd door ElizabethR op 21-08-2008 22:22:02 ]
pi_61022823
  donderdag 21 augustus 2008 @ 22:50:51 #70
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_61023956
Hey Ali ik denk dat ik last heb van hetzelfde complex als jou. Ik wil iets doen voor God, maar het is nooit genoeg. Zoals Dagobert Duck geld wil verdienen, zo wil ik Christus dienen. Niet meer verschuilen, maar gewoon voluit zeggen waar ik in geloof want ik weet het zo ontzettend zeker. Ik zat te denken, we hebben zown beetje dezelfde weg afgelegd. Beiden kunnen we meters boeken aan bewijs verzamelen om ons geloof te stapelen. Uit onszelf kunnen we niks, maar misschien wil God via ons werken. Ellen White heeft geweldige dingen gedaan met haar geschriften, maar de mensen van deze wereld willen concrete informatie en een waterdichte theorie waarbij de rede wordt overschaduwd door de heilige geest. Ik geloof dat het de taak is van de ZDA kerk om de zonden van Babylon bloot te leggen. Daarvoor is het belangrijk om te laten zien hoe satan de afgelopen 6 tot 10 duizend jaar voor ellende heeft gezorgd. Dus ik kwam zomaar met een ideetje; als we onze krachten bundelen, meters aan wetenschappelijk materiaal verzamelen van verschillende vakgebieden, van archeologie tot internationale politiek, van dierenkunde tot religie etc. De bijbel is een soort kleurplaat, ik geloof dat God al de recente wetenschappelijke ontdekkingen wil bundelen tot een grote bron van waarheid waarmee we die kleurplaat in kunnen kleuren. Aan de andere kant moeten we doen wat God wil, niet wat wij willen. Daarom zou ik jou ook willen vragen of je aan God wil vragen of dit zijn wil is. Het zou een geweldige impact hebben in de wereld en zou de eindtijdrevolutie kunnen beinvloeden. Als het Gods wil is , dan zal hij het ons wel laten weten als we erom vragen denk ik.

Ken je btw al de getuigenis van forerunner 777? Ik vind het geweldig hoe hij 100 procent voor God gaat, zijn familie en alles achterlatend, wonend in een auto!

Anyway, geloven voor een Christen is ook voelen denk ik, daarom zomaar een liedje ;

pi_61024158
In het vorige deel schreef ik al over Jezus de goochelaar. In zijn tijd waren er geduchte concurenten aan het werk, die ook als messias werden gezien. Zij verdienen ook een plekje in dit topic om de geschiedenis volledig te krijgen:

Simon Magus of Simon de tovenaar kennen we uit Handelingen 8:9-13:

Voordien had een zekere Simon in de stad magie bedreven en de bevolking versteld doen staan. Hij beweerde over bijzondere gaven te beschikken, en iedereen, van groot tot klein, keek vol ontzag naar hem op omdat ze werkelijk meenden dat de grote macht van God in hem zichtbaar werd. Hij boezemde de bevolking ontzag in omdat hij hen geruime tijd verbaasd had met zijn magische kunsten. Maar toen Filippus hen door zijn verkondiging van het koninkrijk van God en de naam van Jezus Christus tot geloof had gebracht, lieten ze zich dopen, mannen zowel als vrouwen. Ook Simon aanvaardde het geloof, en na zijn doop bleef hij voortdurend bij Filippus; en hij stond versteld van de tekenen en de machtige wonderen die hij zag gebeuren.
Maar daarna gedroeg hij zich minder netjes (Handelingen 8:18-22):

Toen Simon zag dat de mensen door de handoplegging van de apostelen vervuld raakten van de Geest, bood hij Petrus en Johannes geld aan en zei: ‘Geef ook mij deze macht, zodat iedereen wie ik de handen opleg de heilige Geest ontvangt.’ Maar Petrus zei tegen hem: ‘U zult in het verderf worden gestort, u met uw geld, omdat u denkt te kunnen kopen wat God geschonken heeft. U kunt beslist geen deel hebben aan onze taak, want uw houding tegenover God is niet oprecht. Toon berouw over uw verfoeilijke gedrag en smeek de Heer of hij u uw slechte gedachten wil vergeven, want ik zie dat u vol venijn zit en verstrikt bent in het kwaad.’ Toen zei Simon: ‘Bid voor mij tot de Heer dat het me niet zal vergaan zoals u hebt gezegd'.
Uit deze poging van Simon om spirituele macht of autoriteit aan te wenden tot eigen gewin, komt de term 'simonie' voort. Meer in het bijzonder geldt simonie in de Rooms-katholieke kerk als misbruik van het priesterlijk ambt tot geldelijk gewin.

Simon Magus leefde in de eerste eeuw. In de tweede eeuw beriep de gnostische sekte van de Simonianen zich op hem als hun grondvester. We kennen hun leer voornamelijk van Irenaeus van Lyon die deze beschreef en aanviel als ketterij in zijn Adversus Haereses.

Simon Magus komt ook voor in de apocriefe Handelingen van Petrus. Daarin vertelt Petrus het verhaal van Simons dood. Simon Magus was in het Colosseum om zijn mogelijkheid om te vliegen te demonstreren aan keizer Claudius. Petrus vond dit echter godslastering en bad tot God om hem te laten vallen, die zijn verzoek inwilligde, en Simon Magus viel te pletter.

Betekenis
Simon Magus werd door de Simonianen gezien als een God en dat is dan waarschijnlijk ook de oorzaak dat er vele legendarische verhalingen over hem de ronde doen. Hij is als het ware het cultureel equivalent van Merlijn de Tovenaar uit de middeleeuwen. Alhoewel over hemzelf niet meer bekend is dan in de Handelingen uit het Nieuwe Testament staat, vormden zijn volgelingen een belangrijke beweging binnen de christelijke gnostiek.

Apollonius van Tyana Geboren in 2 AC
Volledig artikel op Wiki, ik licht er alleen even de vergelijking met Jezus Chrsitus uit:

In het biografische werk van Philostratus vallen een groot aantal gelijkenissen op met het leven van Jezus Christus. Dit is waarschijnlijk intentioneel gedaan. Oorspronkelijk was deze vergelijkende weergave echter niet bedoeld om Apollonius als rivaal voor te stellen voor het Christendom. In de tweede helft van de 3e eeuw heeft echter de anti-christelijke Platonicus Porphyrios geargumenteerd tegen de uniciteit van Christus en hij verwees in zijn argumentatie naar (het werk van) Apollonius. Rond 300 werd de verering van Apollonius daarentegen in Rome ingezet in de toenmalige strijd tegen het Christendom met christenvriendelijke doeleinden. De toenmalige Keizer Hierocles, die in de Christenvervolging van 303 een beslissende rol speelde, verzocht om Apollonius te beschouwen als een persoon die Christus overklaste. Daarmee wilde hij Apollonius tot symbool en leidersfiguur maken van de tegenstanders van het Christendom. Dit zorgde voor hevige reacties bij de kerkvaders Eusebius van Caesarea en Lactantius, die de wonderbaarlijke daden van Apollonius toeschreven aan de invloed van demonische krachten. Tot aan de Verlichting overheerste het negatieve beeld van Apollonius. De Verlichtingsdenkers en in het bijzonder Voltaire waren daarentegen bijzonder in Apollonius geïnteresseerd. In de 17e en 18e eeuw worden vervolgens, net zoals in de laat-antieke tijd, weer vele - vaak polemische - vergelijkingen gemaakt tussen Apollonius en Christus.

Johannes de Doper
Volledig artikel weer op Wiki

Johannes verkondigde de boodschap van bekering en verlossing van alle zonden door de doop. Hij had veel volgelingen en veel mensen lieten zich door hem in de Jordaan dopen. Hij leidde een ascetisch bestaan in de woestijn, ging slechts gekleed in een kameelharen mantel en voedde zich met sprinkhanen en wilde honing.

Tijdens een van zijn doopsessies kwam Jezus naar hem toe, die zich door hem liet dopen. Bij deze gebeurtenis zou de Heilige Geest als een duif op Jezus' hoofd zijn neergedaald.

Mattheüs vertelt dat Johannes Jezus direct herkende. Aanvankelijk weigerde hij Jezus te dopen - het zou eerder andersom moeten gebeuren. In het evangelie van Johannes staat dat Jezus pas door Johannes als het Lam van God werd herkend op het moment dat Hij gedoopt werd, doordat de Heilige Geest als een duif op Hem neerdaalde.

Volgens het Johannes-evangelie was een van Jezus' leerlingen, Andreas de broer van Petrus, eerst een leerling van Johannes de Doper geweest. (Joh. 1:35-40)

Simon bar Kochba was een Joodse verzetsleider. Hij leidde de naar hem vernoemde Bar-Kochba-opstand tegen het Romeinse Rijk en zijn keizer Hadrianus in de jaren 132 tot 135. Door sommige Joden werd hij tijdens de opstand gezien als de Messias.

Bar Kochba kwam in opstand tegen de Romeinen vanwege de stichting door Hadrianus van de stad Aelia Capitolina op de puinhopen van het zestig jaar eerder, tijdens de Joodse oorlog, verwoeste Jeruzalem. Hij vestigde een onafhankelijke staat Israël waar hij drie jaar over heerste. Quintus Tineius Rufus, die bij het uitbreken van de opstand gouverneur van Judea was, slaagde er niet in Bar Kochba's opstand een halt toe te roepen. Zijn opvolger Sextus Iulius Severus maakte met de Romeinse legioenen II Traiana, VI Ferrata en X Fretensis na een twee jaar durende, zeer bloedige strijd echter een einde aan Bar Kochba's staat. Bar Kochba zelf werd in zijn laatste bolwerk, het fort van Betar, het huidige Battir, samen met alle andere verdedigers gedood. Na de opstand werden de meeste overlevende Joden uit het voormalige Israël verdreven. De oude naam Provincia Iudaea werd gewijzigd in Syria-Palaestina.

De naam Bar Kochba komt uit het Aramees en betekent "Zoon van de Ster". Volgens de Joodse overlevering kreeg Bar Kochba de naam van rabbi Akiba (of Akiva), die van mening was dat Bar Kochba de lang verwachte Joodse Messias zou zijn. Rabbi Akiba verwees met de naam naar Numeri 24:17 (Een ster komt op uit Jakob). Vermoedelijk luidde zijn oorspronkelijke naam Bar Kosiba zoals uit brieven blijkt die in de woestijn van Judea zijn gevonden. Na het mislukken van de opstand noemde de rabbijnse literatuur hem Bar Kozba, "Zoon van de leugens" omdat hij niet de messias bleek te zijn.

Ook Imperator Caesar Augustus en zijn opvolger Tiberius werden gezien als god/messias. Maar dan bij de romeinen natuurlijk.

Dit zijn alleen de plaats/tijdgenoten van Jezus Christus. Voor en na zijn tijd zijn er nog vele mesiassen geweest. Ook elders ter wereld zijn er goden geweest die als de messias werden gezien gedurende de tijd van Jezus. Ik wilde me echter beperken tot de directe omgeving van Jezus voor dit topic.
pi_61024362
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:50 schreef wiseguy-23 het volgende:

Ken je btw al de getuigenis van forerunner 777? Ik vind het geweldig hoe hij 100 procent voor God gaat, zijn familie en alles achterlatend, wonend in een auto!

OMG, die is aardig van het padje!! Zelfs zijn lief wil niets meer van hem weten.
En allerlei dreigingen uiten en 50 dollar willen opstrijken van de goedgelovigen
pi_61024682
pi_61024769
Voorspelling!! We hebben nog een goeie week, en dan is het allemaal voorbij

Maar als we in Jezus gaan geloven dan valt het allemaal wel mee
pi_61025144
Dit is pas scary. Christenfundamentalisme ten top!!

Jesus Camp is een documentaire uit 2006, van Rachel Grady en Heidi Ewing. Het gaat over het Pinksterkamp “Kids on Fire”, voor kinderen die hun “profetische gaven” willen leren gebruiken en aan wie wordt geleerd dat zij Amerika moeten heroveren voor Christus.

http://video.google.nl/videosearch?q=jesus+camp&hl=nl&sitesearch=&aq=f#
pi_61027734
Jesus camp is heel, heel eng ja.
pi_61027824
Toevallig nu op SKY radio dit nummer

f God had a name, what would it be
And would you call it to his face
If you were faced with him in all his glory
What would you ask if you had just one question

And yeah yeah God is great yeah yeah God is good
yeah yeah yeah yeah yeah

What if God was one of us
Just a slob like one of us
Just a stranger on the bus
Trying to make his way home

If God had a face what would it look like
And would you want to see
If seeing meant that you would have to believe
In things like heaven and in jesus and the saints and all the prophets

And yeah yeah god is great yeah yeah god is good
yeah yeah yeah yeah yeah

What if God was one of us
He's trying to make his way home
Back up to heaven all alone
Nobody calling on the phone
Except for the pope maybe in rome

And yeah yeah God is great yeah yeah God is good
yeah yeah yeah yeah yeah

What if god was one of us
Just trying to make his way home
Like a holy rolling stone
Back up to heaven all alone
Just trying to make his way home
Nobody calling on the phone
Except for the pope maybe in rome
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:04:47 #78
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61027837
Ik ben er net doorheen. Indoctrinatie, bangmakerij en massahysterie ten top. En dat met kinderen!! Nu zijn de ouders ook niet schoon te praten, want die starten de indoctrinatie al vanaf de geboorte. Ik zag daar kinderen tussen van 5, 6 jaar oud!! EN die Becky Fisher die vlotweg verkondigt dat indoctrinatie een legitiem middel is om de wil van god uit te voeren.

Brrrrrr.

Ik krijg Strange Fire overigens niet geopend Ali. Hij buffert niet. Probeer het morgen nog een keer.

-edit- Eindelk buffert ie!! Na 5 minuten ofzo!!!
Ikscroll meteen door naar 1,5 uur want ik hou niet van mannen die met aanwijsstokjes teksten op staan te lezen.
pi_61027866
Heb je bittorrent elizabeth?

Ik vond 1 van de schokkendste dingen nog het bidden voor een kartonnen plaat van Bush. En die arme, arme kinderen, ik kan me daar ook heel kwaad om maken.

edit 1,5 uur is te laat, eerder exact 1 uur 16 min. dan gaat het over die grote kerken, televangelisten en wat ze leren.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:10:00 #80
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61027917
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Heb je bittorrent elizabeth?

Ik vond 1 van de schokkendste dingen nog het bidden voor een kartonnen plaat van Bush. En die arme, arme kinderen, ik kan me daar ook heel kwaad om maken.

edit 1,5 uur is te laat, eerder 1 uur 20 min.
Ow, okee, ga ik een stukkie terug.

Inderdaad, dat Busj worshippen was gruwelijk om te zien.

Ik zit nu bij Veith ook bij een stukje speaking in tongues. Echt massahysterie hoor.

Effe terugscrollen

Ik gebuik wel een torrent ja, maar ik ga echt Veith niet downloaden hoor.
pi_61027933
1 uur 16 minuten dus, dan begint het.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:26:28 #82
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61028178
Gekeken tot en met Duplantis.
Tja, ik vind het echt allemaal vergezocht Ali. Ook bij deze 'priesters' zie ik massahysterie, zeker bij Hagin. Die staat mensen gewoon op te zwepen. En de gebaartjes en satansroepen neem ik nogal met een korreltje zout hoor.

Dan het punt waar we het vanmorgen over hadden, want de video loopt nog dus ik hoor nog wel alles, al kijk ik niet. Ik blijf bij mijn mening van vanmorgen. Waarom zou Jezus (de man, niet de god) niets van zijn moeder hebben. En waarom zouden ware evangelisten, niet deze charlatans, niet ook kunnen wat Jezus deed. Dat wil zeggen GOED prediken en verkondigen.

De goochelarij van Jezus laat ik buiten beschouwing hoor. Als christenen iets tegen Harry Potter hebben, zouden ze het ook tegen Jezus moeten hebben. Net zoveel witchcraft in mijn opinie.

Ik vind Veith echt dolkomisch!! Wat moet die man een tijd over hebben om letterlijk alles op freemasonry te onderzoeken.

Ik zit nu bij die van oorsprong Palestijnse evangelist. Zelfde massahysterie, ik zie er echt niets anders in.

Sorry
pi_61028236
Het gaat met name om de statements dat ze zelf goden zijn. Dat is godslastering. Dat is de basis. Als je als christen zoiets preekt, is er iets heel goed mis. Al het andere is dan ook niet meer onder vergezocht te scharen, maar als extra bewijs.

Verder moet je eigenlijk natuurlijk de hele video kijken om het volledige plaatje te zien, maar daar heb je geen zin in. Als je niet alle bewijs wil zien wordt het moeilijker geloven, das logisch.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:33:41 #84
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61028273
Vanuit een christelijk standpunt kan ik dat begrijpen. Maar aangezien wat mij betreft iedereen zich god mag noemen, omdat ik niet geloof in god of goden, zie ik persoonlijk het niet als godslastering, dat kun je hoop ik volgen?

Maar ik kan me voorstellen dat het voor een christen een gruwel is om zoiets te horen van van predikant.
pi_61028300
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:33 schreef ElizabethR het volgende:
Vanuit een christelijk standpunt kan ik dat begrijpen. Maar aangezien wat mij betreft iedereen zich god mag noemen, omdat ik niet geloof in god of goden, zie ik persoonlijk het niet als godslastering, dat kun je hoop ik volgen?

Maar ik kan me voorstellen dat het voor een christen een gruwel is om zoiets te horen van van predikant.
Ik begrijp dat jij er niet verontwaardigd of iets over bent, maar daar gaat het dus ook niet om. Het is de misleiding waar het me omgaat, en de links met occulte theologie/luciferianisme van 'ik ben god'.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:36:47 #86
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61028314
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Verder moet je eigenlijk natuurlijk de hele video kijken om het volledige plaatje te zien, maar daar heb je geen zin in. Als je niet alle bewijs wil zien wordt het moeilijker geloven, das logisch.
Nee hoor, ik heb er genoeg van gezien om het voor wat mij betreft naar het rijk der fabelen te verbannen. Van de 56 uur heb ik zeker 3 of 4 uur gezien. En ik ben er niet ontvankelijk voor. Mensen die dat wel zijn zullen er ongetwijfeld van smullen en telkens roepen: 'ZIe je wel! Zie je wel!!!'

Dat mag, maar ik zie het iets minder complotterig allemaal.
pi_61028343
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:50 schreef wiseguy-23 het volgende:
Hey Ali ik denk dat ik last heb van hetzelfde complex als jou. Ik wil iets doen voor God, maar het is nooit genoeg. Zoals Dagobert Duck geld wil verdienen, zo wil ik Christus dienen. Niet meer verschuilen, maar gewoon voluit zeggen waar ik in geloof want ik weet het zo ontzettend zeker. Ik zat te denken, we hebben zown beetje dezelfde weg afgelegd. Beiden kunnen we meters boeken aan bewijs verzamelen om ons geloof te stapelen. Uit onszelf kunnen we niks, maar misschien wil God via ons werken. Ellen White heeft geweldige dingen gedaan met haar geschriften, maar de mensen van deze wereld willen concrete informatie en een waterdichte theorie waarbij de rede wordt overschaduwd door de heilige geest. Ik geloof dat het de taak is van de ZDA kerk om de zonden van Babylon bloot te leggen. Daarvoor is het belangrijk om te laten zien hoe satan de afgelopen 6 tot 10 duizend jaar voor ellende heeft gezorgd. Dus ik kwam zomaar met een ideetje; als we onze krachten bundelen, meters aan wetenschappelijk materiaal verzamelen van verschillende vakgebieden, van archeologie tot internationale politiek, van dierenkunde tot religie etc. De bijbel is een soort kleurplaat, ik geloof dat God al de recente wetenschappelijke ontdekkingen wil bundelen tot een grote bron van waarheid waarmee we die kleurplaat in kunnen kleuren. Aan de andere kant moeten we doen wat God wil, niet wat wij willen. Daarom zou ik jou ook willen vragen of je aan God wil vragen of dit zijn wil is. Het zou een geweldige impact hebben in de wereld en zou de eindtijdrevolutie kunnen beinvloeden. Als het Gods wil is , dan zal hij het ons wel laten weten als we erom vragen denk ik.
Hey wiseguy. Ik zet er al een hele tijd aan te denken om een boek te schrijven met alle informatie die ik in de jaren heb verzameld. Ik heb volgens mij ook al een boek op fok geplaatst daar kan ik zo een hoop van kopiëren. Ik stem dus voor.
quote:

Anyway, geloven voor een Christen is ook voelen denk ik, daarom zomaar een liedje ;

Ja ik ken hem wel, hij wil ook informatie gaan verspreiden via machines die hij wil plaatsen. Zoiets werkt mssn nog het beste. Informatie verspreiden, gewoon door de brievenbus.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:40:04 #88
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61028345
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij er niet verontwaardigd of iets over bent, maar daar gaat het dus ook niet om. Het is de misleiding waar het me omgaat, en de links met occulte theologie/luciferianisme van 'ik ben god'.
Ik zie het misleidende niet. Voor een christen van jouw komaf is het natuurlijk misleidend, omdat je niet anders kunt geloven dan je doet. Maar er zijn zoveel christelijke stromingen. En daar zitten er ook bij die zich zoiets wél voor kunnen stellen. Er zijn ook christenen die allang geloven dat Jezus al is teruggekeerd op aarde. En jij gelooft van niet. Nu, zie, daar heb je je verschillen al.

En aangezien iedereen mag geloven wat ie wil, is het voor andere mensen totaal niet misleidend.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:41:28 #89
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61028361
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ja ik ken hem wel, hij wil ook informatie gaan verspreiden via machines die hij wil plaatsen. Zoiets werkt mssn nog het beste. Informatie verspreiden, gewoon door de brievenbus.
En daar wil ie graag wel een bende geld voor ontvangen
pi_61028374
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:40 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik zie het misleidende niet. Voor een christen van jouw komaf is het natuurlijk misleidend, omdat je niet anders kunt geloven dan je doet. Maar er zijn zoveel christelijke stromingen. En daar zitten er ook bij die zich zoiets wél voor kunnen stellen. Er zijn ook christenen die allang geloven dat Jezus al is teruggekeerd op aarde. En jij gelooft van niet. Nu, zie, daar heb je je verschillen al.

En aangezien iedereen mag geloven wat ie wil, is het voor andere mensen totaal niet misleidend.
De enige christelijke stromingen die beweren dat we goden zijn, zijn de gnostische. En deze televangelisten presenteren zich niet als gnostisch. Ze hypnotiseren mensen en planten dan allerlei antichristelijke doctrines in hun hoofd. Ik vind dat oplichting en misleiding.
pi_61028381
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:41 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

En daar wil ie graag wel een bende geld voor ontvangen
Als hij het goed gebruikt is daar helemaal niets mis mee.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:49:44 #92
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61028461
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De enige christelijke stromingen die beweren dat we goden zijn, zijn de gnostische. En deze televangelisten presenteren zich niet als gnostisch. Ze hypnotiseren mensen en planten dan allerlei antichristelijke doctrines in hun hoofd. Ik vind dat oplichting en misleiding.
Sja, ik weet niet, maar beweert de rooms-katholieke kerk ook niet dat de paus god op aarde is?
En dan heb je toch al een heel groot gedeelte van het christendom te pakken. Dus of het nou allemaal zo anti-christelijk is?
pi_61028515
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:49 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Sja, ik weet niet, maar beweert de rooms-katholieke kerk ook niet dat de paus god op aarde is?
En dan heb je toch al een heel groot gedeelte van het christendom te pakken. Dus of het nou allemaal zo anti-christelijk is?
Ja dat beweert de paus. Oorspronkelijk noemde de hele protestantse wereld de troon van de paus niet voor niets de troon van de antichrist. Tegenwoordig bieden ze hun excuses aan en doen mee aan de oecumenische beweging. ZDA houdt vol dat het antichrist is. De RKK is de hoer van babylon.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:55:16 #94
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61028527
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als hij het goed gebruikt is daar helemaal niets mis mee.
Als ik zeg de geest gekregen te hebben, en in opdracht van Jezus CD's met liedjes van Herman van Veen moet gaan verspreiden omdat die de waarheid bevatten, maar daar per download 25 euro voor wil hebben om de kosten eruit te krijgen want ik wil de hele wereld waarschuwen, denk je er dan ook zo licht over??

Of is dat omdat deze freerunner777 in jouw geloofsvorm past.

Onhebbelijke woeste manier van prediken heeft die man trouwens. Geen liefde, alleen haat.
pi_61028557
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:55 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Als ik zeg de geest gekregen te hebben, en in opdracht van Jezus CD's met liedjes van Herman van Veen moet gaan verspreiden omdat die de waarheid bevatten, maar daar per download 25 euro voor wil hebben om de kosten eruit te krijgen want ik wil de hele wereld waarschuwen, denk je er dan ook zo licht over??

Of is dat omdat deze freerunner777 in jouw geloofsvorm past.
Als hij het gebruikt om informatie te verspreiden is daar niets mis mee. In wezen is het dan gewoon een medium, een soort pers. Dat is iets anders dan liedjes.
quote:
Onhebbelijke woeste manier van prediken heeft die man trouwens. Geen liefde, alleen haat.
Ik vind zijn stijl ook niet prettig. Mij teveel yoyo. Maar als hij met God is komt dat vast wel goed.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 02:02:18 #96
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61028585
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja dat beweert de paus. Oorspronkelijk noemde de hele protestantse wereld de troon van de paus niet voor niets de troon van de antichrist. Tegenwoordig bieden ze hun excuses aan en doen mee aan de oecumenische beweging. ZDA houdt vol dat het antichrist is. De RKK is de hoer van babylon.
Ja, maar de ZDA valt toevallig in het niet bij de RK kerk (1,086 miljard RK christenen ter wereld). Toch wel raar dat zoveel van de christenen volgens jullie allemaal afvalligen zijn, en slecht enzo.

Ik mag dus verwachten dat die allemaal niet bij de 5.000.000 horen?? En jouw god laat al deze mensen onwetend het verkeerde geloof belijden? Terwijl deze mensen vaak toch erg godsvruchtig zijn?? Hij doet daar helemaal niets aan?

Ik kan dat niet geloven.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 02:03:43 #97
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61028601
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als hij het gebruikt om informatie te verspreiden is daar niets mis mee. In wezen is het dan gewoon een medium, een soort pers. Dat is iets anders dan liedjes.
Maar de inhoud van die liedjes bevat de informatie hoor!!
quote:
Ik vind zijn stijl ook niet prettig. Mij teveel yoyo. Maar als hij met God is komt dat vast wel goed.
Natuurlijk, zo kun je alles wel goedpraten
pi_61028619
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:02 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ja, maar de ZDA valt toevallig in het niet bij de RK kerk (1,086 miljard RK christenen ter wereld). Toch wel raar dat zoveel van de christenen volgens jullie allemaal afvalligen zijn, en slecht enzo.
Niet de gewone katholiek, die weet niet beter. Het gaat om de kerk als instituut en degenen die weten bij wat voor organisatie zitten. Het is hetzelfde als bij de vrijmetselaars, de lagere graden worden met opzet op het verkeerde been gezet.
quote:
Ik mag dus verwachten dat die allemaal niet bij de 5.000.000 horen?? En jouw god laat al deze mensen onwetend het verkeerde geloof belijden? Terwijl deze mensen vaak toch erg godsvruchtig zijn?? Hij doet daar helemaal niets aan?
Dat weet ik niet. Ik heb genoeg verhalen gehoord van katholieken die er uit zijn gegaan en zich bij ZDA hebben aangesloten. Eigen wens en effort naar waarheid speelt misschien ook mee.
pi_61028622
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:03 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar de inhoud van die liedjes bevat de informatie hoor!!
Moet je er wel bronnen bij geven.
quote:
Natuurlijk, zo kun je alles wel goedpraten
Ik vind hem niet hatelijk, maar teveel yoyo. Ik hoef niks goed te praten.
pi_61028749
hm

[ Bericht 98% gewijzigd door Ali_Kannibali op 22-08-2008 02:25:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')