nicequote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:55 schreef swollywood het volgende:
Ja, een aantal jaren terug toen ik een keer vroege dienst gedraaid had, netjes (kloppende) tussenkas gemaakt had en degene die avonddienst had 's avonds bij het kas opmaken er achter kwam dat een abonnement van 80 euro niet afgerekend was.
Waarop de werkgever (een hond heeft een baas) zei dat als er niet toegegeven werd wie dat achterover gedrukt had, hij bij ons allebei 40 euro op het salaris in zou houden.
Daarop heb ik dezelfde avond nog mijn sleutels ingeleverd, omdat ik niet van diefstal beschuldigd wens te worden, terwijl ik zeker weet dat ik mijn werk correct heb uitgevoerd aangezien ik altijd de begin- en eindnummers van de abonnementen controleerde.
De volgende ochtend had ik in mijn eentje ochtenddienst moeten draaien, dus nu kon ie er zelf gaan staan
Netjesquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:55 schreef swollywood het volgende:
Ja, een aantal jaren terug toen ik een keer vroege dienst gedraaid had, netjes (kloppende) tussenkas gemaakt had en degene die avonddienst had 's avonds bij het kas opmaken er achter kwam dat een abonnement van 80 euro niet afgerekend was.
Waarop de werkgever (een hond heeft een baas) zei dat als er niet toegegeven werd wie dat achterover gedrukt had, hij bij ons allebei 40 euro op het salaris in zou houden.
Daarop heb ik dezelfde avond nog mijn sleutels ingeleverd, omdat ik niet van diefstal beschuldigd wens te worden, terwijl ik zeker weet dat ik mijn werk correct heb uitgevoerd aangezien ik altijd de begin- en eindnummers van de abonnementen controleerde.
De volgende ochtend had ik in mijn eentje ochtenddienst moeten draaien, dus nu kon ie er zelf gaan staan
Beetje hetzelfde verhaal met het verschil dat ik linea-rect naar Italie ben gevlogen en de dag erna me ziek melddequote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:55 schreef swollywood het volgende:
goeie actiequote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:14 schreef Chiwakka het volgende:
Eens gedaan met vakantiewerk.
Ik ging al 2 jaar op rij in een logistieke depot de hoofdadmin vervangen tijdens zijn vakantieperiode in juli.
Het derde jaar zat ik al van december te horen naar mijn vakantiewerkcontract etc (probeer er altijd vroeg bij te zijn). Toen had ik natuurlijk niets anders van werk gezocht, en dan net een week voor juli zeiden ze dat het voor dat jaar niet ging. Dit was een grote streep door mijn rekening natuurlijk (achteraf toch nog ergens werk gevonden).
Het jaar erop heb ik de schijn maar hoog gehouden dat ik weer de hoofdadmin wou vervangen, dat jaar ging het wel door. Toen heb ik de datum voor het contract te tekenen zo laat mogelijk getrokken en een week voor juli laten weten dat het niet paste voor mij. Dus heeft die kerel op zijn kin kunnen kloppen voor zijn vakantie. Aangezien alle vervangers ingewerkt moesten worden in dat bedrijf (ik als stage ooit gedaan).
Dat vind ik persoonlijk één van de irritantste dingen van bedrijven, de besluiteloosheid over zulke zaken.
Daarom heb ik ze maar eens goed terug gepakt.
RAT!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:59 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde verhaal met het verschil dat ik linea-rect naar Italie ben gevlogen en de dag erna me ziek meldde
2 weken later belde m'n baas op dat hij langs mijn huis was gereden en waar ik was.
Waarop ik kwaad werd en zei dat ik zo ziek was dat ik naar mijn ouders was gegaan.
Waarop hij zijn excuses aanbood en meldde dat ik maar weer moest binnenlopen als ik beter was.
Toen ik weer in NL kwam belde een maatje op dat hij naar Spanje reed..... Meegegaan natuurlijk.
Nooit meer teruggegaan naar die baas maar wel 2 maanden salaris doorbetaald gekregen
Kut he, zonder internet?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:45 schreef tonja het volgende:
Ik werkte bij de Postbank toen de Postbank samenging met de NMB. De afdeling waar ik werkte (zakelijke relaties kredietbeheer) was bij de NMB veel groter, wat inhield dat wij de hele dag niets te doen hadden.
Dat is een tijdje leuk hoor, maar na een maandje gaat het je behoorlijk de keel uithangen en duren de dagen langggg.
We gingen vliegtuigjes van A1 papier vouwen die we uit het raam gooiden, de hele afdeling (mannetje of 50 die ook geen reet te doen hadden) kwam kijken. Rare weddenschappen afsluiten deden we ook, ik heb toen 500 gld verdiend door mijn haar fel oranje te verven. Ik had o.a. het beheer over het archief, daar maakte ik tekeningen voor van een gespierde zeer gevaarlijk kijkende Rambo achtige figuur, met de tekst "ik ben de archivaris". Cryptogrammen maken, lange lunches met drank, etc etc.
Enfin, na een tijdje had ik er schoon genoeg van en heb de laatste 2 maanden van mijn contract, dat niet verlengd zou worden, mijn spreekwoordelijke snor gedrukt.
Toffe actiequote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:44 schreef pisnicht het volgende:
Ik heb tijdens mijn schoolperiode uitzendwerk gedaan bij een galvaniserend bedrijf.
Daar werden zo af en toe mensen gewoon on-the-fly ontslagen (dus op je werk komen en horen dat je weer mag vertrekken). Ik vond dat zo'n schijtstreek dat ik, toen ik klaar was met mijn studie en ik ontslag kon nemen, heb gewacht tot ik avonddienst had (22.00 beginnen) en heb om 21.55 gemeld dat ik ontslag nam.
Die hele nacht hebben ze geen productie kunnen draaien omdat ze niemand konden bereiken en minimaal 2 man nodig was om te kunnen draaien
Die schade hadden ze dan mooi op je kunnen verhalen volgens mij, maar okeequote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:44 schreef pisnicht het volgende:
Ik heb tijdens mijn schoolperiode uitzendwerk gedaan bij een galvaniserend bedrijf.
Daar werden zo af en toe mensen gewoon on-the-fly ontslagen (dus op je werk komen en horen dat je weer mag vertrekken). Ik vond dat zo'n schijtstreek dat ik, toen ik klaar was met mijn studie en ik ontslag kon nemen, heb gewacht tot ik avonddienst had (22.00 beginnen) en heb om 21.55 gemeld dat ik ontslag nam.
Die hele nacht hebben ze geen productie kunnen draaien omdat ze niemand konden bereiken en minimaal 2 man nodig was om te kunnen draaien
Conan the Librarianquote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:45 schreef tonja het volgende:
daar maakte ik tekeningen voor van een gespierde zeer gevaarlijk kijkende Rambo achtige figuur, met de tekst "ik ben de archivaris".
Nee, een uitzendkracht kan opstappen wanneer hij wil. Nadeel is ook dat hij er ook uitgekickt kan worden wanneer het bedrijf dat wil. Als je gekickt wordt kan je toch ook niet de schade op het bedrijf verhalen?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Die schade hadden ze dan mooi op je kunnen verhalen volgens mij, maar okee
Sneu soort lui, dat soort kerels.. Dat soort lui moet een keer flink op hun plaats gezet (of op hun bek geslagen) worden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:31 schreef PDOA het volgende:
[knippp]
Heb toen later via een andere collega vernomen dat ze die manager er uiteindelijk uit hebben geschopt, omdat hij eigenlijk na al die tijd nog geen zak wist van de werkzaamheden en het bedrijf.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:02 schreef kevin33 het volgende:
Nu ruim anderhalf jaar later hebben ze me in totaal ruim 5000 euro'tjes overgemaakt, en heb ik ze van mijn vakantie adres een bedankt kaartje gestuurd.
Soms heb ik ook zin om dat te doen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:49 schreef ikJur het volgende:
Na een jaar werken bij de albert heijn ben ik niet meer op komen dagen omdat ik geen zin meer had
Wist niet dat het op uitzendbasis wasquote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:48 schreef EggsTC het volgende:
Nee, een uitzendkracht kan opstappen wanneer hij wil. Nadeel is ook dat hij er ook uitgekickt kan worden wanneer het bedrijf dat wil. Als je gekickt wordt kan je toch ook niet de schade op het bedrijf verhalen?
Weinig.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:53 schreef bezet het volgende:
Mijn idee is om gewoon deze week naar het buitenland te vertrekken en er schijt aan te hebben, maar wat voor gevolgen zou dit kunnen hebben?
Wat een lul zeg, dat je niet ter plekke weg bent gelopen ipv die week nog volmaken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:06 schreef Northside het volgende:
En ja, toen begon het vuurwerk... 's avonds opeens een woeste eigenaar aan de receptie die ons verrot schold en even leek het erop dat hij over de receptie heen wilde springen om het af te maken. Uiteindelijk heeft hij na een paar minuten schelden zijn beurs getrokken (letterlijk) en ons allemaal dan en daar ons vakantiegeld contant uitbetaald (3000euro cash op zak, zo'n figuur was het wel), met de mededeling dat we onze week nog konden afmaken en dat we daarna nooit meer een voet in zijn hotel mochten zetten. Nou, dat hebben we dus gedaan, de week afgemaakt (met nog wat geintjes links en rechts omdat het voor ons toch gedaan was) en daarna zijn we nooit meer komen opdagen. Weet eigenlijk niet hoe ze dat verder gedaan hebben, zonder nachtreceptionisten.
Tip: beter je grenzen leren aangeven en nee durven zeggen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:27 schreef Tuvai.net het volgende:
Ja, toen ik een paar jaren geleden nog in de horeca werkte. Ik ben zelf iemand die hart voor de zaak heeft en echt niet vuil is om een keertje m'n baas uit de brand te helpen. Een keer is niet erg, twee keer ook niet, maar als ze er elke keer al van uit gaan dat jij toch wel iets doet zonder dat daar iets tegen over staan vind ik kwalijk.
Zo werkte ik dus in een horecazaak. Soort lunchroom annex koffiehuis. Het was elke dag van 9:00 tot 20:00 geopend en er waren als het ware twee 'diensten' op de dagen: één van 9:00 tot 14:00 en één van 14:00 tot 20:00. Doordat er vaak mensen het laatste moment afbelden of omdat de baas te nonchalant was om op tijd personeel te ronselen, draaide ik meer dan vaak van 9:00 tot 20:00. Goed, vond ik niet erg. De avonden na sluitingstijd waren altijd het ergste. Dan werd de zaak schoongemaakt.
Ook dan glipten veel van mij collega's er altijd gauw tussenuit met de grootste smoesjes. Ik moest dan maar weer blijven om de meeste schoonmaakwerkzaamheden te verrichten, want mijn baas had natuurlijk weer eens onvoldoende personeel ingepland.
Om een héél lang verhaal kort te maken; ik kreeg steeds meer taken naar me toe geschoven en er stond uiteraard niks tegenover. Vooral de zomers waren elke keer catastrofaal; ik draaide vaker 6/7 van die lange dagen in de week omdat de baas weer eens onvoldoende personeel geronseld had. Op een gegeven moment gaat dat verschrikkelijk aan je vreten en heb je er genoeg van. Ik heb toen voor de zomervakantie ontslag genomen. Toen die betreffende baas al weinig mensen had.
Ik zie in jouw verhaal weinig redenen waarom die acties gerechtvaardigd waren. Zo lijkt het er meer op dat jij vooral de veroorzaker van problemen bent.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:08 schreef inkblisss het volgende:
ik (topic starter) heb wel eens een leuke actie gedaan vind ik zelf.
ik was 17 en maakte schoon als bijbaantje. zo dus ook bij de friesland bank. natuurlijk kijken die kantoorkakkerts vet op schoonmaaksters neer,blegh.
uiteindelijk was ik daar een keer alleen en er hadden een paar bigshots een vergadering in een apart kantoor.
ik heb gewoon alle lichten uitgedaan,het alarm erop gezet,deuren op slot en ben weggegaan.
ben uiteraard niet meer terug gegaan,maar heb ook geeneens meer wat gehoord van het schoonmaakbedrijf.
momenteel werkte ik ook bij een uitzendbureau maar het schoot niet op met de klusjes dus heb ze pardoes laten hangen omdat ik wat beters heb gevonden. bovendien behandelden ze me daar als klein kind en daar ben ik niet van gediend. nou,ze waren best pissig,''na alles wat we voor jou hebben gedaan!!!'' dus ik zeg ja hallo,ik deed het eigenlijke werk,jullie niet.
enfin,heb nu een betere baan gefixt en heb ze dus ff laten hangen.
maar altijd als ik terugdenk aan de friesland bank moet ik weer gniffelen
Nee. Uitzendwerk + risico van voeren van werknemers.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Die schade hadden ze dan mooi op je kunnen verhalen volgens mij, maar okee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |