Pertinent niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar de aarde behoort aan God. Jij behoort tot God. Alles behoort tot God. God geeft jou wat Hij wil, en dan kan je ontvangen want dat geeft Hij met liefde.
[..]
Klinkt als een hemels paradijsquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:22 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik ben een rasoptimist hoor
En ik heb geen andere bronnen buiten mezelf nodig om optimistisch en positief te blijven. Ik hoef niets aan te roepen of te aanbidden om gelukkig te zijn. Ik hoef geen strenge regels te volgen om te genieten. Ik denk overigens wel dat de compleet andere mentaliteit van de mensen hier ten opzichte van die van Nederland er aan bijdraagt en het makkelijker maakt.
Want ik woon dan ook in een land waarin het nog normaal is om elkaar te groeten op straat, en een praatje te maken, iets voor een ander over te hebben, en gewoon te lachen elke dag. Waar mijn deur niet op slot hoeft, mijn buurman zelfgeplukte appeltjes of een zelfgevangen vis komt brengen en de koeien in de wei achter ons huis elke ochtend komen bedelen om een aai als ik naar buiten loop. Waar ik mijn handtas op de bar kan laten liggen als ik naar buiten ga om een sigaretje te roken zonder dat is daarna weg is, waar ik om drie uur snachts veilig over straat kan lopen, en waar de mensen het leven nemen zoals het komt, zonder allerlei opstandige toestanden.
Het platteland van Ierland is een aards paradijs.quote:
Nee. Ben jij het? Wat help jij er werkelijk aan mee door je daar constant druk over te maken?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Verstop je je voor de waarheid ali?
Je maakt gebruik van producten waarvoor misbruik wordt gepleegd, je gebruikt producten die ervoor zorgen dat de aarde wordt gesloopt.
Jij zet alles neer in het idee van ik geloof in god en vertrouw op god dus alles zit wel goed, erg makkelijk om zo de eigen verantwoordelijkheid af te schuiven vind ik.
Je houdt je verre van de wereld van zonde, maar alle zonde die beschreven staat gaat over mensen, niet over de aarde en alles.
En zelfs daar zit je fout, ben je heel zeker dat je geen producten gebruikt die in arme landen tegen woekerrpijzen worden geproduceert, gebruik je geen olie waarvoor oorlogen gevoerd worden, dictators aan de macht worden geholpen en gehouden, waar hele volkeren onder lijden?
Je hebt je beeld al gemaakt volgens mij, ik zie dus geen nut om me hier te verdedigen.quote:Als je heeeeeeeeeeeel erg eerlijk bent ali, ben je dan werkelijk vrij van zonde, loop je echt het juiste pad, of ben je(net als ieder ander hier) wat jezus afkeurde, degene die eigenlijk liever zijn hoofd in het zand steekt en net doet aslof hij zo godsvruchtig is, maar die niet bereid is ECHT offers te brengen, zoals de rijkaard die al zijn rijkdom aflegd en bedelaar wordt?
Ja, als je geen sturing van boven hebt zou ik het ook niet weten. God heeft de aarde aan ons gegeven. Bepaalde zaken mogen wij doen. Uiteraard is het uit de hand gelopen nu, maar dat wil niet zeggen dat je je van alles moet ontdoen.quote:Dat is wat zo nu en dan door mijn hoofd speelt, ik werk toe naar een leven waarin ik zo min mogelijk tot helemaal geen gebruik maak van dingen die slecht zijn in mijn ogen, die msbruik van mens, dier en aarde in de hand werken, maar dat is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk.
Je zal nooit perfect zijn. Je gedrag is niet perfect. Je bent een zondaar. Je hebt vergeving nodig zoals iedereen.quote:Ik doe mijn best en naarmate de tijd verstrijkt wordt ik er beter in, niet alle keuzes zijn perfect, niet alles wat ik doe is goed, maar ik probeer me er wel bewust van te blijven, na te denken erover en overal de beste keuze te maken die mogelijk is in mijn leven.
Heel bewust. Maar ik weet dat er grenzen zijn. Je kan niet alles onder controle hebben. Of je moet op een boerderij gaan wonen en zelfvoorzienend zijn. Is dat voor jou een optie? Voor mij nu niet. Dus ik neem wat God mij geeft. Ik eet veel groente, fruit, noten, nauwelijks vlees. Ik heb een laptop, een magnetron, een koelkast, 2 lampen en speakers, tv kijk ik niet. Ik rij geen auto maar maak gebruik van de fiets, trein of metro. Ik heb geen spuitbussen in mijn bezit. Nu jij weer. Maar dit zijn bijzaken. Zoek eerst de rechtvaardigheid van God, en ga je daarna met de planten en dieren bezighouden. God vindt het belangrijker dat jij Hem echt leert kennen dan dat je je constant bezig houdt met moeder natuur.quote:Hoe zit dat bij jou, hoe bewust ben jij daar mee bezig, dus op het gebied van de producten die je koopt, wat je eet, wat je doet, wat je zegt enz enz enz?
Wat een gelul!! Dus god vindt het niet erg als we de aarde slopen, zolang we hem maar in ons hart hebben.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God vindt het belangrijker dat jij Hem echt leert kennen dan dat je je constant bezig houdt met moeder natuur.
Ik hoef niet te verhuizen om me zo te gedragen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:22 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik ben een rasoptimist hoor
En ik heb geen andere bronnen buiten mezelf nodig om optimistisch en positief te blijven. Ik hoef niets aan te roepen of te aanbidden om gelukkig te zijn. Ik hoef geen strenge regels te volgen om te genieten. Ik denk overigens wel dat de compleet andere mentaliteit van de mensen hier ten opzichte van die van Nederland er aan bijdraagt en het makkelijker maakt.
Want ik woon dan ook in een land waarin het nog normaal is om elkaar te groeten op straat, en een praatje te maken, iets voor een ander over te hebben, en gewoon te lachen elke dag. Waar mijn deur niet op slot hoeft, mijn buurman zelfgeplukte appeltjes of een zelfgevangen vis komt brengen en de koeien in de wei achter ons huis elke ochtend komen bedelen om een aai als ik naar buiten loop. Waar ik mijn handtas op de bar kan laten liggen als ik naar buiten ga om een sigaretje te roken zonder dat is daarna weg is, waar ik om drie uur snachts veilig over straat kan lopen, en waar de mensen het leven nemen zoals het komt, zonder allerlei opstandige toestanden.
Ik ook niet, ik ben gewoon naar huis gegaan, Ierland dus, want daar hoor ik thuis. En dat alles deed ik in Nederland ook, alleen wordt het daar niet geaccepteerd. en word je raar aangekeken als je mensen gaat groeten op straat bijvoorbeeld. Bovendien ben jij ook geemigreerd, en ga je dat over een week weer doen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik hoef niet te verhuizen om me zo te gedragen.
Dat zegt Ali niet. Hij zegt alleen dat je om God te kennen je niet alleen maar op 1 aspect van de schepping kunt focussen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat een gelul!! Dus god vindt het niet erg als we de aarde slopen, zolang we hem maar in ons hart hebben.
Daar kan ik dus niets mee, god vindt het belangerijke dat ik hem aanbid dan dat ik me bewust ben van hoe ik leef, dat ik altijd nadenk over wat ik doe en probeer het beste te doen steeds.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee. Ben jij het? Wat help jij er werkelijk aan mee door je daar constant druk over te maken?
[..]
Je hebt je beeld al gemaakt volgens mij, ik zie dus geen nut om me hier te verdedigen.
[..]
Ja, als je geen sturing van boven hebt zou ik het ook niet weten. God heeft de aarde aan ons gegeven. Bepaalde zaken mogen wij doen. Uiteraard is het uit de hand gelopen nu, maar dat wil niet zeggen dat je je van alles moet ontdoen.
[..]
Je zal nooit perfect zijn. Je gedrag is niet perfect. Je bent een zondaar. Je hebt vergeving nodig zoals iedereen.
[..]
Heel bewust. Maar ik weet dat er grenzen zijn. Je kan niet alles onder controle hebben. Of je moet op een boerderij gaan wonen en zelfvoorzienend zijn. Is dat voor jou een optie? Voor mij nu niet. Dus ik neem wat God mij geeft. Ik eet veel groente, fruit, noten, nauwelijks vlees. Ik heb een laptop, een magnetron, een koelkast, 2 lampen en speakers, tv kijk ik niet. Ik rij geen auto maar maak gebruik van de fiets, trein of metro. Ik heb geen spuitbussen in mijn bezit. Nu jij weer. Maar dit zijn bijzaken. Zoek eerst de rechtvaardigheid van God, en ga je daarna met de planten en dieren bezighouden. God vindt het belangrijker dat jij Hem echt leert kennen dan dat je je constant bezig houdt met moeder natuur.
Dan moet je het niet doen. Maar stel mij dan geen vragen over waarom je het wel zou moeten doen alsjeblieft?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar kan ik dus niets mee, god vindt het belangerijke dat ik hem aanbid dan dat ik me bewust ben van hoe ik leef, dat ik altijd nadenk over wat ik doe en probeer het beste te doen steeds.
Moeder natuur is alles wat we hebben ali, zij is het die ons leven geeft, of je daar nu een spirituele kracht in wil zien of niet maakt geen donder uit, zonder deze aarde hebben we NIETS.
Lekker slopen de boel, god lost het wel op, dacht het niet dus he, wat wil je je kinderen nalaten, een grafbende of een leefbare aarde, dat is de vraag.
Me eerst met god bezighouden, daarna met dieren, planten, eerlijke handel, milieu, lijkt me heeeeeeeeeeeeel verstandig, NOT.
