abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61004517
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:51 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Bolt. Twee wereldrecords breken op twee erg belangrijke nummers.

Wat Phelps doet, vind ik heel knap, maar er zijn bij het zwemmen zoveel nummers. Bij tennis kun je maximaal twee medailles winnen. Als je bij atletiek ook zoveel variatie had van 1 sport zou Bolt daar vermoedelijk ook wel meer medailles hebben gewonnen als je ziet hoeveel overmacht hij heeft.
Maar eigenlijk is het aantal nummers op het zwemmen toch juist een reden om voor Phelps te kiezen? Hij haalt op 8 (!) nummers een gouden plak, waarvan 5 individuele. Hij start veel vaker in zeer korte tijd en wint vrijwel alles met overmacht. De prestatie van Bolt is uitzonderlijk, maar de koning van deze spelen lijkt me toch Phelps.
pi_61004833
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:37 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Maar eigenlijk is het aantal nummers op het zwemmen toch juist een reden om voor Phelps te kiezen? Hij haalt op 8 (!) nummers een gouden plak, waarvan 5 individuele. Hij start veel vaker in zeer korte tijd en wint vrijwel alles met overmacht. De prestatie van Bolt is uitzonderlijk, maar de koning van deze spelen lijkt me toch Phelps.
Dat komt denk ik puur door het aanzien van de sport, mensen kijken veel liever een 100m / 200m dan Meneer Hoy of Phelps, ik blijf bij mijn standpunt dat Bolt toch wel de koning van deze spelen is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_61007843
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Mensen genieten toch van een show? Serieus, als bolt zich niet zo zou gedragen als hij nu doet, had hij miljoenen fans minder gehad.
het is wel een arrogante bal die bolt
quote:
AMSTERDAM - Jacques Rogge is niet te spreken over de manier waarop sprinter Usain Bolt zijn olympische overwinningen op de 100 en 200 meter heeft gevierd. Volgens de IOC-voorzitter legt de Jamaicaan een gebrek aan respect voor zijn tegenstanders aan de dag. "Dit is niet het gedrag dat past bij een kampioen", vindt de Belg.

Bolt vierde zijn overwinning op de 100 meter door zich nog tijdens de race op de borst te kloppen en riep na zijn winst op de 200 meter 'Ik ben de nummer één' voor het oog van de camera's. "Ik begrijp die vreugde wel", zegt Rogge.
"Maar dat kan hij ook op een andere manier uiten. Met zijn gedrag op de 100 meter straalde hij iets uit van 'pak me dan als je kan'. Het zou leuk zijn als hij wat meer respect toont voor de andere atleten."

Leren

De Jamaicaan, die donderdag zijn 22e verjaardag viert, bouwde na afloop zijn feestjes samen met zijn supporters en had nauwelijks oog voor zijn tegenstanders. "Ik zou graag zien dat hij meteen na de finish een handje schudt of iemand een klop op zijn schouder geeft. Hij moet de andere sprinters niet negeren. Gelukkig is hij nog jong. Vroeg of laat zal hij het wel leren."
bron: nu.nl

ben het eigenlijk met Rogge eens
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:06:02 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61009397
Sport en beschavingsetiquette. Winnaars gedragen zich als winnaars en Bolt gedraagt zich als Achilles. Hij mag. Kan het hem schelen wat het dikkeouweblankemannencomité daarover te zeggen heeft.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:59:28 #80
67205 Colplay
How you doin??
pi_61011110
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:06 schreef Ringo het volgende:
Sport en beschavingsetiquette. Winnaars gedragen zich als winnaars en Bolt gedraagt zich als Achilles. Hij mag. Kan het hem schelen wat het dikkeouweblankemannencomité daarover te zeggen heeft.
Precies. Die bobo's willen dat iedereen in hun keurslijf loopt en zich vooral netjes gedraagt en kunnen het niet hebben als iemand er uit stapt. Kijk maar naar de verontwaardiging over het gedrag van die Zweedse worstelaar en nu weer Bolt. Wint als eerste de 100 en 200 meter in een wereldrecordtijd en dan mag hij niet heel blij zijn maar moet hij zijn tegenstanders handjes gaan geven?
Denk dat de sport blij moet zijn met dit soort types. Die zijn toch een stuk leuker om naar te kijken dan naar al die introverte politiek correcte winnaars.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:19:34 #81
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_61011591
Feyenoord!!! * Barça
pi_61012754
Is bolt laatste loper voor Jamaica op de 4x100 morgen om 16.10? Hopen op Bolt
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_61012975
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Lijkt me wel hè.
sig verwijderd door FA
pi_61012988
Hij zal niet de laatste loper zijn denk ik. Waarschijnlijk de 2de
pi_61013025
Phelps

Sprintnummers hebben dankzij de doping wat glans verloren.
pi_61013071
Bolt. Phelps heeft 1 medaille cadeau gekregen en is ook bij sommige onderdelen afhankelijk van zijn team. De 100 en 200 bij de sprint winnen is imo een grotere prestatie.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_61015671
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:31 schreef sjimz het volgende:

[..]

Met als enige verschil dat alle zwemnummers op het zelfde neerkomen en de atletiek nummers niet.
Ik zie meer overeenkomsten tussen de 100 meter vlinderslag en de 100 meter vrije slag dan dat ik dat zie bij de 100 meter sprint en kogelstoten.
Leuke vergelijking. Je hebt ook nog een 100m horden hoor, en een 400 meter en het verspringen. Phelps had nog een medaille of 3/4 meer kunnen winnen als hij niet beperkt zou zijn door het programma trouwens. Dit is gewoon een unieke atleet. Er zijn meer zwemmers geweest die hier voor 3/4/5 gouden medailles gingen hier, maar die zijn allemaal op 1 of zelfs niks blijven steken. Bolt presteert ook uitzonderlijk, maar niet zo fenomenaal als Phelps. In het voordeel van Bolt spreekt dan weer hij het op een grotere sport doet en het magische record van Johnson heeft gepakt.
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Phelps heeft 1 medaille cadeau gekregen
pi_61015696
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Powell is doorgaans de laatste, is ook matig in de bochten. Denk ook niet dat Powell nu ineens als 2e gaat lopen, ook al omdat hij als vaste slotloper niet gewend zal zijn het stokje door te geven.
pi_61015716
Floris Evers en zijn arm.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:14:53 #90
862 Arcee
Look closer
pi_61042964
Bolt wint met Jamaica ook de 4 x 100 meter en ook in een wereldrecord.

De koning van de Spelen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_61042971
BOLT IS EEN HELD
pi_61043006
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:45 schreef wimderon het volgende:

Niet dan?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_61043152
Bolt

3x wereldrecords op 100 200 en 4x 100 in een discipline waar de records veel strakker staan dan bij het zwemmen.

Als je dit niet geloofd kijk maar eens naar de ontwikkeling van de records in de afgelopen 25 jaar.

hoop wel dat hij clean is, anders is ie de grootse oplichter
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_61043193
Lightning Bolt.
Jack does it in real time...
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:23:48 #95
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_61043289
Bolt heeft nog eht voordeel van de twijfel, totdat ze 'm betrappen op doping

Phelps is gewoon een zoontje van een rijke amerikaan, dus die kan in mijn ogen nooit "groot" zijn.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:43:23 #96
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_61043981
Bolt dus: 3 wereldrecords in de atletiek, daar kan een zwemmer niet tegenop
pi_61044681
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:46 schreef Plato1980 het volgende:
Phelps, tenzij Bolt ook de 200 wint en met Jamaica een medaille op de estafette pakt, dan wordt het moeilijk kiezen.
succes met kiezen
pi_61045586
Phelps. Bolt is een aansteller.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_61045754
Er kan maar 1 koning zijn van de Olympische Spelen ;

das natuurlijk ....

Gerald Sibon

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_61045797
Het is gewoon verdomd lastig om een keuze te maken.
That's all folks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')