Ditquote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:06 schreef Topspin het volgende:
[..]
Is zeker niet normaal omdat die stemmen ook aan het dreigen waren dat ik dit en dat moest doen op bevelende toon.
Weet niet welke passage van ELISABETH je bedoeld ook....................

Dat zekerquote:

Wat fijn voor je !quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:11 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat zeker
Mijn vader komt regelmatig even langs. Hij is nog steeds dol op biljarten en lezen. Heeft het behoorlijk naar zijn zin, is een rasechte atheist, en maakt zich soms zorgen om mij. Maar dat hoort bij ouders geloof ik.

quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vind je dat citaat uit de OP niet vererend genoeg dan? Het lijkt toch op een prijzing van Lucifer, geen waarschuwing? Er worden vele namen voor Lucifer gebruikt, zoals het Licht. Als je Pikes werk naast dat van andere hoge vrijmetselaars legt, zie je dat ook dat voor Lucifer staat.

Maar hij vindt het iets moois. Lees eens andere masonieke literatuur, dan zie je hun kijk op Lucifer.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:25 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Waarscuwing: AND WITH ITS SPLENDORS INTOLERABLE BLINDS FEEBLE, SENSUAL OR SELFISH SOULS? DOUBT IT NOT!!

Wat denk jij er nu eigenlijk van, die hele NWO conspiracytheorie?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:29 schreef ElizabethR het volgende:
Voor de mensen die geen zin hebben om al die lappen engelse tekst te lezen, maar wel geintersseerd zijn in complottheorieen.
NWO

quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar hij vindt het iets moois. Lees eens andere masonieke literatuur, dan zie je hun kijk op Lucifer.

Ja hij staat in hoog aanzien bij het masnoieke genootschap. Heeft zijn eigen standbeeld, was Generaal enz. Daarom hecht ik veel waarde aan zijn boek. Maar er zijn natuurlijk genoeg andere vrijmetselaars die in hoog aanzien staan die je eigenlijk ook moet lezen voor een volledig beeld van vrijmetselarij. Zoals Manly Palmer Hall, Arthur Edward Waite, etc. En de theosofen geven ook veel inzicht, zo niet het meeste.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:35 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Al zou hij het mooi vinden, en al is het mooi, dan is dat nog iets heel anders dan vereren.
Je hebt zelf gezegd dat je Pike als een autoriteit beschouwt, vanwege zijn ""Morals and dogma""

quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja hij staat in hoog aanzien bij het masnoieke genootschap. Heeft zijn eigen standbeeld, was Generaal enz. Daarom hecht ik veel waarde aan zijn boek. Maar er zijn natuurlijk genoeg andere vrijmetselaars die in hoog aanzien staan die je eigenlijk ook moet lezen voor een volledig beeld van vrijmetselarij. Zoals Manly Palmer Hall, Arthur Edward Waite, etc. En de theosofen geven ook veel inzicht, zo niet het meeste.

Nee ik heb ze niet allemaal helemaal gelezen. Maar wel voldoende om die religie en hun kijk op Lucifer een beetje te snappen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:47 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
En jij hebt al die vrijmetselaarsboeken gelezen en kunt daaruit opmaken dat ze Lucifer vereren?
De theosofen geven zeker veel inzicht , een van hun belangrijkste is hun devies: "Geen godsdienst boven waarheid"

Het gros van wat daar staat is God het niet mee eens he. Die actie van David bijvoorbeeld werd ie ook gewoon voor afgestraft.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:01 schreef ElizabethR het volgende:
De moraal van de bijbel
Uberhaupt is die site erg grappig om eens door te spitten. Gelukkig ben ik al niet van mening dat de bijbel het woord van god is, anders zou ik god nog harder verwerpen dan ik al deed. Een duivelse barbaar, die god.

Volgens mij is vrijmetselarij geen religie.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee ik heb ze niet allemaal helemaal gelezen. Maar wel voldoende om die religie en hun kijk op Lucifer een beetje te snappen.

Pike zegt dat elke masonieke loge een tempel van religie is:quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:40 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Volgens mij is vrijmetselarij geen religie.
Hij staat volgens mij open voor iedereen die één God en de onsterfelijkheid van de ziel erkent.
In de praktijk dus voor alle christelijke genootschappen, joden, moslims en ga zo maar door (misschien niet voor zevendedagsadventisten omdat deze meen ik de onstefelijkkheid van de ziel niet erkennen)
Deze hoeven hun geloof ook niet af te zweren.
Deze homogene samenstelling is meen ik ook de reden waarom b.v. de naam Jezus niet gebruikt mag worden, om ruzie te voorkomen zeg maar.
Ik maak nogal vaak een voorbehoud omdat ik eigenlijk ook niet veel van de vrjimetselarij weet.

Ja, dat klopt. Publiekelijk veroordeelt de RKK vrijmetselarij, maar ondertussen waren het de Jezuïeten die zo'n beetje de rituelen en de graden opgesteld hebben. Veel van de protestantse televangelisten zijn duidelijk vrijmetselaars wegens hun masonieke symbolen en doctrines die ze verkondigen. Het dient dus ter infiltratie van de protestantse wereld, zonder dat men de RKK kan aanwijzigen als schuldige.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:40 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Of jij er veel meer van weet is voor mij nog niet zeker.
Je hebt eens gezegd dat de vrijmetselarij een schepping is van de katholieke kerk, of de jezuieten.
Van oudsher staan de vrjimetselarij en de katholieke kerk echter bekend als grote vijanden.

De ziel bestond volgens jou toch niet?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik denk dat alle dierenliefhebbers zich eerst beter zorgen kunnen maken over hun eigen ziel, voordat ze aan de dieren beginnen te denken. Straks halen de dieren het toch wel, en jullie zelf niet. Daar schiet je ook niet veel mee op.

Kijk -> ik zie de aarde als een draaiende wasmachine van God, maar dan met een omgekeerd effect --> het schone "goed" gaat eruit, en de vuile was draait door totdat de wasmachine kapot gaat.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:05 schreef Summers het volgende:
je hebt ook goede geesten hoor , alle mensen en alle geesten zijn slecht dan is er geen goed meer .

Kijk goed uit met wie je aan het verdedigen bent, of vrij wil spreken van, tevens ook goed uitkijken met beschuldigen van.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 02:27 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Dat de katholieke kerk achter de vrjimetselarij zou zitten lijkt me flauwe kul.
In de katholieke kerk is geen kennis van de kaballah aanwezig dus ze kan hier ook niet aan ten grondslag liggen.
Dat er overal vrijmetselaarssymbolen opduiken is logisch omdat de vrjimetselarij voor vogels van allerlei pluimage toegankelijk is, ze wil denk ik een soort religieuze oecumene zijn.

De zwarte rook van satan is de kerk binnen gedrongenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Publiekelijk veroordeelt de RKK vrijmetselarij, maar ondertussen waren het de Jezuïeten die zo'n beetje de rituelen en de graden opgesteld hebben. Veel van de protestantse televangelisten zijn duidelijk vrijmetselaars wegens hun masonieke symbolen en doctrines die ze verkondigen. Het dient dus ter infiltratie van de protestantse wereld, zonder dat men de RKK kan aanwijzigen als schuldige.
Dan heb je nog de hogere graden welke tot de illuminati behoren. De illuminati zelf is ook door een Jezuiet opgericht, Adam Weishaupt. Uiteindelijk leiden alle wegen naar Rome.

Diepe mystiek, klinkt erg spannend enzo, net zoals het diepste van het diepste van internet opzoeken ofzoquote:Op donderdag 21 augustus 2008 02:16 schreef kleinduimpje3 het volgende:
OK dus vrijmetselarij is een religie.
In zekere zin is dat ook logisch want men moet één God erkennen en de onsterfelijkheid van de ziel en dan ben je immers al religieus![]()
Het gaat blijkbaar terug op de kaballah.
Dat lijkt me goed mogelijk.
Dit is de geheime leer van de joden.
Maar je zult het toch wel met mij eens zijn dat de kaballah afschilderen als luciferverering toch wel veel lijkt op volksmisleiding.
Ik weet nog minder van de kaballah als van vrijmetselarij.
Het is diepe mystiek, waar ik respect voor heb.
Mensen die zich hier niet grondig in verdiept hebben kunnen hier beter geen oordelen over vellen.

Durf je ze niet ten toon te spreiden ER?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:47 schreef ElizabethR het volgende:
Prins Charles is de Antichrist!!
Hebben we al genoeg van de samenzweringstheorietjes??

quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:37 schreef neo567 het volgende:
[..]
Durf je ze niet ten toon te spreiden ER?

Ik kan je plaatjes laten zien van protestantse pastors die de satansgroet brengen enzo, filmpjes terwijl ze zeggen dat ze goden zijn en die groet brengen. Het is zijn wolven in schaapskleren.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:31 schreef neo567 het volgende:
[..]
De zwarte rook van satan is de kerk binnen gedrongen

Dat paardje op je "icon" is ook zooo "to die for"quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:12 schreef Darkwolf het volgende:
Shit.
Schrijf ik een reactie naar Ali over dieren, mis ik vervolgens een drie kwart topic over de discussie die er op door ging.
Jongens wat gaat dit toch hard.
(Zie vorige deel.)
Alleen de die hard FOK!ers die veel tijd hebben maken een kans om het bij te benen haha!![]()
Veel is al gezegd, maar ik wilde toch even reageren op Ali's eerste gedachte / reactie op mijn initieele post:
Omdat dieren niet religieus zijn wil niet zeggen dat ze niet spiritueel zijn.
Dieren zijn juist heel erg spiritueel en hebben inderdaad JUIST geen religie, omdat ze niet gebonden zijn aan een "geloof".
Hun spiritualiteit is gebonden aan dat wat daadwerkelijk is en leven niet voor of na principes van een God / entiteit, zoals Ali die kent en volgt.
Vooral paarden zijn spiritueele meesters dan wel voor velen een directe spiegel en hebben mij gigantisch geholpen in mijn spiritueele groei.
Sinds in in de paarden terecht kwam is het als een achtbaan gegaan zelfs.
De staat van hun Zijn is heerlijk om in op te gaan met ze (vooral in mijn geval natuurlijk.)
Als ik een leven zou moeten leven zonder dieren (en voornamelijk paarden) om mij heen, dan maak ik mij vandaag nog van kant. Zonder pardon.![]()

allemaal erg interessant.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
'Protestantse televangelisten':
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen plaatjes zijn niet genoeg natuurlijk dus videootje erbij:
The blind and the dead

Is dat niet een symbool waar vroeger vooral op schilderijen de 2-naturen leer en de 3-eenheid werd uitgedrukt?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik kan je plaatjes laten zien van protestantse pastors die de satansgroet brengen enzo, filmpjes terwijl ze zeggen dat ze goden zijn en die groet brengen. Het is zijn wolven in schaapskleren.

My Evil Little Pony!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:18 schreef neo567 het volgende:
Dat paardje op je "icon" is ook zooo "to die for"

Ik vind dit weer erg vergezocht eerlijk gezegd. Je moest eens weten hoe vaak ik dezelfde 'groet' breng als ik in een gesprek verwikkeld bent en gewoon veel gebaren maak. Je moet zelfs eens opletten, als jij in gesprek bent en je wilt iets benadrukken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
'Protestantse televangelisten':
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen plaatjes zijn niet genoeg natuurlijk dus videootje erbij:
The blind and the dead

Tsja ik geloof wel dat de NWO dingen aan het organiseren is, bij mij blijft echter het punt bestaan dat zelfs als het satanisten zijn, dat niet hoeft te betekenen dat er maar 1 weg naar God is. Zij willen tenslotte hun manier van leven aan ons allemaal opdringen, en daar heb ik ook vanuit mijn overtuiging geen behoefte aan. Dan val ik dus ook onder hun doelgroep voor vernietiging, terwijl ik niet een Christen ben zoals Ali. Vreemd toch?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:42 schreef Ticker het volgende:
Ik heb gister iets raars meegemaakt en ik kan niet echt na vertellen wat het nou exact was;
Ik zat rond 23:45 nog even op digitale televisie van UPC te schakelen, toen ik op een evangeliese omroep kwam. Volgens mij was het Omega.
Ik zie een of andere knakker in een wijland staan, dus ik denk 'even lachen, kijken wat hij te zeggen heeft'.
Het eerste wat meneer zegt is iets in de trend van
'en deze metalen chip, laat GOD bij u zijn.
Want net als de staat, waakt GOD over u.
Maar u voelt zich niet veilig, bij deze naaste. Maar u moet hem toevetrouwen.
Zij in het blauw, zijn diegene die over u waken, zij staan net als GOD, bij u in het trouw.
Dat is de taak van de staat... bla bla bla'
Ik was echt verbijsterd. Ik heb nog even aangeluisterd en toen heel snel de recording knop ingedruk, maar helaas. Er kwam totaal niets meer raars of iets in de trend van bovenstaande meer naar voren.
Ok wat heb ik dus gezien/gehoord...
Ik weet het niet, maar als er zoiets is als de NWO en Illuminatie, en als zij inderdaad poppen hebben die uitgespeeld worden over de hoofden van gelovigen, door vertrouwelingen als deze pastoor of predikant zulke dingen te laten zeggen, dan is er echt iets meer aan de hand. Dan mag ik dit een agenda noemen.
Misschien begrijpt men niet helemaal wat ik hier bedoel, maar ik ben 100% serieus, ik was zo verbijsterd over dit voorval dat ik moeite had met nalopen wat er nou allemaal precies gezegd was.
Conclusie van het verhaal was in ieder geval, dat de mensen de staat als god moesten zien. Want de staat waakt over u. Dat is de taak van GOD.
Vaag.
edit:
Heb dit van de site van omega tv: http://gids.in1woord.nl/?datum=2008-08-20&s=i
23:00 De dominee komt voorbij (Educatie, documentaire)

Dit is new world order stuff ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:42 schreef Ticker het volgende:
Ik heb gister iets raars meegemaakt en ik kan niet echt na vertellen wat het nou exact was;
Ik zat rond 23:45 nog even op digitale televisie van UPC te schakelen, toen ik op een evangeliese omroep kwam. Volgens mij was het Omega.
Ik zie een of andere knakker in een wijland staan, dus ik denk 'even lachen, kijken wat hij te zeggen heeft'.
Het eerste wat meneer zegt is iets in de trend van
'en deze metalen chip, laat GOD bij u zijn.
Want net als de staat, waakt GOD over u.
Maar u voelt zich niet veilig, bij deze naaste. Maar u moet hem toevetrouwen.
Zij in het blauw, zijn diegene die over u waken, zij staan net als GOD, bij u in het trouw.
Dat is de taak van de staat... bla bla bla'
Ik was echt verbijsterd. Ik heb nog even aangeluisterd en toen heel snel de recording knop ingedruk, maar helaas. Er kwam totaal niets meer raars of iets in de trend van bovenstaande meer naar voren.
Ok wat heb ik dus gezien/gehoord...
Ik weet het niet, maar als er zoiets is als de NWO en Illuminatie, en als zij inderdaad poppen hebben die uitgespeeld worden over de hoofden van gelovigen, door vertrouwelingen als deze pastoor of predikant zulke dingen te laten zeggen, dan is er echt iets meer aan de hand. Dan mag ik dit een agenda noemen.
Misschien begrijpt men niet helemaal wat ik hier bedoel, maar ik ben 100% serieus, ik was zo verbijsterd over dit voorval dat ik moeite had met nalopen wat er nou allemaal precies gezegd was.
Conclusie van het verhaal was in ieder geval, dat de mensen de staat als god moesten zien. Want de staat waakt over u. Dat is de taak van GOD.
Vaag.
edit:
Heb dit van de site van omega tv: http://gids.in1woord.nl/?datum=2008-08-20&s=i
23:00 De dominee komt voorbij (Educatie, documentaire)

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |