Ik vind het in mijn visie heel erg dat je zo denkt, dat je deze aarde als een tranendal ziet die het niet waard is om je over te bekommeren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja, of je bekommert je om jezelf, je kinderen, je partner, al je medemensen, om het komen in het koninkrijk van God waar helemaal geen milieuvervuiling meer zal zijn, in plaats van deze planeet die binnen niet al te lange tijd toch vernietigd wordt. Ik weet wel wat ik dan als prioriteit kies om me druk over te maken.
Gij die zonder zonde zijdt..quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:08 schreef Topspin het volgende:
Overdaad schaadt dus 16 delen is ook een zonde
Die komt in het hemels paradijsquote:
Zondag ik bedoel zondig, of ZONde, beSLIS hoor de de slis vd slang al --> uhh whatever laat ook maarquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:13 schreef Topspin het volgende:
[..]
Die komt in het hemels paradijs
Verlangen is toch ook een soort van zonde? Als je verlangt naar een hemels paradijs dan is dat ook zondig
Op zondag was God aan het relaxen van het zware werk in die eerste 6 dagen, was ook een heel karwei om in 6 dagen een compleet universum tot stand te brengen. Is luiheid geen zonde omdat God na 6 dagen al moe wasquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:18 schreef neo567 het volgende:
[..]
Zondag ik bedoel zondig, of ZONde, uhh whatever laat ook maar
Had liever dat die slome er 3 dagen erover gedaan had en 4 dagen uit ging rusten die kaffer !!!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:21 schreef Topspin het volgende:
[..]
Op zondag was God aan het relaxen van het zware werk in die eerste 6 dagen, was ook een heel karwei om in 6 dagen een compleet universum tot stand te brengen. Is luiheid geen zonde omdat God na 6 dagen al moe wasSowieso zondig om zijn eigen creatie te verwaarlozen.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:23 schreef neo567 het volgende:
[..]
Had liever dat die slome er 3 dagen erover gedaan had en 4 dagen uit ging rusten die kaffer !!!
Eerder een kwakkie op de muur, (melkweg stelsel)quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:25 schreef Topspin het volgende:
[..]
Eigenlijk vreemd dat een God 6 dagen nodig heeft, je zou toch denken dat het in 1 minuut gebeurt zou zijn allemaal. God is almachtig dus waarom 6 dagen nodig hebben als hij het ook in 1 toverslag kan doen.
Of was er een God die de oerknal gemaakt heeft, een soort van kosmische scheet
Je lichaam heeft maar 3 uur nodig ofzo om te herstellen (afhankelijk van fitheid);quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:25 schreef Topspin het volgende:
[..]
Eigenlijk vreemd dat een God 6 dagen nodig heeft, je zou toch denken dat het in 1 minuut gebeurt zou zijn allemaal. God is almachtig dus waarom 6 dagen nodig hebben als hij het ook in 1 toverslag kan doen. Dan kun je concluderen dat hij tijd nodig had om alles in kaart te brengen maar God is toch ook alwetend? Dan zou hij meteen direct alles moeten weten hoe het eruit gaat zien hier.
Levenslang zie ik het niet direct in ondanks dat de reis doorgaat zonder onderbreking, af en toe bijtanken in de slaap om weer fris verder te gaan. Zo zie ik goede nachtrust als pit-stop in dit hectische bestaan.
Of er is een Architect die je als God kunt zien die alles gemaakt heeft voor het ontstaan van alles en toen op " Press button to start tape". Drukte en de film ging draaien.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:27 schreef neo567 het volgende:
[..]
Eerder een kwakkie op de muur, (melkweg stelsel)
Ach met 1 druk op de knop (soort macro) van een paar kernbommen en alles ist vorbei !
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:04 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Zoals jij het hier omschrijft is er volgens jou en de bijbel geen GOED. Dus kun je het ook niet vergelijken.
De REM Slaap noemen ze het toch of niet?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:30 schreef neo567 het volgende:
[..]
Je lichaam heeft maar 3 uur nodig ofzo om te herstellen (afhankelijk van fitheid);
de rest is om "te kijken" op de blue print my friend !!!!
"press play on tape" commandeur 64 toch ?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:30 schreef Topspin het volgende:
[..]
Of er is een Architect die je als God kunt zien die alles gemaakt heeft voor het ontstaan van alles en toen op " Press button to start tape". Drukte en de film ging draaien.
Een kosmisch computerprogramma dat gelanceerd is als het ware
Ja zoiets heeft er voor mij bij gezorgd idd dat ik niets meer voor waar aan neem !quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:32 schreef Topspin het volgende:
[..]
De REM Slaap noemen ze het toch of niet?
De R.E.M slaap met losing my religion
Kan zijn door de ouderdom van het universum, maar dat lijkt me logisch. Mensen die dood gaan die worden ook koud omdat er geen leven meer inzitquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:33 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ja lekker koud (voor de processor daarboven en die kern-centrale ergens) is het in de ruimte --> koeling genoeg kijk maar naar de zon, die koelt ook langzaam maar zeker af
Ik doe wat ik kan. Meer dan dat kan ik niet doen. De rest laat ik aan God over, want die weet het beter dan ik. Ik ben geen grootverbruiker, geen grootvervuiler, ik leef extreem sober en heb bijna niets nodig, maar sorry, ik ga toch echt gewoon naar de supermarkt voor een appel en een banaan en ik voel me daar niet schuldig over. Ik gebruik energie met mijn laptop en door muziek te draaien en ik zet een lamp aan om in het donker te kunnen zien, daar voel ik me ook niet schuldig over. Ik ben geen pest voor de planeet en ik ken mijn beperkingen. Ik snap dus niet wat je mij aanvalt. Ga dan voor de natuur strijden ofzo, richt een politieke partij op, ga met greenpeace stijden, maar ga mij niet op mijn verantwoordelijkheden aanspreken terwijl je zelf niet meer of minder vervuilt dan ik. Die laptop die je nu gebruikt gebruikt ook energie en die vervuilt dus ook. Je had nu zeehonden kunnen redden in plaats van het milieu te vervuilen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind het in mijn visie heel erg dat je zo denkt, dat je deze aarde als een tranendal ziet die het niet waard is om je over te bekommeren.
Ik kan niet leven met ee god die wil dat ik me daarover niet bekommer, die alleen wil dat ik voor hem buig en leef voor het hiernamaals, die wil dat ik alleen ellende zie in dit leven, deze aarde, dit als een straf zie.
Leuk dat er een droombeeld bestaat van geen ellende meer, maar ik leef met deze realiteit, dit leven en kan niets anders dan nu goed proberen te doen, er hier wat van te maken, voor mij, voor mijn kinderen, voor mijn achterkleinkinderen en zo voort.
Ik zie die snelle vernietiging niet van deze aarde ali, hoe weet jij zo zeker dat dat zo snel zal geeburen, hebben we het dan over 10 jaar, 20 jaar, 100 jaar of over 1000 jaar, wat is snel als we het over god hebben met een aarde die al zo oud is ali?
Misschien is het pas over 1000 jaar zover, wil je dan niet dat je kinderen in een wereld leven zonder die ellende, wordt het dan niet eens tijd om eens na te denken over hoe je voor je kinderen en hun kinderen voor elkaar krijgt dat zij al heel dichtbij dat ideaal van god kunnen gaan komen op deze aarde?
Foei Topspin!! Toveren is een zonde!! Harry Potter is een zonde!! God kan helemaal niet toverenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:25 schreef Topspin het volgende:
[..]
Eigenlijk vreemd dat een God 6 dagen nodig heeft, je zou toch denken dat het in 1 minuut gebeurt zou zijn allemaal. God is almachtig dus waarom 6 dagen nodig hebben als hij het ook in 1 toverslag kan doen. Dan kun je concluderen dat hij tijd nodig had om alles in kaart te brengen maar God is toch ook alwetend? Dan zou hij meteen direct alles moeten weten hoe het eruit gaat zien hier.
Levenslang zie ik het niet direct in ondanks dat de reis doorgaat zonder onderbreking, af en toe bijtanken in de slaap om weer fris verder te gaan. Zo zie ik goede nachtrust als pit-stop in dit hectische bestaan.
Je schrijft het zelf hoor.quote:
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:41 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Foei Topspin!! Toveren is een zonde!! Harry Potter is een zonde!! God kan helemaal niet toveren![]()
![]()
Lees: Voor de rest schuif ik alle verantwoordelijkheid af.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De rest laat ik aan God over, want die weet het beter dan ik.
Zolang je bij elke banaan en liedje maar wel even vergeving voor je zonde vraagt, dan is het goedquote:Ik ben geen grootverbruiker, geen grootvervuiler, ik leef extreem sober en heb bijna niets nodig, maar sorry, ik ga toch echt gewoon naar de supermarkt voor een appel en een banaan en ik voel me daar niet schuldig over. Ik gebruik energie met mijn laptop en door muziek te draaien en ik zet een lamp aan om in het donker te kunnen zien, daar voel ik me ook niet schuldig over. Ik ben geen pest voor de planeet en ik ken mijn beperkingen. Ik snap dus niet wat je mij aanvalt.
Ero heeft een desktopquote:Ga dan voor de natuur strijden ofzo, richt een politieke partij op, ga met greenpeace stijden, maar ga mij niet op mijn verantwoordelijkheden aanspreken terwijl je zelf niet meer of minder vervuilt dan ik. Die laptop die je nu gebruikt gebruikt ook energie en die vervuilt dus ook. Je had nu zeehonden kunnen redden in plaats van het milieu te vervuilen.
Dat komt door de harde kerkbankjes. Of het gebrek daaraan eigenlijk. Regelmatig kerkbezoek gaat aambeien tegen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:55 schreef Topspin het volgende:
Nog zoiets vreemds
Als God de mens naar zijn evenbeeld heeft geschapen, waarom hebben mensen dan last van aambeien? Of kun je aambeien zien als zondelast van deze wereld!!!!!
Laten wij bidden.....![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |