nadat ze in china geboren zijnquote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dus ze zijn beide een deel van het jaar in het buitenland en komen voor Nederland uit.
Maar nu Nederlandse zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:46 schreef postmortum het volgende:
[..]
nadat ze in china geboren zijn
door de wet te omzeilenquote:
Onderbouwing?quote:
Inderdaad. "Kut man, we krijgen hier betere sporters, wat vervelend."quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:55 schreef sander89 het volgende:
Ze doen het best goed, dus moeten ook blij mee zijn voor de NL tafeltennis promotie.
Slecht zijn ze zeker niet ,anders zitten ze ook niet bij de laatste acht bij de OS.
Aziaten hebben nou eenmaal gevoel voor snelheid.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:09 schreef Leatherface het volgende:
Beetje meer respect.
Jiao won dus wel EK's voor Nederland. Een geboren Nederlands had dat niet kunnen winnen voor dit land.
daar kan ik het op zich wle mee eens zijn maar in dit geval (beide gevallen) vraag ik me af of dat wel zo heel erg van toepassing is ... ik krijg toch de indruk van nietquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Op zich lig ik er niet echt van wakker of ze een band met het land hebben of dat het gewoon opportunisten zijn, maar het stoort me wel (een heel klein beetje) dat dit type naturalisaties administratief soms voorrang krijgt op "gewone" mensen die hetzelfde willen, alsof ze belangrijker zijn.
dat Jiao beter presteert dan iemand die hier geboren en getogen is, doet niets af aan het feit dat ze alleen maar voor Nederland uitkomt, omdat de Chinese bond haar niet goed genoeg vond. TS heeft best een punt hier...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:09 schreef Leatherface het volgende:
Beetje meer respect.
Jiao won dus wel EK's voor Nederland. Een geboren Nederlands had dat niet kunnen winnen voor dit land.
en verhuist volgend seizoen naar Spanje om daar in de competitie uit te komen....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
Jie Li woont in Heerhugowaard is sinds 1999 Nederlandse en tafeltennist voor een Nederlandse club...
Ze zitten bij de laatste 16 op olympische spelen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:16 schreef postmortum het volgende:
[..]
maar dat zijn dan ook geen sportieve afdankertje , wtf trots zijn omdat je de nummer 45 van de wereld bent
Ben het met je eens..en dit is alleen gewoon om Nederland te promoten..Dat maakt afkomst ineens niet meer uit.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Op zich lig ik er niet echt van wakker of ze een band met het land hebben of dat het gewoon opportunisten zijn, maar het stoort me wel (een heel klein beetje) dat dit type naturalisaties administratief soms voorrang krijgt op "gewone" mensen die hetzelfde willen, alsof ze belangrijker zijn.
Ik weet niet of deze dames zijn genaturaliseerd in het Verdunk-tijdperk, maar sinds Kalou weten we dat er voor promotie-doeleinden geen uitzonderingen meer worden gemaakt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:21 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Ben het met je eens..en dit is alleen gewoon om Nederland te promoten..Dat maakt afkomst ineens niet meer uit.
nee.. ze zijn van voor Verdonk. tenminste..Li Jiao dan..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:29 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ik weet niet of deze dames zijn genaturaliseerd in het Verdunk-tijdperk, maar sinds Kalou weten we dat er voor promotie-doeleinden geen uitzonderingen meer worden gemaakt.
Tijdens Verdonk werden er geloof ik nog steeds sporters genaturaliseerd, zoals dat altijd gebeurde. Kalou had de pech een bekende voetballer te zijn, die even nodig was voor Rita om lekker populistisch te doen over zijn rug.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:29 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ik weet niet of deze dames zijn genaturaliseerd in het Verdunk-tijdperk, maar sinds Kalou weten we dat er voor promotie-doeleinden geen uitzonderingen meer worden gemaakt.
Dat geloof ik wel ja. Op het gevaar af een Fortuyn-achtige discussie te ontketenen: wel lullig dat het volk wat op haar stemt van het type 'voetbalsupporter' is, die best bereid is om wat principes te laten varen om het Nederlands elftal sterker te laten zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:43 schreef Yi-Long het volgende:
Kalou had de pech een bekende voetballer te zijn, die even nodig was voor Rita om lekker populistisch te doen over zijn rug.
Dat dus..en wat onze mod boven je zegt..Gewoon hypocriet gedrag!!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:02 schreef Karammel het volgende:
Ik vind het opmerkelijk dat veel mensen hier blij zijn met deze Chinezen, omdat ons land dan zogenaamd beter zou presteren. Het is net Chelsea... Je koopt gewoon de beste spelers van de wereld op en zo behaal je de gewenste resultaten. Dat zie je nu heel duidelijk met de Marokkaan die voor Bahrein uitkomt. Voor veel sporters is het net omgedraaid. Daar nemen ze juist een andere nationaliteit zodat ze via een omweg wel hun sport kunnen beoefenen op grote toernooien.
Neem nou Epke Zonderland. Een Nederlandse jongen die door hard werken en veel trainingsarbeid de finale van de rekstok weet te bereiken. Waar Nederland jarenlang geen turners op zo'n onderdeel heeft gehad is het eindelijk iemand gelukt. Dat hij dan in de finale valt is erg jammer, maar dat doet niets af aan zijn prestatie. Ik zie zo'n jongen vele malen liever dan een genaturaliseerde Chinees die voor ons wel even het goud binnenhaalt.
Als ik een interview zie waar twee 'Nederlanders' raar opkijken bij het horen van de term 'Het Wilhelmus' dan schaam ik mij als Nederlander. Dit heeft niets, maar dan ook niets met trots en de Olympische gedachte te maken.
Zo speelt er ook een Zuid-afrikaan in ons hockeyelftal. Allemaal leuk en aardig dat ze zo goed kan hockeyen en dat ze al jaren in Nederland woont en traint, maar het blijft een Zuid-Afrikaan. Ze heeft zelfs al 75 interlands voor Zuid-Afrika gespeeld. Het is slecht gesteld met de sporters van tegenwoordig. Afkomst speelt geen enkele rol meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |