Ja in de dinotijd.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:43 schreef neo567 het volgende:
[..]
Voor de tijd van christus bedoel je dan ?
Dat vind ik wel een apart verhaal.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:42 schreef ToT het volgende:
Dieren kunnen ook zelfmoord plegen: Flipper heeft dat gedaan voor de ogen van zijn trainer toen die Flipper kwam bezoeken en zag dat het dier vele jaren lang in een heel klein zwembadje opgesloten heeft gezeten.
Flipper zag zijn trainer, blies alle adem uit en liet zich naar de bodem van het zwembad zinken om zich zo te verdrinken.
Dat "denk" ik ook, behalve als een dier ziek is, dan kan ie wel dood hongeren al dan niet uit zichzelf (instinctief)quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Pas wanneer je lichaam zich echt begint te verzetten wordt het lastiger om vol te houden, als de dood in zicht is. Ik geloof niet dat dieren dat zolang vol kunnen houden tot ze sterven, daar moet ik eerst bewijs voor zien. Ik geloof dat de macht van de menselijke geest over het lichaam groter is dan bij dieren. De kracht van vrije wil en keuze is veel groter.
Ik geloof in de bijbel als woord van God, daaruit blijk dat er niet zoiets bestaat als reïncarnatie zoals in het oosten. Ik heb geen reden om aan de bijbel te twijfelen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:45 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Mag ik jullie 1 ding meegeven in deze discussie...
sta voor alles open mensen.
ik snap echt niet hoe de 1 kan zeggen dat god de hemel en alles waar is, vervolgens beweren dat reïncarnatie niet bestaat. IMHO is dat zo kortzichtig als de neten. Als God bestaat heeft hij nog aan niemand zijn masterplan uitgelegd en verteld hoe alles werkt.
Kortzichtig???(wat je zegt ben je ....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:45 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Mag ik jullie 1 ding meegeven in deze discussie...
sta voor alles open mensen.
ik snap echt niet hoe de 1 kan zeggen dat god de hemel en alles waar is, vervolgens beweren dat reïncarnatie niet bestaat. IMHO is dat zo kortzichtig als de neten. Als God bestaat heeft hij nog aan niemand zijn masterplan uitgelegd en verteld hoe alles werkt.
Ziek idd of geestelijk niet in orde. Daar kan ik me wel in vinden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:46 schreef neo567 het volgende:
[..]
Dat "denk" ik ook, behalve als een dier ziek is, dan kan ie wel dood hongeren al dan niet uit zichzelf (instinctief)
Ok, ik heb bewijs gezien en gelezen dat het tegendeel aangeeft. Maar jij wilt het toch niet geloven. Da's ok.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Pas wanneer je lichaam zich echt begint te verzetten wordt het lastiger om vol te houden, als de dood in zicht is. Ik geloof niet dat dieren dat zolang vol kunnen houden tot ze sterven, daar moet ik eerst bewijs voor zien. Ik geloof dat de macht van de menselijke geest over het lichaam groter is dan bij dieren. De kracht van vrije wil en keuze is veel groter.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:19 schreef neo567 het volgende:
[..]
Je kan ook tegen je instinct ingaan, dat heet verleiding weerstaan meen ik.
Ik weet niet wat jou probleem is Neo!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:50 schreef neo567 het volgende:
[..]
Kortzichtig???(wat je zegt ben je ....)
Lees jij de topics wel ? (De posts van Ali bv ???)
Of kom je er gewoon ff bij staan en kermt er iets tussendoor ofzo ??
We zijn al in deel 14 immers
Ik vind het niet overtuigend. Ik heb meer bewijs nodig dan 1 pandabeer die zijn bamboe niet eet als de airco uitstaat. Maar hilarisch vind ik het welquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ok, ik heb bewijs gezien en gelezen dat het tegendeel aangeeft. Maar jij wilt het toch niet geloven. Da's ok.
Oh nee?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het beste voorbeeld vind ik nog altijd mensen die in hongerstaking gaan en zich doodhongeren. Mensen kunnen met hun geest hun lichaam bedwingen, een dier kan dat niet.
Wel uniek--> maar op een manier die je liever niet ziet, kan ook anders, en "beter" --> dat is dieren met mensen vergelijken, een appel met een peer, dat heb ik nooit geleerd hoor !quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:58 schreef erodome het volgende:
Wij zijn een zeer dominante diersoort, dat maakt ons nog niet beter, of uniek.
Zoals ik al aangaf, google eens op dieren+hongerstakingquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vind het niet overtuigend. Ik heb meer bewijs nodig dan 1 pandabeer die zijn bamboe niet eet als de airco uitstaat. Maar hilarisch vind ik het wel
Maar dat is toch niet hetzelfde als een mens die een rationele beslissing maakt om niet meer te eten om iets af te dwingen, tot de dood erop volgt. Ik eet ook weleens niet, ik vast zovaak uit verdriet, dat vind ik niets opmerkelijks.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh nee?
Ik heb een aantal dieren moeten dwangvoederen omdat ze uit puur verdriet niet meer wilde eten na het overlijden van hun baasje, hoe bedoel je geen hongerstaking?
Dat jij het niet weet betekend niet dat het niet bestaat.
Wat je ze ook voorschotelde, ze weigerde te eten, tegen al hun instinct in en na een enorme check van de dierenarts die ze verder lichamelijk totaal gezond had verklaart.
Zoals gezegd, heb dieren onder mijn handen gehad die we van ellende maar zijn gaan dwangvoederen omdat ze in serieus gevaar kwamen door hun hongerstaking.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier tot op zekere hoogte gelijk in hebt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet hetzelfde als een mens die een rationele beslissing maakt om niet meer te eten om iets af te dwingen, tot de dood erop volgt. Ik eet ook weleens niet, ik vast zovaak uit verdriet, dat vind ik niets opmerkelijks.
Het menselijk gedrag is zo uitlopend van extreem principeel, moreel, vasthoudend tot pervers, ziek, sadistisch, etc. Ik zie dat soort dingen niet bij dieren. En ik heb dieren ook nog nooit in een religieuze setting tezamen een god zien vereren ofzo.
Je kan geen appels met peren vergelijken !quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Zoals gezegd, heb dieren onder mijn handen gehad die we van ellende maar zijn gaan dwangvoederen omdat ze in serieus gevaar kwamen door hun hongerstaking.
Dieren die lichamelijk gezond waren verklaart.
Ik heb de ervaring van 1 enkel dier die er dood aan is gegaan, die zichzelf tever had uitgehongert en daardoor permanente schade had opgelopen.
Dit is puur eigen ervaring, ik ken verhalen van paarden die stukken uit zichzelf trokken, andere dieren die wegkwijnde, vele verhalen over oudere dieren waarvan er 1 doodging en de ander zonder echt aanwijsbare reden binnen no time ook dood was, gewoon geen zin meer om te leven enz enz enz enz enz.
Ja ik weet ook wel dat dat voorkomt, zelfde voor papegaaien die hun baasje kwijtraakt. Maar dat zijn geen rationele beslissingen, dan is er sprake van ernstige stress, leed, mishandeling.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Zoals gezegd, heb dieren onder mijn handen gehad die we van ellende maar zijn gaan dwangvoederen omdat ze in serieus gevaar kwamen door hun hongerstaking.
Dieren die lichamelijk gezond waren verklaart.
Ik heb de ervaring van 1 enkel dier die er dood aan is gegaan, die zichzelf tever had uitgehongert en daardoor permanente schade had opgelopen.
Dit is puur eigen ervaring, ik ken verhalen van paarden die stukken uit zichzelf trokken, andere dieren die wegkwijnde, vele verhalen over oudere dieren waarvan er 1 doodging en de ander zonder echt aanwijsbare reden binnen no time ook dood was, gewoon geen zin meer om te leven enz enz enz enz enz.
Daar zit wat in ja. Misschien als je het traint?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:08 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier tot op zekere hoogte gelijk in hebt.
Mensen hebben een hoger intelligentie dan dieren. echter hebben wij ook geen volledig controle over ons eigen lichaam. Het is voor een mens bijvoorbeeld onmogelijk om ons te verdrinken in water zonder hulpmiddelen (daarmee bedoel ik dan je niet je hoofd in een emmer kan steken en dan verdrinken aangezien je lichaam zich automatisch zal verzetten uit de drang naar zuurstof.)
Lijfs behoud is nummer 1quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Daar zit wat in ja. Misschien als je het traint?
En waarom toch niet, misschien omdat jouw godsidee niet bestaat!!!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet hetzelfde als een mens die een rationele beslissing maakt om niet meer te eten om iets af te dwingen, tot de dood erop volgt. Ik eet ook weleens niet, ik vast zovaak uit verdriet, dat vind ik niets opmerkelijks.
Het menselijk gedrag is zo uitlopend van extreem principeel, moreel, vasthoudend tot pervers, ziek, sadistisch, etc. Ik zie dat soort dingen niet bij dieren. En ik heb dieren ook nog nooit in een religieuze setting tezamen een god zien vereren ofzo.
Ik betwijfel het, je kan echter wel trainen om pijnprikkels te weerstaan (fakirs e.d.) maar dat is makkelijker dan een oerreflex weg te trainen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Daar zit wat in ja. Misschien als je het traint?
En de mens die in hongerstaking gaat doet dat niet door een overvloed aan emotie dan?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja ik weet ook wel dat dat voorkomt, zelfde voor papegaaien die hun baasje kwijtraakt. Maar dat zijn geen rationele beslissingen, dan is er sprake van ernstige stress, leed, mishandeling.
Dat geloof ik dus niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:14 schreef neo567 het volgende:
[..]
Lijfs behoud is nummer 1bij ieder mens
Ik geloof niet dat dat per se nodig is nee. Daar heb ik alleen geen 1 2 3 bewijs voor. Ik denk dat de rationele keuzes van de mens sterker kan zijn dan welke lichamelijke drang ook. Alleen zit je dan weer met die reflexen. Lastig onderwerp.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:16 schreef erodome het volgende:
[..]
En de mens die in hongerstaking gaat doet dat niet door een overvloed aan emotie dan?
Doe niet zo triest, een dier is geen mens en een mens is geen dier, dat zeg ik ook, maa dat maakt een mens niet beter, zo heel veel anders.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:08 schreef neo567 het volgende:
[..]
Je kan geen appels met peren vergelijken !
Een dier is geen mens en andersom ook niet! ( of je moet van een bak van de grond eten en dan nog doe je iets na)
Je moet vind ik wel lief zijn voor dieren!
Ok hier geld dit antwoord:quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:15 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, je kan echter wel trainen om pijnprikkels te weerstaan (fakirs e.d.) maar dat is makkelijker dan een oerreflex weg te trainen.
je kan stoppen met ademhalen maar als de nood hoog is val je flauw en begint je lichaam weer te ademen.
Niemand is meer of minder, dat bedoel je waarschijnlijk, maar als je nou kijkt op de aarde:quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Doe niet zo triest, een dier is geen mens en een mens is geen dier, dat zeg ik ook, maa dat maakt een mens niet beter, zo heel veel anders.
Niets is echt heel erg uniek, dieren zijn zichzelf, een paard is ook geen leeuw weet je, een bij is geen konijn.
in zoverre tot het zelf uitschakelen van je vitale functies zonder hulpmiddelen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:18 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ok hier geld dit antwoord:
Lijfs behoud is nummer 1 bij ieder mens
Lucifer verveelde zich bijna kapot denk ik, buiten het paradijs
de mens is in mijn ogen even uniek als ieder diersoort....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:20 schreef neo567 het volgende:
[..]
Niemand is meer of minder, dat bedoel je waarschijnlijk, maar als je nou kijkt op de aarde:
Luisterrrrr![]()
Wie is er dan Uniek / staat boven alles ? DE MENS ! toch?
Zo bedoel ik dat !
Altijd zou gelden ?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:21 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
in zoverre tot het zelf uitschakelen van je vitale functies zonder hulpmiddelen.
Als lijfsbehoud altijd zou gelden zouden er geen zelfmoorden zijn.
Dierlijk gezien wel, dus biologisch.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:23 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
de mens is in mijn ogen even uniek als ieder diersoort....
De mens is op dit moment gewoon top of the food chain.
kan je dit even uitleggen ik snap het niet?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:24 schreef neo567 het volgende:
[..]
Altijd zou gelden ?
Wat is het laatse wat iemand doet die zelfmoord pleegt--> (nummer 1 doorkrassen)
(Het levenis niet kort --> het is het langste wat je ooit zal doen)
Het is nummer 1, dat snap je hopelijk wel.
oke laat ik even met je meegaan..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:26 schreef neo567 het volgende:
[..]
Dierlijk gezien wel, dus biologisch.
En dat uniek met andere context; de mens en de dieren zijn geschapen door god, daarin uniek.
Echt niet ?!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:26 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
kan je dit even uitleggen ik snap het niet?
Wie laat wie uitquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:28 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
oke laat ik even met je meegaan..
een hond... is geschapen door God
een mens ook...
Waarom is een mens dan meer uniek dan een dier?
nee.... daarom vraag ik het.quote:
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:30 schreef neo567 het volgende:
[..]
Wie laat wie uit
Omgekeerd is meestal wel uniek![]()
Ik verkoop ze huid liever voordat ie geschoten is, alhoewel er niet veel meer rondlopen, hoe komt dat denk je ?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens een leeuw uit zien laten.... is de leeuw dan superieur aan jou?
doordat wij door onze intelligentie instaat zijn om dmv techniek en tactiek deze dieren de baas te kunnen. Verder heeft onze arrogantie ons er toe gedreven deze dieren bijna allemaal uit te moorden voor hun vacht die we als versiering/status symbool willen gebruiken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:34 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ik verkoop ze huid liever voordat ie geschoten is, alhoewel er niet veel meer rondlopen, hoe komt dat denk je ?
Tis geen kwestie van durven;quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
nee.... daarom vraag ik het.
Het is heel makkelijk op iets te posten maar als je het niet kan of wil verduidelijken waarom post je het dan?
durf of kan je de discussie niet aangaan?
maar als jij hieruit concludeert dat wij superieur zijn aan dit wezen omdat wij het kunnen uitmoorden..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:34 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ik verkoop ze huid liever voordat ie geschoten is, alhoewel er niet veel meer rondlopen, hoe komt dat denk je ?
Onze arrogantie???, die van de decadente westerlingen bedoel je ?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
doordat wij door onze intelligentie instaat zijn om dmv techniek en tactiek deze dieren de baas te kunnen. Verder heeft onze arrogantie ons er toe gedreven deze dieren bijna allemaal uit te moorden voor hun vacht die we als versiering/status symbool willen gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |