abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60974628
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:09 schreef Martijn_77 het volgende:
Heel goed voorstel alleen met het huidige kabinet (en zo ie zo ieder kabinet waar de CDA in zit) zal het niet lukken
Me dunkt lukt het met geen enkel kabinet.
Kost je immers veel te veel stemmen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_60974630
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:59 schreef Semisane het volgende:
Raar, want ik weet toch zeker dat Nederlanders eeuwen lang kinderen hebben gekregen zonder allerlei subsidies....mijn geschiedenisboeken moeten toch wel behoorlijk foutief zijn.
Toen kwam de pastoor nog langs om te zeggen dat er veel schaapjes bij moeten komen.

Raar maatschappijen zoals we ze heden ten dage kennen zijn eigenlijk pas echt tot wasdom gekomen toen er eigendoms rechten kwamen en er een staat kwam die van alles regelde voor de bevolking. Of wou je stellen dat tijdens de middeleeuwen er bijvoorbeel een goede gezondheidszorg was, hygiene op straat enz...
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:11:26 #28
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60974646
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:05 schreef Revolution-NL het volgende:
Prima, dan zullen we ook een regel maken dat kinderloze niet mogen profiteren van het geld wat de jeugt van nu over 30-40 jaar opbrengt.

Kortzichtige mensen
over 30-40 jaar wonen we allemaal in een 2 kamer woning vanwege de overbevolking en roep jij dat we nog meer kinderen moeten krijgen voor hun pensioen zodat de volgende generatie een 1 kamer woning heeft.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:12:33 #29
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_60974664
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:22 schreef Semisane het volgende:
Ook nog zoiets:
[..]

Daar kan ik het dus ook niet over eens zijn. De verantwoordelijkheid van kinderen ligt gewoon bij de ouders, iet bij de staat, niet bij iemand die geen kinderen wilt.

Nou, toch heeft de samenleving als geheel er wel degelijk nut bij dat ouders hun kinderen goed opvoeden. Als ouders dat niet kunnen moet er dus kunnen worden ingegrepen, want slecht opgevoede kinderen kunnen een zeer grote belasting op de samenleving vormen. De staat heeft dus wel degelijk een verantwoordelijkheid naar kinderen toe.

Het niet meer accepteren van ouders van kritiek op het gedrag van hun kinderen door buitenstaanders zou bijvoorbeeld wel eens te maken kunnen hebben met het wegvallen van de gezamelijke verantwoordelijkheid van de lokale omgeving voor de opvoeding van kinderen. Het is allemaal puur individueel geworden, geen bredere sociale omgeving (de buurvrouw, de politieagent etc) meer die ingrijpt indien nodig. Gebeurt het wel dan zijn ouders helemaal pissig omdat iemand zich bemoeit met hun kind. Dan is het wel hun kind, maar als er kinderbijslag moet komen is het opeens de verantwoordelijkheid van iedereen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_60974696
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:05 schreef Revolution-NL het volgende:
Prima, dan zullen we ook een regel maken dat kinderloze niet mogen profiteren van het geld wat de jeugt van nu over 30-40 jaar opbrengt.

Kortzichtige mensen
Van zulks een jeugd wíl ik niet eens afhankelijk zijn. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_60974719
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Van zulks een jeugd wíl ik niet eens afhankelijk zijn. .

Zeiden Opa en Oma vroeger ook niet "de jeugd van tegenwoordig" van wie zijn Opa en Oma nu afhankelijk?? Juist.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:15:45 #32
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60974727
http://www.volkskrant.nl/(...)an_ouderschapsverlof
quote:
Uitbreiding van het ouderschapsverlof vindt 60 procent onterecht. Sterker, 57 procent wil compensatie in geld of vrije dagen omdat zij nooit aanspraak zullen maken op zwangerschaps-, bevallings- of ouderschapsverlof.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60974752
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:10 schreef Revolution-NL het volgende:

Mensen willen in de land volgens mij gewoon afhankelijk zijn van de overheid
Ik denk dat de huidige maatschappij niet kan bestaan zonder een functionerende overheid, en het dus een wisselwerking is. Als er geen goede overheid is krijg je van die zimbamwaanse taferelen, dat lijkt me nu toch echt niet geod voor de stabiliteit in je land.
quote:
Mensen die gaan huilen bij de overheid om meer centjes. Mijn god zeg. We zijn geen kleine kinderen meer die bij mamma gaan zeuren dat ze ook snoep willen omdat het buurjongetje het ook krijgt De stommiteit.
Subsidies zij gewoon een noodzakelijk kwaad om het land de richting op te helpen die je wilt als overheid. Veel mensen die hier aan het zeuren zijn willen zich bijvoorbeeld niet eens realiseren dat men zonder diezelfde goed georganiseerde overheid geen fantsoenlijke opleiding hadden gehad en hier niet achter een pc op interen hadden zitten te typen. Kortzichtigheid ten top.
pi_60974785
je moet juist een belastingverhoging krijgen als je geen kinderen hebt. De bevolking moet beetje door blijven groeien om de klap van de vergrijzing en de naweeen daarvan op te vangen
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60974808
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik denk dat de huidige maatschappij niet kan bestaan zonder een functionerende overheid, en het dus een wisselwerking is. Als er geen goede overheid is krijg je van die zimbamwaanse taferelen, dat lijkt me nu toch echt niet geod voor de stabiliteit in je land.
[..]

Subsidies zij gewoon een noodzakelijk kwaad om het land de richting op te helpen die je wilt als overheid. Veel mensen die hier aan het zeuren zijn willen zich bijvoorbeeld niet eens realiseren dat men zonder diezelfde goed georganiseerde overheid geen fantsoenlijke opleiding hadden gehad en hier niet achter een pc op interen hadden zitten te typen. Kortzichtigheid ten top.
Tuurlijk is er een goed functionerende overheid nodig. De lijkt mij nogal logische. Betreft subsidies ed is het zaak dat er weer een evenwicht komt en dat mensen weer ZELF zeggenschap over hun geld krijgen. We slaan echt compleet door in dit land.

Verder stoor ik mij matenloos over het huillie / kleine kinderen gedrag wat er bij veel Nederlanders speelt.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:21:08 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60974838
De overheid (her)verdeelt nu eenmaal geld.
Er gaat geld naar Afrika, het generaal pardon, de korenwolf, talentloze kunstenaars, buurthuizen, Europa, megaprojecten, onderwijs voor kansarmen, snelwegpanorama's, ontspanfaciliteiten voor gevangenen, uitkeringen, uitkeringen, uitkeringen voor werkschuwen.

Én er gaat geld naar kinderbijslag, opvang en onderwijs.

Nu lijkt me dat laatste zo ongeveer de enige werkelijke investering die de overheid met geld maakt. Want al het andere zie je nooit meer iets van terug als het eenmaal uitgegeven is.

Kinderen zijn de toekomst en het voortbestaan van het Nederlandse volk! Vind links-wegmetons-godisdood-weldenkend FOK! het nu zó gruwelijk dat het Nederlandse volk er misschien over 50 jaar nog is? Moeten we de volgende generatie dan helemaal uit het buitenland halen?

En bedenk wel, de hele kinderbijslag voor één kind is over 18 jaar
18*4*170=12000 euro. Een fractie van de kosten die gemaakt worden wanneer mensen geimporteerd worden en moeten worden geïntegreerd, aangepast etc. Als die al ooit gaan werken.
The End Times are wild
pi_60974908
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:55 schreef Basp1 het volgende:
Ik wil ook ouderschapsverlof. Zonder kinderen. Wat een vreemd onderzoek. Want dadelijk willen de mensen die 1 kind hebben ook nog gecompenseerd worden voor mensen die 6 kinderen hebben en 6* ouderschapdverlof hebben gehad.
ouderschapsverlof krijg je niet hoor daar lever je gewoon salaris naar rato voor in...
we need to unluckyfy this unlucky unluckyness
pi_60974917
Veel geld dat zgn. voor kinderen bedoeld is, wordt gebruikt om de luxe in stand te houden. Als ik kijk naar mijn werkgever, verdient een bak met geld, 2 kinderen die 5 dagen per week in de opvang zitten en in het weekend bij oma, want dan heeft hij zjin rust nodig.
Betaald zich scheel aan opvang en krijgt daar tegemoetkoming in. Daar wil ik dus niet voor betalen. Voor dat beneden modale gezin, geen probleem, maar betalen om de 2e auto en vakantie in stand te houden, nee dankje.
pi_60974965
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:57 schreef Semisane het volgende:
Daar heb ik helemaal die kinderen niet voor nodig, dat regel ik namelijk zelf al. Ja idd, naast de pensioenafdracht elke maand, alle belasting bijdragen die uiteindelijk bij ouders terecht komen, investeer ik ook nog eens een deel van mijn loon in mijn eigen toekomst, ja hoor je kan idd zeggen dat ik niet dubbelop betaal, maar gewoon 3x loop te betalen, waarvan ik verwacht dat ik niks terug ga zien
van 2 van die betalingen....en daar zeik ik even over.
Ik hoop dat je pensioenfonds niet klapt, aangezien er veel mis is op de beurzen. Verder is het slim om te investeren in je toekomst. De een doet dat via de bank, de ander via een kind. Met het verschil dat je met een kind subsidie krijgt.
quote:
Als ik oud ben zal ik idd geen nut meer hebben, ik vraag me af of ik dat uberhaubt heb nu, maar dat is een andere verhaal. Enkel als ik oud heb, dan betaal ik de dingen zelf wel, thank you very veel.
Als de inflatie richting 4% komt, dan zal menig spaarrekening verlies draaien. De goederen gaan meer kosten dan wat de spaarrente opbrengt. Wat de inflatie (of spaarrente) na 20/30/40 jaar is zou ik niet kunnen zeggen, maar ik hoop voor je (en mezelf) dat we dan ongeveer hetzelfde kunnen kopen als wat we nu kunnen.
quote:
Nee hoor, want ik heb ook een fiets en met een kleine 18 miljoen fietsen in dit land, gok ik dat iedereen er wel één heeft, fietspaden zijn derhalve idd algemeen gebruikgoed. Prima dat ze daarvoor wegenbelasting gebruiken imho, want uit eindelijk is het voor de autobestuurder ook wel voordelig dat al die fietsen niet op het zelfde wegdeel rijden als de automobilist.
De belasting die een kind later gaat betalen is indirect ook algemeen gebruikgoed.
quote:
Zoals ik al zei, de onevenredige belasting van kinderloze burgers wordt gewoon niet goed genoeg beredeneerd en verantwoord aan die kinderloze burgers.
Sinds wanneer is de staat heldere verantwoording verschuldigd aan burgers?
pi_60974969
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:57 schreef Semisane het volgende:
Daar heb ik helemaal die kinderen niet voor nodig, dat regel ik namelijk zelf al. Ja idd, naast de pensioenafdracht elke maand, alle belasting bijdragen die uiteindelijk bij ouders terecht komen, investeer ik ook nog eens een deel van mijn loon in mijn eigen toekomst, ja hoor je kan idd zeggen dat ik niet dubbelop betaal, maar gewoon 3x loop te betalen, waarvan ik verwacht dat ik niks terug ga zien van 2 van die betalingen....en daar zeik ik even over.
Ik ben benieuwd hoe je dat zelf regelt? Als er niemand is om je eten te regelen als jij dat niet meer kan, dan kan je nog zo veel geld hebben, maar dan heb je er niet zoveel aan he...

Kinderen zijn niet alleen van belang voor de ouders, maar voor de hele samenleving. (Moet je eens kijken als de subsidie van het onderwijs afgeschaft zou worden. Dat zou leuk zijn! )
pi_60975025
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:24 schreef Casos het volgende:
Veel geld dat zgn. voor kinderen bedoeld is, wordt gebruikt om de luxe in stand te houden. Als ik kijk naar mijn werkgever, verdient een bak met geld, 2 kinderen die 5 dagen per week in de opvang zitten en in het weekend bij oma, want dan heeft hij zjin rust nodig.
Betaald zich scheel aan opvang en krijgt daar tegemoetkoming in. Daar wil ik dus niet voor betalen. Voor dat beneden modale gezin, geen probleem, maar betalen om de 2e auto en vakantie in stand te houden, nee dankje.
En daarom zeg ik ook dat subsidies afgeschaft dienen te worden. Dan kan de inkomstenbelasting omlaag en kan iedereen lekker voorzichzelf zorgen. Geen scheven gezichten, geen afhankelijkheid van een onbetrouwbare overheid.

Je krijgt wat je verdient, en niet je krijgt wat de overheid vind dat je verdient.
pi_60975133
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:28 schreef Revolution-NL het volgende:
En daarom zeg ik ook dat subsidies afgeschaft dienen te worden. Dan kan de inkomstenbelasting omlaag en kan iedereen lekker voorzichzelf zorgen. Geen scheven gezichten, geen afhankelijkheid van een onbetrouwbare overheid.

Je krijgt wat je verdient, en niet je krijgt wat de overheid vind dat je verdient.
Hoe werkt dat bij mensen die niet kunnen werken? Of wil je zo'n mooie dakloze community creeeren als b.v. in Los Angeles?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:33:56 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60975162
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:24 schreef Casos het volgende:
De tegenmoetkoming aan kinderopvang is echt niet hoog! Aangezien ik veel verdien krijgen wij het minimale.
Mijn vrouw echter heeft een laag salaris. Wanneer wij 2 kinderen zou den hebben, dan was het salaris van mijn vrouw maar nét iets meer dan onze netto-kosten voor de kinderopvang. Ze werkt dan nog voor één euro per uur ofzo.
Bij drie kinderen of meer zou het geld gaan kosten om te werken!

Nu kunnen we wel heel stoer de kinderovang niet meer gaan subsidiëren, maar het gevolg zal zijn dat heel veel vrouwen stoppen met werken omdat het niets meer oplevert of omdat er geld bij moet!! De gevolgen voor de economie, het bedrijfsleven en ook de belastingen zouden zeer negatief zijn!
The End Times are wild
pi_60975179
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:19 schreef Revolution-NL het volgende:

Tuurlijk is er een goed functionerende overheid nodig. De lijkt mij nogal logische. Betreft subsidies ed is het zaak dat er weer een evenwicht komt en dat mensen weer ZELF zeggenschap over hun geld krijgen. We slaan echt compleet door in dit land.

Verder stoor ik mij matenloos over het huillie / kleine kinderen gedrag wat er bij veel Nederlanders speelt.
Is dit geen paradox je storen aan het kleine kinderen gedrag van veel nederlanders, maar wel willen dat we geen subsidies meer verstrekken omdat het in jou optiek onzin is.
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2008 @ 10:35:48 #45
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60975202
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:18 schreef EricT het volgende:
je moet juist een belastingverhoging krijgen als je geen kinderen hebt. De bevolking moet beetje door blijven groeien om de klap van de vergrijzing en de naweeen daarvan op te vangen
De overheid moet gewoon minder geld uitgeven.
Carpe Libertatem
pi_60975288
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Alle subsidies ed moeten gewoon AFGESCHAFT worden. Geen gejank meer van mensen die vinden dat ze achtergesteld worden tov een andere groep.
We leven hier in Nederland, een verzorgingsstaat. We hebben voor een verzorgingsstaat gekozen, dus het grootste gedeelte vind het wel goed zo. Als je niet met de meerderheid eens bent kun je proberen om het te veranderen door de politiek in te gaan, of je kunt natuurlijk verhuizen. Aangezien je geen subsidies ontvangt ga ik vanuit dat je genoeg verdient om te verhuizen naar een land naar keuze.

Ik vraag me af of de meest rechtse politieke partijen iets van standpunten hebben om subsidies af te schaffen?
pi_60975294
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

De tegenmoetkoming aan kinderopvang is echt niet hoog! Aangezien ik veel verdien krijgen wij het minimale.
Mijn vrouw echter heeft een laag salaris. Wanneer wij 2 kinderen zou den hebben, dan was het salaris van mijn vrouw maar nét iets meer dan onze netto-kosten voor de kinderopvang. Ze werkt dan nog voor één euro per uur ofzo.
Bij drie kinderen of meer zou het geld gaan kosten om te werken!

Nu kunnen we wel heel stoer de kinderovang niet meer gaan subsidiëren, maar het gevolg zal zijn dat heel veel vrouwen stoppen met werken omdat het niets meer oplevert of omdat er geld bij moet!! De gevolgen voor de economie, het bedrijfsleven en ook de belastingen zouden zeer negatief zijn!
Er zitten in Amsterdam hele wijken vol met werklozen, die dat werk van je vrouw laten doen. Hoeven ze ook niet naar NO Groningen te verhuizen. Kan je vrouw de kinderen opvoeden, hoeft de buurt dat niet te doen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:42:13 #48
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60975335
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toen kwam de pastoor nog langs om te zeggen dat er veel schaapjes bij moeten komen.

Raar maatschappijen zoals we ze heden ten dage kennen zijn eigenlijk pas echt tot wasdom gekomen toen er eigendoms rechten kwamen en er een staat kwam die van alles regelde voor de bevolking. Of wou je stellen dat tijdens de middeleeuwen er bijvoorbeel een goede gezondheidszorg was, hygiene op straat enz...
En het feit dat de staat bepaalde dingen regelt, geeft men het recht om ouders met kinderen te sponseren? Wat precies hebben riolering, hygiene en gezondheidszorg met kinderbijslag te maken?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_60975358
Ik vind het prima dat kinderloze mensen een extra krijgen.
Ik pleit dan ook voor gratis sterrelistaie voor die mensen.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:47:03 #50
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60975454
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:26 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe je dat zelf regelt? Als er niemand is om je eten te regelen als jij dat niet meer kan, dan kan je nog zo veel geld hebben, maar dan heb je er niet zoveel aan he...
Als je het geld hebt, kan je toch iemand in huren omdat voor je te doen, is dat echt zo'n onwaarschijnlijke gedachte dat je daar niet aan dacht?

Of bedoel je als er helemaal geen kinderen meer zijn? Maar waarom zouden er geen kinderen meer zijn, als ik niet meer aan de kinderbijslag hoef bij te dragen? Ik zie dat even niet.
quote:
Kinderen zijn niet alleen van belang voor de ouders, maar voor de hele samenleving. (Moet je eens kijken als de subsidie van het onderwijs afgeschaft zou worden. Dat zou leuk zijn! )
Ik zie onderwijs iddals een investering naast het feit dat die koters dan 8 uur per dag van straat zijn...dat heeft ook zijn voordelen. , dus daar heb ik het niet over, ik heb het over dingen als kinderbijslag en allerlei andere extraatjes.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')