Het recht van de sterkste ?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:41 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
maar als jij hieruit concludeert dat wij superieur zijn aan dit wezen omdat wij het kunnen uitmoorden..
concludeer jij ook dat blanken superieur zijn aan donkere mensen omdat wij deze ook hebben onderdrukt in het verleden (slavenhandel) en dat de joden ook echt untermenschen zijn omdat ze af zijn geslacht in WO2?
Dat je iemand kan onderdrukken betekend toch niet dat je daadwerkelijk superieur bent?
Correct.. ik wel... maar aan de zelfmoord aantallen op deze wereld te zien heeft niet iedereen dat?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:40 schreef neo567 het volgende:
[..]
Tis geen kwestie van durven;
Lijfsbehoud is nummer 1, omdat het lichaam als laatste dood gaat, en wie wil er nou dood, als je lekker in je vel zit .
Je denkt als eerste aan je leven bij dingen die je doet toch ?
ja meestal wel..quote:Als je moet kiezen tussen je huisdier of jezelf dan kies je voor jezelf, dat zit ingebakken, je wil toch ook niet weten wat stikken is?
quote:Als je het niet helemaal begrijpt wat ik hierboven zeg; print het dan uit en vraag het iemand anders
als we aan het recht van de sterkste deden in deze wereld was het wel een stukje rustiger geweest....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:43 schreef neo567 het volgende:
[..]
Het recht van de sterkste ?
Wat is sterk ?
Vele geloven ook in "adere dingen"quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:44 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
Correct.. ik wel... maar aan de zelfmoord aantallen op deze wereld te zien heeft niet iedereen dat?
[..]
Ik weet niet wat daar voor policy achter schuil gaat, maar kinderen kunnen geen kinderen makenquote:ja meestal wel..
echter de bordjes in de vliegtuigen dat je eerst bij jezelf een zuurstof masker op moet zetten en daarna pas bij je kinderen wijst er ook op dat sommige mensen zichzelf niet het belangrijkste vinden
[..]
Het lijk erop alsof je het begrepen hebt, best knap dan moet ik zeggenquote:denk niet dat een ander persoon er meer van kan maken. gaarne gewoon duidelijk formuleren wat je bedoeld. Dat is toch niet zoveel gevraagd?
Wat is volgens jou sterk dan ?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
als we aan het recht van de sterkste deden in deze wereld was het wel een stukje rustiger geweest....
Sorry, maar ook hij heeft recht op antwoord!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:54 schreef ElizabethR het volgende:
Jezus, wat een Slowchat ineens zeg!!
Kunnen jullie niet PM-men in plaats van dit topic zo vol te lullen??
Het is dodeliijk simpel, we zijn een zeer dominante diersoort die op dit moment bovenaan de voedselketen staan, dat maakt ons niet uniek, vele diersoorten gingen ons voor en zullen met grote waarschijnlijkheid nog na ons komen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:20 schreef neo567 het volgende:
[..]
Niemand is meer of minder, dat bedoel je waarschijnlijk, maar als je nou kijkt op de aarde:
Luisterrrrr![]()
Wie is er dan Uniek / staat boven alles ? DE MENS ! toch?
Zo bedoel ik dat !
Echtquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is dodeliijk simpel, we zijn een zeer dominante diersoort die op dit moment bovenaan de voedselketen staan, dat maakt ons niet uniek, vele diersoorten gingen ons voor en zullen met grote waarschijnlijkheid nog na ons komen.
En hoever je boven dieren staat zal wel blijken als je zonder hulpmiddelen tegenover een leeuw staat
De blindegeleidehond, de soho hond, het feit dat zonder de soort de hond de mens naar alle waarschijnlijkheid niet zo bar ver was gekomen, zonder deze bewaker, babysitter, veehoeder enz enz enz enz...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:30 schreef neo567 het volgende:
[..]
Wie laat wie uit
Omgekeerd is meestal wel uniek![]()
Uitzonderingen bevestigen ..........quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:09 schreef erodome het volgende:
[..]
De blindegeleidehond, de soho hond, het feit dat zonder de soort de hond de mens naar alle waarschijnlijkheid niet zo bar ver was gekomen, zonder deze bewaker, babysitter, veehoeder enz enz enz enz...
Wie ploegde eerst het land; de os, en waarom is een paard een edel dier ?quote:Wie vindt dat mens onder al dat puin, dat is de hond, omgekeerd is nogal uniek te noemen.
Wie voelt natuurrampen aankomen en waarschuwt ervoor en vlucht optijd, dat is voor mensen nogal uniek te noemen, dat is er gewoon niet.
Wie leest beter een mens of een dier(en dan heb ik het over lichaamstaal lezen), vraagt een dolfijn hoe het met je gaat, zou onnodig zijn, hij weet het alang.
Ieder vogeltje fluit zoals het "gebekt" is (door wie gebekt?quote:Verwissel dominant zijn niet met uniek zijn, iedere soort en ieder individu heeft zijn eigen talenten en zwakten, dieren mensen gelijk.
Onze duim is wel handig waardoor wij hulpmiddelen kunnen gebruiken, verder is het kunnen gebruiken van hulpmiddelen en hele mooie nieuwe technieken bedenken een stuk minder uniek alsd je denkt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:07 schreef neo567 het volgende:
[..]
Echt....Wat maakt ons dominant over de dieren , welk hulpmiddel ?
Een leeuw heeft aangeboren wapens, mensen hebben een hoger IQ zal ik maar zeggen.
Een leeuw ziet ons als gevaar indien er genoeg voedsel is, maar is lichamelijk sterker, maar niet slimmer, wie niet sterk is, moet slim zijn !
En wie wint er dan meestal ?
Eenschquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Verwissel dominant zijn niet met uniek zijn, iedere soort en ieder individu heeft zijn eigen talenten en zwakten, dieren mensen gelijk.
Ja ja, je smoesjes zijn legio, uitzonderingen, duizende honden door de geschiedenis heen, wat zeg ik, miljoenen honden door de eeuwen heen hebben de mens gebracht waar ze is, de paarden die ze op hun rug toelieten en zo reizen mogelijk maakte, lasten dragen mogelijk maakte.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:12 schreef neo567 het volgende:
[..]
Uitzonderingen bevestigen ..........
[..]
Wie ploegde eerst het land; de os, en waarom is een paard een edel dier ?
[..]
Ieder vogeltje fluit zoals het "gebekt" is (door wie gebekt?)
Te simpel eigenlijk hoor;quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Onze duim is wel handig waardoor wij hulpmiddelen kunnen gebruiken, verder is het kunnen gebruiken van hulpmiddelen en hele mooie nieuwe technieken bedenken een stuk minder uniek alsd je denkt.
Kraaien die een stukje ijzerdraad ombuigen om er iets mee op te kunnen tillen, mensapen die hulpmiddelen gebruiken.
Nieuwe jachttechnieken van leeuwen waardoor ze in huizen kunnen komen om mensen op te eten(wie wint er meestal ligt eraan, er worden erg veel mensen om zeep geholpen door leeuwen daar waar mens en leeuw samenleven).
Jij vindt ons mensen blijkbaar fantastisch omdat we hulpmiddelen hebben, maar wat kan JIJ?
Als we jou ergens in de bush zetten met een mes, wat touw en wat grondstoffen om hulpmiddelen te maken, hoever ga JIJ komen?
Niet ver en dat weet je erg goed, al je suprieure intelligentie ten spijt, maar je kan dan niet leunen op wat ANDEREN gemaakt hebben en zal gewoon opgegeten worden of doodgaan van de honger.
Helemaal mee eens. De aarde zou veel en veel beter af zijn zonder dat achterlijke dier dat mens heet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja ja, je smoesjes zijn legio, uitzonderingen, duizende honden door de geschiedenis heen, wat zeg ik, miljoenen honden door de eeuwen heen hebben de mens gebracht waar ze is, de paarden die ze op hun rug toelieten en zo reizen mogelijk maakte, lasten dragen mogelijk maakte.
Nog 1 keer, de mens is niet uniek zoals ze denkt te zijn, niet het brandende middelpunt van de aarde noch van het universum.
Wat zou een groter probleem zijn op aarde, als alle mensen vandaag verdwenen of wanneer alle vliegjes verdwenen?
Wie is belangerijker om alles in stand te houden in deze?
Je snapt er niet veel van.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:24 schreef neo567 het volgende:
[..]
Te simpel eigenlijk hoor;
Een jong leert van mammie te jagen of indien hert te vluchten voor gevaren, waar ben ik als ik uit de betonnen jungle (welcome to the jungle guns & roses) , in het paradijs van de dieren terechtkom ? --> nergens nee, maar dat is toch ook niet zo raar?
De indianen echter delen dat paradijs bijv.
Maak jezelf dan van kant. Krijg geen kinderen. Wees dan principieel.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:25 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De aarde zou veel en veel beter af zijn zonder dat achterlijke dier dat mens heet.
omdat?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:25 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De aarde zou veel en veel beter af zijn zonder dat achterlijke dier dat mens heet.
Dat mag je denken, ik zal het recht dat je hebt om dat te zeggen verdedigen tot aan me doodquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja ja, je smoesjes zijn legio, uitzonderingen, duizende honden door de geschiedenis heen, wat zeg ik, miljoenen honden door de eeuwen heen hebben de mens gebracht waar ze is, de paarden die ze op hun rug toelieten en zo reizen mogelijk maakte, lasten dragen mogelijk maakte.[q]
[q]
Nog 1 keer, de mens is niet uniek zoals ze denkt te zijn, niet het brandende middelpunt van de aarde noch van het universum.
Vliegjes zijn ongedierte, vogeltjes eten uit de boom, wij werken voor ons dagelijks voer 1/3 van de dag!quote:Wat zou een groter probleem zijn op aarde, als alle mensen vandaag verdwenen of wanneer alle vliegjes verdwenen?
Had ook mijn antwoord kunnen zijn, en ik snap mezelf dan nietquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:27 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Je snapt er niet veel van.
Een jong leert van mammie te jagen ja, en dat gebeurt bij de mens niet?
Moet jij eens opletten hoe goed de oermens kon jagen. Dat wij zijn verworden tot een slappe hap van wat ooit de oermens was is een ander punt. We laten tegenwoordig voor ons jagen, en we kopen fijn voorverpakt voedsel in de supermarkt. Maar in wezen is de mens bedoeld als jager.
En kennen hun plaats erg goed, die zien zichzelf niet als zo suprieur, maar leven tenmidde van dat leven en voelen zich ook vaak nederig tenmidde van al dat leven dat vaak kwaliteiten bezit die zij niet bezitten.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:24 schreef neo567 het volgende:
[..]
Te simpel eigenlijk hoor;
Een jong leert van mammie te jagen of indien hert te vluchten voor gevaren, waar ben ik als ik uit de betonnen jungle (welcome to the jungle guns & roses) , in het paradijs van de dieren terechtkom ? --> nergens nee, maar dat is toch ook niet zo raar?
De indianen echter delen dat paradijs bijv.
vind ik een nonargument. aangezien vliegjes aan be bodem van de food chain staan heeft het natuurlijk een grotere impact.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat zou een groter probleem zijn op aarde, als alle mensen vandaag verdwenen of wanneer alle vliegjes verdwenen?
ik zie een groot verschil tussen dieren respecteren en vereren... maar dat is mijn mening..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Bij die indianenstammen zal je niet horen wij zijn zoveel beter hoor, die vereren die dieren om een verdomd goede reden, omdat ze weten dat die dieren hun eigen kwaliteiten, talenten en zwaktes hebben, omdat ze weten dat dei dieren bezield zijn, spiritueel zijn en alles.
Ik zeg alleen: in de betonnen jungle heb je er zo weinig aan!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:31 schreef erodome het volgende:
[..]
En kennen hun plaats erg goed, die zien zichzelf niet als zo suprieur, maar leven tenmidde van dat leven en voelen zich ook vaak nederig tenmidde van al dat leven dat vaak kwaliteiten bezit die zij niet bezitten.
Bij die indianenstammen zal je niet horen wij zijn zoveel beter hoor, die vereren die dieren om een verdomd goede reden, omdat ze weten dat die dieren hun eigen kwaliteiten, talenten en zwaktes hebben, omdat ze weten dat dei dieren bezield zijn, spiritueel zijn en alles.
Dat jij dat niet kent als inwoner van de betonnen jungle maakt het niet minder waar.
Alle volkeren op aarde die tenmidden van de natuur leven, daarmee samenleven hebben een enorm respect voor die natuur, denk daar maar eens over na.
Als alle vliegjes verdwijnen valt het ecosysteem in elkaar, als ik moet kiezen tussen mijzelf en een vlieg dan kies ik mezelf natuurlijk, dat is zelfbehoud, maar ik ben niet zo dom om te denken dat ik belangerijker ben in het geheel dan een vlieg, want dat zou een regelrevhte leugen zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:29 schreef neo567 het volgende:
[..]
Dat mag je denken, ik zal het recht dat je hebt om dat te zeggen verdedigen tot aan me dood![]()
[..]
Vliegjes zijn ongedierte, vogeltjes eten uit de boom, wij werken voor ons dagelijks voer 1/3 van de dag!
Als lijfsbehoud op nummer 1 staat dan sla ik liever die vliegjes dood
Je doet het weer!
Alleen nu mensen met insecten![]()
Eenschquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Respect hebben is één ding, het verafgoden is een ander. Verder gedragen die volkeren zich zelf ook vaak als dieren, met de gruwelijkste rituelen en ceremonies. Dus of het nou werkelijk zo benificieel is om op dat niveau te leven, ben ik ook niet van overtuigd.
En de Jezus-Hagedis!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:34 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik zie een groot verschil tussen dieren respecteren en vereren... maar dat is mijn mening..
en spirituele dieren?
de bidsprinkhaan ofzo?
Ze leven anders, maar wat is gruwelijker ali, is dat onder het mom ontwikkeling de aarde slopen, dieren op te sluiten omdat wij ze willen eten onder vrij gruwelijke omstandigheden en al dat wat wij hier doen in onze ontwikkelde wereld?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Respect hebben is één ding, het verafgoden is een ander. Verder gedragen die volkeren zich zelf ook vaak als dieren, met de gruwelijkste rituelen en ceremonies. Dus of het nou werkelijk zo benificieel is om op dat niveau te leven, ben ik ook niet van overtuigd.
Pardon?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maak jezelf dan van kant. Krijg geen kinderen. Wees dan principieel.
"Met een jezus gang", komt uit de scheepvaart --> dan gaat een schip onder een hoek van 45 graden dacht ik rechtstreeks onderwater !quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En de Jezus-Hagedis!
[ afbeelding ]
Dat is ook zo, het gaat om het geheel, de samenhang, waarin dat vliegje niet minder is als wij zijn, het is dingen even grofweg in perspectief zetten.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
vind ik een nonargument. aangezien vliegjes aan be bodem van de food chain staan heeft het natuurlijk een grotere impact.
Eet jij ook brood dat gemaakt is van koren geplukt bij volle maan ?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is ook zo, het gaat om het geheel, de samenhang, waarin dat vliegje niet minder is als wij zijn, het is dingen even grofweg in perspectief zetten.
Zoal gezegd, ik geloof in een eenheid, een samenhang, dat alles bij elkaar hoort, elkaar nodig heeft, niets beter is als het andere en alles tot hetgeen behoort wat men god kan noemen.
Dat vertaald zich in wat je om je heen kan zien, die biotopen, die ecosystemen die zo met elkaar verweven zijn.
Geen alpha zonder omega, zo steekt alles in elkaar.
Ze leren ons dingen, waarden, ze kennen vele lessen, mediteer eens over een bepaalde diersoort en kijk of er een antwoord kot, de kans is erg groot dat er lessen komen van het betreffende dier.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:34 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik zie een groot verschil tussen dieren respecteren en vereren... maar dat is mijn mening..
en spirituele dieren?
de bidsprinkhaan ofzo?
Zoals de tovenaar die je eerst de dieren lessen leert, merlijn meen ikquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze leren ons dingen, waarden, ze kennen vele lessen, mediteer eens over een bepaalde diersoort en kijk of er een antwoord kot, de kans is erg groot dat er lessen komen van het betreffende dier.
Zie dingen niet zozeer in menselijk perspectief, bidden doen ze niet aan, ze kennen de balans, het ritme van de aarde en lopen daarin mee.
Is het echt nodig om uit te gaan halen als iemand anders denkt dan jij?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:42 schreef neo567 het volgende:
[..]
Eet jij ook brood dat gemaakt is van koren geplukt bij volle maan ?
En onze voorvaderen deden ook aan massamoorden, harten uitrukken voor de zonnegod, massakannibalisme, etc. Die dingen zijn onlosmakelijk verbonden met jouw idealistische natuurcultuur. Ik vind dat geen beschaving. De aarde slopen is dat net zo min. Maar ik heb ook nooit gezegd dat hier op aarde ooit een ideaal systeem is geweest. Dat is het systeem van God en dat zullen we nooit volledig in werking zien op deze planeet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze leven anders, maar wat is gruwelijker ali, is dat onder het mom ontwikkeling de aarde slopen, dieren op te sluiten omdat wij ze willen eten onder vrij gruwelijke omstandigheden en al dat wat wij hier doen in onze ontwikkelde wereld?
Het is maar net hoe je dingen ziet, wat je kent, waarmee je opgegroeid bent, wat je als normaal ziet.
Die mensen verafgoden dieren omdat ze ze kennen, niet vanuit de dierentuin, niet vanuit een voorverpakt pakketje op ons bord, maar echt kennen ali, onze voorvaderen die met ze leefde vereerde ze, daar is een reden voor ali, denk daar over na.
Je hebt geen leraar nodig en lang voor de mythe van merlijn deden mensen dit al...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:45 schreef neo567 het volgende:
[..]
Zoals de tovenaar die je eerst de dieren lessen leert, merlijn meen ik![]()
Nu ben ik weg laters
Wat een woede en wat een disrespect in jouw woorden, allen omdat ik vind dat we in een wereld leven die is zoals ze is, niet zondig is, niet zo naar is als jij het ziet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En onze voorvaderen deden ook aan massamoorden, harten uitrukken voor de zonnegod, massakannibalisme, etc. Die dingen zijn onlosmakelijk verbonden met jouw idealistische natuurcultuur. Ik vind dat geen beschaving. De aarde slopen is dat net zo min. Maar ik heb ook nooit gezegd dat hier op aarde ooit een ideaal systeem is geweest. Dat is het systeem van God en dat zullen we nooit volledig in werking zien op deze planeet.
In Gods koninkrijk zal in het geheel geen moord meer zijn. Leeuwen zullen stro eten met het lam.
25 De wolf en het lam zullen te zamen weiden, en de leeuw zal stro eten als een rund, en stof zal de spijze der slang zijn; zij zullen geen kwaad doen noch verderven op Mijn gansen heiligen berg, zegt de HEERE.
Dus jouw bezwaren tegen Gods policy gaan ook niet op. Het is deze gevallen wereld waar alles uit 'balans' is geraakt. En daar helpen wij allemaal aan mee, jij net zo goed want je plukt ook de vruchten van alle ontwikkelingen. Als je dieren dus in zo'n hoog aanziet vindt staan, of net als ElizabethR vindt dat mensen maar een pest zijn en dat de wereld beter af zou zijn zonder ons, krijg geen kinderen en maak jezelf van kant. Dat hebben de NWO mensen in ieder geval ook voor ons in petto, dus dan kan je ze net zo goed een handje helpen.
Het is geen woede, maar je idealiseert de boel en negeert de negatieve zaken. Dat is niet realistisch. Back to earth please.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat een woede en wat een disrespect in jouw woorden, allen omdat ik vind dat we in een wereld leven die is zoals ze is, niet zondig is, niet zo naar is als jij het ziet.
Jij wil een utopie die niet bestaat, de leeuw die stro eet, maar geen lichaam heeft om dat te verwerken, moet daarvoor in het hiernamaals zijn, in een droombeeld.
Mijn beeld is die van ee wereld waarin we gewoon respectvol met elkaar omgaan, onder de mensen en met de natuur, waarin alles in een balans is zoals ze is, een wereld zoals die gewoon kan zijn, een realiteit, in dit leven, niet in het hiernamaals.
Tijdens bijvoorbeeld de spaanse inquisitie werden natuurlijk geen martelingen gebruikt om Joden en islamieten te laten bekeren tot het christenDOM??quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En onze voorvaderen deden ook aan massamoorden, harten uitrukken voor de zonnegod, massakannibalisme, etc. Die dingen zijn onlosmakelijk verbonden met jouw idealistische natuurcultuur.
Waarom maak jij je niet van kant om zo eerder in je beoogde paradijsje te kunnen komen? Kun je fijn Daktari gaan spelen met Clarence.quote:Dus jouw bezwaren tegen Gods policy gaan ook niet op, mensen zullen dieren geen kwaad doen, en zelfs de dieren zelf zullen elkaar geen kwaad meer doen! Hoe utopisch wil je het hebben? Of tolereer je de gruwelijkheden van sommige dieren tegen elkaar wel zonder meer omdat dat hun natuur is? Dan kan ik een verdediging geven voor de menselijke natuur. Het is deze gevallen wereld waar alles uit 'balans' is geraakt. En daar helpen wij allemaal aan mee, jij net zo goed want je plukt ook de vruchten van alle ontwikkelingen. Als je dieren dus in zo'n hoog aanzien vindt staan, of net als ElizabethR vindt dat mensen maar een pest zijn en dat de wereld beter af zou zijn zonder ons, krijg geen kinderen en maak jezelf van kant. Neem verantwoordelijkheid in plaats van te klagen en jezelf te rechtvaardigen. Dat hebben de NWO mensen in ieder geval ook voor ons in petto, dus dan kan je ze net zo goed een handje helpen.
Mij helemaal niets.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:00 schreef erodome het volgende:
Wat heb ik jou dan aangedaan met wat jij zonden vindt ali, je gaat erg ver jongen, heel erg ver...
Dat geldt alleen voor deze zondige wereld, niet voor Gods koninkrijk. Daar komen zulke dingen niet meer voor. Het is een noodzakelijk kwaad.quote:Ik idealiseer de dingen niet, zie dingen goed in perspectief, heb nooit gezegd dat die natuurvolkeren ideaal zijn, ze zijn anders, kennen goede en slechte kanten, net als al het andere, net als onze moderne wereld.
Maar de theorie eronder is wat mij betrefd een hee stuk beter dan de theorie onder jouw geloof, waarin ook hele slechte zaken voorkomen en dat weet je, zoals slavernij, onderdrukking, afslachten van hele volkeren in de naam van god en zelfs door god, goh wat is het volk dat jouw theorie aanhangt beter zeg!
Nee, ik vind dat een logische conclusie op wat ElizabethR zei. Die zegt: de planeet zou beter af zijn zonder dat achterlijke dier genaamd mens! Oke! Als je daar in gelooft, wees dan principieel en geef het goede voorbeeld! Maar ga niet lopen klagen.quote:Ze zijn allemaal mensen en mensen maken nu eenmaal fouten, als we het over de onderliggende theorie hebben vindt jij die van jou beter, ik die van mij, laten we het eens zijn het oneens te zijn, zonder zo disrespectvol met de ander zijn denkwijzes om te gaan, ze belachelijk te maken, te zeggen dat je je dan maar van kant moet maken en alles, of is dat wat jouw jezus wel goed vindt van jou?
Dat is het ook niet. Ik zou er niet aan kunnen meedoen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Tijdens bijvoorbeeld de spaanse inquisitie werden natuurlijk geen martelingen gebruikt om Joden en islamieten te laten bekeren tot het christenDOM??
![]()
Er zijn ook nooit mensen op de brandstapel gedood omdat ze geen christenen waren??![]()
Sterker nog, die christenen zijn zo dom dat ze elkaar door de eeuwen heen de hersen in slaan. Protestanten vervolgden katholieken en vice versa.
Ik vind dat geen beschaving.
Je ontwijkt het punt. Waarom zou je jezelf niet van kant maken? Wat heb jij voor toevoegende waarde aan de wereld? Pluk jij niet de vruchten van alle ontwikkelingen die de natuur niet ten goede komen?quote:Waarom maak jij je niet van kant om zo eerder in je beoogde paradijsje te kunnen komen? Kun je fijn Daktari gaan spelen met Clarence.
[ afbeelding ]
Spiegelquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is geen woede, maar je idealiseert de boel en negeert de negatieve zaken. Dat is niet realistisch. Back to earth please.
Back to earth pleasequote:Ik wil inderdaad een utopie die niet bestaat, daarom is het ook een utopie. Hij bestaat niet op deze planeet en zal ook nooit bestaan op deze planeet, maar in Gods koninkrijk.
De hemel is geen droombeeld maar net zo reëel en tastbaar als deze wereld. Maar dan zonder dood en verderf. In balans. Dan 'zijn' we weer gewoon, kunnen gewoon genieten. De leeuw heeft een lichaam, jij hebt een lichaam, alles is net zo echt als nu, misschien nog wel veel echter omdat onze waarneming versterkt zal zijn door ons zuivere lichaam.
Die niet bestaat op deze wereld. Dat bedoel ik ermee.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:07 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Spiegel
[..]
Back to earth please
laten we zeggen dat de Spaanse inquisitiequote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je hebt gekozen voor een leven als christen, dus stem je in met die vervolgingen. Zo niet, wees dan principieel en bekeer je tot het atheismequote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is het ook niet. Ik zou er niet aan kunnen meedoen.
Hier geef ik niet eens antwoord opquote:Je ontwijkt het punt. Waarom zou je jezelf niet van kant maken? Wat heb jij voor toevoegende waarde aan de wereld? Pluk jij niet de vruchten van alle ontwikkelingen die de natuur niet ten goede komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |