Jij ziet ze in een bad springen, en jouw persoonlijke overtuiging is dat dat water kookt. Hun overtuiging is dat het een heel aangename badtemperatuur heeft.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dankjewel.
Ik had er al wat bijgezet. Stel je voor dat je je eigen ouders expres in een groot bad met kokend water zie springen, dat je ze wil waarschuwen en dat ze vervolgens hun vingers in hun oren stoppen. Dat doet rare dingen met je, ik vind het zeer moeilijk om daar goed mee om te gaan.
Het is een protestantse stroming. Feitelijk is het de enige échte protestantse stroming volgens de katholieke kerk zelf, omdat wij de zaterdagsabbath houden in plaats van de zondag.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:08 schreef SunWu het volgende:
Ali Kannibali, zou jij me iets kunnen uitleggen? Ik begrijp dat de Zevende-dags Adventisten afstamt van de protestantse kerk, maar moet ik het nu zien als een christelijke stroming als het Katholicisme en het protestantisme of als een aparte stroming binnen het protestantisme? En als dat zo is, op welke punten zijn jullie anders dan protestanten?
In tegenstelling tot Ali die doordrijft in zijn geloof heb ik ook ervaringen gehad van Jehova's aan de deur waar ik tegen zei dat ik hulp niet nodig heb en ook verdere uitleg gegeven waarom niet. Ze zeiden van..." Okey dat begrijpen we". Vervolgens 10 minuten staan praten over het leven en de foute kanten van het leven zonder dat ze mij wilden meesleuren erin, was meer een alledaags gesprek zonder geloof en wat er niet klopt allemaal, alsof geloof ff niet ter zake deed ook, 1 op 1 gesprek zomaar voor de "gein". Nog een paar keer kunnen lachen ookquote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de jahova's getuigen die ik ken erg standvastig zijn en daarin ook nog een openheid kennen naar anderen toe, hun naasteliefde beperkt zich niet tot hun eigen kringetje.
Heb er met een heel aantal contact gehad(heb ze ook in de familie) en heb nooit het idee gehad niet geaccepteerd te worden ondanks mijn totaal andere visie op het leven.
Er zijn er wel die met de bijbel in hun hand leven en praten, maar zelfs bij hun houdt dat op als je duidelijk bent en zegt niet steeds bekeerd te willen worden, dan houden ze ermee op, kunnen ze gewoon met je praten zonder je er steeds op te wijzen dat wat jij doet fout is in hun visie.
Zo was ik ooit echt naar ziek, zonder dat er om gevraagd werd is mijn hele huis voor me schoongemaakt, voor mijn dieren gezorgt, mijn haar vastgehouden terwijl ik over mijn nek ging, zijn er soepjes gemaakt voor me, is er teder en liefdevol voor me gezorgt zonder dat er van dat persoon ooit de vraag is gekomen om me te bekeren, zonder met de bijbel in de hand me te wijzen op wat zij vast als fouten zag.
Dit zonder een familieband of iets in die geest, gewoon omdat zij dat het juiste vond om te doen, iemand te helpen als je in de mogelijkheid bent.
Ik ben het hier en daar grondig oneens met hun geloofsvisie en heb pittige discussie's gekend met sommigen van hen, maar nooit heeft dat wat betekend voor hun verdere omgang met me.
Het is absoluut niet mijn geloof en ik heb ook dingen gezien waar mijn tenen van kromde bij sommigen, maar velen zijn een mooi vb van hoe het ook kan.
Ik was al bezigquote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:05 schreef SunWu het volgende:
[..]
Ali volgens mij heb je over mijn tekst gelezen
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:13 schreef Topspin het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Ali die doordrijft in zijn geloof heb ik ook ervaringen gehad van Jehova's aan de deur waar ik tegen zei dat ik hulp niet nodig heb en ook verdere uitleg gegeven waarom niet. Ze zeiden van..." Okey dat begrijpen we". Vervolgens 10 minuten staan praten over het leven en de foute kanten van het leven zonder dat ze mij wilden meesleuren erin, was meer een alledaags gesprek zonder geloof en wat er niet klopt allemaal, alsof geloof ff niet ter zake deed ook, 1 op 1 gesprek zomaar voor de "gein". Nog een paar keer kunnen lachen ook
Maar dat ze dan om 10:00 bellen aan de voordeur op zondag vind ik dan wel minder. Ik heb ondertussen minstens 10 keer aangegeven geen deel te willen uitmaken ervan en dat zouden ze op z'n minst kunnen noteren zodat ze niet meer doen aanbellen.
Ik maak nu niet meer open tenzij ik een bui heb dat ik ff wil praten over dit en dat zomaar voor de fun, maar de bel die gaat terwijl ik lekker wil slapen kan ik niet echt waarderen dus ;
Het is ook zon-aanbidding wat ze doen. Dat ritueel met de hosti is het keer op keer vieren van de dood van Jezus. Elke minuut van de dag wordt er ergens zo'n ritueel uitgevoerd om te verzekeren dat ie dood blijft. De katholieke kerk is fascinerend maar alles behalve christelijk. Zonder dat 90% van de leden dat doorheeft natuurlijk, jammer genoeg.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:12 schreef Topspin het volgende:
Over toveren. Bij het altaar in de Rooms Katholieke kerk als ze bezig zijn met wijn en brood steeds als ritueel komt dat ook over alsof ze bezig zijn met toveren en magie. Vindt het altijd duivels overkomen om te zien hoe ze rituelen laten zien. Ook steeds met die bel luidden en dan komen ze weer in KKK pakken aanlopen helemaal in het wit.
Waarom vroeg Jezus er dan zelf om?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is ook zon-aanbidding wat ze doen. Dat ritueel met de hosti is het keer op keer vieren van de dood van Jezus. Elke minuut van de dag wordt er ergens zo'n ritueel uitgevoerd om te verzekeren dat ie dood blijft. De katholieke kerk is fascinerend maar alles behalve christelijk. Zonder dat 90% van de leden dat doorheeft natuurlijk, jammer genoeg.
Onderschat het belang van de tien geboden niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:16 schreef ToT het volgende:
Ik denk dat het Christelijk geloof wel om diepere dingen draait dan om op welke dag je per week lekker gaat uitrusten.
Onze kerk doet ook avondmaal, maar niet zoals de katholieke kerk. Dat ritueel is iets anders, komt uit de heidense religies, die monstrans is een zonnesymbool, transsubstantiantie is geen bijbelse doctrine. Ik zal er nog wel wat over plaatsen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Waarom vroeg Jezus er dan zelf om?
En waarom wordt Pasen gevierd? Waarom zou je wel stil staan bij Zijn dood waarmee onze zonden vergeven werden, maar niet bij Zijn laatste avondmaal?
Dus omdat het IETS anders is is jullie versie wel goed en is het in de R.-K kerk luciferiaans?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Onze kerk doet ook avondmaal, maar niet zoals de katholieke kerk. Dat ritueel is iets anders, komt uit de heidense religies, die monstrans is een zonnesymbool, transsubstantiantie is geen bijbelse doctrine. Ik zal er nog wel wat over plaatsen.
Daar heb ik me nooit echt in verdiept. Kan er niks over zeggen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:39 schreef Topspin het volgende:
Hoe zit het dan met de Orthodoxe kerk Ali?
Mijn pa heeft het er vaker over, hij wilt met kerstmis eens een keer naar een Orthodoxe kerk omdat de zang en alles veel interessanter is dan de Katholieke kerk.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Daar heb ik me nooit echt in verdiept. Kan er niks over zeggen.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:45 schreef ToT het volgende:
Tja de katholieken gaan meestal voor het zingen de kerk uit!
Soms huren ze Snoop Dogg in die het heeft over anaal bevredigen van vrouwen, maar ook Snoop heeft het druk met stoned worden dus heeft niet altijd tijd om aan de Heilige wijn te nippelen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:49 schreef ToT het volgende:
Nee het gezang in katholieke kerken is echt een REDEN om daarvoor de kerk uit te gaan joh!Zo saai!
Gelukkig heb je zo HEEL af en toe een keer dat er een drummer of zo er bij komt, om toch ff hip & trendy over te komen voor de jongeren!
Dat is het in wezen nog steeds ja. Denk niet dat de katholieke kerk ineens protestantisme goedkeurde ofzo. Ze beschouwt zichzelf nog steeds als supreme heerser en dat ze binnenkort ook weer openlijk zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:50 schreef Topspin het volgende:
Oorlog tussen protestanten en Katholieken
Just kidding
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is een protestantse stroming. Feitelijk is het de enige échte protestantse stroming volgens de katholieke kerk zelf, omdat wij de zaterdagsabbath houden in plaats van de zondag.
De zevende dag werd in Eden door God gezegend als rustdag, als herdenking voor het scheppen van de wereld. Dat is een voortdurend verbond tussen God en zijn mensen. Daarnaast is het een stempel van autoriteit op de tien geboden. Als je de sabbath houdt, geef je daarmee aan dat je God erkent als Schepper van hemel en aarde en als als Koning in jouw leven. Het sabbathgebod dat God aan Mozes gaf bevat de titel (God), de functie (Schepper) en het territorium (Hemel en aarde en al wat daar in is). Dit gebod geeft autoriteit aan de wet. Een wet is niet geldig als iemand van autoriteit er zijn stempel niet opzet. Zo heeft elke president een stempel om autoriteit aan documenten te geven. Zonder die stempel kunnen de documenten of de wet van iedereen afkomen. Het sabbathgebod laat zien dat de tien geboden van de Schepper van universum afkomen.
De zevende dag van de week is zaterdag, niet zondag. De katholieke kerk houdt de zondag. De meeste christenen geloven dat dit niet uitmaakt en dat er in de bijbel bewijs is dat de sabbath ook op andere dagen gehouden kan worden. Dat is echter niet waar. De katholieke kerk heeft de sabbath veranderd met zuiver haar eigen autoriteit, zonder dat de bijbel hier aanleiding voor geeft. De zondagsabbath is het teken van autoriteit van de katholieke kerk. Dit betekent dat zolang je op zondag naar de kerk gaat en de sabbath houdt, de katholieke kerk tevreden is.
De protestanten zeiden 'sola scriptura', maar werden op basis van het sabbath gebod afwezen als slechts wat rebellen die zich niet aan hun eigen motto houden door acceptatie van de zondag sabbath. Men wist dit toen ook al maar om een of andere reden heeft niemand zich er wat van aangetrokken. Half 19e eeuw kwam de kerk der zevendedagsadventisten op en zij hielden weer wel de zaterdagsabbath. De katholieke kerk zegt dan ook dat als je jezelf protestant wil noemen, je logischerwijs zevendedagsadventist moet worden.
Onze kerk gelooft dat in de eindtijd dit sabbathgebod een grote rol gaat spelen in het onderscheid tussen Gods volk en zij die in rebellie zijn. Wij geloven dat in de eindtijd een wet zal komen die zondagverering verplicht zal maken en zaterdag verering verboden. Zij die de geboden van God houden inclusief dat gebod, zullen vervolgd worden wegens rebellie tegen de authoriteit van de katholieke kerk, welke in de eindtijd weer aan de macht zal zijn zoals in de middeleeuwen. Wij geloven dat zodra je de zondagsabbath accepteert, je het teken van het beest (het vaticaan) ontvangt aan je hand en/of hoofd. Dit wil zeggen dat je het beest zal gehoorzamen in je denken en/of je doen. Het beest is tevreden als je het teken slechts aan je hand hebt, dan ben je met je lichaam in ieder geval gehoorzaam.
God heeft ook een teken op het hand en hoofd en dat zijn dus de tien geboden waarvan de sabbath uiteindelijk het verschil zal maken. God eist van ons dat we Zijn teken op het hand en op ons hoofd hebben, dus dat wij zijn geboden zowel in ons hoofd en hart als in ons handelen gehoorzamen. Zevendedagsadventisten geloven in geloof in Jezus Christus en gehoorzaamheid aan de tien geboden van God, of dat nou de dood tot gevolg heeft of niet.
Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |