abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61006066
geweldig topic! gelukkig nooit zoiets meegemaakt
pi_61006080
In de tijd dat ik nog studeerde had ik een bijbaantje als afwasser. Na dat een tijdje gedaan te hebben ben ik overgestapt op een beetje oberen bij hetzelfde restaurant.

Op een gegeven moment werd de afwasser ziek tijdens een erg drukke avond. De leidinggevende kwam toen naar mij toe, omdat ik natuurlijk 'afwaservaring' had en wist hoe de machine werkte (was er zoeen met een gebruiksaanwijzing). Nou okee, ik dus toegezegd om even voor afwasser te spelen omdat ze niemand anders konden krijgen op de korte termijn.

Het was op een zaterdagavond, en ik had om 20.30 uur een afspraak met mijn (nu ex-)vriendin, dus ik zei nog dat ik niet de hele avond kon blijven maar om 20.00 uur zou vertrekken, zoals afgesproken (ik werkte toen van 12.00 uur tot 20.00 uur). Ja, dat was allemaal okee en meneer zou eens kijken of hij iemand anders daarna kon vinden.

Nou, zo rond 20.00 uur, toen mijn tijd erop zat, ging ik me maar eens omkleden. Ik stond op het punt om de deur uit te lopen toen die kerel in paniek aan kwam rennen waarom ik niet aan het werk was. Ik dus gezegd dat ik maar 8 uur werkte vandaag en dat ik een afspraak had en dat hij iemand zou regelen voor de rest van de afwas.
Nou, het huis was te klein. 'Ja, maar dat kun je niet maken, je moet blijven want straks zitten we zonder borden en bestek, blablabla.' Dus ik zei dat ik het heel vervelend vond maar dat het nu zijn probleem was. Nou, toen begon hij te dreigen dat ik mijn loon niet zou krijgen als ik niet zou blijven, en dat ik per direct ontslagen zou zijn als ik weg zou gaan. Dus toen heb ik (in nette bewoordingen) tegen hem gezegd dat 'ie lekker de tyfus kon krijgen en veel succes gewenst voor de rest van de avond. Toen ik wegfietste kwam hij me nog achterna gehold dat ik nergens anders werk zou vinden als ober in de stad, omdat hij connecties had.
pi_61007198
Via een uitzendbureau kwam ik in de linnenkamer van een verpleeghuis terecht. Na 9 maanden hard doorwerken was er sprake van evt. een vast contract.

De eerste medewerker nam mij apart en zei: Ik ga nu 6 weken naar Suriname en als je alles hier goed en correct draait, krijg jij daarna een vast contract... 6 weken lang keihard geploeterd. Komt ze terug vanuit Suriname met een buurmeisje, die dus mijn vaste contract kreeg En of ik haar nog even wil inwerken.

Die week erop zou ik op vakantie gaan en kreeg ik te horen: Je hoeft niet meer terug te komen na je vakantie. Weer een week later was ik net thuis van mijn vakantie(tje); gaat de telefoon: Of ik dringend wou komen werken want het buurmeisje had er geen zin meer in en was niet op komen dagen.

Ja zei ik, eerst een vast contract, anders kom ik niet Dus toen kon ze het zelf doen
pi_61008315
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:14 schreef kyraaa het volgende:
Via een uitzendbureau kwam ik in de linnenkamer van een verpleeghuis terecht. Na 9 maanden hard doorwerken was er sprake van evt. een vast contract.

De eerste medewerker nam mij apart en zei: Ik ga nu 6 weken naar Suriname en als je alles hier goed en correct draait, krijg jij daarna een vast contract... 6 weken lang keihard geploeterd. Komt ze terug vanuit Suriname met een buurmeisje, die dus mijn vaste contract kreeg En of ik haar nog even wil inwerken.

Die week erop zou ik op vakantie gaan en kreeg ik te horen: Je hoeft niet meer terug te komen na je vakantie. Weer een week later was ik net thuis van mijn vakantie(tje); gaat de telefoon: Of ik dringend wou komen werken want het buurmeisje had er geen zin meer in en was niet op komen dagen.

Ja zei ik, eerst een vast contract, anders kom ik niet Dus toen kon ze het zelf doen
Dat je het zelfs nog overweegt ookal krijg je een contract
Lambo of Rekt
pi_61008774
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:08 schreef inkblisss het volgende:
ik (topic starter) heb wel eens een leuke actie gedaan vind ik zelf.
ik was 17 en maakte schoon als bijbaantje. zo dus ook bij de friesland bank. natuurlijk kijken die kantoorkakkerts vet op schoonmaaksters neer,blegh.
uiteindelijk was ik daar een keer alleen en er hadden een paar bigshots een vergadering in een apart kantoor.
ik heb gewoon alle lichten uitgedaan,het alarm erop gezet,deuren op slot en ben weggegaan.
ben uiteraard niet meer terug gegaan,maar heb ook geeneens meer wat gehoord van het schoonmaakbedrijf.
Omdat ze op je neer kijken? Kleuter...
quote:
momenteel werkte ik ook bij een uitzendbureau maar het schoot niet op met de klusjes dus heb ze pardoes laten hangen omdat ik wat beters heb gevonden. bovendien behandelden ze me daar als klein kind en daar ben ik niet van gediend. nou,ze waren best pissig,''na alles wat we voor jou hebben gedaan!!!'' dus ik zeg ja hallo,ik deed het eigenlijke werk,jullie niet.
enfin,heb nu een betere baan gefixt en heb ze dus ff laten hangen.
Daar wordt je voor betaald hoor, om werk te doen.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_61008916
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:16 schreef Karina het volgende:
Via een uitzendbureau kwam ik terecht op de admininistratie van een groot warenhuis.

Al vanaf de eerste dag bleek dat een van mijn collega's echt geen zin had om mij in te werken. Nou gebeurt dat wel vaker dat je niet wordt ingewerkt, dus ik liet het er even bij. Na een paar weken had ik nog steeds geen idee wat ik moest doen en de betreffende collega vertelde mij zelfs letterlijk "ik ga je niets vertellen, je gaat toch weer weg", ja gek he? . Velen waren mij voor geweest schijnbaar.

Na nog een week of zo was ik het zo zat, dat ik ze op maandagmorgen heb gebeld en heb gezegd "ik kom niet meer", het uitzendbureau was niet blij, maar vlak daarna heb ik een vaste baan gevonden, dus boeien.

En in de tussentijd was je koffie juf?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_61009454
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:54 schreef zwaaibaai het volgende:
Daar wordt je voor betaald hoor, om werk te doen.
Juist, maar soms word er als uitzendkracht vreselijk misbruik van je gemaakt. Je krijgt de grootste kutklusjes die vaak niet eens tot je takenpakket behoren, en als je d'r bezwaar tegen maakt dan krijg je te horen "Voor jou tien andere gekken.".

Je mag je best flexibel voor je werkgever opstellen vind ik. Maar er zijn grenzen.
pi_61009627
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:07 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Juist, maar soms word er als uitzendkracht vreselijk misbruik van je gemaakt. Je krijgt de grootste kutklusjes die vaak niet eens tot je takenpakket behoren, en als je d'r bezwaar tegen maakt dan krijg je te horen "Voor jou tien andere gekken.".

Je mag je best flexibel voor je werkgever opstellen vind ik. Maar er zijn grenzen.
Inderdaad. Veel werkgevers/managers denken dat ze alles kunnen maken met uitzendkrachten.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:02:25 #69
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61011202
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:43 schreef Buschetta het volgende:

[..]

P&O ?!? Is dat nederlands voor HR ?
Nee, HR is de populaire naam van P&O die veel 'toffe' bedrijven opeens gebruiken.

P&O = Personeel & Organisatie = Personeelszaken
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_61011480
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:46 schreef EggsTC het volgende:
Dat je het zelfs nog overweegt ookal krijg je een contract
Ik ben omkoopbaar
pi_61011627
Al die mensen die "hard" werken en toch niet serio worden genomen,, sorry hoor,, maar dan mankeert er toch wat aan je,, waarschijnlijk allemaal heel tof hier doen, maar gewoon niks ervan op het werk durve zeggen...
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:28:22 #72
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61011808
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:02 schreef thaduck het volgende:

[..]

Nee, HR is de populaire naam van P&O die veel 'toffe' bedrijven opeens gebruiken.

P&O = Personeel & Organisatie = Personeelszaken
tnx

Personeelszaken kende ik wel uit m'n NL tijd. Maar P&O is een scheepvaartsmaatschappij volgens google
pi_61013558
Ik had als teamleider in een call center te maken met een supervisor die mij liet opdraaien voor alle rotklusjes. Werd ik 's ochtends om acht uur gebeld: "Ontsla jij die en die even. Tuut, tuut, tuut..." Kutwijf! Na een tijdje dreigde ze me te ontslaan omdat ik teveel op hand van de medewerkers was (werkomstandigheden waren onacceptabel, vond de arbeidsinspectie ook). Bovendien zou ik prive omgaan met een medewerkster(oh gruwel! Ik moest natuurlijk niet denken dat ik zelf mijn vrienden kan uitkiezen.) Toen ben ik gewoon haar kantoor uit gelopen en nooit meer teruggekomen.

Ik corrigeerde ook altijd de memo's omdat de bitch die die dingen schreef geen correcte Nederlandse zin op papier kon krijgen. Toen ik weg was heeft een vriend van mij, een medewerker, een rode pen gepakt, alle fouten in een memo gecorrigeerd en is daarmee naar de bitch in kwestie gegaan: "Kijk, ik heb de fouten er even voor je uit gehaald, Janine is er tenslotte niet meer om jouw fouten te corrigeren." Hij belde me vervolgens proestend op: "Ik ben ontslagen, ha, ha." Was erg blij dat ie ook weg was.

De supervisor in kwestie heeft ook nog een andere teamleider ontslagen omdat hij een date had met een medewerker. Vervolgens ging ze er zelf vandoor met de planner. Ongelooflijk waar sommige mensen mee weg komen.
pi_61016097
heerlijk die verhalen

Ik werkte zelf 10 jaar geleden op de kartbaan waar ik met een vaste groep van 15 man sinds de bouw al werkte. Hele relaxte sfeer enzo, veel lol en gein onder elkaar. Tot de bedrijfsleider de teugels ging aanhalen, voor eten moesten we ineens de volle pond betalen, mochten geen pauze nemen tijdens 10 urige werkdag (je moest maar eten en drinken op de baan) we moesten wc's schoonmaken (terwijl wij baanmedewerkers zijn) kregen ons loon standaard 2 weken te laat en tot overmaat van ergernis kreeg een collega een klap van de bedrijfsleider omdat hij een klant onbeschoft aangesproken had
Medewerker is toen per direct opgestapt na de bedrijfsleider een klap teruggegeven te hebben. Bedijfsleider wilde medewerker weer aanvallen waarop wij hem tegenhielden en met totaal 10 man zijn opgestapt per direct aan het begin van een van de drukste dagen
Er kwamen die avond 5 groepen van 200 man voor bedrijfsuitjes

2 uur later belt Tom Coronel op dat bedrijfsleider ontslagen is per direct en of wij terug wilde komen, dat hebben wij gedaan
  donderdag 21 augustus 2008 @ 18:11:16 #75
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61016162
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:07 schreef admiraal_anaal het volgende:
heerlijk die verhalen

Ik werkte zelf 10 jaar geleden op de kartbaan waar ik met een vaste groep van 15 man sinds de bouw al werkte. Hele relaxte sfeer enzo, veel lol en gein onder elkaar. Tot de bedrijfsleider de teugels ging aanhalen, voor eten moesten we ineens de volle pond betalen, mochten geen pauze nemen tijdens 10 urige werkdag (je moest maar eten en drinken op de baan) we moesten wc's schoonmaken (terwijl wij baanmedewerkers zijn) kregen ons loon standaard 2 weken te laat en tot overmaat van ergernis kreeg een collega een klap van de bedrijfsleider omdat hij een klant onbeschoft aangesproken had
Medewerker is toen per direct opgestapt na de bedrijfsleider een klap teruggegeven te hebben. Bedijfsleider wilde medewerker weer aanvallen waarop wij hem tegenhielden en met totaal 10 man zijn opgestapt per direct aan het begin van een van de drukste dagen
Er kwamen die avond 5 groepen van 200 man voor bedrijfsuitjes

2 uur later belt Tom Coronel op dat bedrijfsleider ontslagen is per direct en of wij terug wilde komen, dat hebben wij gedaan
Gaaf baantje Mocht je dan ook na sluitingstijd nog even een paar rondjes maken ?
pi_61016372
Als vakantiebaantje in 2000 ergens bij een dierenvoeder groothandel.
Kwam binnen, werd amper voorgesteld.
In plaats van orders picken heb ik de hele ochtend rommel op staan ruimen.
Kreeg amper koffie, en de manier waarop hun werkte stond me voor geen hol aan.

Ben naar mijn chef gelopen met de vraag of ik in de pauze even sigaretten mocht halen bij het tankstation om de hoek.
Geen probleem zei hij. Viel me 100% mee dat het kon

Het is nu 21 Augustus 2008, en ik moet nog steeds terug komen met mijn sigaretten
pi_61016820
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:23 schreef fotostarter het volgende:

Ben naar mijn chef gelopen met de vraag of ik in de pauze even sigaretten mocht halen bij het tankstation om de hoek.

Het is nu 21 Augustus 2008, en ik moet nog steeds terug komen met mijn sigaretten
Beetje zwak, je kan ook de dag afmaken en dan zeggen dat het je niet bevalt en dat je dan zegt dat je niet meer terugkomt. Of als dat teveel moeite is kan je ook in de pauze zeggen dat je vertrekt en niet meer terugkomt.
pi_61016839
Weet niet of deze ook in het rijtje past. Op mijn 16e had ik naast m'n MBO ook een bijbaantje bij Jan Linders (supermarktketen) waar de werkomstandigheden geleidelijk bergafwaarts gingen.

Ik begon daar toen ik net een paar weken geleden 16 was geworden, als vakkenvuller. Ik zou er 2 avonden (3 uurtjes) en een zaterdag gaan werken per week. In eerste instantie leuk en aardig, en ons werd verteld dat we 80 colli (verpakkingen) per uur gevuld moesten zijn te krijgen. Ik kreeg zelf mijn eigen 'gang'. Dit lukte mij al vrij snel. Op het moment van de ingang van mijn dienstverband werkten in het betreffende filiaal meer dan 10 vakkenvullers, waarmee ik het al snel goed kon vinden waardoor het werk ook leuk was.

Niet lang daarna liep van 2 andere vakkenvullers het contract af en ze kregen geen verlenging. Een van die twee personen was verantwoordelijk voor de gang naast die van mij. Omdat er niet één twee drie nieuwe vervanging zou komen, zou ik die gang van mijn ex-collega op mij moeten nemen. Geen probleem.

Nog geen 2 maanden later kregen 3 andere lui hun contract niet verlengd. 2 daarvan waren vakkenvullers, 1 daarvan was de persoon die op zaterdag de emballage deed (flessen sorteren e.d.). Dat resulteerde in het feit dat ik op zaterdag én mijn gebruikelijke klusjes had (vakkenvullen) én de emballage moest gaan doen. Geen probleem.

Hetzelfde proces herhaalde zich enkele keren. Op een gegeven moment waren er nog maar 5 van de vakkenvullers over, en zonder dat ik er over nadacht was ik niet meer met één gangetje á 80 colli per uur bezig, maar met de halve winkel bijvullen waar er met gemak zo'n 200 colli per uur doorheen gejast werden. Door dit alles steeg de werkdruk explosief; leuk om er te werken was het niet meer.

Deze stijging van de werkdruk bracht uiteraard andere consequenties met zich mee. Meer dan vaak werd ik, nog geen kwartier na het einde van mijn schooldag, gebeld of ik niet per direct kon komen. Al gauw was ik gewoon elke week 5 avonden én een hééle lange zaterdag (van half 8 tot 8) aan het werk. Als dat nog niet genoeg is, waren er nog tíg andere puntjes waardoor deze bijbaan mij op mijn zenuwen aan het werken das:

- Er werd vaker van je verwacht dat je gewoon op 3 plaatsen tegelijk kunt zijn.

- Als je een keertje vrij wou hebben, moest je dat minimaal 2 weken van tevoren aangeven en dan moest je ook maar zelf voor vervanging zorgen. Deed je niet 'op tijd' verlof aanvragen had je maar pech. Wat ze echter zelf meer dan vaak deden, was gewoon een dag van tevoren de planning veranderen waardoor je ineens van andere collega's moest horen dat je onverwachts tóch moest werken. Als je er iets over zei dan kreeg je een hoop gelul dat de 'gewijzigde' planning zogenaamd al 2 weken op hing, wat een klinkklare leugen was.

- Er werd met gewerkte uren gesjoemeld. Je moest in ieder geval altijd een kwartier van tevoren aanwezig zijn, en eigenlijk pas tot op de minuut nauwkeurig inklokken en met je werk beginnen. Door de hoge werkdruk werd je bij binnenkomst, ruim 20 minuten voordat je eigenlijk moest beginnen, verzocht om per direct te beginnen. Ook werd het altijd snel een half uurtje, soms wel meer dan een uur later dan gepland. Allemaal niet zo heel erg, ware het niet dat je deze uren gewoon uitbetaald zou krijgen. Nee, ze werden stiekem er af getrokken zonder dat je het door had (eens in de zoveel weken kreeg je een 'gewerkte uren' overzicht van hun) en als je het niet opmerkte dat je véél te weinig uren betaald kreeg, dan kon je fluiten naar je centen.

Enzovoorts, enzovoorts. Kortom, een bijbaantje from hell. Ik heb de filiaalmanager echter een oor aangenaaid. Hij ging er van uit dat ik mijn contract wel verlengd wou hebben. Nou, niet dus. Pas op de laatste dag van mijn oude dienstverband werd ik op zijn kantoor geroepen waar een nieuw contractje klaar lag om ondertekend te worden. Heel koelbloedig vertelde ik de filiaalmanager dat ik er geen behoefte aan had om er nog een jaar te blijven, wat hij overigens heel slecht op nam (het was zogenaamd niet meer normaal, ik zou me kapot moeten schamen, enz.). Ik heb toen heel rustig en kalm mijn biezen gepakt en ben naar huis gegaan om er nooit meer terug te komen.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 19:05:31 #79
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61017141
Ja, ik werkte ooit voor een platenbons. Welke mij er tijdens een vergadering van langs wilde geven omdat hij een contract niet had ondertekend.
Dat klopte, want elke afspraak die ik met hem had getracht te maken, kwam hij niet na, dus uiteindelijk was ondanks mijn waarschuwingen de afspraak met de klant daar en had hij het contract niet eens gezien.
Iets wat hij wel vaker flikte, belangrijke afspraken niet nakomen.

Uiteraard heb ik in bijzijn van de klant mijn nederige excuses gemaakt en hen van koffie en broodjes voorzien zodat die klojo tijd had om even snel het contract door te nemen.
Terwijl hij in de andere kamer zat te lezen, heb ik hem daar in alle talen verrot gescholden en hem gezegd dat als hij als professional gezien wilde worden, hij zich ook maar eens als zodanig moest gedragen.
Ik heb vervolgens mijn spullen gepakt en ben naar huis gegaan, want ik wist toch wel dat zijn ego groter was dan zijn werkethos.

Hij heeft me niet gesmeekt terug te komen, dus waarschijnlijk had hij een andere debiel achter de hand die met hem wilde werken.
Godzijdank.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 19:08:15 #80
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61017204
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:23 schreef fotostarter het volgende:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')