Als je vanuit die scheppingsverhalen hoek praat dan IS de natuur de schepping hoor. Meer is er niet namelijk. Natuur. De hele wereld is de natuur, inclusief mensen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:46 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dat zegt Ali niet. Hij zegt alleen dat je om God te kennen je niet alleen maar op 1 aspect van de schepping kunt focussen.
Ja naar Parijs, dat is niet echt te vergelijken met het Ierlandse platteland of wel. Ik doe hier hetzelfde in Nederland. Het interesseert me niet als mensen me raar aankijken, dan zijn ze zelf raar. Misschien door ze te groeten, kunnen ze steeds minder raar worden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:44 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik ben gewoon naar huis gegaan, Ierland dus, want daar hoor ik thuis. En dat alles deed ik in Nederland ook, alleen wordt het daar niet geaccepteerd. en word je raar aangekeken als je mensen gaat groeten op straat bijvoorbeeld. Bovendien ben jij ook geemigreerd, en ga je dat over een week weer doen.
Vandaar moeder natuurquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als je vanuit die scheppingsverhalen hoek praat dan IS de natuur de schepping hoor. Meer is er niet namelijk. Natuur. De hele wereld is de natuur, inclusief mensen.
Hij zegt dat je je beter op god kan concentreren dan op goed leven blijkbaar, dat je eigenlijk niet zo hoeft na te denken over wat je doet, als je maar vergeving voor je zonden vraagt van jezus.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:46 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dat zegt Ali niet. Hij zegt alleen dat je om God te kennen je niet alleen maar op 1 aspect van de schepping kunt focussen.
Jouw definitie van Goed is anders dan die van mij of van de bijbel. De bijbel spreekt jou aan op jouw ZONDEN. Jouw gedrag. De dingen die je verkeerd hebt gedaan in je leven en ong steeds verkeerd doet. Die hebben vergeving nodig. Dat negeer je. In plaats daarvan rechtvaardig je je door je te bekommeren om de natuur. Leuk, maar bekommer je eerst liever om jezelf. Als je dood bent is er weinig natuur meer om van te genieten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Hij zegt dat je je beter op god kan concentreren dan op goed leven blijkbaar, dat je eigenlijk niet zo hoeft na te denken over wat je doet, als je maar vergeving voor je zonden vraagt van jezus.
Dat doet ze niet. Jij vindt dat ze het wel zou moeten doen. Ero vroeg alleen hoe je met de aarde om zou kunnen gaan. En krijgt als antwooord, ga eerst maar met god om. Dat vroeg ze niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan moet je het niet doen. Maar stel mij dan geen vragen over waarom je het wel zou moeten doen alsjeblieft?
Nou dan doen we alletwee hetzelfde, ook weer opgelost.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja naar Parijs, dat is niet echt te vergelijken met het Ierlandse platteland of wel. Ik doe hier hetzelfde in Nederland. Het interesseert me niet als mensen me raar aankijken, dan zijn ze zelf raar. Misschien door ze te groeten, kunnen ze steeds minder raar worden.
Wel jonge generaties die moeten leven in een vuile wereld later dus dan geef je een erfenis aan al die kinderen die nu geboren worden terwijl die kinderen helemaal geen inspraak hebben erin.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als je dood bent is er weinig natuur meer om van te genieten.
Welke dingen dan ali????????????quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jouw definitie van Goed is anders dan die van mij of van de bijbel. De bijbel spreekt jou aan op jouw ZONDEN. Jouw gedrag. De dingen die je verkeerd hebt gedaan in je leven en ong steeds verkeerd doet. Die hebben vergeving nodig. Dat negeer je. In plaats daarvan rechtvaardig je je door je te bekommeren om de natuur. Leuk, maar bekommer je eerst liever om jezelf. Als je dood bent is er weinig natuur meer om van te genieten.
Zoals jij het hier omschrijft is er volgens jou en de bijbel geen GOED. Dus kun je het ook niet vergelijken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jouw definitie van Goed is anders dan die van mij of van de bijbel. De bijbel spreekt jou aan op jouw ZONDEN. Jouw gedrag. De dingen die je verkeerd hebt gedaan in je leven en ong steeds verkeerd doet. Die hebben vergeving nodig. Dat negeer je. In plaats daarvan rechtvaardig je je door je te bekommeren om de natuur. Leuk, maar bekommer je eerst liever om jezelf. Als je dood bent is er weinig natuur meer om van te genieten.
En daar moet je dan vergeving voor vragen want dat is een zonde.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja, of je bekommert je om jezelf, je kinderen, je partner, al je medemensen,
Not in my lifetime and not in yours, en nog lang, heel lang daarna ook niet.quote:in plaats van deze planeet die binnen niet al te lange tijd toch vernietigd wordt.
Ego(isme)quote:Ik weet wel wat ik dan als prioriteit kies om me druk over te maken.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:08 schreef Topspin het volgende:
Overdaad schaadt dus 16 delen is ook een zonde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |