Heb jaren geleden, in het begin van mijn carriere (ik gok zo rond 2001), gewerkt bij een (klein) bedrijf als administrateur via een uitzendbureau.
Nou, gelijk van af het begin was het al een rommeltje, en ik heb mezelf het meeste moeten aanleren. Mijn manager was er zoeen die er de kantjes vanaf liep. Laat binnen, vroeg naar huis, vaak vrij of ziek, en als ik en mijn collega's dingen hadden opgelost ging hij ermee pronken bij de grote baas. Ik heb daar toen eens wat van gezegd, en hij was er vanzelfsprekend niet erg blij mee, en ik heb sindsdien het gevoel gehad dat ik altijd werd opgezadeld met kutklusjes zoals data-entry en (zware) dozen sjouwen. Het leek in ieder geval verdacht veel op een 'ik krijg jouw wel klein mannetje' spelletje.
Na ongeveer een jaar (ellende) kreeg ik van diezelfde grote baas te horen dat er wellicht een vast contract voor me inzat en dat hij het met mijn manager zou bespreken. Nou, die was het er uiteraard niet mee eens want ik zou onbeschoft zijn, te laat binnenkomen, werk weigeren etc. Jammer genoeg had ik ook niks aan mijn collega's, want het waren een stel angsthazen die bang waren om hun baan te verliezen en dus hun mond maar hielden.

Nou, dat contract werd dus voor onbepaalde tijd uitgesteld. Heb natuurlijk wel laten blijken dat ik het er niet eens mee was, maar dat resulteerde in een belletje naar het uitzendbureau waarin gedreigd werd met beeindiging van de werkzaamheden, waarna ik weer het een en ander had uit te leggen aan mijn contactpersoon. En zoals de meesten wel weten kiest het uitzendbureau bijna altijd de kant van de werkgever.
Ik had het toen helemaal gehad met de gang van zaken daar, maar ja, ik had ook geen zin om ander werk te zoeken (ook laksheid van mijn kant) want het betaalde best aardig, dus heb ik het nog even aangekeken. In het half jaar wat volgde gingen er 2 collega's weg (één had een burn-out en de ander ging met pensioen) waardoor alleen ik en een collega (van een andere afdeling notabene) alles konden oppakken. Heb toen veel overgewerkt in die periode, en was meer een soort van aanspreekpunt voor diverse afdelingen, ook omdat ik (te) veel dingen oppakte.
Die collega (Wim heette 'ie) waar ik mee werkte was volgens mij een beetje contactgestoord, want als hij meer dan 10 woorden zei op een dag dan was het veel. Die kerel kwam om half negen binnen en vertrok om vijf uur, ook lag er nog een stapel werk. Hij nam ook nooit de telefoon op, en als er al iemand met een vraag kwam dan ging ie snel koffie halen of roken.

Anyway, na de zoveelste keer dat mijn manager ons benadeelde door te pronken met door ons verricht werk terwijl meneer de hele dag niets anders zat te doen als MSN'en, was ik er helemaal klaar mee. Ik heb toen gewacht totdat hij de week daarna voor 4 weken op vakantie ging (ik heb toen toegezegd om een groot deel van zijn werkzaamheden op te pakken. 'Kat in het bakkie', dacht hij waarschijnlijk) en toen hij net twee dagen weg was heb ik die ochtend opgebeld dat ik er helemaal klaar mee was en niet meer zou komen.
Wel daarna een boos uitzendbureau aan de lijn gehad, maar het was me het dubbel en dwars waard. Meneer zat met zijn kont en snol in Mallorca, en werd vriendelijk verzocht om zijn vakantie af te breken omdat er niemand was die de werkzaamheden kon oppakken, of er te weinig vanaf wist. Mijn (ex-)collega had zich namelijk na mijn ontslag voor onbepaalde tijd ziekgemeld, omdat het het hem allemaal te veel werd qua werk en hij niet bereid was om over te werken.
Heb toen later via een andere collega vernomen dat ze die manager er uiteindelijk uit hebben geschopt, omdat hij eigenlijk na al die tijd nog geen zak wist van de werkzaamheden en het bedrijf.
[ Bericht 1% gewijzigd door PDOA op 20-08-2008 17:37:18 ]