abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61033071
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Een strafblad is niet per definitie géén bewijs van goed gedrag. Er mag alleen gekeken worden naar relevante gegevens. Wil je bv taxichauffeur worden, dan is een veroordeling wegens rijden onder invloed relevant. Als je gynaecoloog wil worden niet.
Juist en als je opgepakt bent voor dwangmatig je tong in rood vlees te steken bij de slager kun je geen gynaecoloog worden maar wel taxichauffeur
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_61085304
Het ligt, zoals hierboven gezegd, aan je vergrijp.

Heb je aan kleine kindjes gezeten en wil je na de PABO aan het werk wordt het een probleem. Ben je in je studententijd ooit eens gepakt terwijl je met een stuk in je kraag een fiets aan het stelen was is dit geen probleem.

Als het goed is staat er op het formulier voor de gemeente aangegeven voor welke branche/functie de verklaring dient.
  zondag 24 augustus 2008 @ 15:26:03 #28
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_61086147
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:17 schreef Rosbief het volgende:
Zullen ze geen probleem van maken, je zult het niet met opzet meegenomen hebben neem ik aan.
Nee, het belandde stom toevallig bij hem thuis.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 24 augustus 2008 @ 19:33:25 #29
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_61091513
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:38 schreef bas-beest het volgende:

Hij werkt al 4 jaar voor dat bedrijf, de veroordeling is ca. 2 jaar geleden en hij zegt dat het bedrijf er nog niks van weet.
Ik licht mijn werkgever niet in over aanvaringen met justitie. Jij wel?
pi_61100618
Is het niet veel slimmer om af te wachten of je die VOG krijgt? Zo ja, oogjes dicht en snaveltjes toe.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_61113375
Ik heb een aantal bierfusten gestolen om deze vervolgens in te leveren en het statiegeld op te strijken (gaat om een paar honderd euro).

Maar als ik het goed begrijp kunnen ze me nu nog niet ontslaan voor verzwijging? Als ik het nu wel vertel (nu ze er wel naar vragen). Ik was immers niet verplicht om te het te vertellen toen het gebeurde.

Bij de functieaspecten staat:
- het laden, lossen, inpakken en opslaan van goederen en producten
- vervoer waarbij goederen, producten, post en pakketten worden getransporteerd en/of bezorgd

Lijkt me dat diefstal (van goederen) wel relevant is?

Maar stel ik krijg geen VOG, en ze willen me geen zondagcontract geven. Kunnen ze me dan ook ontslaan voor het werk wat ik doordeweeks doe? Aangezien ik daarvoor al lang een contract heb? Zoja, met welke reden word ik dan ontslagen?
pi_61113852
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 19:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik licht mijn werkgever niet in over aanvaringen met justitie. Jij wel?
Precies, het wordt zo'n verhaal... eerst even checken of de WG tijd heeft.
pi_61114167
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:18 schreef Bureaulamp het volgende:
Ik heb een aantal bierfusten gestolen om deze vervolgens in te leveren en het statiegeld op te strijken (gaat om een paar honderd euro).

Maar als ik het goed begrijp kunnen ze me nu nog niet ontslaan voor verzwijging? Als ik het nu wel vertel (nu ze er wel naar vragen). Ik was immers niet verplicht om te het te vertellen toen het gebeurde.
Klopt, dan hadden ze er toen naar moeten vragen als het zo belangrijk voor hen is. Gewoon mond houden.

En ja, ze kunnen je in het uiterste geval wel ontslaan voor verzwijging, maar in aanmerking genomen dat ze er zelf nooit naar hebben geinformeerd lijkt me dit zeer onwaarschijnlijk.
quote:
Bij de functieaspecten staat:
- het laden, lossen, inpakken en opslaan van goederen en producten
- vervoer waarbij goederen, producten, post en pakketten worden getransporteerd en/of bezorgd

Lijkt me dat diefstal (van goederen) wel relevant is?
Nou ja, je zal overal wel met "goederen" in aanraking komen, of het nou om laden en lossen gaat of om een kantoorbaan waar je eventueel paperclips en pennen mee zou kunnen jatten. Dat zou betekenen dat iemand die iets gestolen heeft nooit meer een VOG kan krijgen?
quote:
Maar stel ik krijg geen VOG, en ze willen me geen zondagcontract geven. Kunnen ze me dan ook ontslaan voor het werk wat ik doordeweeks doe? Aangezien ik daarvoor al lang een contract heb? Zoja, met welke reden word ik dan ontslagen?
Wees dan slim en zeg dat je van de zondagsdienst afziet. Dan kan je wel nog lekker op je andere diensten blijven werken. Beter dat dan dat je een risico neemt. Sommige mensen hier zeggen dat je gewoon eerlijk alles moet opbiechten, maar als je iets bekent ga je altijd nat. Je geeft het bedrijf daarmee een onnodige stok om mee te slaan.

De juiste juridische term weet ik niet, het zal wel iets worden als "opzettelijk verzwijgen van terzake doende en relevante informatie".
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_61114241
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 19:33 schreef Alicey het volgende:
Ik licht mijn werkgever niet in over aanvaringen met justitie.
In verband met het beroepsgeheim van jou als crimineel?
pi_61114596
Op basis waarvan zou de kantonrechter het arbeidscontract ontbinden? Volgens mij staat er niet zoiets als 'verzwijging' in het rijtje toegestane redenen.
pi_61115364
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:06 schreef DennisMoore het volgende:
Op basis waarvan zou de kantonrechter het arbeidscontract ontbinden? Volgens mij staat er niet zoiets als 'verzwijging' in het rijtje toegestane redenen.
Verstoorde arbeidsrelatie. Je krijgt dan wel een vergoeding mee, maar naar je baan kan je fluiten.
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:46:56 #37
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61115661
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:06 schreef DennisMoore het volgende:
art. 7:678 lid 2 sub a.
quote:
Dringende redenen zullen onder andere aanwezig geacht kunnen worden:

d. wanneer hij zich schuldig maakt aan diefstal, verduistering, bedrog of andere misdrijven, waardoor hij het vertrouwen van de werkgever onwaardig wordt;
Die misschien?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61115750
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:37 schreef vogeltjesdans het volgende:

Verstoorde arbeidsrelatie. Je krijgt dan wel een vergoeding mee, maar naar je baan kan je fluiten.
Dooddoener. Die kun je altijd wel noemen dan...
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:

Die misschien?
Tijdens het werk ja... Lijkt me hier niet aan de orde, niets dringends.
pi_61117282
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

art. 7:678 lid 2 sub a.
[..]

Die misschien?
Maar diefstal bij werkgever A heeft niets te maken met het vertrouwen van werkgever B.
pi_61117316
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:50 schreef DennisMoore het volgende:
Dooddoener. Die kun je altijd wel noemen dan...
Zoals de praktijk ook leert.
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:51:49 #41
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61117368
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maar diefstal bij werkgever A heeft niets te maken met het vertrouwen van werkgever B.
Diefstal in het algemeen heeft natuurlijk van alles te maken met vertrouwen. De vraag is of het artikel toegepast kan worden als de gronden genoemd in het artikel buiten werktijd plaatsvinden. De wet zelf zegt daar niks over en een vergelijkbare uitspraak kon ik zo snel niet vinden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61118370
"Eens een dief, altijd een dief. Dus in 't vervolg mag je alleen nog maar plantsoenen schoffelen."

.
pi_61119046
Vertellen hoeft niet, tenzij het in je CAO staat. Privacy-regels.

Ligt eraan wat je doet, maar een VOG is best te krijgen met en strafblad!
pi_61122948
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:52 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

In verband met het beroepsgeheim van jou als crimineel?
Meer omdat een werkgever er in beginsel niets mee te maken heeft wat ik privé uitspook.
  maandag 25 augustus 2008 @ 22:21:33 #45
81237 releaze
best of both worlds
pi_61124294
kan je niet gewoon die vog aanvragen en kijken of je hem al dan niet krijgt? of wordt zon ding rechtstreeks naar de werkgever gestuurd?
  maandag 25 augustus 2008 @ 22:51:59 #46
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_61125363
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 21:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Meer omdat een werkgever er in beginsel niets mee te maken heeft wat ik privé uitspook.
Dat heeft ie dus wel wanneer jij een contract aangaat met een werkgever. Verzwijg jij bezwarende zaken bij het aangaan van de arbeidsovereenkomst dan is het de werkgever toegestaan de overeenkomst te ontbinden...

En @Releaze: een VOG wordt naar je huisadres verzonden na aanvraag van je werkgever en jou. Jij levert hem in bij de werkgever. Afhankelijk van de functie moet je hem binnen een bepaalde termijn inleveren (bij mij was dat 3 maanden) anders wordt je arbeidsovereenkomst alsnog ontbonden.

En TS, het lijkt mij dat jouw "vergrijp" wel degelijk relevant is voor je werkgever. Ik zou, als ik een werkgever was, dit willen weten en zou (wanneer ik er achter kom) toch echt wel actie ondernemen.... Dat je het gedaan hebt is dom, en er is natuurlijk kans op verbetering, maar wanneer het vervolgens verzwegen wordt zie ik dat toch als een vertrouwensbreuk... Maar hoe dat wettelijk zit etc. weet ik niet. Heb je je VOG inmiddels al opgevraagd überhaupt?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_63183418
hahah TS heeft snoepjes bij de jamin gejat
pi_63184511
quote:
Op donderdag 13 november 2008 10:07 schreef Nitty-1s het volgende:
hahah TS heeft snoepjes bij de jamin gejat
Goeie kick man!

pi_63184515
VOG krijg je wel, ben zelf veroordeeld voor mishandeling en werk nu bij justitie

Geen problemen tegengekomen omtrent mijn aanvraag iig.
pi_63184768
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:51 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Dat heeft ie dus wel wanneer jij een contract aangaat met een werkgever. Verzwijg jij bezwarende zaken bij het aangaan van de arbeidsovereenkomst dan is het de werkgever toegestaan de overeenkomst te ontbinden...
Hij kan een VOG verplichten en that's it.

Mijn justitiele documentatie is niet vrij opvraagbaar en ik ben op geen enkele wijze gebonden naar waarheid te antwoorden op de simpele vraag: bent u wel eens in contact gekomen met politie/justitie.

Gaat niemand iets aan, er staat u een VOG ter beschikking en verder kunt u me afrekenen op m'n werk en functioneren.

Niemand is 100% eerlijk, en dat zal niemand je ook ooit aanraden. Lijkt me in dit geval hetzelfde verhaal. Je moet mensen geen stok geven.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')