abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:42:24 #226
34793 neo567
You know who
pi_61037846
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:30 schreef erodome het volgende:

[..]

De maatschappij zoals ze is nu ervaar ik vaak als een gevangenis, als je wilt leven hier zal je erin mee moeten doen, maar volg ik wat ik wil volgen, wat ik zelf voel en ervaar dan kan ik niet in die maatschappij lopen.
Het blijft altijd een dun lijntje om te belopen, 1 voet in de maatschappij, 1 voetje op mijn eigen pad.
Vooral als kind voelde ik dat getouwtrek heel erg sterk, de onwerkelijkheid van alles wat de mens heeft opgebouwd.
Naarmate de tijd verstreek heb ik geleerd ermee om te gaan, kan nu het slappe koord best goed belopen, maar zou liever dat eigen pad lopen, maar dat kan niet omdat die maatschappij bepaald dat dat niet kan.
De maatschappij is zoals een trouwerij --> een open graf !
ALs je getrouwd bent bijv. dan ga je steeds minder met alleenstaande vrienden om, je hebt kennissen en buren die allemaal getrouwd zijn, maar zodra je gescheiden bent, en alleen staat, dan zit je in het open graf, je hebt niemand meer, je bezoekt af en toe nog is die getrouwde stellen die je al 15 tot 30 jaar kent, dat verwtaerd omdat je niet getrouwd bent, daar sta je dan zo goed als dood
pi_61037986
De kunst zit hem ook erin om in je eentje te kunnen vermaken

Genieten van de rust kan ik soms wel eens erg waarderen, op een terras zitten in mijn eentje in een natuurgebied met witbiertje en krant erbij. Zit ik dan met iemand op het terras dan is het zo dat ik constant moet praten en soms valt er vrij weinig over om nog te zeggen als je al vaak op het terras hebt gezeten met iemand. Sowieso heb ik vaker het idee dat de koek op is als alles al gezegd is geworden in real life, dan komt de herhaling weer naar voren.

Kan het dan zeker waarderen om met mensen op het terras te zitten zo nu en dan maar ook kan ik het waarderen als er eens een keer niets gezegd hoeft te worden. Ben sowieso gesteld op rust zowel om me heen als in mijn hoofd. Rust dat niet altijd te vinden is in deze wereld en dan als je last hebt van over-activiteit in de hersens is het soms al helemaal moeilijk om die rust te vinden zelfs al loop je door de natuur.

Rust als basis zie ik het dan ook in, en in stilstand kun je alle kanten op denk ik maar ook. Constant in beweging naar voren hoef niet te zeggen dat het de juiste beweging is of het juiste pad is. Een beetje als die Fortis reclame maar dan gaat het niet om het geld direct of om carriere maar ook qua werk en studie kan het prettig zijn om eens stil te staan inplaats van door te blijven gaan.
Genieten is toegestaan!!!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:46:55 #228
34793 neo567
You know who
pi_61038002
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:34 schreef Topspin het volgende:

[..]

Orde!!!

Het is allemaal tot in de puntjes geregeld lijkt het soms wel eens, het is begonnen met het aanleggen van wegen systematisch en toen kreeg je de bonuskaart die ingescanned wordt Op iedere hoek een pin-automaat en rechts op de roltrap staan naar de mediamarkt.

Kan er verder niets van bakken, het is allemaal ingedeeld zoals men denkt dat het goed is en de mensen leven erin en hebben niet altijd evenveel spelingsruimte, wil je een hut bouwen in je tuin dan moet je al een vergunning aanvragen.

FF wierrook branden........regels regels regels..... links 2,3,4.

Juist, ergens heb ik er een bloedhekel aan, maar we zitten er met z'n alle in --> de een nog dommer als de ander (vergeleken met GOD )
Maar er is ook geen weg terug, wel eruit --> zoals niemand weet hoe het ooit begonnen is, zo zal ook niemand ooit weten hoe het eindigt
Ik hoop alleen dat het snel eindigt en nooit meer zoiets zal bestaan
pi_61038133
Wat een pessimisme hier.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:51:40 #230
34793 neo567
You know who
pi_61038153
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:46 schreef Topspin het volgende:
Daar heb ik die aarde niet voor nodig eerlijk gezegd, ik zit me tijd uit en wie weet wat er allemaal komen gaat, maar ik wil nooit meer terug komen, in deze grote leugen genaamd aarde, niets is echt, allemaal make believe!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:52:19 #231
34793 neo567
You know who
pi_61038171
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat een pessimisme hier.
Jij bent gewoon een slecht geïnformeerde optimist !
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:52:21 #232
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61038173
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:46 schreef neo567 het volgende:

[..]

Juist, ergens heb ik er een bloedhekel aan, maar we zitten er met z'n alle in --> de een nog dommer als de ander (vergeleken met GOD )
Maar er is ook geen weg terug, wel eruit --> zoals niemand weet hoe het ooit begonnen is, zo zal ook niemand ooit weten hoe het eindigt
Ik hoop alleen dat het snel eindigt en nooit meer zoiets zal bestaan
Of je kunt probereren het in positieve zin te veranderen?
pi_61038200

Ik heb vaker hardop gezegd dat ik er helemaal geen zin meer in had, de periode van zware neerslachtigheid daar leek geen einde aan te komen in 2000 en ook periodes daarna. Was wel altijd licht aan het einde van de tunnel omdat ik er altijd vanuit ging dat er betere dagen gaan komen en die kwamen dan ook na lang wachten. Is het nu zo dat ik me niet lekker voel dan kijk ik terug naar betere dagen met als uitgangspunt dat er nog een hele reeks aan betere dagen in het verschiet liggen. En dan is een betere dag niet persee een dag die bol staat van de activiteiten, een dag rustig genieten van de rust zoals ik zei kan al een betere dag zijn voor mij. Nogmaals die rust. Kan dan ook rust ervaren in een bomvolle stad maar dan moet ik die basis rust in me hebben zitten want anders sta ik op springen

Als ik op zaterdag naar de supermarkt ga en ik zit vol spanning dan loop ik vaak mensen omver en vind ik de producten niet die ik nodig heb. Ben ik dan rustig dan heb ik wel het overzicht zelfs al barst het van de mensen in de winkel.

Die rust lijkt dan wel steeds meer aanwezig te zijn en zit dan ook in me ergens diep verscholen, sommigen noemen het de kern maar dat is me te wazig. Het is gewoon een staat van zijn waar de spanningen niet aanwezig zijn, en de ene dag lijken de spanningen helemaal weg te zijn en de andere dag liggen ze weer op de voorgrond alsof er geen touw aan vast te knopen valt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Topspin op 22-08-2008 13:58:54 ]
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:53:43 #234
34793 neo567
You know who
pi_61038219
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:52 schreef Windigo het volgende:

[..]

Sorry wist niet dat jij er ook nog was
pi_61038224
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:52 schreef neo567 het volgende:

[..]

Jij bent gewoon een slecht geïnformeerde optimist !
Nee vriend, ik krijg mijn hoop, vreugde en optimisme van een andere bron dan mijzelf.
pi_61038256
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dit bedoel ik helemaal niet. Plaats het even in de juiste context.
Geef de juiste context dan in deze.

Een ding dat mij altijd heeft laten piekeren als kind zijnde was het volgende...

Jezus heeft gezegd dat rijkdom vergaren een grote zonde is, het komt erop neer dat zolang anderen minder hebben als jij je het heel erg lastig gaat krijgen om in die hemel te komen.
Toch is het armste mens hier rijk vergeleken bij vele op deze wereld.

Hoe krijg je dat in evenwicht, hoe loop je in deze maatschappij en volg je wat goed is.
Niet alleen bij de leer van jezus gaat dit op, maar bij vele leerstellingen, hoe loop je in deze maatschappij met al zijn plichten, rechten, luxe dingen en doe je het goede?

Zo ook in mijn levensstijl, hoe maak ik geen gebruik van producten die oneerlijkheid in stand houden, die misbruik in stand houden, die de aarde slopen enz enz enz enz enz en loop ik tegelijkertijd toch nog in de maatschappij?
Hoe vind ik ee evenwicht tussen alles wat zo normaal is als zijnde kind van deze maatschappij en naar wat ik weet het goede pad is(een eerlijke wereld, niet de boel slopen enz enz enz).

Het is een continu zoeken naar evenwicht, steeds weer herstellen en uit evenwicht raken, het is als lopen op dat slappe koord, maar dan op naaldhakken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:57:37 #237
34793 neo567
You know who
pi_61038330
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:53 schreef Topspin het volgende:

Ik heb vaker hardop gezegd dat ik er helemaal geen zin meer in had, de periode van zware neerslachtigheid daar leek geen einde aan te komen in 2000 en ook periodes daarna. Was wel altijd licht aan het einde van de tunnel omdat ik er altijd vanuit ging dat er betere dagen gaan komen en die kwamen dan ook na lang wachten. Is het nu zo dat ik me niet lekker voel dan kijk ik terug naar betere dagen met als uitgangspunt dat er nog een hele reeks aan betere dagen in het verschiet liggen. En dan is een betere dag niet persee een dag die bol staat van de activiteiten, een dag rustig genieten van de rust zoals ik zei kan al een betere dag zijn voor mij. Nogmaals die rust.
High all the time
Dat is mischien wel beter ook, gewoon er niet zijn, maakt toch geen ene flikker uit.
In the end it doesn't even matter!

It starts with one thing
I don't know why
It doesn't even matter how hard you try keep that in mind
I designed this rhyme
To explain in due time
All I know
Time is a valuable thing
Watch it fly by as the pendulum swings
Watch it count down to the end of the day
The clock ticks life away
It's so unreal
Didn't look out below
Watch the time go right out the window
Trying to hold on, but didn't even know
Wasted it all just to watch you go
I kept everything inside and even though I tried, it all fell apart
What it meant to me will eventually be a memory of a time when

I tried so hard
And got so far
But in the end
It doesn't even matter
I had to fall
To lose it all
But in the end
It doesn't even matter

One thing, I don't know why
It doesn’t even matter how hard you try, keep that in mind
I designed this rhyme, to explain in due time
I tried so hard
In spite of the way you were mocking me
Acting like I was part of your property
Remembering all the times you fought with me
I'm surprised it got so (far)
Things aren't the way they were before
You wouldn't even recognize me anymore
Not that you knew me back then
But it all comes back to me (in the end)
You kept everything inside and even though I tried, it all fell apart
What it meant to me will eventually be a memory of a time when I
Chorus

I’ve put my trust in you
Pushed as far as I can go
And for all this
pi_61038419
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:46 schreef Topspin het volgende:

Genieten van de rust kan ik soms wel eens erg waarderen, op een terras zitten in mijn eentje in een natuurgebied met witbiertje en krant erbij. Zit ik dan met iemand op het terras dan is het zo dat ik constant moet praten en soms valt er vrij weinig over om nog te zeggen als je al vaak op het terras hebt gezeten met iemand. Sowieso heb ik vaker het idee dat de koek op is als alles al gezegd is geworden in real life, dan komt de herhaling weer naar voren.

Kan het dan zeker waarderen om met mensen op het terras te zitten zo nu en dan maar ook kan ik het waarderen als er eens een keer niets gezegd hoeft te worden. Ben sowieso gesteld op rust zowel om me heen als in mijn hoofd. Rust dat niet altijd te vinden is in deze wereld en dan als je last hebt van over-activiteit in de hersens is het soms al helemaal moeilijk om die rust te vinden zelfs al loop je door de natuur.

Rust als basis zie ik het dan ook in, en in stilstand kun je alle kanten op denk ik maar ook. Constant in beweging naar voren hoef niet te zeggen dat het de juiste beweging is of het juiste pad is. Een beetje als die Fortis reclame maar dan gaat het niet om het geld direct of om carriere maar ook qua werk en studie kan het prettig zijn om eens stil te staan inplaats van door te blijven gaan.
In mijn eentje kan ik me meer dan prima vermaken, sterker nog, ik heb meer last van continu in de maatschappij zijn, tussen mensen zijn dan van alleen zijn.

Ik heb het zelfs meer dan nodig om regelmatig even in totale rust te zijn, alleen ik en geen mensen om me heen.
Contact met mensen is beperkt houdbaar voor mij, dat wil zeggen, ik ga bv naar een dansfeest ofzo, vind ik erg leuk, maar niet te lang allemaal, na een tijdje word het me teveel, word het een leeg iets, voel ik teveel en te weinig tegelijkertijd, moet ik even op mezelf zijn, zonder mensen om me heen, hoe aardig die mensen dan ook zijn.

Stilte is een groot goed in mijn leven
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_61038460
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:57 schreef neo567 het volgende:

[..]

High all the time
Dat is mischien wel beter ook, gewoon er niet zijn, maakt toch geen ene flikker uit.
In the end it doesn't even matter!

Ik rook dus geen wiet Heb wel een middel liggen om te kunnen ontspannen als het nodig is maar ook die laat ik liever links liggen. Liever van nature die rust of stilte opwekken en dat is mogelijk en dat wil ik nog beter onder de knie krijgen. Een soort van persoonlijke gebruikershandleiding met allerlei methodes om gedachtes te laten liggen door bijvoorbeeld ff alles te laten bezinken.

Vanzelf al soms het idee dat ik niet helemaal aanwezig ben en dan is dat okey om niet met volle verstand aanwezig te zijn continu. Zodra ik erg aanwezig ben komen spanningen naar voren dus ook. Zodra het lijkt dat ik maar voor 80 procent aanwezig ben lijkt het te zijn dat ik inderdaad wat high ben en vervolgens kan ik met die 80 procent aanwezigheid in tegenstelling tot 100 procent aanwezigheid beter functioneren.

Alles te sterk meemaken om vervolgens de kluts kwijt te raken is het dan ook. Dan maar liever high all the time van nature en dat kan ik soms oproepen op een bepaalde manier.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:02:20 #240
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61038466
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:53 schreef neo567 het volgende:

[..]

Sorry wist niet dat jij er ook nog was
Is er iets wat ik volgens jou heb fout gedaan ofzo?
pi_61038506
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:51 schreef neo567 het volgende:

[..]

Daar heb ik die aarde niet voor nodig eerlijk gezegd, ik zit me tijd uit en wie weet wat er allemaal komen gaat, maar ik wil nooit meer terug komen, in deze grote leugen genaamd aarde, niets is echt, allemaal make believe!
Zo negatief zie ik het dan ook weer niet, heb alleen af en toe wat tijd nodig voor mezelf om de schoonheid te kunnen zien.
De mensenmaatschappij vind ik maar zo zo, maar de aarde, de aarde vind ik een prachtig geheel en daar haal ik erg veel plezier vandaan.
Ook wel van mensen hoor, je moet het een beetje in perspectief zien, heb geen hekel aan mensen en er is ook best nog een fikse klots schoonheid in de mensenmaatschappij.

Ik zie de aarde niet als een tranendal waarvan ik zo snel mogelijk verlost wil zijn, geniet van het ritme onder mijn voeten dat ook mijn eigen ritme is, alleen is het soms lastig om in dat ritme te blijven waar de mensenmaatschappij een ander ritme aanhoud.
pi_61038535
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Geef de juiste context dan in deze.
De onrechtvaardigheid van de wereld, daar niet aan meedoen.
quote:
Een ding dat mij altijd heeft laten piekeren als kind zijnde was het volgende...

Jezus heeft gezegd dat rijkdom vergaren een grote zonde is, het komt erop neer dat zolang anderen minder hebben als jij je het heel erg lastig gaat krijgen om in die hemel te komen.
Toch is het armste mens hier rijk vergeleken bij vele op deze wereld.
Dat heeft Jezus niet gezegd. Hij zei dat het moeilijker is voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te treden dan voor een kameel om door het oog van een naald te gaan. Waarom? Omdat een rijke afhankelijk is van zijn rijkdom, daar op vertrouwt, het zijn hoogste prioriteit heeft, ipv God. Een rijke die alles moet opgeven voor God, zal dat niet snel doen. Maar God maakte zijn dienaren vaak genoeg rijk en machtig. Zie verhalen in het oude testament.
quote:
Hoe krijg je dat in evenwicht, hoe loop je in deze maatschappij en volg je wat goed is.
Door te accepteren wat je van God ontvangt en vrij te geven.
quote:
Niet alleen bij de leer van jezus gaat dit op, maar bij vele leerstellingen, hoe loop je in deze maatschappij met al zijn plichten, rechten, luxe dingen en doe je het goede?
Door op God te vertrouwen in plaats van jezelf. Door Hem jou je leven te laten leiden en besturen in plaats van jezelf.
quote:
Zo ook in mijn levensstijl, hoe maak ik geen gebruik van producten die oneerlijkheid in stand houden, die misbruik in stand houden, die de aarde slopen enz enz enz enz enz en loop ik tegelijkertijd toch nog in de maatschappij?
Hoe vind ik ee evenwicht tussen alles wat zo normaal is als zijnde kind van deze maatschappij en naar wat ik weet het goede pad is(een eerlijke wereld, niet de boel slopen enz enz enz).
Niet. Dat kan je niet vinden. Je kan jezelf slechts wijsmaken dat je het gevonden hebt. Maar de aarde behoort aan God. Jij behoort tot God. Alles behoort tot God. God geeft jou wat Hij wil, en dan kan je ontvangen want dat geeft Hij met liefde.
quote:
Het is een continu zoeken naar evenwicht, steeds weer herstellen en uit evenwicht raken, het is als lopen op dat slappe koord, maar dan op naaldhakken.
En nooit weten of je het goed doet. Godzijdank dat ik daar vanaf ben. Ik loop nu op naaldhakken op dat koord om niet in verleidingen te dwalen, dat geeft een stuk meer voldoening en duidelijkheid kan ik je vertellen.
pi_61038571
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:02 schreef Windigo het volgende:

[..]

Even tussendoor, wat vindt je van het idee dat ik had over reiki e.d. weer wat meer te combineren met de liefde die je voelt voor god/jezus, dat dat misschien zal helpen, je opstellen als gereedschap van god, met toestemming daarvan ipv de combi te maken met nare krachten die je willen beheersen?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:08:36 #244
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61038646
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Even tussendoor, wat vindt je van het idee dat ik had over reiki e.d. weer wat meer te combineren met de liefde die je voelt voor god/jezus, dat dat misschien zal helpen, je opstellen als gereedschap van god, met toestemming daarvan ipv de combi te maken met nare krachten die je willen beheersen?
Dat eerst heb ik altijd gedaan. Ik heb nu echter iets ervaren dat mij doet twijfelen, ik zeg niet (en heb ook niet gezegd) dat ik verder ook maar iets veranderd heb ik de manier waarop ik mijn Reiki praktiseer.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:10:12 #245
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61038698
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nu zie je me aan voor de simpele geest die ik ben. Je hebt me onthuld.
Dat had je zelf al gedaan.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_61038738
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:00 schreef erodome het volgende:

[..]

In mijn eentje kan ik me meer dan prima vermaken, sterker nog, ik heb meer last van continu in de maatschappij zijn, tussen mensen zijn dan van alleen zijn.

Ik heb het zelfs meer dan nodig om regelmatig even in totale rust te zijn, alleen ik en geen mensen om me heen.
Contact met mensen is beperkt houdbaar voor mij, dat wil zeggen, ik ga bv naar een dansfeest ofzo, vind ik erg leuk, maar niet te lang allemaal, na een tijdje word het me teveel, word het een leeg iets, voel ik teveel en te weinig tegelijkertijd, moet ik even op mezelf zijn, zonder mensen om me heen, hoe aardig die mensen dan ook zijn.

Stilte is een groot goed in mijn leven
Heb soms het idee dat mensen altijd erg druk zijn met eigen gedachtes en gevoelsleven plus de rest van eigen leven en nog meer van dat. Dan vragen mensen aan mij hoe het gaat en dan heb ik soms helemaal geen behoefte om het te vertellen hoe het gaat omdat het soms lijkt dat mensen woorden niet helemaal opvangen. Komt dan over alsof al die gesprekken zinloos zijn omdat het vaak het ene oor in en het andere oor uitgaat. Sowieso gesprekken voeren als onzinnig zo zie ik het wel eens in, was op tv ook een onderzoek over gedaan hoeveel mensen opvangen van gesprekken en andere dingen en het schijnt dat maar een klein gedeelte daadwerkelijk in het geheugen blijft hangen.. Tijden had ik behoefte om veel te praten met mensen en knoopte ik overal gesprekken aan maar dat was in een periode dat ik compleet van de wereld was door happy pills. Constant de drang om te praten tot het bezetene aantoe.

Nu raak ik dus ook wel eens gestoord als mensen tegen mij aanpraten als ze meer dan 10 zinnen zeggen, dan krijg ik een storing in de zender zo nu en dan en wil ik ff dat het stil is abrupt. Noem me maar constact-gestoord maar dat is het ook niet helemaal. Net zoals het blaffen van een hond me kan storen kan het me ook storen als mensen zomaar tegen me beginnen te praten. Moet dan net zin hebben erin en open staan voor contact wat ook vaker het geval is maar niet constant.
pi_61038871
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De onrechtvaardigheid van de wereld, daar niet aan meedoen.
[..]

Dat heeft Jezus niet gezegd. Hij zei dat het moeilijker is voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te treden dan voor een kameel om door het oog van een naald te gaan. Waarom? Omdat een rijke afhankelijk is van zijn rijkdom, daar op vertrouwt, het zijn hoogste prioriteit heeft, ipv God. Een rijke die alles moet opgeven voor God, zal dat niet snel doen. Maar God maakte zijn dienaren vaak genoeg rijk en machtig. Zie verhalen in het oude testament.
[..]

Door te accepteren wat je van God ontvangt en vrij te geven.
[..]

Door op God te vertrouwen in plaats van jezelf. Door Hem jou je leven te laten leiden en besturen in plaats van jezelf.
[..]

Niet. Dat kan je niet vinden. Je kan jezelf slechts wijsmaken dat je het gevonden hebt. Maar de aarde behoort aan God. Jij behoort tot God. Alles behoort tot God. God geeft jou wat Hij wil, en dan kan je ontvangen want dat geeft Hij met liefde.
[..]

En nooit weten of je het goed doet. Godzijdank dat ik daar vanaf ben. Ik loop nu op naaldhakken op dat koord om niet in verleidingen te dwalen, dat geeft een stuk meer voldoening en duidelijkheid kan ik je vertellen.
Verstop je je voor de waarheid ali?

Je maakt gebruik van producten waarvoor misbruik wordt gepleegd, je gebruikt producten die ervoor zorgen dat de aarde wordt gesloopt.

Jij zet alles neer in het idee van ik geloof in god en vertrouw op god dus alles zit wel goed, erg makkelijk om zo de eigen verantwoordelijkheid af te schuiven vind ik.
Je houdt je verre van de wereld van zonde, maar alle zonde die beschreven staat gaat over mensen, niet over de aarde en alles.
En zelfs daar zit je fout, ben je heel zeker dat je geen producten gebruikt die in arme landen tegen woekerrpijzen worden geproduceert, gebruik je geen olie waarvoor oorlogen gevoerd worden, dictators aan de macht worden geholpen en gehouden, waar hele volkeren onder lijden?

Als je heeeeeeeeeeeel erg eerlijk bent ali, ben je dan werkelijk vrij van zonde, loop je echt het juiste pad, of ben je(net als ieder ander hier) wat jezus afkeurde, degene die eigenlijk liever zijn hoofd in het zand steekt en net doet aslof hij zo godsvruchtig is, maar die niet bereid is ECHT offers te brengen, zoals de rijkaard die al zijn rijkdom aflegd en bedelaar wordt?

Dat is wat zo nu en dan door mijn hoofd speelt, ik werk toe naar een leven waarin ik zo min mogelijk tot helemaal geen gebruik maak van dingen die slecht zijn in mijn ogen, die msbruik van mens, dier en aarde in de hand werken, maar dat is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk.
Ik doe mijn best en naarmate de tijd verstrijkt wordt ik er beter in, niet alle keuzes zijn perfect, niet alles wat ik doe is goed, maar ik probeer me er wel bewust van te blijven, na te denken erover en overal de beste keuze te maken die mogelijk is in mijn leven.

Hoe zit dat bij jou, hoe bewust ben jij daar mee bezig, dus op het gebied van de producten die je koopt, wat je eet, wat je doet, wat je zegt enz enz enz?
pi_61039002

Sterke lyrics dit nummer

An old man turned ninety-eight
He won the lottery and died the next day
It's a black fly in your Chardonnay
It's a death row pardon two minutes too late
Isn't it ironic ... don't you think
Chorus

It's like rain on your wedding day
It's a free ride when you've already paid
It's the good advice that you just didn't take
Who would've thought ... it figures

Mr. Play It Safe was afraid to fly
He packed his suitcase and kissed his kids good-bye
He waited his whole damn life to take that flight
And as the plane crashed down he thought
'Well isn't this nice...'
And isn't it ironic ... don't you think
Repeat Chorus

Well life has a funny way of sneaking up on you
When you think everything's okay and everything's going right
And life has a funny way of helping you out when
You think everything's gone wrong and everything blows up
In your face

It's a traffic jam when you're already late
It's a no-smoking sign on your cigarette break
It's like ten thousand spoons when all you need is a knife
It's meeting the man of my dreams
And then meeting his beautiful wife
And isn't it ironic... don't you think
A little too ironic... and yeah I really do think...
Repeat Chorus

Life has a funny way of sneaking up on you
Life has a funny, funny way of helping you out
Helping you out
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:22:48 #249
34793 neo567
You know who
pi_61039035
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:02 schreef Windigo het volgende:

[..]

Nee ik was degene die iets fout deed volgens jou, tenminste dat dacht ik dan weer:
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:52 schreef Windigo het volgende:

[..]

vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:22:50 #250
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61039036
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat een pessimisme hier.
Ik ben een rasoptimist hoor
En ik heb geen andere bronnen buiten mezelf nodig om optimistisch en positief te blijven. Ik hoef niets aan te roepen of te aanbidden om gelukkig te zijn. Ik hoef geen strenge regels te volgen om te genieten. Ik denk overigens wel dat de compleet andere mentaliteit van de mensen hier ten opzichte van die van Nederland er aan bijdraagt en het makkelijker maakt.

Want ik woon dan ook in een land waarin het nog normaal is om elkaar te groeten op straat, en een praatje te maken, iets voor een ander over te hebben, en gewoon te lachen elke dag. Waar mijn deur niet op slot hoeft, mijn buurman zelfgeplukte appeltjes of een zelfgevangen vis komt brengen en de koeien in de wei achter ons huis elke ochtend komen bedelen om een aai als ik naar buiten loop. Waar ik mijn handtas op de bar kan laten liggen als ik naar buiten ga om een sigaretje te roken zonder dat is daarna weg is, waar ik om drie uur snachts veilig over straat kan lopen, en waar de mensen het leven nemen zoals het komt, zonder allerlei opstandige toestanden.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')