Als het echt iets ernstigs is, dan vind ik het wat anders. Maar vrij nemen omdat je kind verkouden is of zijn hoofd gestoten heeft gaat te ver.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:33 schreef Sjeen het volgende:
Vraagje: Stel je een van je ouders of je partner wordt ziek/hulpbehoeftig. Heeft acuut hulp nodig... Laat jij ze dan wachten tot je klaar bent met werken of regel je iets met je baas?
Wijsheid haal ik uit het leven, knaapje. Je kan nog zo'n pleurishekel hebben aan 'niet voor jezelf kunnen zorgen' maar mijn recentelijk overleven opa van 95 wilde eerst ook niet aan de thuiszorg. Dat zag hij als een vernedering. Maar het was wel verdomde handig. Of zie je mijn oma van 87 hem al helemaal ondersteunen en een wasbeurt geven. Als je weet te overleven om zo'n leeftijd te halen gaat dit jou ook gebeuren. Dat vergeten mensen nog wel eens.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En waar haal je die wijsheid vandaan? Ik vraag helemaal nergens om, dus ook niet om dat soort zorg.
Kinderopvangsubsidie, gastoudersubsidie, kinderbijslag, gratis schoolboeken, goedkope verzekering voor de kids en zo zijn er nog meer.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Doe eens een opsomming, misschien kan ik er nog wel meer uitslepen
Kinderen krijgen is inderdaad een keus.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een kind krijgen is je eigen keuze, dat moet je helemaal zelf weten. Maar dan mag je er ook zelf voor betalen en zou je helemaal geen enkele compensatie moeten hebben.
Je noemt mij een knaapje, terwijl ik bijna 10 jaar ouder ben dan jijquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wijsheid haal ik uit het leven, knaapje. Je kan nog zo'n pleurishekel hebben aan 'niet voor jezelf kunnen zorgen' maar mijn recentelijk overleven opa van 95 wilde eerst ook niet aan de thuiszorg. Dat zag hij als een vernedering. Maar het was wel verdomde handig. Of zie je mijn oma van 87 hem al helemaal ondersteunen en een wasbeurt geven. Als je weet te overleven om zo'n leeftijd te halen gaat dit jou ook gebeuren. Dat vergeten mensen nog wel eens.
Kinderbijslag ook zoiets? Waarom zou je geld moeten krijgen als je een kind hebt? Ik heb geen kinderen, dus krijg dat geld niet. Is dat geen discriminatie?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:37 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Kinderen krijgen is inderdaad een keus.
Mag er zelf dan ook voldoende voor betalen en dat ik daardoor niet op vakantie kan neem ik graag voor lief.
Zit dan liever 2 weken in de achtertuin van mijn huurwoning zonder huurtoeslag. ( huurtoeslag, daar heb je er weer eentjeals je dat niet kunt betalen, dan huur je te duur).
Echter is de kinderbijslag een leuk extraatjeal zal dat voor de meeste mensen niet de reden zijn om een kind te krijgen.
Toch betaal je daar nu al wel voor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je noemt mij een knaapje, terwijl ik bijna 10 jaar ouder ben dan jij![]()
tegen de tijd dat ik er aan toe ben bestaat zoiets als thuiszorg niet eens meer, dus waar maak je je druk om.
Dat zou prettig zijn volgens mij loop ik een heleboel subsidie mis.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Doe eens een opsomming, misschien kan ik er nog wel meer uitslepen
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
(Kinderopvangsubsidie, gastoudersubsidie)= kinderopvangtoeslag, kinderbijslag, gratis schoolboeken Is een voorstel, geen werkelijkheid, goedkope verzekering voor de kids en zo zijn er nog meer nee hoor...
Kortom, ik betaal dus voor iets wat ik nooit nodig zal hebben of gebruiken. Lekker dan....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:39 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Toch betaal je daar nu al wel voor.
Leeftijd zegt overigens niet over geestelijke vermogens.
Eens, al ben ik wel van mening dat je ook een kind moet kunnen opvoeden zonder kinderbijslag, als je het geld nodig hebt om rond te kunnen komen, heb je niet op het juiste moment voor kinderen gekozen (uitzonderingen daargelaten).quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:37 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Kinderen krijgen is inderdaad een keus.
Mag er zelf dan ook voldoende voor betalen en dat ik daardoor niet op vakantie kan neem ik graag voor lief.
Zit dan liever 2 weken in de achtertuin van mijn huurwoning zonder huurtoeslag. ( huurtoeslag, daar heb je er weer eentjeals je dat niet kunt betalen, dan huur je te duur).
Echter is de kinderbijslag een leuk extraatjeal zal dat voor de meeste mensen niet de reden zijn om een kind te krijgen.
Je moet niets krijgen, volgens de overheid heb je er recht op.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Kinderbijslag ook zoiets? Waarom zou je geld moeten krijgen als je een kind hebt? Ik heb geen kinderen, dus krijg dat geld niet. Is dat geen discriminatie?
Dus omdat jij zegt dat het er niet is, is het er ook niet? Tsja dan komen we dus nooit uit deze discussie.quote:
Dan zou de overheid dat moeten terugdraaien, zinloze geldverspilling. En ik krijg geen enkele toeslag ook niet via mijn werk.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:41 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Je moet niets krijgen, volgens de overheid heb je er recht op.
Wat voor toeslagen krijg je zelf eigenlijk?
Eventueel via je baan?
Nee geen rooie cent.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:41 schreef L.Denninger het volgende:
En jullie ouders hebben vast geen kinderbijslag gekregen voor jullie he ?
Jawel hoor... Als je me kunt aangeven waar ik nog meer geld kan wegslepen dan wil ik dat graag van je horen. Maar vooralsnog zijn het redelijk loze kreten...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus omdat jij zegt dat het er niet is, is het er ook niet? Tsja dan komen we dus nooit uit deze discussie.
De mijne toevallig niet, en ze hebben het prima gered.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:41 schreef L.Denninger het volgende:
En jullie ouders hebben vast geen kinderbijslag gekregen voor jullie he ?
*kuch* algemene heffingskorting, arbeidskorting *kuch*quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan zou de overheid dat moeten terugdraaien, zinloze geldverspilling. En ik krijg geen enkele toeslag ook niet via mijn werk.
Zonder de bijslag lukt het ook prima, maar het is wel een leuke extra.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:41 schreef Adelante het volgende:
[..]
Eens, al ben ik wel van mening dat je ook een kind moet kunnen opvoeden zonder kinderbijslag, als je het geld nodig hebt om rond te kunnen komen, heb je niet op het juiste moment voor kinderen gekozen (uitzonderingen daargelaten).
Om er maar 1 te noemen dan http://www.minocw.nl/grat(...)is-schoolboeken.html voilaquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jawel hoor... Als je me kunt aangeven waar ik nog meer geld kan wegslepen dan wil ik dat graag van je horen. Maar vooralsnog zijn het redelijk loze kreten...
Kap dan eens met je te gedragen als een 15 jarige klotebal met VVD ouders die in z'n gehele leven nog geen cent belasting heeft hoeven te betalen (btw daar gelaten) maar wel de grootste bek heeft als het gaat over compensaties die mensen krijgen die er voor zorgen dat dit land over 20 jaar nog steeds leefbaar is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je noemt mij een knaapje, terwijl ik bijna 10 jaar ouder ben dan jij![]()
Met zo'n mentaliteit kan je netzogoed alle belastingen afschaffen. Overigens vindt ik het prima als jij geen belasting meer betaald maar dan eis ik bij deze dat je voor de rest van je leven geen gebruik meer maakt van publieke diensten, infrastructuur en alles wat maar geproduceert is door mensen die jonger zijn dan jij.quote:tegen de tijd dat ik er aan toe ben bestaat zoiets als thuiszorg niet eens meer, dus waar maak je je druk om.
*kuch* heeft er niets mee te maken, aangezien iedereen die krijgt *kuch*quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:44 schreef Sjeen het volgende:
[..]
*kuch* algemene heffingskorting, arbeidskorting *kuch*
Dat krijgen mensen zonder baan niet, dus das wel een beetje krom.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:44 schreef Sjeen het volgende:
[..]
*kuch* algemene heffingskorting, arbeidskorting *kuch*
Thanks! Die van mij is pas 4, dus tegen de tijd dat ze naar de middelbare school gaat, zal het wel weer afgeschaft zijn. Overigens, ben je niet van mening dat dit nog een redelijk nuttige manier is van overheidsgeld besteden?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Om er maar 1 te noemen dan http://www.minocw.nl/grat(...)is-schoolboeken.html voila
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |