Hoe nobel.quote:„Toch wou ik dat ik net iets vaker... iets vaker simpelweg gelukkig was. Wohohoo.” Het is een deel uit het refrein van Alles Kan Een Mens Gelukkig Maken, het bekendste nummer van zanger Rene Froger. Die gezongen wens kan hij komend najaar in praktijk proberen te brengen in het nieuwe RTL4-programma De Frogers: Effe Geen Cent Te Makken.
In deze achtdelige docusoap gaan Rene en Natasja Froger met hun gezin een maand lang op bijstandsniveau leven. Ze gaan in een huis wonen en mogen dat voor slechts 1000 euro inrichten. Een bezoekje aan de kringloopwinkel zal dus onvermijdelijk zijn. „Met de serie wil de familie Froger aandacht vragen voor de sluimerende problematiek van mensen die op bijstandsniveau moeten leven en voor de Voedselbank in het bijzonder”, aldus een RTL-woordvoerder dinsdag.
„Zij ervaren hoe het is als elke cent moet worden omgedraaid en voor etentjes, luxe, hobby en vakanties geen ruimte bestaat in het huishoudboekje”, vervolgt de RTL-zegsman. RTL4-programmadirecteur Erland Galjaard wil met Effe Geen Cent Te Makken „op respectvolle wijze ook dit deel van onze samenleving in beeld brengen”. Hij hoopt dat de problemen van mensen met weinig geld helder in beeld komen.
„Ik vind het van Rene Froger en zijn gezin erg moedig dat ze aan dit programma deelnemen en zich hiermee kwetsbaar durven opstellen.” Froger vindt het absurd dat een docusoap als deze nodig is, vertelt hij. „Het is eigenlijk triest dat er in zo'n welvaartsland als Nederland mensen van de Voedselbank moeten leven. Helaas is 't zo. Voor mensen in zulke omstandigheden kun je alleen maar respect opbrengen.”
Rene en tv-presentatrice Natasja blijven tijdens de bewuste maand gewoon hun werk doen. Alleen moet Rene in plaats van zijn vertrouwde bolide met een oude Opel naar zijn optredens reizen.
OMG OMG OMG! Dat is écht bijstandsniveau. Arme Frogertjes, ik vind het bikkels!quote:Ze gaan in een huis wonen en mogen dat voor slechts 1000 euro inrichten.
Geen benul die mensen.quote:RTL4-programmadirecteur Erland Galjaard wil met Effe Geen Cent Te Makken „op respectvolle wijze ook dit deel van onze samenleving in beeld brengen”. Hij hoopt dat de problemen van mensen met weinig geld helder in beeld komen.
Etentjes, borrels, lunchen met de manager.quote:Rene en tv-presentatrice Natasja blijven tijdens de bewuste maand gewoon hun werk doen.
Ja, in de categorie real-life soap van de familie Grootknobbel in Lutjebroek.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 02:22 schreef IP_CHANGER het volgende:
Lijkt me een leuk programma
Wie zijn dat nu weer?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 02:33 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, in de categorie real-life soap van de familie Grootknobbel in Lutjebroek.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:59 schreef Duderinnetje het volgende:
Anders ga je gewoon eens kijken bij écht arme gezinnen, zodat je die problemen in beeld krijgt. Alsof je dat in een maandje Natas-met-Schlecker-mascara-op in beeld brengt.
Het moet natuurlijk wel feel-good tv worden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:38 schreef Copycat het volgende:
En dan op het eind van de serie zeker de conclusie trekken dat geld niet gelukkig maakt en dat het om familiewarmte gaat. Genante tv bij voorbaat.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:58 schreef spy08 het volgende:
Ik denk dat Froger het geld overmaakt aan een Stichting. Ondanks alles is en blijft het een nobel iets want ik zie velen van ons die zo lekker achter hun pc hun commentaar geven zoiets niet doen. Beetje van " beste stuurlui staan aan wal " Wat volgens mij mischien nog beter was geweest was dat men undercover ging bij bijstandsgezinnen op bezoek en vervolgens heb verraste met een mooie check.
Ja, cool programma!quote:
Op RTL4 is zo een BBC programma van multi-miljonairs die voor twee? weken hun luxe leventje laten voor wat het is en undercover ergens op het platteland hun intrek nemen en langzamerhand met hele arme gezinnen in contact komen en ze later verrassen.
LOLquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:19 schreef Adelante het volgende:
Ik voorzie al een "groeten terug" variant dat ze een bijstandsgezin een maand in huis nemen bij de Frogers.
Nou ja, dat kan je wel sturen als produktie danquote:Op woensdag 20 augustus 2008 05:40 schreef DarkElf het volgende:
een maand....in een maand heb je niet dat je wasmachine kapot gaat of je koelkast (en als wel dan is de maand zo om)... hoef je niet je gemeentebelastingen te betalen of kleren, extra tandartsrekeningen of noem maar wat er ook allemaal op je pad kan komen ...
.
dan nog...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nou ja, dat kan je wel sturen als produktie dan
Wat ont-zét-tend handig dat jij weet wie hier posten en vooral wat hun geschiedenis niét is op bijvoorbeeld bijstand/uitkering of weet ik het wat voor vlak.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:58 schreef spy08 het volgende:
Ondanks dat, is en blijft het een nobel iets. Ik zie velen van,die zo lekker achter hun pc hun commentaar geven,zoiets niet doen. Beetje van " beste stuurlui staan aan wal "
Nee tuurlijk niet. Een maandje rustig aan doen, houdt iedereen vol. Zeker in de wetenschap dat je dan weer in je luxe villa weer terug komt, met bijbehorende bankrekening.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:28 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dan nog...
geeft dat dezelfde stress als in de bijstand zitten en ineens een flinke eneco rekening krijgen? of wat dan ook?
dacht het niet
ah okquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:57 schreef ColdFeet het volgende:
Ja! Ze zijn echt aardig. Beetje ordinair, maar niet op een storende manier
Nu ben ik benieuwd; vertelquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:03 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ah okNou ja ieder zijn mening he?
oh er is niets te vertellen hoor .. Ik vind alleen die Natasja echt zo'n naar eng mensquote:
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:17 schreef Suko het volgende:
En verder zullen de gesprekjes onderling mogelijk, met varianten, als volgt verlopen:
"Jee, wat kun je nog veel kopen voor weinig geld." (inrichting)
"Doet je toch weer beseffen hoe goed we het hebben."
"Nee, dat kan niet, dat moeten we voor wat anders besteden." (tegen kind)
"Gehaktballen, lekker, moeten we meer eten straks."
"Erg he, dat mensen zo moeten leven, respect hoor."
"Wat is alles duur he, dat besef je nu wel."
"Die Voedselbanken doen goed werk he, en 't is zonde eten weg te gooien."
"En het is allemaal vrijwilligerswerk, petje af hoor."
"Hoe doen mensen dat, rondkomen van zo weinig geld, ongelofelijk en wat moet je creatief zijn."
"Ow, geen biertje, geen wijntje, mis ik wel hoor."
"Nah, dan maar geen kapper, staartje is ook leuk."
"Verdomme douchegel is op, Reneetje, pak 's een stukkie zeep."
"Wat, geen toetje?! Oké, gaan we niet dood van."
"Ja meid, echt afzien." (door de telefoon)
"Wat grijp je vaak mis he, waren we zo gewend,"
"Wij zullen nooit meer vergeten dat er ook armoede in Nederland is."
"Wij zijn dankbaar het zo goed te hebben."
"Met aankopen zullen we ons meer bewust zijn, niets is meer vanzelfsprekend."
"Wij zijn blij deze ervaring te mogen meemaken. "
"Het heeft ons leven verandert, en zeker ook voor de kinderen."
Etc etc etc....
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:21 schreef DarkElf het volgende:
oh er is niets te vertellen hoor .. Ik vind alleen die Natasja echt zo'n naar eng mens... brrrrrr rillingen-mens
dat enge uitgemergelde semi-meelevende albert kuijp hoofd![]()
Briljant, tesamen met die volgevreten kop van d'r vent...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:21 schreef DarkElf het volgende:
[..]
oh er is niets te vertellen hoor .. Ik vind alleen die Natasja echt zo'n naar eng mens... brrrrrr rillingen-mens
dat enge uitgemergelde semi-meelevende albert kuijp hoofd![]()
Ach fuck hee, die mensen hebben er keihard voor gewerkt. En tijdens het programma werkt ie ook nog eens door.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als ze het echt goed zouden willen doen, zouden ze het een jaar moeten volhouden.
De Frogers hebben nog nooit één dag in hun hele leven "hard gewerkt".quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:35 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ach fuck hee, die mensen hebben er keihard voor gewerkt. En tijdens het programma werkt ie ook nog eens door.
Ik denk dat het je vies tegen zal vallen hoe hard het werken is als artiest.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:47 schreef Adelante het volgende:
[..]
De Frogers hebben nog nooit één dag in hun hele leven "hard gewerkt".
Het zal vast wat ongemakken hebben door de moeilijke werktijden en het feit dat je altijd in de weekenden druk bent, maar je kunt het niet vergelijken met mensen die voor een hongerloontje zwaar lichamelijke inspanning moeten leveren dag in dag uit.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:50 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik denk dat het je vies tegen zal vallen hoe hard het werken is als artiest.
Hoe kom je daarbij ? Dat hebben ze toch wel, hard gewerktquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:47 schreef Adelante het volgende:
[..]
De Frogers hebben nog nooit één dag in hun hele leven "hard gewerkt".
Wat denk je. Gordon en Joling aan moeten horen en zelf in een glitterpak met veren heen en weer hupsen...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:35 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij ? Dat hebben ze toch wel, hard gewerkt!
Volgens Shownieuws net krijgen ze er niks voor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:34 schreef Suko het volgende:
Editie.nl eindigde dit item dat ze niet konden achterhalen of de Frogertjes hier een gage voor kregen....![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |