Ik ben het er eigenlijk wel mee eens. Ik heb geen kinderen en kies er ook bewust voor om ze niet te nemen. Toch moet ik aan alle kanten rekening houden met mensen die wel kinderen willen.quote:AMSTERDAM - Werknemers die geen kinderen hebben, moeten een compensatie krijgen in de vorm van extra vrije dagen of geld. Dat vindt een meerderheid van bewust kinderloze Nederlanders, zo blijkt uit een onderzoek van het maandblad J/M dat woensdag is gepresenteerd.
Ouders krijgen betaald zwangerschaps-, bevallings- of ouderschapsverlof. De kinderloze Nederlanders vinden dat ze ook recht hebben op een extraatje.
Van de ondervraagden is 55 procent van mening dat de regering voor een grotere tweedeling zorgt tussen mensen met en zonder kinderen. Ongeveer 30 procent van de kinderloze Nederlanders vindt dat kinderen de verantwoordelijkheid zijn van de gehele samenleving.
Opvoedkwaliteiten
De kinderloze Nederlanders oordelen hard over de opvoedkwaliteiten van ouders. Een derde vindt dat ouders er simpelweg niets van bakken. Ruim 70 procent stelt dat ouders hun kinderen geen grenzen stellen.
Meer dan de helft (58 procent) is van mening dat kinderen te weinig fatsoen wordt bijgebracht. Een kwart (27 procent) stelt dat ouders te veel over hun eigen kinderen praten.
Die vind ik nog veel beter. Ik hoef geen subsidie heb ik ook niet nodig. Maar alle mensen met kinderen zouden dan ook niets moeten krijgen. Als je kinderen wil, prima, maar dan betaal je er ook zelf voor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:48 schreef ruud.nl het volgende:
Aub geen subsidie voor mensen zonder kinderen, schaf gewoon de subsidies voor mensen met kinderen af.![]()
Nederland subsidieland.
Ik noem het altijd fokpremies, maar voor de rest ben ik het met je eens.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben voor afschaffing van kinderbijslag en andere kind-subsidies.
Ik had het niet beter kunnen zeggen.....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:52 schreef Tja... het volgende:
Héél groot voorstander. Ik (m) heb geen kinderen en wil ze ook niet. Onder de noemer "sterkste schouders", "gezinnen" en "emancipatie" gaan er miljarden naar mensen die er voor gekozen hebben wél kinderen te nemen, denk aan kindertoeslag, gratis schoolboeken, kinderopvang, gratis zorgverzekering en andere belastingvoordelen. Allemaal dingen die je als kinderloos persoon niet hebt. tel daarbij nog eens zwangerschapsverlof, ouderschapsregelingen e.d. bij op, en je komt inderdaad tot de conclusie dat "wij" zwaar naast het net vissen.
Kinderen zij belangrijk om de vergrijzing voor een deel op te vangen, maar het schiet door. Aan de ene kant worden die kinderen geacht onze arbeidsvrije, "grijze" periode te betalen, maar aan de andere kant betalen wij massaal om hen die kans te geven. Een deel van dat geld zou dus beter in pensioenvoorzieningen gestopt kunnen worden. Kinderen nemen is nog altijd een vrije keuze, die niet door de bewust kinderlozen bekostigd zou moeten worden.
Het leven draait om iets anders voor elk wezen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:53 schreef DAMH het volgende:
Het leven draait om voortplanten, dus als je er niet aan meedoet ben je eigenlijk al een failure
Kan je me uitleggen waarom ik jouw kinderen moet sponsoren?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:00 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben sowieso niet voor subsidies... Maar kan iemand me uitleggen waarom je (bijvoorbeeld als kinderloze) gecompenseerd zou moeten worden voor iets waar je geen kosten voor maakt?
Volgens mij wordt je niet gecompenseerd voor het feit dat je geen kinderen hebt, maar voor het feit dat mensen met kinderen bv altijd als eerste de vakantiekeuze hebben, om de haverklap vrij nemen of weggaan als kindlief weer ziek is etc etc.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:00 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben sowieso niet voor subsidies... Maar kan iemand me uitleggen waarom je (bijvoorbeeld als kinderloze) gecompenseerd zou moeten worden voor iets waar je geen kosten voor maakt?
Laat dat nou net datgene zijn wat het ons van de andere dieren onderscheidt: wij kunnen de keuze maken iets anders te doen met ons leven dan aan te ploeteren met een ondankbaar kutkind in een wereld die we op andere manieren veel beter kunnen helpen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:53 schreef DAMH het volgende:
Het leven draait om voortplanten, dus als je er niet aan meedoet ben je eigenlijk al een failure
Dit is een goeie vraag.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:00 schreef Sjeen het volgende:
Kan jij me vertellen waarom mijn kinderen later hard moeten werken (en dus belasting betalen) waar ook jij profijt van hebt??quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kan je me uitleggen waarom ik jouw kinderen moet sponsoren?
Het omslagstelsel gaat de deur uit, dus dit lulverhaal snijdt binnen afzienbare tijd nog minder hout dan het nu al doet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:12 schreef YoWilly het volgende:
[..]
Kan jij me vertellen waarom mijn kinderen later hard moeten werken (en dus belasting betalen) waar ook jij profijt van hebt??
Solidariteit werkt twee kanten opquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:13 schreef gold-rush het volgende:
solidarititeit is weer ver te zoeken in dit zeikend rechts nederland.
En NEE ik heb geen kinderen.
Ik wil daar helemaal geen profijt van. Waarom dring jij mij jouw kinderen (en het vermeende profijt) op?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:12 schreef YoWilly het volgende:
[..]
Kan jij me vertellen waarom mijn kinderen later hard moeten werken (en dus belasting betalen) waar ook jij profijt van hebt??
Vergeet niet dat we zonder mensen met kinderen ophouden te bestaan... Het is dus wel degelijk te zien als een opoffering in het algemeen belang.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik wil daar helemaal geen profijt van. Waarom dring jij mij jouw kinderen (en het vermeende profijt) op?
Omdat haar kinderen jou straks elke dag in bad gaan stoppen en je pielemoos gaan wassen op je 85ste?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kan je me uitleggen waarom ik jouw kinderen moet sponsoren?
hey de schuld ligt bij jouw ouders dude,, die hebben ons opgedrongen met jouwquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik wil daar helemaal geen profijt van. Waarom dring jij mij jouw kinderen (en het vermeende profijt) op?
Daar kies je zelf voor neem ik aan, niemand dwingt jou om kinderen te krijgen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:14 schreef Adelante het volgende:
Alsof die subsidies opwegen tegen de extra kosten en gebondenheid die mensen met kinderen hebben
Zeg dat eens tegen de overheid, die geven zowat overal subsidie voor (denk eens aan de zorgtoeslag. Kosten gaan met 70 euro per maand omhoog, maar ik krijg wel 50 euro zorgtoeslag per maandquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:17 schreef TC03 het volgende:
Mensen met enig gevoel voor efficiëntie zien in dat het onzin is om alle groepen te compenseren. Dan kan je beter gewoon de ene groep één minder compenseren. 't Is net wiskunde. Aan beide kanten van de vergelijking iets wegstrepen totdat er aan één kant een 0 overblijft.
Dat is wat mensen met kinderen doen. De kinderen en het vermeende profijt er van wordt je aan alle kanten opgedrongen, zodat je er maar vooral van overtuigd bent dat zonder die kinderen de wereld ten dode opgeschreven is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mijn ouders vragen geen geld van me.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:22 schreef DAMH het volgende:
[..]
hey de schuld ligt bij jouw ouders dude,, die hebben ons opgedrongen met jouw,, dus als je wilt klagen weet je bij wie je moet zijn hahaha
Heb ik daar om gevraagd dan?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:21 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat haar kinderen jou straks elke dag in bad gaan stoppen en je pielemoos gaan wassen op je 85ste?
Het hele subsidie systeem moet flink op de schop, het is echt absurd waar je tegenwoordig allemaal subsidie voor en op krijgt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Zeg dat eens tegen de overheid, die geven zowat overal subsidie voor (denk eens aan de zorgtoeslag. Kosten gaan met 70 euro per maand omhoog, maar ik krijg wel 50 euro zorgtoeslag per maand)
Heb jij meer kosten doordat mensen met kinderen in het hoogseizoen op vakantie gaan? Is het daadwerkelijk zo dat mensen met kinderen om de haverklap vrijnemen of is dat een generalisatie?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt je niet gecompenseerd voor het feit dat je geen kinderen hebt, maar voor het feit dat mensen met kinderen bv altijd als eerste de vakantiekeuze hebben, om de haverklap vrij nemen of weggaan als kindlief weer ziek is etc etc.
Klopt, maar je bent dus als kinderloze nog steeds voordeliger uit dan iemand met kinderen, dus om daar nou vergoeding voor te vragen dat je het financieel beter hebt?!?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Daar kies je zelf voor neem ik aan, niemand dwingt jou om kinderen te krijgen.
daar ga je om vragen idd.quote:
het gaat niet om de kosten, ik zou in het hoogseizoen niet eens op vakantie kunnen al zou ik het willen. Mensen met kinderen plannen dat meteen vol omdat de kinderen dan vrij hebben. Ik wordt daardoor wel gedwongen om mijn vakantie elders op te nemen, wat ook weer moeilijk is want dan kunnen ze niet een dag vrij nemen als kindlief weer eens voor de zoveelste keer ziek is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:26 schreef Sjeen het volgende:
Heb jij meer kosten doordat mensen met kinderen in het hoogseizoen op vakantie gaan? Is het daadwerkelijk zo dat mensen met kinderen om de haverklap vrijnemen of is dat een generalisatie?
Ik ben niet voordeliger uit, aangezien iemand met kinderen overal voor gecompenseerd wordt en ik niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:27 schreef Adelante het volgende:
[..]
Klopt, maar je bent dus als kinderloze nog steeds voordeliger uit dan iemand met kinderen, dus om daar nou vergoeding voor te vragen dat je het financieel beter hebt?!?
En waar haal je die wijsheid vandaan? Ik vraag helemaal nergens om, dus ook niet om dat soort zorg.quote:
Bull.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben niet voordeliger uit, aangezien iemand met kinderen overal voor gecompenseerd wordt en ik niet.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben niet voordeliger uit, aangezien iemand met kinderen overal voor gecompenseerd wordt en ik niet.
Als het alleen mijn bedrijf was ja, maar aangezien ik zeker weet dat het overal zo is, heeft het niets met rammelend beleid te maken, maar meer met de meerderheid van mensen die kinderen hebben.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:30 schreef Sjeen het volgende:
Ok... dus eigenlijk projecteer je het rammelende beleid van jouw bedrijf op de maatschappij.
Een kind krijgen is je eigen keuze, dat moet je helemaal zelf weten. Maar dan mag je er ook zelf voor betalen en zou je helemaal geen enkele compensatie moeten hebben.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:31 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Bull.
Denk je dat je van die "compensatie" een kind kunt opvoeden.
Luiers, kinderkamer, buggy, autostoeltjes ( ja, want je hebt geen one-size fits all, tot ze 1.35 zijn).
Eten, kleding, etc etc.
Ik zou het niet weten, maar ik weet wel dat het aantal vergoedingen voor mensen met kinderen absurd is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]Overal voor nogwel... wonen wij wel in hetzelfde land? Of heb ik soms een gruwelijke lading aftrekposten en subsidies over het hoofd gezien...
Dan vergis je je... Want het is dus echt niet overal zo. Maar goed, daarover zullen we het waarschijnlijk toch niet eens worden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als het alleen mijn bedrijf was ja, maar aangezien ik zeker weet dat het overal zo is, heeft het niets met rammelend beleid te maken, maar meer met de meerderheid van mensen die kinderen hebben.
Doe eens een opsomming, misschien kan ik er nog wel meer uitslepenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, maar ik weet wel dat het aantal vergoedingen voor mensen met kinderen absurd is.
Als het echt iets ernstigs is, dan vind ik het wat anders. Maar vrij nemen omdat je kind verkouden is of zijn hoofd gestoten heeft gaat te ver.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:33 schreef Sjeen het volgende:
Vraagje: Stel je een van je ouders of je partner wordt ziek/hulpbehoeftig. Heeft acuut hulp nodig... Laat jij ze dan wachten tot je klaar bent met werken of regel je iets met je baas?
Wijsheid haal ik uit het leven, knaapje. Je kan nog zo'n pleurishekel hebben aan 'niet voor jezelf kunnen zorgen' maar mijn recentelijk overleven opa van 95 wilde eerst ook niet aan de thuiszorg. Dat zag hij als een vernedering. Maar het was wel verdomde handig. Of zie je mijn oma van 87 hem al helemaal ondersteunen en een wasbeurt geven. Als je weet te overleven om zo'n leeftijd te halen gaat dit jou ook gebeuren. Dat vergeten mensen nog wel eens.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En waar haal je die wijsheid vandaan? Ik vraag helemaal nergens om, dus ook niet om dat soort zorg.
Kinderopvangsubsidie, gastoudersubsidie, kinderbijslag, gratis schoolboeken, goedkope verzekering voor de kids en zo zijn er nog meer.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Doe eens een opsomming, misschien kan ik er nog wel meer uitslepen
Kinderen krijgen is inderdaad een keus.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een kind krijgen is je eigen keuze, dat moet je helemaal zelf weten. Maar dan mag je er ook zelf voor betalen en zou je helemaal geen enkele compensatie moeten hebben.
Je noemt mij een knaapje, terwijl ik bijna 10 jaar ouder ben dan jijquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wijsheid haal ik uit het leven, knaapje. Je kan nog zo'n pleurishekel hebben aan 'niet voor jezelf kunnen zorgen' maar mijn recentelijk overleven opa van 95 wilde eerst ook niet aan de thuiszorg. Dat zag hij als een vernedering. Maar het was wel verdomde handig. Of zie je mijn oma van 87 hem al helemaal ondersteunen en een wasbeurt geven. Als je weet te overleven om zo'n leeftijd te halen gaat dit jou ook gebeuren. Dat vergeten mensen nog wel eens.
Kinderbijslag ook zoiets? Waarom zou je geld moeten krijgen als je een kind hebt? Ik heb geen kinderen, dus krijg dat geld niet. Is dat geen discriminatie?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:37 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Kinderen krijgen is inderdaad een keus.
Mag er zelf dan ook voldoende voor betalen en dat ik daardoor niet op vakantie kan neem ik graag voor lief.
Zit dan liever 2 weken in de achtertuin van mijn huurwoning zonder huurtoeslag. ( huurtoeslag, daar heb je er weer eentjeals je dat niet kunt betalen, dan huur je te duur).
Echter is de kinderbijslag een leuk extraatjeal zal dat voor de meeste mensen niet de reden zijn om een kind te krijgen.
Toch betaal je daar nu al wel voor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je noemt mij een knaapje, terwijl ik bijna 10 jaar ouder ben dan jij![]()
tegen de tijd dat ik er aan toe ben bestaat zoiets als thuiszorg niet eens meer, dus waar maak je je druk om.
Dat zou prettig zijn volgens mij loop ik een heleboel subsidie mis.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Doe eens een opsomming, misschien kan ik er nog wel meer uitslepen
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
(Kinderopvangsubsidie, gastoudersubsidie)= kinderopvangtoeslag, kinderbijslag, gratis schoolboeken Is een voorstel, geen werkelijkheid, goedkope verzekering voor de kids en zo zijn er nog meer nee hoor...
Kortom, ik betaal dus voor iets wat ik nooit nodig zal hebben of gebruiken. Lekker dan....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:39 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Toch betaal je daar nu al wel voor.
Leeftijd zegt overigens niet over geestelijke vermogens.
Eens, al ben ik wel van mening dat je ook een kind moet kunnen opvoeden zonder kinderbijslag, als je het geld nodig hebt om rond te kunnen komen, heb je niet op het juiste moment voor kinderen gekozen (uitzonderingen daargelaten).quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:37 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Kinderen krijgen is inderdaad een keus.
Mag er zelf dan ook voldoende voor betalen en dat ik daardoor niet op vakantie kan neem ik graag voor lief.
Zit dan liever 2 weken in de achtertuin van mijn huurwoning zonder huurtoeslag. ( huurtoeslag, daar heb je er weer eentjeals je dat niet kunt betalen, dan huur je te duur).
Echter is de kinderbijslag een leuk extraatjeal zal dat voor de meeste mensen niet de reden zijn om een kind te krijgen.
Je moet niets krijgen, volgens de overheid heb je er recht op.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Kinderbijslag ook zoiets? Waarom zou je geld moeten krijgen als je een kind hebt? Ik heb geen kinderen, dus krijg dat geld niet. Is dat geen discriminatie?
Dus omdat jij zegt dat het er niet is, is het er ook niet? Tsja dan komen we dus nooit uit deze discussie.quote:
Dan zou de overheid dat moeten terugdraaien, zinloze geldverspilling. En ik krijg geen enkele toeslag ook niet via mijn werk.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:41 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Je moet niets krijgen, volgens de overheid heb je er recht op.
Wat voor toeslagen krijg je zelf eigenlijk?
Eventueel via je baan?
Nee geen rooie cent.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:41 schreef L.Denninger het volgende:
En jullie ouders hebben vast geen kinderbijslag gekregen voor jullie he ?
Jawel hoor... Als je me kunt aangeven waar ik nog meer geld kan wegslepen dan wil ik dat graag van je horen. Maar vooralsnog zijn het redelijk loze kreten...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus omdat jij zegt dat het er niet is, is het er ook niet? Tsja dan komen we dus nooit uit deze discussie.
De mijne toevallig niet, en ze hebben het prima gered.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:41 schreef L.Denninger het volgende:
En jullie ouders hebben vast geen kinderbijslag gekregen voor jullie he ?
*kuch* algemene heffingskorting, arbeidskorting *kuch*quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan zou de overheid dat moeten terugdraaien, zinloze geldverspilling. En ik krijg geen enkele toeslag ook niet via mijn werk.
Zonder de bijslag lukt het ook prima, maar het is wel een leuke extra.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:41 schreef Adelante het volgende:
[..]
Eens, al ben ik wel van mening dat je ook een kind moet kunnen opvoeden zonder kinderbijslag, als je het geld nodig hebt om rond te kunnen komen, heb je niet op het juiste moment voor kinderen gekozen (uitzonderingen daargelaten).
Om er maar 1 te noemen dan http://www.minocw.nl/grat(...)is-schoolboeken.html voilaquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jawel hoor... Als je me kunt aangeven waar ik nog meer geld kan wegslepen dan wil ik dat graag van je horen. Maar vooralsnog zijn het redelijk loze kreten...
Kap dan eens met je te gedragen als een 15 jarige klotebal met VVD ouders die in z'n gehele leven nog geen cent belasting heeft hoeven te betalen (btw daar gelaten) maar wel de grootste bek heeft als het gaat over compensaties die mensen krijgen die er voor zorgen dat dit land over 20 jaar nog steeds leefbaar is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je noemt mij een knaapje, terwijl ik bijna 10 jaar ouder ben dan jij![]()
Met zo'n mentaliteit kan je netzogoed alle belastingen afschaffen. Overigens vindt ik het prima als jij geen belasting meer betaald maar dan eis ik bij deze dat je voor de rest van je leven geen gebruik meer maakt van publieke diensten, infrastructuur en alles wat maar geproduceert is door mensen die jonger zijn dan jij.quote:tegen de tijd dat ik er aan toe ben bestaat zoiets als thuiszorg niet eens meer, dus waar maak je je druk om.
*kuch* heeft er niets mee te maken, aangezien iedereen die krijgt *kuch*quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:44 schreef Sjeen het volgende:
[..]
*kuch* algemene heffingskorting, arbeidskorting *kuch*
Dat krijgen mensen zonder baan niet, dus das wel een beetje krom.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:44 schreef Sjeen het volgende:
[..]
*kuch* algemene heffingskorting, arbeidskorting *kuch*
Thanks! Die van mij is pas 4, dus tegen de tijd dat ze naar de middelbare school gaat, zal het wel weer afgeschaft zijn. Overigens, ben je niet van mening dat dit nog een redelijk nuttige manier is van overheidsgeld besteden?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Om er maar 1 te noemen dan http://www.minocw.nl/grat(...)is-schoolboeken.html voila
Nee, dat is gezanikquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Kinderbijslag ook zoiets? Waarom zou je geld moeten krijgen als je een kind hebt? Ik heb geen kinderen, dus krijg dat geld niet. Is dat geen discriminatie?
Nee jij gaat er wel komen in het leven met dit taalgebruikquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kap dan eens met je te gedragen als een 15 jarige klotebal met VVD ouders die in z'n gehele leven nog geen cent belasting heeft hoeven te betalen (btw daar gelaten) maar wel de grootste bek heeft als het gaat over compensaties die mensen krijgen die er voor zorgen dat dit land over 20 jaar nog steeds leefbaar is.
[..]
Met zo'n mentaliteit kan je netzogoed alle belastingen afschaffen. Overigens vindt ik het prima als jij geen belasting meer betaald maar dan eis ik bij deze dat je voor de rest van je leven geen gebruik meer maakt van publieke diensten, infrastructuur en alles wat maar geproduceert is door mensen die jonger zijn dan jij.
Die stoeptegels waar je over heen loopt elke dag zijn overigens ook off-limits vanaf nu. Als ik je betrap op het betreden ervan krijg je een klotemep.
Nee dat is niet nuttig, waarom zouden schoolboeken gratis moeten zijn?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Thanks! Die van mij is pas 4, dus tegen de tijd dat ze naar de middelbare school gaat, zal het wel weer afgeschaft zijn. Overigens, ben je niet van mening dat dit nog een redelijk nuttige manier is van overheidsgeld besteden?
Nee hoor... arbeidskorting krijg je alleen als je werkt. Niet eerlijk tegenover vrouwen mensen die huishouden doen, maar geen betaalde baan hebben. Vind je ook niet?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
*kuch* heeft er niets mee te maken, aangezien iedereen die krijgt *kuch*
Allemaal eigen keuze. Ik heb geen keuze in het feit of jij wel of geen kinderen neemt, dat is je eigen keuze. Ik mag vervolgens wel bijdragen aan jou keuze.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:45 schreef L.Denninger het volgende:
Weet je hoeveel premies en subsidies je voor de rest wel niet krijgt omdat je niet kansarm bent, geen slopende ziekte hebt, je huis geen monument is, je niet bij een vliegveld in de buurt woont, wel of geen huurhuis hebt, wel of geen eigen bedrijf hebt, gheen milieu-vriendelijke auto hebt, wel of geen fiets van de zaak krijgt, wel of niet autochtoon bent, in een risicobuurt woont... en ga zo maar door.
Huishouden doen is in dit land helaas nog steeds een onbetaalde baan, die geef ik je....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee hoor... arbeidskorting krijg je alleen als je werkt. Niet eerlijk tegenover vrouwen mensen die huishouden doen, maar geen betaalde baan hebben. Vind je ook niet?
Ik ben er al dipshit. Ik heb nu op m'n 23ste in belastingcenten al dubbel en dwars terugbetaald voor alle kinderbijslag die mijn werkloze alleenstaande moeder heeft binnengekregen mijn hele leven lang. Zonder die kinderbijslag had ik geen vreten gehad. Hoe durf je, vies secreet dat je bent.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee jij gaat er wel komen in het leven met dit taalgebruik
Dus eigenlijk zijn we het gewoon eens over het feit dat er veel te veel met subsidies gestrooid wordt in dit land. En dat kindgerelateerde subsidies gewoon een voorbeeld zijn...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Allemaal eigen keuze. Ik heb geen keuze in het feit of jij wel of geen kinderen neemt, dat is je eigen keuze. Ik mag vervolgens wel bijdragen aan jou keuze.
Dan heb ik dus al ruim 10 jaar meer belasting betaald dan jij, dus ook iets meer te zeggen dan.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ben er al dipshit. Ik heb nu op m'n 23ste in belastingcenten al dubbel en dwars terugbetaald voor alle kinderbijslag die mijn werkloze alleenstaande moeder heeft binnengekregen mijn hele leven lang. Zonder die kinderbijslag had ik geen vreten gehad. Hoe durf je, vies secreet dat je bent.
Exact !quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn we het gewoon eens over het feit dat er veel te veel met subsidies gestrooid wordt in dit land. En dat kindgerelateerde subsidies gewoon een voorbeeld zijn...
Ik begrijp het sentiment volkomen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:52 schreef Tja... het volgende:
Héél groot voorstander. Ik (m) heb geen kinderen en wil ze ook niet. Onder de noemer "sterkste schouders", "gezinnen" en "emancipatie" gaan er miljarden naar mensen die er voor gekozen hebben wél kinderen te nemen: denk aan kindertoeslag, gratis schoolboeken, kinderopvang, gratis zorgverzekering en andere belastingvoordelen. Allemaal dingen die je als kinderloos persoon niet hebt. Tel daarbij nog eens zwangerschapsverlof, ouderschapsregelingen e.d. bij op, en je komt inderdaad tot de conclusie dat "wij" zwaar naast het net vissen.
Als het lekkere jonge halfbloedmeisjes zijn heb ik daar geen bezwaar tegen. Gesubsidieerde prostitutie voor bejaarden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:21 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat haar kinderen jou straks elke dag in bad gaan stoppen en je pielemoos gaan wassen op je 85ste?
Ja schattig. Het bedrag dat jij per maand aan inkomstenbelasting afdraagt is wat ik per maand aan milieutax afdraag via schiphol.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan heb ik dus al ruim 10 jaar meer belasting betaald dan jij, dus ook iets meer te zeggen dan.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja schattig. Het bedrag dat jij per maand aan inkomstenbelasting afdraagt is wat ik per maand aan milieutax afdraag via schiphol.
ik weet niet of ze zo'n garantie kunnen geven op je 85stequote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als het lekkere jonge halfbloedmeisjes zijn heb ik daar geen bezwaar tegen. Gesubsidieerde prostitutie voor bejaarden.Maar dan wil ik wel orgasme garantie.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja schattig. Het bedrag dat jij per maand aan inkomstenbelasting afdraagt is wat ik per maand aan milieutax afdraag via schiphol.
quote:Ik werk als webdeveloper voor een klein bedrijfje in het centrum van Amsterdam.
Sorryquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
ik weet niet of ze zo'n garantie kunnen geven op je 85ste
Net zoals je mag bijdragen aan mensen die in een monumentaal pand wonen, aan kansarmen, aan milieubelastingen, etcetera.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Allemaal eigen keuze. Ik heb geen keuze in het feit of jij wel of geen kinderen neemt, dat is je eigen keuze. Ik mag vervolgens wel bijdragen aan jou keuze.
Amen!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:25 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Net zoals je mag bijdragen aan mensen die in een monumentaal pand wonen, aan kansarmen, aan milieubelastingen, etcetera.
Ik heb geen keuze in het feit of jij wel of niet je best hebt gedaan op school, of in het feit dat jij wel of niet in een monument gaat wonen, of jij een eigen bedrijf begint met subsidie...
Het is simpelweg onmogelijk om een samenleving draaiend te houden EN te zorgen dat iedereen slechts betaalt voor wat ie gebruikt.
Gaan we mensen zonder auto ook geld teruggeven ? Mensen die niet van natuur houden, of vanwege ziekte de natuur niet in kunnen geld teruggeven van staatsbosbeheer ?
Er zijn voor iedereen wel dingen op te noemen waar ie geen gebruik van maakt.
Gehuil van een verwend volwassen kind, meer is het niet.
Vliegen is ook prive he schattepattat anders draaide m'n werk wel voor de kosten (incl. vliegtax) op.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:04 schreef Buschetta het volgende:
[..]
[..]
Dude ?!??
Kleine bedrijfjes met small-time webdevelopers (de mislukte programmeurs) laat zijn werknemers niet frequent vliegen......
Om op je 75ste een nieuwe penis te transplanteren die niet afgeracht is ofzoquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
SorryDan geen kinderbijslag. Dan heb ik mijn geld zelf hard genoeg nodig.
Ik ben blij dat we in ieder geval dan nog 1 overeenkomst hebben.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:25 schreef L.Denninger het volgende:
Gehuil van een verwend volwassen kind, meer is het niet.
Je bedoelt die voorzieningen die er straks niet meer zijn?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:54 schreef cinnamongirl het volgende:
Belachelijk. De kinderen zijn onze toekomst. Zij betalen straks onze voorzieningen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |