Dan moet je eerder gaan kijken waar de oorzaak ligt, bij ons in het bedrijf werkt het dus wel perfect.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:28 schreef Pheno het volgende:
Nou sorry, maar de meesten nemen geen 1 dag vrij hoor. Bewijsjes als medische consult wordennooit gevraagd, ik heb bv ook nooit een rouwkaart oid hoeven te laten zien als ik daarvoor speciaal verlof vroeg.
Leuk, de theorie zou zijn dat men een speciaal verlof heeft voor zulke noodgevallen, maar de praktijk is toch echt anders
Je bedoelt natuurlijk dat ik alleen maar juiste feiten heb aangeleverd, ik heb nog nergens iets beweerd dat onwaar is.quote:Op maandag 25 augustus 2008 09:54 schreef klipper het volgende:
Daar zijn we het dan samen over eens, hoewel dit geeneens een discussie is, je hebt namelijk nog geen enkel juist feit aangedragen.
Waar blijft je lijstje trouwens, of een klein deeltje ervan?quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk dat ik alleen maar juiste feiten heb aangeleverd, ik heb nog nergens iets beweerd dat onwaar is.
Nou vooruit dan, ik zal vast beginnenquote:Op maandag 25 augustus 2008 10:36 schreef klipper het volgende:
[..]
Waar blijft je lijstje trouwens, of een klein deeltje ervan?
Had trouwens verwacht dat je dat als eerste zal posten..... wat dat betreft heb ik de pool verloren en zal dus moeten dokken.
Ebru Umar zei blijkbaar al hetzelfde als ik....quote:Mensen die,
omdat ze kinderen krijgen, recht hebben op (houd je
vast): zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof, kinderbijslag, extra
kinderbijslag, zorgverlof, gratis schoolboeken, kindgebonden budget,
gratis museabezoek, studiefinanciering en weet ik wat meer.
Rechten die oplopen tot twee ton eurootjes (of meer) per kind en
die opgehoest moeten worden door alle werkende mensen. Want
laten we eerlijk zijn: omdat de bible belt en andere fundo’s acht
kinderen wil hebben, of elf, is het vanzelfsprekend dat ik belasting
betaal waarmee de kinderbijslag en gratis schoolboeken
uitgekeerd kunnen worden. Ja toch?! We moeten eens ophouden met alles maar ‘
Zelfs dit is niet waar.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:34 schreef karr-1 het volgende:
Je bedoelt natuurlijk dat ik alleen maar juiste feiten heb aangeleverd, ik heb nog nergens iets beweerd dat onwaar is.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:41 schreef klipper het volgende:
Om nog maar een knuppel in het hoenderhok te gooien.
Eigenlijk zouden mensen zonder kinderen veel meer belasting moeten gaan betalen, een extra belastingschijf zou niet slecht zijn, welke dan via kortingen terug gegeven kan worden aan mensen die wel op normale tijden hun boodschappen doen.
Wat te denken van het feit dat alle mensen met kinderen opdraaien voor de extra kosten van de supermarkten die langer open zijn, omdat de mensen zonder kinderen niet overdag hun boodschappen kunnen of willen doen en ze te belazerd zijn om zaterdags in de rij te staan.
In tegenstelling tot mij lever je hiervoor geen enkel bewijs, dus ik neem dat niet serieus.quote:
Dant doen de supermarkten zelf, als service. De supermarkt in mijn gehucht doet het niet, dus waarom zou ik extra moeten betalenquote:Op maandag 25 augustus 2008 10:41 schreef klipper het volgende:
Om nog maar een knuppel in het hoenderhok te gooien.
Eigenlijk zouden mensen zonder kinderen veel meer belasting moeten gaan betalen, een extra belastingschijf zou niet slecht zijn, welke dan via kortingen terug gegeven kan worden aan mensen die wel op normale tijden hun boodschappen doen.
Wat te denken van het feit dat alle mensen met kinderen opdraaien voor de extra kosten van de supermarkten die langer open zijn, omdat de mensen zonder kinderen niet overdag hun boodschappen kunnen of willen doen en ze te belazerd zijn om zaterdags in de rij te staan.
ik zal ook beginnnen:quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou vooruit dan, ik zal vast beginnen
Gratis schoolboeken
Korting op dierentuinen en musea
Kinderbijslag
Gratis ziektekostenverzekering tot het kind 18 jaar oud is
Gratis lidmaatschap van bv de bibliotheek
[..]
Ebru Umar zei blijkbaar al hetzelfde als ik....
Ah, naiefquote:Op maandag 25 augustus 2008 10:32 schreef klipper het volgende:
[..]
Dan moet je eerder gaan kijken waar de oorzaak ligt, bij ons in het bedrijf werkt het dus wel perfect.
Hoewel je ook bij ons heus wel uitzonderingen zal hebben.
Maar bij jouw bedrijf zijn ze waarschijnlijk dan zeer laks in dat soort dingen, als ze al nergens om vragen.
Zeker ook mensen die 4 x per jaar gaan trouwen, of waar de ouders voor de 17e keer dood gaan?
Aan de andere kant moet je natuurlijk alles wel van meerdere kanten belichten.
Persoonlijk vind ik dat mensen met kinderen meer verantwoordelijksgevoel hebben.
Daarbij valt het mij juist op dat vele jongeren en mensen zonder kinderen wel erg vaak op maandag ziek zijn.
Als je niet tegen drank kunt, moet je ook niet drinken denk ik dan maar.
Waar is het bewijs dat 25% van de mensen op jouw werk dagelijks afwezig is, omdat de kinderen ziek zijn?quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:43 schreef karr-1 het volgende:
In tegenstelling tot mij lever je hiervoor geen enkel bewijs, dus ik neem dat niet serieus.
Behalve het eerste punt en het speelgoed heb ik al die kosten ook zonder kinderen, dus die tellen alvast niet mee.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:47 schreef The_End het volgende:
[..]
ik zal ook beginnnen:
-Schoolgeld, 'vrijwillige' bijdrage, schoolspullen
-Kleren, schoenen
-Eten, drinken
-Huisvesting
-Speelgoed
-meubilair
-water, gas en licht.
Dat bewijs ligt in de rapportages die ik wekelijks en maandelijks te zien krijg. En ik ben geen kloon, ik ben mezelf.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:48 schreef The_End het volgende:
[..]
Waar is het bewijs dat 25% van de mensen op jouw werk dagelijks afwezig is, omdat de kinderen ziek zijn?
Volgens mij ben jij een kloon van Papierversnipperaar.
Als meer mensen douchen, blijft het dan even duur?quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:49 schreef karr-1 het volgende:
Behalve het eerste punt en het speelgoed heb ik al die kosten ook zonder kinderen, dus die tellen alvast niet mee.
Hoeveel mensen denk je dat er bij mij thuis douchen?quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:50 schreef The_End het volgende:
[..]
Als meer mensen douchen, blijft het dan even duur?
Dat is niet relevant.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:51 schreef karr-1 het volgende:
Hoeveel mensen denk je dat er bij mij thuis douchen?
Gratis, laat me niet lachen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou vooruit dan, ik zal vast beginnen
Gratis schoolboeken
Korting laat me niet lachen.quote:
Korting op dierentuinen en musea
Troost je dit is al jaren lang zover teruggebracht dat het niet meer is an een druppel op de gloeiende plaat.quote:
Kinderbijslag
Hoera het eerste voordeel.quote:
Gratis ziektekostenverzekering tot het kind 18 jaar oud is
Alleen als de ouders ook lid zijn bij vele bibliotheken.quote:
Gratis lidmaatschap van bv de bibliotheek
[..]
Ofwel je had gewoon zijn lijstje gepikt, voor iemand die er al zolang mee bezig is heb je toch verdomd weinig tijd erin gestoken.quote:Ebru Umar zei blijkbaar al hetzelfde als ik....
Dank je wel, dan heb je net je eigen argument verneukt.quote:
quote:Totaal absurd. Niemand die mijn levensstijl compenseert.
Mijn hypotheekrente gaat niet omlaag omdat ik alleen
woon, mijn auto wordt niet goedkoper omdat ik ‘m alleen
rijd, mijn hotelkamer is juist duurder omdat ik alleen
kom, mijn verzekeringen zijn niet significant goedkoper
omdat ik alleen op de polis sta, mijn internetaansluiting, gas,
water en elektrarekening of mijn werkster zijn niet goedkoper
omdat ik alleen leef. Maar mijn levensstijl wordt afgedaan als
‘luxe’; ik moet ‘blij zijn’ dat ik het kan betalen. Dat ik ervoor werk
wordt even vergeten – dit in tegenstelling tot al die mama’s en
papa’s die niet meer full time werken als er kinderen komen en
hiervoor toch gecompenseerd worden door allerhande toeslagen.
Toeslagen die singles en homo’s, de enige mensen in Nederland die
nog full time werken, ophoesten. Iedereen die kinderen wil, zou
eerst een salarisstrookje moeten overhandigen waaruit blijkt of ze
dit überhaupt wel kunnen betalen. Want totdat ook aan kinderlozen
cheques van twee ton worden overhandigd, lijkt me dat ouders
hun kinderen tot op de laatste cent zelf betalen.
Het is een dame en geen heer. En waarom zou ik er tijd insteken als iemand anders exact hetzelfde doet.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:52 schreef klipper het volgende:
Ofwel je had gewoon zijn lijstje gepikt, voor iemand die er al zolang mee bezig is heb je toch verdomd weinig tijd erin gestoken.
Ga toch maar even overleggen of de pool opnieuw gestart kan worden.
Dat heb ik niet; Als je kinderen hebt, dan betaal je meer aan gas/water/licht. Als je dit simpele feitje niet begrijpt, dan is de verdere discussie redelijk zinloos.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:53 schreef karr-1 het volgende:
Dank je wel, dan heb je net je eigen argument verneukt.
Ik begrijp het prima, het slaat alleen nergens op. Je maandbedrag wordt echt niet ineens hoger omdat je 10 kinderen hebt. En dan nog is het je eigen keuze om kinderen te nemen en dus meer voor te betalen. Waarom moet ik daar last van hebben?quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:54 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat heb ik niet; Als je kinderen hebt, dan betaal je meer aan gas/water/licht. Als je dit simpele feitje niet begrijpt, dan is de verdere discussie redelijk zinloos.
Je lijstje was toch zo ontzettend lang dat er geen eind aan kwam?quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is een dame en geen heer. En waarom zou ik er tijd insteken als iemand anders exact hetzelfde doet.
Iets waar jij nooit achter zal komen.......quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:57 schreef klipper het volgende:
[..]
Je lijstje was toch zo ontzettend lang dat er geen eind aan kwam?
Je overdrijft dan zeker ook met de lengte van een ander onderdeel..........
Dat was dan ook sarcastisch bedoeld.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ah, naief
Nee, geen 4x trouwen, dat bedoel ik helemaal niet. Er wordt alleen niet gecontroleerd of er echt een begrafenis is. Nou ben ik eerlijk, de meesten ook, maar zo gauw er een kind ziek is heb je een collega minder die dagen.
Ben je zwakzinnig ofzo?quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:56 schreef karr-1 het volgende:
Ik begrijp het prima, het slaat alleen nergens op. Je maandbedrag wordt echt niet ineens hoger omdat je 10 kinderen hebt. En dan nog is het je eigen keuze om kinderen te nemen en dus meer voor te betalen. Waarom moet ik daar last van hebben?
Nee inderdaad daar bedank ik dan ook graag voor, hoewel met de hubble kan je toch echt zeer veel zien, maar ook dat laat ik aan een ander over.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Iets waar jij nooit achter zal komen.......
Laat maar, als ik dat nog uit moet gaan leggen dan is deze discussie echt zinloos.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:01 schreef The_End het volgende:
[..]
Ben je zwakzinnig ofzo?Natuurlijk wordt je maandbedrag hoger! Daarnaast moet je meer belasting betalen aan je waterleverancier. Zeker met tien kinderen....
He lekker, geen argumenten meer en dus gaan we maar weer schelden en rare dingen roepen. Je kunt ook meteen zeggen dat ik gelijk heb, dan zijn we klaar.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:01 schreef klipper het volgende:
[..]
Nee inderdaad daar bedank ik dan ook graag voor, hoewel met de hubble kan je toch echt zeer veel zien, maar ook dat laat ik aan een ander over.
He, in Burgers Zoo mogen ook geen honden meer , omdat er een klein groepje aso's de boel daar hebben verstierd. Honden los laten lopen ondanks verbod, en de dieren proberen te provoceren. Daar word ik ook voor "gestraft" als niet aso.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:00 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat was dan ook sarcastisch bedoeld.
Maar de rest moet dus boeten omdat een kleine minderheid zich niet aan de regels houdt?
Je geeft zelf aan dat de meesten wel eerlijk zijn tenslotte.
Wat begrijp je niet aan:quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:04 schreef karr-1 het volgende:
Laat maar, als ik dat nog uit moet gaan leggen dan is deze discussie echt zinloos.
Nee natuurlijk niet, maar kinderen blijven een keuze en dus ook de keuze voor meer kosten.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:07 schreef The_End het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan:
1 persoon gebruikt 100 liter water per dag
2 personen gebruiken 200 liter water per dag
3 personen gebruiken 300 liter water per dag
Dacht je dat 100 liter per dag even veel kostte als 300 liter per dag?
Wow, jij verbruikt veel.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:07 schreef The_End het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan:
1 persoon gebruikt 100 liter water per dag
2 personen gebruiken 200 liter water per dag
3 personen gebruiken 300 liter water per dag
Dacht je dat 100 liter per dag even veel kostte als 300 liter per dag?
Kinderen gebruiken blijkbaar net zoveel als volwassenen.quote:
We hadden het over kosten/bater. Jij kwam met een lijstje baten en ik met een lijstje kosten. Jij zei toen dat gas/water/licht niet meetelde, omdat jij daar ook voor betaalde. Toen gaf ik aan dat je met kinderen meer verbruikt en daarom meer betaalt.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:09 schreef karr-1 het volgende:
Nee natuurlijk niet, maar kinderen blijven een keuze en dus ook de keuze voor meer kosten.
Ik heb een willekeurig getal gebruikt. Gemiddeld gebruiken nederlanders 126 liter water per persoon per dag.quote:
Nee, veel minder; als een kind doucht, dan ziet de douchekop dat en komt er de helft minder water uit.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:13 schreef karr-1 het volgende:
Kinderen gebruiken blijkbaar net zoveel als volwassenen.
Ik ben blij dat wij hier met z'n tweeen de helft van je getal gebruiken. Kijk, ik doe ook wat aan de toekomstquote:Op maandag 25 augustus 2008 11:14 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik heb een willekeurig getal gebruikt. Gemiddeld gebruiken nederlanders 126 liter water per persoon per dag.
Jazeker, over het feit dat ik en andere kinderlozen mogen opdraaien voor mensen met kinderen die aan alle kanten extraatjes krijgen en gecompenseerd worden.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:13 schreef The_End het volgende:
[..]
We hadden het over kosten/bater. Jij kwam met een lijstje baten en ik met een lijstje kosten. Jij zei toen dat gas/water/licht niet meetelde, omdat jij daar ook voor betaalde. Toen gaf ik aan dat je met kinderen meer verbruikt en daarom meer betaalt.
Weet je nog wel waar de discussie over gaat?
Spaardouchequote:Op maandag 25 augustus 2008 11:15 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee, veel minder; als een kind doucht, dan ziet de douchekop dat en komt er de helft minder water uit.
Hier net zo, we gebruiken met 2 personen nog niets eens 126 liter per dag.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ben blij dat wij hier met z'n tweeen de helft van je getal gebruiken. Kijk, ik doe ook wat aan de toekomst
We snappen het punt, maar het punt is een keuze en geen vaststaand feit. Jij kiest ervoor om kinderen te nemen en dus kies je ook voor de kosten die daarbij horen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:25 schreef The_End het volgende:
Begrijpen jullie het punt niet? Ook met een spaardouche gebruik je met 3 personen meer dan met 2 personen. Ik zal het voorrekenen voor jullie met wat minder water:
We nemen aan dat je zeer zuinig bent en 1 liter water per persoon per dag verbruikt.
Voor 2 personen kost dat dan 2x1=2 liter water.
Voor 3 personen kost dat dan 3x1=3 liter water.
3 liter water kost meer dan 2 liter water. Jij snap?
Het is een feit dat je meer uitgeeft met 3 mensen, dan met 2. Het is een keuze om met 3 te zijn ipv 2.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:26 schreef karr-1 het volgende:
We snappen het punt, maar het punt is een keuze en geen vaststaand feit. Jij kiest ervoor om kinderen te nemen en dus kies je ook voor de kosten die daarbij horen.
Daarnet werd het maandbedrag nog niet hoger; zelfs niet met 10 kinderen...quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:56 schreef karr-1 het volgende:
Ik begrijp het prima, het slaat alleen nergens op. Je maandbedrag wordt echt niet ineens hoger omdat je 10 kinderen hebt. En dan nog is het je eigen keuze om kinderen te nemen en dus meer voor te betalen. Waarom moet ik daar last van hebben?
Je maandbedrag zal hoger zijn dan ik betaal, die geef ik je. Ik ben met 2 personen thuis, jij met 10 kinderen. Maar zelfs jou bedrag veranderd niet per maand om dat je meer kinderen hebt. De verrekening is pas aan het einde van het jaar.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:29 schreef The_End het volgende:
[..]
Waarom schreef je dan dit:
[..]
Daarnet werd het maandbedrag nog niet hoger; zelfs niet met 10 kinderen...
Zodra er een persoon bijkomt geef je dat door aan de nutsbedrijven en meteen verhogen ze het maandbedrag.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:30 schreef karr-1 het volgende:
Je maandbedrag zal hoger zijn dan ik betaal, die geef ik je. Ik ben met 2 personen thuis, jij met 10 kinderen. Maar zelfs jou bedrag veranderd niet per maand om dat je meer kinderen hebt. De verrekening is pas aan het einde van het jaar.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:32 schreef The_End het volgende:
[..]
Zodra er een persoon bijkomt geef je dat door aan de nutsbedrijven en meteen verhogen ze het maandbedrag.
Daar was ik al achter....quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:38 schreef The_End het volgende:
Op deze manier is een enigzins normale discussie onmogelijk. Succes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |