abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60992067
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:54 schreef Topspin het volgende:
Het is dus een gevecht als touwtrekken aan God

Aan de ene kant de protestanten die trekken aan de grote God die door iedereen wordt goedgekeurd en aan de andere kant de Katholieken die terrein in de naam van God willen winnen
Nee het is een gevecht van Satan tegen God. Satan heeft altijd geheerst via de heidense rijken van Babylon, Perzië, Griekenland, Rome, en na het Romeinse Rijk via de Katholieke Kerk. In de middeleeuwen is er niets overgebleven van bijbel christelijk geloof in het westen, en in het oosten heeft Islam het christendom verdreven. Met de reformatie in de 16e eeuw ging men weer terug naar de bijbel, maar men nam de zaterdagsabbath dus niet mee. ZDA heeft ook die sabbath weer hersteld, en volgt daarmee de bijbel het nauwkeurigst wat betreft de tien geboden. Ik geloof ook wat betreft de rest van de doctrines, zoals de dood als slaap, de profeties etc. ZDA zijn het probleemkind voor de katholieke kerk, want ZDA accepteert de autoriteit van de katholieke kerk niet. Dat is een probleem voor Satan als hij achter de RKK zit, welke in werkelijkheid de zonnereligie van babylon is waar de eerste institutionele rebellie tegen God begon. In de eindtijd, als de RKK de hele wereld misleid heeft en weer onder control heeft, nog erger dan in de middeleeuwen, in de New World Order, de New Age waarin Babylon zich wereldwijd uitstrekt, zullen alleen die mensen die de waarheid kennen, die weten dat het een misleiding is, die God ten volle dienen, de macht van de kerk niet accepteren. Zij zullen 'exposed' zijn, christofascisten genoemd worden, extremisten, aangeklaagd als terroristen en uitgeroeid. De oorlog is niet tussen mensen, maar tussen spirituele krachten, God aan de ene kant en Satan aan de andere kant, waarbij de mensen het toneel vormen, Satan een stuk meer aanhangers heeft dan God, maar God uiteindelijk zal winnen.
pi_60992127
Als mensen dan vrijwillig deelnemen zonder tussenkomst van Satan? Wat dan

Alsof alles door Satan bestuurd wordt of denk je dan dat de leefwijze van de mens gevoerd wordt door een diepe bezetenheid die niet direct opmerkzaam is?
Genieten is toegestaan!!!
pi_60992138
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:59 schreef SunWu het volgende:

[..]

Dankuwel Ali, weer iets geleerd
Geen dank!
pi_60992220
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:07 schreef Topspin het volgende:
Als mensen dan vrijwillig deelnemen zonder tussenkomst van Satan? Wat dan
Deelnemen waaraan?
quote:
Alsof alles door Satan bestuurd wordt of denk je dan dat de leefwijze van de mens gevoerd wordt door een diepe bezetenheid die niet direct opmerkzaam is?
Satan misleidt mensen. Die bezetenheid manifesteert zich nu via de new age religie. Al die masters en engelen en gidsen enz zijn demonen die je tot je neemt. Andere mensen die zich daar niet mee bezig houden zullen misleid zijn door de het cateclysme wat ons te wachten staat waarvan religieus extremisme als schuldige aangewezen zal worden. Verder heb je dat maitreya figuur wat op het juiste moment langskomt en ontvangen als de messias, welke de mensheid wijs zal maken dat iedereen die vrede wil zich om hem heen moet scharen, en dat de rest dus christofascisten vol haat zijn. Zo wordt de hele wereld bedrogen.

Het zit zo gigantisch complex maar ingenieus in elkaar, dat het bijna niet te bevatten of uit te leggen is. Mijn hoofd gaat altijd tollen als ik hierover begin.
pi_60992308
Ik heb het over eigen wil van mensen die sterker is dan misleiding door de duivel, dat mensen het dus zelf in leven roepen zomaar omdat het ontstaan is inplaats van een of andere duivel die mensen doet misleiden.

Dat de wil van de mens dus sterker is dan de wil van lucifer, dat de mens door eigen wil Reiki, hypnose, de katholieke kerk en de rest zelf geschapen heeft dus ook.

Dat er helemaal geen diepere duistere kracht aanwezig is die mensen onbewust zou beinvloeden.
pi_60992315
Doorgelezen, maar het lijkt me eerder dat ze de plank gewoon volledig mis slaan dan dat het echt satanisch zou zijn.
pi_60992355
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:14 schreef ToT het volgende:
Doorgelezen, maar het lijkt me eerder dat ze de plank gewoon volledig mis slaan dan dat het echt satanisch zou zijn.
Als je kijkt naar de overeenkomsten met bijv. baal aanbidding en egypte zie je de overeenkomsten met zonne-aanbidding. En als je je daar in verdiept blijkt dat om luciferianisme te gaan.
pi_60992427
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:14 schreef Topspin het volgende:
Ik heb het over eigen wil van mensen die sterker is dan misleiding door de duivel, dat mensen het dus zelf in leven roepen zomaar omdat het ontstaan is inplaats van een of andere duivel die mensen doet misleiden.

Dat de wil van de mens dus sterker is dan de wil van lucifer, dat de mens door eigen wil Reiki, hypnose, de katholieke kerk en de rest zelf geschapen heeft dus ook.

Dat er helemaal geen diepere duistere kracht aanwezig is die mensen onbewust zou beinvloeden.
Dat zou allerlei verschijningen en manifestaties van entiteiten niet verklaren.
pi_60992735
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat zou allerlei verschijningen en manifestaties van entiteiten niet verklaren.
Moet de duivel de enige verklaring zijn?

Trouwens, hoe doen jullie dat laatste avondmaal dan?
pi_60992785
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:28 schreef ToT het volgende:

[..]

Moet de duivel de enige verklaring zijn?
Nee, maar ik heb geen andere logische verklaring kunnen vinden.
quote:
Trouwens, hoe doen jullie dat laatste avondmaal dan?
Weet ik niet, zelf nog niet meegemaakt.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:31:33 #61
34793 neo567
You know who
pi_60992834
TVP
pi_60992894
Tja als je niet in de menselijke ziel gelooft of in een leven na de dood, dan kan ik me voorstellen dat in je belevingswereld de duivel de enige verklaring moet zijn ja.
pi_60993019
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:33 schreef ToT het volgende:
Tja als je niet in de menselijke ziel gelooft of in een leven na de dood, dan kan ik me voorstellen dat in je belevingswereld de duivel de enige verklaring moet zijn ja.
Das ook niet zonder reden.

Geef eens een andere verklaring.
pi_60993100
Tja als je de Bijbelse teksten interpreteert zoals jij het doet, kan ik je helaas geen andere verklaring geven.
Als je geen andere mogelijkheden wil zien dan wat er in 1 boek door mensenhanden geschreven is, wat jij weer op jouw manier interpreteert, dan vrees ik dat je inderdaad nooit andere conclusies dan de jouwe zult kunnen trekken.
pi_60993113
Hier een lezing van een ex satanistische priester over allerlei zaken die hij onder het occulte schaart. Ook over tarot etc. Zelfs pokemon.

http://video.google.com/videoplay?docid=6624807536646277241&ei=v3GsSPWaAZyijQKGtJgL&q=prophecy+club
pi_60993140
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:39 schreef ToT het volgende:
Tja als je de Bijbelse teksten interpreteert zoals jij het doet, kan ik je helaas geen andere verklaring geven.
Als je geen andere mogelijkheden wil zien dan wat er in 1 boek door mensenhanden geschreven is, wat jij weer op jouw manier interpreteert, dan vrees ik dat je inderdaad nooit andere conclusies dan de jouwe zult kunnen trekken.
Geef eens een andere verklaring. Gewoon om wat hypothesen te testen.
pi_60993162
Heeft geen zin, die verwerp je toch meteen.
pi_60993195
Ja hoor.

Niet huilen he.

Geef gewoon een verklaring en dan kunnen we die onderzoeken, of heb je daar geen zin in.
pi_60993333
Okee: zielen.

Bestaan volgens jou niet.

Opgelost, jij hebt gelijk, ik heb het fout.

Next topic.
pi_60993356
Wat zijn redenen om te geloven dat het zielen zijn?
pi_60993678
Laat maar, ik weet al wat je tegenargumenten zullen zijn.

Allemaal misleiding van satan enzo....

Ik heb ff helemaal geen zin in deze discussie, sowieso niet dankzij bepaald nieuws dat ik gistermiddag heb gekregen waar ik hier echt niet op in ga. Bepalde dingen hoeven niet besmeurd te worden met extremistische ideeën....
pi_60993814
Oke.
pi_60993912
Aka Allah du spiromas die bella mundo

FF in tongen praten
pi_60994086
Okay sorry dat was misschien ook wat onnodig fel. Kon je ook niet weten.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:14:15 #75
34793 neo567
You know who
pi_60994089
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:59 schreef ToT het volgende:

Ik heb ff helemaal geen zin in deze discussie, sowieso niet dankzij bepaald nieuws dat ik gistermiddag heb gekregen waar ik hier echt niet op in ga. Bepalde dingen hoeven niet besmeurd te worden met extremistische ideeën....
Je zoete appel laat je niet meer zuur maken
pi_60994107
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Onze kerk doet ook avondmaal, maar niet zoals de katholieke kerk. Dat ritueel is iets anders, komt uit de heidense religies, die monstrans is een zonnesymbool, transsubstantiantie is geen bijbelse doctrine. Ik zal er nog wel wat over plaatsen.
Marcus 14, Mattheüs 26 en Lukas 22

Ik citeer alleen even Lukas, maar het komt allemaal op hetzelfde neer:

19 En Hij nam brood, en als Hij gedankt had, brak Hij het, en gaf het hun, zeggende: Dat is Mijn lichaam, hetwelk voor u gegeven wordt; doet dat tot Mijn gedachtenis.

20 Desgelijks ook den drinkbeker na het avondmaal, zeggende: Deze drinkbeker is het nieuwe testament in Mijn bloed, hetwelk voor u vergoten wordt.

Geen transsubstantiantie?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60994152
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:59 schreef ToT het volgende:

Sterkte, met whatever het ook is
pi_60994175
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:14 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Marcus 14, Mattheüs 26 en Lukas 22

Ik citeer alleen even Lukas, maar het komt allemaal op hetzelfde neer:

19 En Hij nam brood, en als Hij gedankt had, brak Hij het, en gaf het hun, zeggende: Dat is Mijn lichaam, hetwelk voor u gegeven wordt; doet dat tot Mijn gedachtenis.

20 Desgelijks ook den drinkbeker na het avondmaal, zeggende: Deze drinkbeker is het nieuwe testament in Mijn bloed, hetwelk voor u vergoten wordt.

Geen transsubstantiantie?
Nee.
pi_60994209
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:14 schreef ToT het volgende:
Okay sorry dat was misschien ook wat onnodig fel. Kon je ook niet weten.
No problemo.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:19:24 #80
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60994242
tvp
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_60994245
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee.
Omdat jij het zegt?

Even Haus PMmen, die wil wellicht wél normaal antwoord geven.
pi_60994318
Hoe zit het overigens met het ontstaan van dieren in de bijbel? Mensen komen van Adam en Eva plus Noah, maar hoe dan al die dieren?
pi_60994344
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:21 schreef Topspin het volgende:
Hoe zit het overigens met het ontstaan van dieren in de bijbel? Mensen komen van Adam en Eva plus Noah, maar hoe dan al die dieren?
Zelfde als mensen. Gemaakt van stof van de aarde en levend gemaakt met de levensadem van God.
pi_60994360
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Sterkte, met whatever het ook is
Thx, ik krijg gelukkig al steun en een dierbare cursiste van me (oude vriendin van me) stuurde me net Reiki als troost zonder dat ik het wist, en ik moet zeggen dat het goed helpt! Ja uiteraard werkt het nog beter nu ik het weet dat ze het voor mij deed. Ze heeft er in ieder geval wel flink wat moeite voor gedaan.

Echt fijn als je zulke vrienden hebt......
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:24:11 #85
34793 neo567
You know who
pi_60994383
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:19 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Omdat jij het zegt?

Even Haus PMmen, die wil wellicht wél normaal antwoord geven.
ZIe het als brood voor de geest, en drank voor de geest, ook in het hiernamaals, je geest voed zich mischien met energie (brood en wijn)van God in het hiernamaals.
Op aarde voed je je lichaam en je geest voed zich mischien met ander "eten" ofzo!
pi_60994412
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Zelfde als mensen. Gemaakt van stof van de aarde en levend gemaakt met de levensadem van God.
Fijn, even een luchtiger onderwerp!

Knap staaltje; bacterieën zijn eigenlijk ook dieren. Dan moet God wel HEEEEEEEEEEEL voorzichtig geblazen hebben!
pi_60994473
Trouwens, dieren hebben de zondeval niet gehad he? Toch maken ze veel ellende mee. Komt dat doordat ze volgens jou geen spirituele wezens zijn?
pi_60994479
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Er is dus geen evenbeeld met God nodig zoals bij mensen het geval is?

Logisch anders zou de aarde ook niet bestaan.
pi_60994536
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:27 schreef ToT het volgende:
Trouwens, dieren hebben de zondeval niet gehad he? Toch maken ze veel ellende mee. Komt dat doordat ze volgens jou geen spirituele wezens zijn?
Ik denk dat dat ook bedoeld is om ons in te laten zien hoe ernstig de zonde is.

Adam en Eva moesten ook meteen een lam met eigen handen slachten als bloedoffer voor hun zonden. Als confrontatie met de ernst van hun daad.

Dieren staan voor God lager in hiërarchie dan mensen, en mensen iets lager dan engelen. Ik denk niet dat het spirituele wezens zijn, zoals in dat artikel wat ik heb geplaatst al stond: ze houden zich niet bezig met waar ze vandaan komen, waar ze heen gaan, godsdienst, enz.
pi_60994591
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:24 schreef neo567 het volgende:

[..]

ZIe het als brood voor de geest, en drank voor de geest, ook in het hiernamaals, je geest voed zich mischien met energie (brood en wijn)van God in het hiernamaals.
Op aarde voed je je lichaam en je geest voed zich mischien met ander "eten" ofzo!
Ok, maar ik kan dat niet rijmen met het ritueel dat miljoenen christenen uitoefenen. En met de letterlijke tekst in de bijbel.
pi_60994604
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Thx, ik krijg gelukkig al steun en een dierbare cursiste van me (oude vriendin van me) stuurde me net Reiki als troost zonder dat ik het wist, en ik moet zeggen dat het goed helpt! Ja uiteraard werkt het nog beter nu ik het weet dat ze het voor mij deed. Ze heeft er in ieder geval wel flink wat moeite voor gedaan.

Echt fijn als je zulke vrienden hebt......
Mooi zo!!
pi_60994622
Daarbij zijn honden ook niet kieskeurig wat betreft op wie ze rijden, zolang het een medehond is gaan ze tekeer als een bezetene en likken ze aan hun ballen.

Maar dat wilt NIET zeggen dat honden geen spirit hebben want ze kunnen echt lekker relaxen alsof ze van de wereld zijn en hebben net als mensen dromen waarbij ze geluiden produceren. Daarbij vind ik honden karakter hebben en persoonlijkheid.

Personality goes an long way, maar dat is cliche
pi_60994635
Ja de mens heeft de heerschappij over de dieren, maar feitelijk maken dieren het zelfde mee als de mens: ziekte, honger, pijn, dood, verdriet.......

Waarom zou het bij ons het gevolg van de zondeval zijn en bij dieren puur zijn omdat ze alleen wat lager in de hiërarchie staan?
pi_60994832
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:34 schreef ToT het volgende:
Ja de mens heeft de heerschappij over de dieren, maar feitelijk maken dieren het zelfde mee als de mens: ziekte, honger, pijn, dood, verdriet.......

Waarom zou het bij ons het gevolg van de zondeval zijn en bij dieren puur zijn omdat ze alleen wat lager in de hiërarchie staan?
Ik begrijp de vraag eigenlijk niet. Dieren staan lager omdat die geen keuzecapaciteit hebben om God te gehoorzamen of niet. Daarmee was hun lot onze verantwoordelijkheid. Ook leed bij dieren kans ons doen kiezen voor God.
pi_60995007
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik begrijp de vraag eigenlijk niet. Dieren staan lager omdat die geen keuzecapaciteit hebben om God te gehoorzamen of niet. Daarmee was hun lot onze verantwoordelijkheid. Ook leed bij dieren kans ons doen kiezen voor God.
Met andere woorden; door niet massaal als mensheid niet voor de Christelijke God (ik neem aan weer specifiek de visie van de ZDA van Hem?) te kiezen, benadelen we de dieren?
Met onze keuzes verdoemen we niet alleen onszelf, maar ook alle dieren, van de ijsberen tot krokodillen, van kolibri's tot koeien?
pi_60995198
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:46 schreef ToT het volgende:

[..]

Met andere woorden; door niet massaal als mensheid niet voor de Christelijke God (ik neem aan weer specifiek de visie van de ZDA van Hem?) te kiezen, benadelen we de dieren?
Nou, de dieren lijden ook onder de zondeval. Menselijk evil gedrag uit zich ook vaak in wreedheden tegen dieren. Dus je kan dat doortrekken ja. Veel leden van mijn kerk zijn veganisten en vegetariërs, om gezondheidsredenen maar ook wegens die gruwelijke industrie. Marianne Thieme vd partij van de dieren is ook ZDA. Dus zowel indirect als direct is het leed van de dieren onze schuld.
quote:
Met onze keuzes verdoemen we niet alleen onszelf, maar ook alle dieren, van de ijsberen tot krokodillen, van kolibri's tot koeien?
Ik denk dat je met Gods geest geen gruwelijkheden zal doen tegen dieren. Maar met gruwelijkheden bedoel ik niet een dier slachten om te eten ofzo, maar echt zieke dingen, je weet denk ik zelf wel wat ik bedoel. De bijbel geeft geen informatie over wat er met de dieren gebeurt aan het einde. Ik vermoed dat God ze uit hun lijden verlost en we geheel nieuwe dieren krijgen in Gods koninkrijk.
pi_60995299
Dieren zijn toch ook om op te eten volgens de bijbel of niet? Dacht dat ik gelezen had dat de dier puur en alleen dient om de mens te dienen dus als voer of vervoermiddel.
pi_60995321
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

LUCIFER, THE LIGHT-BEARER! STRANGE AND MYSTERIOUS NAME TO GIVE TO THE SPIRIT OF DARKNESS! LUCIFER, THE SON OF THE MORNING! IS IT HE WHO BEARS THE LIGHT, AND WITH ITS SPLENDORS INTOLERABLE BLINDS FEEBLE, SENSUAL OR SELFISH SOULS? DOUBT IT NOT!!

Albert Pike

Hallo Ali,

Je haalt in je OP een Engelstalige tekst aan van Pike.
Ik neem aan dat je het hier niet mee eens bent want ik heb begrepen dat je niet bepaald een vriend bent van Pike.

Mij ontgaat het echter wat hij verkeerd zegt, of ligt dat aan mij?

Je weet toch wel dat Lucifer lichtdrager betekent?
Dat is toch ook een vreemde naam voor de geest van duisternis?
En hij wordt toch ook geassocieerd met de morgenster?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:59:33 #99
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60995428
Oh , alle dieren gaan ook nog eens dood ...
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 20 augustus 2008 @ 23:00:33 #100
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60995464
‘Zesde zintuig redde dieren’

bron: planet.nl

Met behulp van hun ‘zesde zintuig’ lijken de wilde dieren in getroffen kustzones van de verwoestende tsunami massaal aan de natuurramp te zijn ontsnapt, zo concluderen deskundigen.
Zo zijn er op Sri Lanka meer dan 24.000 mensen door de vloedgolf overleden, maar vreemd genoeg zijn er in de getroffen kustzone vrijwel geen dode dieren aangetroffen.

‘Zelfs geen dode konijnen’
Dat beweren natuurbeheerders op Sri Lanka die natuurreservaten in het rampgebied hebben bezocht. De vloedgolf drong onder andere tot meer dan drie kilometer het Yala Nationale Park binnen, dat aan de kust ligt.

Dit is het grootste natuurreservaat van Sri Lanka en het leefgebied van onder meer honderden olifanten, waterbuffels, herten, apen en luipaarden. Het natuurgebied veranderde door de tsunami in een ravage, maar dode dieren werden niet gevonden.

“Er zijn geen dode olifanten. We hebben zelfs geen dode haas of konijn gezien. Ik denk dat deze dieren aanvoelden dat er iets stond te gebeuren. Nog voordat de ramp zich aandiende, zijn ze gevlucht,” zo vertelde woensdag H.D. Ratnayake, werkzaam bij het departement van Sri Lanks waar natuurbeheer onder valt.

Ook een fotograaf die over het natuurpark vloog, zag veel levende wile dieren maar geen enkel karkas.
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')