Dat kan ik wel want ik herken het. Het heeft dan ook niet te maken met geloven dat ik hetzelfde ervaar, of zelf meer, maar met weten.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Precies, zij kan niet weten of ze hetzelfde ervaart als ik, dat gelooft ze op basis van mijn beschrijvingen. Ik geloof van niet. En al 50 of meer topics probeert ze me er van te overtuigen van wel. Wie dringt zich dan aan wie op?
Waarom stalk je me dan al 50 topics om mij te overtuigen? Wie wil je werkelijk overtuigen, mij of jezelf? Waarom voel jij je zo aangesproken als ik zeg dat ik geloof dat de mens van nature slecht is? Als ik zeg dat ik geloof dat een leven met God zoals ik dat leef voller en mooier is dan een leven zonder? Waarom voel jij je zo gigantisch aangevallen, net als summers? Ik krijg dan het vermoeden dat jullie die bankrovers zijn waar ik het over had. Ik kan mensen links laten liggen als ze me ridiculiseren enz., ik ga ze niet proberen te overtuigen van hun ongelijk, tenzij er sprake is van een discussie of iets, maar niet uit het niets aanvallen. Iedereen moet zelf weten wat ie denkt, gelooft en zegt, ik trek me er niets van aan. Waarom heb jij zo'n gigantisch probleem ermee wanneer ik mijn geloof uit?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:04 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat kan ik wel want ik herken het. Het heeft dan ook niet te maken met geloven dat ik hetzelfde ervaar, of zelf meer, maar met weten.
Precies, en dat doet Ali. Door te stellen dat mijn manier van leven nooit zo hoogstaand kan zijn als zijn manier van leven, en nooit zo'n verrukking zal teweeg brengen als de verrukking die hij ervaart, en nooit zo'n geluk zal kennen als het geluk dat hij ervaart, en nooit zo'n liefde zal kennen als de liefde die hij ervaart. Ali weigert aan te nemen dat ik tranen in mijn ogen kan krijgen van geluk, van zaligheid die ik ervaar, adembenemende zaligheid. Ali ervaart dat allemaal wel, maar ik niet volgens hem.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:03 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik ben van mening dat je een ander niet respecteert wanneer je die persoon beledigt omdat jullie niet dezelfde religie hebben
Waarom doe je dan zo achterlijk tegen me als je het leven zo mooi vindt, zoveel van je medemens houdt, overloopt van geluk? Ga lekker genieten en laat mij wegkwijnen in mijn eigen overtuigingen!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:10 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Precies, en dat doet Ali. Door te stellen dat mijn manier van leven nooit zo hoogstaand kan zijn als zijn manier van leven, en nooit zo'n verrukking zal teweeg brengen als de verrukking die hij ervaart, en nooit zo'n geluk zal kennen als het geluk dat hij ervaart, en nooit zo'n liefde zal kennen als de liefde die hij ervaart. Ali weigert aan te nemen dat ik tranen in mijn ogen kan krijgen van geluk, van zaligheid die ik ervaar, adembenemende zaligheid. Ali ervaart dat allemaal wel, maar ik niet volgens hem.
Nogmaals, ik wil je niet overtuigen, ik wil dat je accepteert dat er meerdere manieren zijn om te komen tot die zaligheid waar jij het constant over hebt. Dat heb ik je nu al heel vaak proberen duidelijk te maken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom stalk je me dan al 50 topics om mij te overtuigen? Wie wil je werkelijk overtuigen, mij of jezelf? Waarom voel jij je zo aangesproken als ik zeg dat ik geloof dat de mens van nature slecht is? Als ik zeg dat ik geloof dat een leven met God zoals ik dat leef voller en mooier is dan een leven zonder? Waarom voel jij je zo gigantisch aangevallen, net als summers? Ik krijg dan het vermoeden dat jullie die bankrovers zijn waar ik het over had. Ik kan mensen links laten liggen als ze me ridiculiseren enz., ik ga ze niet proberen te overtuigen van hun ongelijk, tenzij er sprake is van een discussie of iets, maar niet uit het niets aanvallen. Iedereen moet zelf weten wat ie denkt, gelooft en zegt, ik trek me er niets van aan. Waarom heb jij zo'n gigantisch probleem ermee wanneer ik mijn geloof uit?
Ik ben niet begonnen met achterlijk gedrag.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom doe je dan zo achterlijk tegen me als je het leven zo mooi vindt, zoveel van je medemens houdt, overloopt van geluk? Ga lekker genieten en laat mij wegkwijnen in mijn eigen overtuigingen!
Maar IK WIL dat niet accepteren en ik GA het niet accepteren want ik KAN het niet accepteren want ik heb GEEN ENKELE REDEN om het te accepteren. Kun of wil je dat respecteren alsjeblieft?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:18 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nogmaals, ik wil je niet overtuigen, ik wil dat je accepteert dat er meerdere manieren zijn om te komen tot die zaligheid waar jij het constant over hebt. Dat heb ik je nu al heel vaak proberen duidelijk te maken.
Dan heb jij een probleem. Maak er alsjeblieft niet mijn probleem van.quote:Ik heb er geen problemen mee als jij je geloof uit. Ik heb er wel problemen mee als jij dat geloof als enige waarheid predikt en gewoon voorbij gaat aan miljarden andere mensen die anders denken.
Tja, dat geloof ik nou eenmaal. Ik geloof niet dat er een andere weg is. Dat is MIJN geloof. Ik mag dat uiten en ik zal dat op elk moment van de dag doen als mensen daar naar vragen. Wat mensen e vervolgens rmee doen, moeten ze helemaal zelf weten.quote:Bovendien trek jij je er wel iets van aan wat anderen zeggen, geloven en denken en mag iedereen het niet zelf weten. Want je hebt al honderden keren geroepen dat iedereen jouw god moet omarmen in zijn leven en bidden tot Jezus, zich volledig moet overgeven aan jouw god, anders komen ze niet in het koninkrijk gods en sterven ze een vreselijke dood.
Je verdraait hier mijn woorden compleet dus hier ga ik ook gewoon niet op in.quote:Zelfs tegen beter weten in moet dat van jou, dat zei je gistreren nog tegen Ero. Baadt het niet dan schaadt het ook niet. Ze kon het maar beter proberen anders liep het slecht met haar af. Ook de kinderen van Rimpelhond zouden wel zomaar dood kunnen gaan aangezien zij niet het juiste geloof hanteert in jouw ogen, en dat zou dan haar straf van god zijn. Je zei letterlijk dat ze beter op haar woorden moest passen anders zou god haar vreselijk straffen via haar kinderen. Heb jij allemaal zomaar gezegd. Zonder verder na te denken of dat een impact kan hebben op mensen. Vind je dat geloof betuigen of vind je dat bedreigingen uiten en aanvallen?
Hij en iedereen accepteerd vast wel dat er meerdere wegen uit rome komen, maar volgens de bijbel (boek van GOD enzo) heb je een keuze vrijheid én de bijbel.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:18 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nogmaals, ik wil je niet overtuigen, ik wil dat je accepteert dat er meerdere manieren zijn om te komen tot die zaligheid waar jij het constant over hebt. Dat heb ik je nu al heel vaak proberen duidelijk te maken.
Ik uitte mijn geloof. Daar heb ik recht op. Ik heb recht van meningsuiting. Dat ik in mijn geloof onderscheid maak tussen mijn leven en jouw leven doet er niet toe. Ik heb dat recht. Jij hebt niet het recht om mij de mond te snoeren en toch probeer je dat. Laat me gewoon met rust! Ga leven en genieten!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik ben niet begonnen met achterlijk gedrag.
Jij hebt vanaf topic 1 dat wij elkaar tegenkwamen mijn manier van leven veroordeeld. Radicaal.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:23 schreef neo567 het volgende:
[..]
Hij en iedereen accepteerd vast wel dat er meerdere wegen uit rome komen, maar volgens de bijbel (boek van GOD enzo) heb je een keuze vrijheid én de bijbel.
Zoals in het begin van dit topic werdt gezegd:
God heeft maar 1 gezicht, Lucifer vele.
Nou, ik weet niet, maar dit klinkt niet echt als accepterenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar IK WIL dat niet accepteren en ik GA het niet accepteren want ik KAN het niet accepteren want ik heb GEEN ENKELE REDEN om het te accepteren. Kun of wil je dat respecteren alsjeblieft?
dat doen moslims ook die westerse mensen vermoordenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik uitte mijn geloof. Daar heb ik recht op. Ik heb recht van meningsuiting. Dat ik in mijn geloof onderscheid maak tussen mijn leven en jouw leven doet er niet toe. Ik heb dat recht. Jij hebt niet het recht om mij de mond te snoeren en toch probeer je dat. Laat me gewoon met rust! Ga leven en genieten!
Mee eens.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dat doen moslims ook die westerse mensen vermoorden
(niet dat ik jou hiermee wil vergelijken)
kijk ik weet niet over wat voor beledigingen we het hebben.
stel ik zou zeggen:
God bestaat niet
en dan zal ik voor jou even 3 antwoorden geven
- ik weet voor mijzelf wel dat hij bestaat want etc etc
- Sterf ongelovige hond
- Dat is jou mening
zolang jij voor mening 1 of 3 kiest kan ik mij helemaal hier in vinden
wanneer je echter zou kiezen voor optie 2 kies je ervoor dat je buiten het uiten van je geloof om mensen beledigt. dat zou ik jammer vinden.
Vind ik ook hypocriet. Hoe echt is dat aardig zijn dan de rest van de week.quote:Mijn vriendin woont in een klein gereformeerd gehucht en iedereen doet altijd heel aardig tegen haar
BEHALVE op zondag omdat ze dan ook een broek draagt en dat kan toch echt weer even niet.
Dan denk ik bij mijzelf: Ik weet niet wat Onze Lieve Heer erger zou vinden dat mijn vriendin een broek aanheeft op zondag of omdat mensen zich onbeschoft gedragen om deze rede.
Nee, je bent wel slim ElizabethR, maar niet zo slim als je denkt dat je bentquote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
[..]
Nou, ik weet niet, maar dit klinkt niet echt als accepteren
Ik vind het hypocriet om een mens te beoordelen naar zijn kleding...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
Vind ik ook hypocriet. Hoe echt is dat aardig zijn dan de rest van de week.
Ik denk dat deze tekst echt voor jou is:quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:33 schreef erodome het volgende:
Maar ali, je ontwijkt dingen die je niet aanstaan keer op keer, dan ga je beledigt doen en loop je gekwetst weg, of je beantwoord het in het geheel niet.
Op de tekst van iemand die sprak over dingen in het leven en hoe haar pad haar had veranderd kom je aan met een tekst dat dat duivels is en dat alles wel weer afgenomen zal worden.
Heb je dan werkelijk geen idee op hoe dat overkomt op mensen, hoe zwaar jij dingen neerzet in een beschuldigende toon, dat dat over kan komen als kwetsend?
Ik zie je keer op keer jezus en zijn goede gedrag aanhalen, ik zie je reageren op nare dingen in de bijbel met een als ze netjes gods weg zouden volgen zou dat niet aan de orde zijn, maar waar doe jij dat dan, waar heb jij je naaste lief als jezelf, ben je net zo vergevelijk en zacht voor anderen als voor jezelf?
Moet hem toch weer even aanhalen, je hoeft er niet op in te gaan, maar jij hebt een voorhuwelijkse ervaring van intimiteit en geeft die een goddelijke status, een door god gezegd gebeuren.
Waarom kan jij voor jezelf dingen die je fout bij anderen vindt wel goedpraten, wel binnen dat goddelijke kader zetten?
Waar is jouw naasteliefde, waar is het behandel je naaste als jezelf, met evenveel vergevingsdrang, met evenveel liefde?
Er is een harheid in je woorden die vrij zwaar aanwezig is, keer op keer.
Ik snap best dat jij vindt dat jouw geloof het beste pad is, maar begrijp je ook dat de hardheid in je woorden aversie oproept????
Hier kan ik enkel zeggen denk dan aan jezus en de zachtheid die hij bezat, de vergevingszin die hij bezat en het geduld dat hij bezat.
Ik kan tussen de regels vaak je goede bedoelingen wel lezen, maar probeer die wat meer over te laten komen in zachtheid, in de geest van het figuur dat je als zo belangerijk ziet, ik denk dat je meer zal bereiken dan.
Wel leven in een maatschappij en je doet er zelf ook aan mee:quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:36 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
Ik vind het hypocriet om een mens te beoordelen naar zijn kleding...
een heel slecht mens die zich aan de buitenwereld voordoet als een goed gelovig mensen groeten ze.
en iemand met de normen en waarde waar menig christen nog wat van kan leren negeren/ontkennen ze dan omdat ze een broek draagt?
dat lijkt in mijn ogen erg kortzichtig?
Dat is een mooie tekst met veel waarheid, pas hem ook toequote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:39 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ik denk dat deze tekst echt voor jou is:
DESIDERATA
Lezen aub
Voor 1/5 van alle dagelijkse dingen/bezighedenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is een mooie tekst met veel waarheid, pas hem ook toe
Ik ben niet gekwetst en ik ben ook niet beledigd. Ik kan er alleen met mijn verstand niet bij hoe ElizabethR doet, haar gedrag is volledig inconsistent met wat ze zegt en beweert. Ik begrijp dat niet, het is voor mij niet logisch, kan iemand het mij uitleggen?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:33 schreef erodome het volgende:
Maar ali, je ontwijkt dingen die je niet aanstaan keer op keer, dan ga je beledigt doen en loop je gekwetst weg, of je beantwoord het in het geheel niet.
Ze wil mijn visie weten ja. Dan geef ik die toch? Hoe kan je me beschuldigen van het antwoord geven op een vraag?quote:Op de tekst van iemand die sprak over dingen in het leven en hoe haar pad haar had veranderd kom je aan met een tekst dat dat duivels is en dat alles wel weer afgenomen zal worden.
Ja ik ben mij heel erg bewust ervan dat dat geen peanuts zijn die ik dan op hun scherm tevoorschijn breng. Maar ik ga niet hypocriet zijn en zeggen 'oh wat fantastisch voor je!', terwijl mensen willen weten hoe ik er écht over denk.quote:Heb je dan werkelijk geen idee op hoe dat overkomt op mensen, hoe zwaar jij dingen neerzet in een beschuldigende toon, dat dat over kan komen als kwetsend?
Die vlieger gaat dus niet op. Ik beantwoord overwegend vragen. Ik doe dat eerlijk. Ik uit mijn geloof. Mensen willen dat. Als je er niets van wil weten, moet je er niet om vragen of niet meelezen. Maar kom niet met beschuldigingen dat ik eerlijk antwoord geef wanneer mensen mij een vraag stellen.quote:Ik zie je keer op keer jezus en zijn goede gedrag aanhalen, ik zie je reageren op nare dingen in de bijbel met een als ze netjes gods weg zouden volgen zou dat niet aan de orde zijn, maar waar doe jij dat dan, waar heb jij je naaste lief als jezelf, ben je net zo vergevelijk en zacht voor anderen als voor jezelf?
Wanneer ga je respecteren dat ik heb aangegeven het daar NIET met jou over te willen hebben op een publiek forum?quote:Moet hem toch weer even aanhalen, je hoeft er niet op in te gaan, maar jij hebt een voorhuwelijkse ervaring van intimiteit en geeft die een goddelijke status, een door god gezegd gebeuren.
Waarom kan jij voor jezelf dingen die je fout bij anderen vindt wel goedpraten, wel binnen dat goddelijke kader zetten?
Jouw definitie van liefde is anders dan die van mij.quote:Waar is jouw naasteliefde, waar is het behandel je naaste als jezelf, met evenveel vergevingsdrang, met evenveel liefde?
Kan je je voorstellen dat onterecht beschuldigd worden van van alles hardheid teweeg kan brengen? Soms heb ik het ook eventjes gehad. Net als nu weer. Word ik door jou beschuldigd van het beantwoorden van vragen en het geven van mijn visie op dingen wanneer mensen daar naar vragen. Word voor de zoveelste keer mijn wil niet gerespecteerd over waar ik wel en niet met jou over wil praten.quote:Er is een harheid in je woorden die vrij zwaar aanwezig is, keer op keer.
Ik snap best dat jij vindt dat jouw geloof het beste pad is, maar begrijp je ook dat de hardheid in je woorden aversie oproept????
Een uitbarsting hier en daar in een topicreeks van 14 delen lijkt me niet zo dramatisch. Jezus ruimde tempel ook met een stok op en gooide alle tafels woedend om.quote:Hier kan ik enkel zeggen denk dan aan jezus en de zachtheid die hij bezat, de vergevingszin die hij bezat en het geduld dat hij bezat.
Oke, maar blijf jij dan alsjeblieft bij de realiteit. Ik zie je goeie bedoelingen, maar de helft van de dingen die je hier weer zegt kloppen gewoon niet. Sommige zaken kan ik niet zachter brengen dan ze zijn. Als ik geloof dat reiki satanisch is en zeker niet van God, en dat het uiteindelijk in haar nadeel zal werken, hoe moet ik dat anders uiten dan met die bewoordingen? Het kan niet. Als ik zou kunnen praten was het een ander verhaal, met texten is dat moelijker. Ik kan er ook niets aan doen. Het leven is nou eenmaal geen wollen deken waar je doorheen rolt. De waarheid is soms hard. Iemands overtuigingen kunnen hard zijn. De bijbel veroordeelt ook vanalles. Is dat om mensen te kwetsen? Nee, om hun wegen recht te maken voor hun eigen bestwil. Af en toe een klap in je gezicht krijgen is niet erg als dat je wakker schudt en uiteindelijk in je eigen voordeel zal werken.quote:Ik kan tussen de regels vaak je goede bedoelingen wel lezen, maar probeer die wat meer over te laten komen in zachtheid, in de geest van het figuur dat je als zo belangerijk ziet, ik denk dat je meer zal bereiken dan.
Ik ook.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:36 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
Ik vind het hypocriet om een mens te beoordelen naar zijn kleding...
Vind ik ook.quote:een heel slecht mens die zich aan de buitenwereld voordoet als een goed gelovig mensen groeten ze.
en iemand met de normen en waarde waar menig christen nog wat van kan leren negeren/ontkennen ze dan omdat ze een broek draagt?
dat lijkt in mijn ogen erg kortzichtig?
Neequote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar IK WIL dat niet accepteren en ik GA het niet accepteren want ik KAN het niet accepteren want ik heb GEEN ENKELE REDEN om het te accepteren. Kun of wil je dat respecteren alsjeblieft?
Jij hebt het probleem gecreeerdquote:Dan heb jij een probleem. Maak er alsjeblieft niet mijn probleem van.
Dat is waar. Er bestaat vrijheid van geloof en uiting daarvanquote:Tja, dat geloof ik nou eenmaal. Ik geloof niet dat er een andere weg is. Dat is MIJN geloof. Ik mag dat uiten en ik zal dat op elk moment van de dag doen als mensen daar naar vragen. Wat mensen e vervolgens rmee doen, moeten ze helemaal zelf weten.
Ik wil er vanavond wel even de quotes bijzoeken hoorquote:Je verdraait hier mijn woorden compleet dus hier ga ik ook gewoon niet op in.
Door gebruik te maken van mijn recht op vrijheid van meningsuiting?quote:
Stond net bij de kassa van de AH maar ik was er niet mee bezig eerlijk gezegd. Stond er meer in mijn eigen wereldje te wachten totdat ik aan beurt was zonder aandacht te schenken aan anderen, was me ook niet bewust dat anderen wel eens aandacht aan mij zouden kunnen schenken positief al dan niet negatief, geef je wel gelijk dat mensen elkaar vaak nauwlettend in de gaten houden en indelen in hokjes zoals netjes of slordig, knap of lelijk, pauper of rijk en ga zo door. Had me ook niet express omgetrokken om uit te blinken, niet eens geschoren 3 dagen lang wat ik normaal wel zou doen. Het boeit me soms vrij weinig wat anderen ervan denken. Ook momenten dat ik het wel vind boeien maar dat is meer als ik ergens ben waar iedereen bezig is met eruit willen schieten en dus gekeurd wilt worden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:41 schreef neo567 het volgende:
[..]
Wel leven in een maatschappij en je doet er zelf ook aan mee:
We zijn allemaal goedkeuringsverslaafden, we keuren en willen gekeurd worden.
Ja leuk is dat, het is me opgevallen dat de mens, als enige (diersoort?) ZICHTBAAR !!! oogwit heeftquote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:57 schreef Topspin het volgende:
[..]
Stond net bij de kassa van de AH maar ik was er niet mee bezig eerlijk gezegd. Stond er meer in mijn eigen wereldje te wachten totdat ik aan beurt was zonder aandacht te schenken aan anderen, was me ook niet bewust dat anderen wel eens aandacht aan mij zouden kunnen schenken positief al dan niet negatief, geef je wel gelijk dat mensen elkaar vaak nauwlettend in de gaten houden en indelen in hokjes zoals netjes of slordig, knap of lelijk, pauper of rijk en ga zo door. Had me ook niet express omgetrokken om uit te blinken, niet eens geschoren 3 dagen lang wat ik normaal wel zou doen. Het boeit me soms vrij weinig wat anderen ervan denken. Ook momenten dat ik het wel vind boeien maar dat is meer als ik ergens ben waar iedereen bezig is met eruit willen schieten en dus gekeurd wilt worden.
Als iemand dan een blik op mij werkt die overkomt als afkeurend dan kan ik daar overigens wel eens mee zitten maar ook momenten dat het me vrij weinig kan boeien omdat ik simpelweg in mijn eigen wereldje leef en meer bezig ben met de activiteit waar ik mee bezig ben zonder dat ik dus echt aandacht schenk aan diegeen die aan het oordelen is. Soms ook dat he me vrij weinig kan boeien en dat ik op een bepaalde manier terug ga kijken als ze mij op een bepaalde manier aankijken dus dat wisselt van tijd tot tijd.
Valt me sowieso op dat de ogen van mensen constant ergens heengaan als ze ergens zijn, op straat of in de winkel, op een terras of in een kroeg. Mensen zijn voortdurend op zoek om iets te aanschouwen om er waarde aan te hechten, dus ook mensen onderling die elkaar aanschouwen en een prijskaartje eraan hangen net zoals ze bij het kijken in een etalage van een sportwinkel schoenen beoordelen of een auto in een autogarage doen ze dat met menselijke wezens ook vaker. Zal wel erbij horen ook.
Soms kon ik wel eens panisch worden van al die ronddwalende blikken lopend op straat, dan zie ik honderden mensen voorbij lopen waar de ogen alle kanten opgaan omdat ze constant afgeleidt worden of iets dergelijks en dan lijkt het een grote heksenketel te zijn. Mensen niet eens die elkaar op straat in een druk winkelcentrum bekijken maar dan bekijken ze alles, van de grond tot en met de zon en de lucht plus gebouwen, winkels, dieren en mensen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:06 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ja leuk is dat, het is me opgevallen dat de mens, als enige (diersoort?) ZICHTBAAR !!! oogwit heeftZodat jij kunt zien of je bekenen wordt of niet door diegene (paranoide modus
)
Noem mij een dier waar je zonder met je handen aan zit, het oogwit ziet![]()
Dat doe ik niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:10 schreef ToT het volgende:
Ali, je maakt gebruik van je recht van meningsuiting en godsdienst. Je staat echt in je recht.
Toh lijkt het me sterk dat je niet zou merken dat je echt mensen tegen de schenen aan het schoppen bent met je uitlatingen, en ik vind het dan ook best logisch dat mensen er behoorlijk gepikeerd door raken.
Wij moeten vernietigd worden in de hel, de kinderen van 2 moeders hier lopen volgens jou ernstig risico door hun uitlatingen (dus feitelijk beschuldig je ze van onverantwoord gedrag of nalatigheid tegenover hun kinderen), ons seksleven stelt geen ruk voor () vergeleken met wat jij gaat meemaken, vrouwen horen feitelijk onderdanig te zijn (je giet het in andere woorden en zegt dat je haar zult behandelen als je gelijke, maar het komt er wel op neer dat ze naar je moet luisteren), alles wat wij doen is satanisch, al onze ervaringen op spiritueel gebied zijn waardeloos en zwak vergeleken met wat jij nu ervaart en zo kan ik nog een hele waslijst met uitspraken opnoemen waarmee jij mensen voor de schenen schopt.
Het is vrijheid van meningsuiting, ja.
Het is hoe jij dingen ziet.
Je mag er voor uit komen, maar verwacht niet dat iedereen maar braafjes ja knikt op je uitspraken.
Hoe kan ik een geloof respecteren waarvan ik geloof dat het misleidend is en in je eigen nadeel werkt? Ik hoef geen respect voor mijn geloof, maar voor mij als persoon. Zelfs dat niet trouwens, het interesseert me eigenlijk niet of jullie me nou respecteren of niet, ik kan er alleen met mijn verstand niet bij dat sommige mensen niet kunnen respecteren omdat ik iets anders geloof dan hen. Dat onderscheid kunnen sommige mensen niet maken ofzo, dat iemands acties of geloof niet gelijk zijn aan dat mens zelf. Ik ben de beste vrienden met atheïsten, moslims, enz. We respecteren elkaar, maar elkaars geloven vinden we uiteraard inferieur aan ons eigen geloof, anders zouden we niet bij ons eigen geloof blijven, logisch toch?quote:Je verwacht respect van ons voor je geloofsovertuiging, terwijl jij ongelooflijk neerkijkt op andere geloofsstromingen; jij ziet onze overtuiging als een kankergezwel en je ziet het respecteren van andere geloven als het sluiten van je ogen voor een gruwel.
Jij wil respect voor je geloof, maar jij respecteert andere geloven niet.
Tja, daar haal ik mijn schouders voor op.quote:Ik ACCEPTEER het feit dat jij op jouw manier gelooft, ik heb respect dat je er ondanks alles zo ongelooflijk sterk aan vast kunt klampen, hoewel ik er ook gevoelens van medelijden door krijg: in mijn ogen ben JIJ degene die compleet misleid is en gebrainwashed is, niet wij.
Ik accepteer ook wat jullie gelvoen, ik zal je niet 50 topics lang stalken om je ervan proberen te overtuigen dat je ongelijk hebt en ik gelijk, zoals Elizabeth doet. Ik reageert in een topic en meestal krijg ik daarna vragen en die beantwoord ik. That's it, meer niet, vergeet dat alsjeblieft niet bij je analyse zoals erodome nu ook weer deed.quote:Als jij van ons verlangt dat wij jouw geloofsovertuiging accepteren, hoop ik dat jij dat ook voor ons kunt doen.
Maar waarom dan? Als er niets van waar is, waarom dan zo beledigd? Ik word toch ook niet boos als mensen beweren dat mijn God een boze tyran is die niks anders doet dan onschuldige kindertjes vermoorden? Ik laat mijn hele emotionele gesteldheid toch niet afhangen van de mening of overtuiging van een ander? Waarom stellen mensen die dat wel doen mij vragen over wat ik geloof om vervolgens beledigd te raken en me aan te gaan vallen? WIe probeer je dan te overtuigen? Ik vermoed dan alleen maar dat ik een gevoelige snaar heb geraakt en mensen aanvoelen dat er een kern van waarheid in mijn boodschap zit. Hence die vergelijking met de rennende bankrover. Volgens mij prik ik regelmatig door leugens heen die mensen zichzelf hebben wijsgemaakt en dat doet pijn. Dat reageren ze dan vervolgen op mij af. Prima, maar beschuldig mij dan niet van vanalles.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:24 schreef ToT het volgende:
De woordjes "Ik geloof dat..." zijn geen vrijbrief om zonder weerwoord je gedachtengangen te spuien. Als ze beledigend zijn voor mensen, zul je toch echt rekening moeten houden met de mogelijkheid dat je er reactie op krijgt en dat mensen je willen overtuigen dat je het mis hebt.
Ik respecteer het wel, maar ik begrijp het niet. Als alles wat sommige mensen zeggen waar is, zouden ze niet doen wat ze doen. ALs ze zo happy en tevreden en overtuigd zouden zijn van de waarheid waar ze in geloven en de kwaliteit van hun leven, zouden ze zich niet zo gigantisch aangevallen voelen door een of andere religieuze extremist die in zijn eigen wereld leeft en beweert het antwoord op alle vragen te hebben. Als je alle antwoorden al denkt te hebben, trek je je niets aan van die antwoorden. Alleen als de antwoorden dingen zijn die je niet wil horen, word je beledigd en boos en zul je de gever van de antwoorden willen vernietigen of de mond snoeren. En dat is precies wat hier regelmatig gebeurt.quote:Denken dat je je kunt verschuilen achter: "Ja maar dat geloof ik nu eenmaal en ik wil dat jullie dat respecteren" is naïef. Men heeft hier hun geloofsovertuigingen over het Christelijk geloof neergezet en daar ben jij ook op in gegaan. Respecteer dan ook dat wij onze visie op de Bijbel laten zien.
Het is gewoon een wellus-nietus spelletje hier....
Iedereen beschemt zijn/haar inverstering --> hebzucht pakt ze allemaal uiteindelijk, snap je dat de verboden vrucht het zoetst smaakt --> en maar plukken en eten, woehaa !!!!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:26 schreef Topspin het volgende:
Plus nog wat moddergooien naast het wellus en niettus gebeuren.
Logisch dat het wellus en niettus is als het gaat om iemand die erg geloofd ergens in, dan ben je overtuigd en ben je overtuigd dan raak je ook wat blind voor de opvatting van anderen. Het is je geloof en het maakt deel uit van je leven en soms zo erg dat het lijkt erop dat je niet meer zonder kan leven. Kritiek erop en vervolgens het idee dat je aangevallen wordt.
Open staan voor andermans geloof is sowieso iets dat niet altijd even vaak gebeurt zeker als het haaks loopt op eigen geloofsovertuiging. Een wereldwijd conflict te noemen ook, en dit is dan een schoolvoorbeeld waarschijnlijk
Nee, dat zeg ik niet. Ik kan ook beledigd raken door sommige zaken. Maar niet over een geloofsovertuiging die iemand heeft en die mijn geloof afkraakt of als minderwaardig beschouwt. Dan is ratio de oplossing, niet emoties.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:35 schreef ToT het volgende:
Dus mensen raken alleen beledigd als je ze de waarheid vertelt? Niet iedereen zit zo in elkaar en zulke conclusies trekken is ook niet bepaald netjes: alsof je zomaar in een discussie kunt zeggen: "Ah, jij wordt boos, dus vind je dat ik gelijk heb!"
Alsof jij in de afgelopen 13 topics niet af en toe boos bent geweest.
Dat kan je arrogant noemen ja. Maar het kan ook gewoon de waarheid zijn. Het is 1 van de 2. De vraag is welke. Ik heb alle reden om te geloven dat het de waarheid is. Als ik werkelijk arrogant zou zijn, zou ik me niets van jullie aantrekken maar op jullie neerkijken. Zou ik geen uren besteden aan elke keer dezelfde uitleg geven, informatie plaatsen met bronnen, dan zou ik jullie dat niet waard vinden. Maar ik vind elk van jullie ontzettend veel waard en daarom stop ik er tijd en energie in met alle oprechtheid en hoop dat ik ergens iets teweeg breng waardoor mensen vooral zelf op onderzoek uitgaan. Je hoeft niet automatisch of meteen te geloven wat ik geloof, dat verwacht ik absoluut niet, maar puh-lease, neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven en dat van je eventuele kinderen en kleinkinderen door open minded te onderzoeken in wat voor wereld we nou eigenlijk echt leven, als je je leven en dat van je vrouw/man/kinderen/kleinkinderen/ouders enz liefhebt.quote:Verder moet ik wel zeggen dat ik WEL enorm respect voor je hebt dat je mensen wil helpen, maar aan de andere kant is het wel weer onvoorstelbaar arrogant om te geloven dat we hulp nodig hebben: dat kleine groepje waar jij bij hoort (ik weet niet hoeveel leden de ZDA heeft) denkt het beter te weten dan de 6 miljard andere burgers op deze planeet?
En God himself die wel aan het verboden vrucht heeft geproefd, want hoe anders kan hij weten dat het verboden vrucht zo lekker is? Wel zelf snoepen aan de whisky en ondertussen bij een AA bijeenkomst gaan preken dat je van de sterke drank moet afblijvenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:38 schreef neo567 het volgende:
[..]
Iedereen beschemt zijn/haar inverstering --> hebzucht pakt ze allemaal uiteindelijk, snap je dat de verboden vrucht het zoetst smaakt --> en maar plukken en eten, woehaa !!!!
Dus waarschijnlijk is dat zg walhalla van de niet christenen a.k.a. Lucifer veel zoeter gevooisd
Ik zeg niet dat God zegt dat de verboden vrucht het zoetst smaakt, ik zou dat logisch vinden, en aan de verhalen te horen soms, moet dat ook wel zo zijnquote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:44 schreef Topspin het volgende:
[..]
En God himself die wel aan het verboden vrucht heeft geproefd, want hoe anders kan hij weten dat het verboden vrucht zo lekker is? Wel zelf snoepen aan de whisky en ondertussen bij een AA bijeenkomst gaan preken dat je van de sterke drank moet afblijven
En inderdaad, is het verboden dan komt hebzucht naar voren. Kijk maar naar die minderjarige Duitsers en Nederlanders die coma-zuipen. Iemand van 18 die wel drank mag kopen zal niet alles in 1 slok leegdrinken om zo snel mogelijk in coma te geraken. Ook zal de meerderjarige minder tegelijk inslaan omdat hij of zij toch op ieder moment mag kopen, die minderjarige vervolgens een hele winkelwagen vol, immers mogen ze kopen bij een bepaalde medewerker van de supermarkt of slijterij dan kunnen ze weer een tijd vooruit.
Geloof mijn woorden niet, geloof de bronnen die ik keer op keer plaats!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:48 schreef ToT het volgende:
Tja jij bent hier degene die vindt dat we onverantwoordelijk bezig zijn. Wij vinden dat zelf niet aangezien we geen reden hebben om jouw woorden te geloven.
Volgens mij zijn het ook woorden gebaseerd op bijbelse teksten, en vaak zie je die erbij staan in Ali zijn antwoorden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:48 schreef ToT het volgende:
Tja jij bent hier degene die vindt dat we onverantwoordelijk bezig zijn. Wij vinden dat zelf niet aangezien we geen reden hebben om jouw woorden te geloven.
Ik vind het verslavende effect van dit topic opmerkelijk. Misschien moet daar een waarschuwing voor komen bij de OP.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:50 schreef Topspin het volgende:
Is het niet okey om een samenvatting te geven over de progressie van de reeks? Samengevat weergeven wat de tot nu toe gekomen conclusies zijn om van daaruit voort te borduren inplaats van dat Ali en de "Tegenstanders" zich moet blijven herhalen.
Wie weet zit er helemaal geen progressie in ook en is het een eindeloze reeks zonder enige vooruitgang en meer bedoeld als bezigheidstherapie net zoals handwerken en breien plus vissen.
Ja. Als je beweert dat de Islam haatvoedend en haatzaaiend is en vervolgens komen er allerlei protesten die oproepen tot vernietiging enz. kan dat een indicatie zijn van de waarheid van die beschuldiging van haatvoedend. Ze denken dat niet, maar ergens in hun psyche, in hun geweten weten ze het. Als je mensen bekritiseert over gevoelige zaken zijn ze eerder geneigd om uit hun slof te schieten uit verdediging, of is dat een gekke gedachte?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:51 schreef ToT het volgende:
Trouwens, denk je echt dat de moslims in Iran zo snel over de zeik gaan als hun geloof beledigd wordt, omdat ze denken dat er misschien wel een kern van waarheid in kan zitten?
Foei foei foei, verslaving is verbodenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vind het verslavende effect van dit topic opmerkelijk. Misschien moet daar een waarschuwing voor komen bij de OP.
Tja die hele Bijbel vind ik sowieso ernstig dubieus dus daar schieten we helemaal niets mee op.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Geloof mijn woorden niet, geloof de bronnen die ik keer op keer plaats!
Welke bronnen denk je dat ik bedoel. Ik wil je provoceren, aan het denken zetten, dat je zelf iets gaat onderzoeken enzo. Maar die drang of motivatie komt niet, ik weet niet wat dat is. Toen ik voor het eerst met heel dat gedoe van 9/11 in aanraking kwam, wilde ik het tot de bodem uitzoeken en dat heb ik gedaan totdat ik geen vragen meer had. Dat heeft me uiteindelijk tot geloof gebracht. Ik geloof dat het heel belangrijk is dat we wakker worden en inzien in wat voor wereld we leven, je eigen leven hangt er van af, maar veel mensen interesseert het gewoon totaal niet ofzo. Die vinden het allemaal wel best. Ik kan daar met mijn verstand niet bij. Geef je dan niets om je leven?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja die hele Bijbel vind ik sowieso ernstig dubieus dus daar schieten we helemaal niets mee op.
Als je dan de komst van de NWO bewijst met dingen die in de Bijbel staan omdat je aan de hand van de Bijbel interpreteert dat bepaalde zaken zullen gaan zoals ze in de Bijbel vernoemd zijn, waarmee je tevens je overtuiging van correctheid van de Bijbel versterkt, dan kan ik ook niet overtuigd raken: het is een cirkelredernatie.
Zie jij dan niet zonder bijbel de tekenen van de vrij metselaars?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja die hele Bijbel vind ik sowieso ernstig dubieus dus daar schieten we helemaal niets mee op.
Als je dan de komst van de NWO bewijst met dingen die in de Bijbel staan omdat je aan de hand van de Bijbel interpreteert dat bepaalde zaken zullen gaan zoals ze in de Bijbel vernoemd zijn, waarmee je tevens je overtuiging van correctheid van de Bijbel versterkt, dan kan ik ook niet overtuigd raken: het is een cirkelredernatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |