abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60985370
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:52:09 #27
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60985605
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo lang je hem maar niet hebt opgehangen...
Ik ben bang van wel. Voor het raam zelfs, totdat mijn ouders het doorkregen...
pi_60985679
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:52 schreef Frollo het volgende:

Ik ben bang van wel. Voor het raam zelfs, totdat mijn ouders het doorkregen...
Schande.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60986186
quote:
Duyvendak krijgt taart in gezicht (3)

N i e u w bericht, meer informatie in hele bericht

AMSTERDAM (ANP) - Voormalig GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duyvendak heeft woensdag bij de presentatie van zijn boek 'Klimaatactivist in de politiek' een taart in zijn gezicht gekregen. Vanaf het balkon in de Openbare Bibliotheek in Amsterdam gooiden leden van het extreemrechtse Voorpost pamfletten met de kop 'terrorist' in het publiek.

De politie hield drie mannen aan, onder wie de taartgooier. De drukbezochte bijeenkomst was extra beveiligd. Nadat hij zijn gezicht had schoongemaakt, kon Duyvendak, die onlangs opstapte als Kamerlid, zijn toespraak vervolgen. Hij zei met iedereen in debat te willen gaan over klimaatverandering, zelfs met de taartgooier.

Een persbericht over zijn boek vormde eerder deze maand de opmaat tot zijn aftreden. In dat bericht gaf Duyvendak toe betrokken te zijn geweest bij een inbraak in het ministerie van Economische Zaken in 1985. Duyvendak bleef erbij het een goed idee te vinden een boek te schrijven over klimaatverandering, ook omdat het huidige kabinet veel te weinig doet om die tegen te gaan.

Over de commotie die ontstond door de aangekondigde publicatie van zijn boek zei Duyvendak dat de acties uit de jaren tachtig kennelijk nog onverwerkt zijn. Hij gaf aan dat te hebben onderschat. Hij stelde nogmaals dat acties zich altijd binnen de wet moeten afspelen. Maar tot zijn verbijstering geldt voor veel mensen het gezegde 'eens een dief, altijd een dief'.

Voorafgaand aan de presentatie had Duyvendak al gezegd actief te blijven voor zijn partij GroenLinks. Ook zal hij blijven strijden tegen klimaatverandering. Hoe hij zich voor GroenLinks in blijft zetten, kon Duyvendak nog niet zeggen, maar hij gaf wel aan buiten de politiek actief te worden.
pi_60986541
quote:
Duyvendak denkt al weer aan terugkeren

Het opgestapte Kamerlid Wijnand Duyvendak van GroenLinks presenteerde vanmiddag zijn boek, dat hem plotseling in „een rollercoaster” bracht.

Door onze redacteur Herman Staal

Den Haag, 20 aug. Het zijn maar twaalf bladzijden. Het boek Klimaatactivist in de politiek, dat vorige week een einde maakte aan de politieke carrière van Wijnand Duyvendak, gaat maar kort in op zijn actieverleden en de jaren tachtig. Over de inbraak in het ministerie in Economische Zaken in 1985 schrijft hij niet meer dan één lange alinea, met weinig details. Een volledig beeld schetsen van het verleden was helemaal niet de bedoeling, laat staan dat hierover een discussie moest ontstaan. Zijn boek gaat in hoofdzaak over zijn grote politieke doel: een doorbraak bereiken in de klimaatcrisis.

Toen Wijnand Duyvendak in 2002 voor GroenLinks Tweede Kamerlid werd, nam hij zich voor acht jaar in het parlement te blijven. Begin vorige week vertelde hij graag langer door te willen gaan, omdat hij het Kamerwerk zo interessant, en vooral zo belangrijk vond. Twee dagen later was alles anders.

'Ik sluit niet uit terug te willen komen'

Vandaag presenteerde de 50-jarige Duyvendak zijn boek waarvan de titel voor publicatie al is achterhaald. Afgelopen donderdag stapte hij uit de politiek. „Het is vreemd nu plotsklaps de Haagse arena te verlaten. Ik was er nog niet klaar. Nog lang niet klaar”, aldus Duyvendak in de toespraak die voor vanmiddag op het programma stond. De commotie over zijn onthulling over de inbraak in het ministerie van Economische Zaken en het feit dat destijds ambtenaren waren bedreigd en belaagd nadat hij in het krakersblad Bluf! hun namen en adresgegevens had gepubliceerd, zorgden voor zijn vertrek.

Het waren weken waarin Duyvendak in „een rollercoaster” zat. „Tot afgelopen donderdag, toen ik er maar even uitstapte. Ik wilde weer controle, met de voeten op de grond. Autonomie.” Een kleine week na dat besluit lijkt er bij Duyvendak al weer lichte twijfel te zijn over het einde van zijn politieke bestaan. „Ik sluit niet helemaal uit in een volgende periode weer terug te willen komen”, zegt hij.

In zijn boek spreekt de voormalige kraker, anti-apartheidstrijder en milieuactivist zich hartstochtelijk uit voor de politiek. Het parlementaire systeem is het beschaafde systeem om alles op te lossen, vindt de Duyvendak van nu. Politieke doelen bereik je, zo schrijft hij, alleen met grote groepen mensen. Tegelijkertijd is hij ook somber over de politiek.

Centraal staan de jaren 80

Er waren dagen dat hij na een vruchteloos debat door de verlaten gangen van het Kamergebouw liep waarin hij zich vertwijfeld afvroeg of het nog goed zou komen met de klimaatproblemen. „Dan schiet door me heen: ben ik nou gek, of zijn zij het?”

Duyvendak wilde geen droog studeerkamerstuk schrijven, ook geen autobiografie. „Ik snap nu wel dat iemand pas op zijn 75ste een autobiografie schrijft, want je maakt jezelf wel kwetsbaar”, zegt Duyvendak. In het persoonlijke relaas staan de jaren tachtig centraal – die indruk kan de afgelopen weken zijn ontstaan, niet in de laatste plaats door Duyvendak zelf. Zo riep hij vorige week samen met GroenLinks-leider Femke Halsema op tot een discussie over de jaren tachtig, en zei hij dat meer mensen zich voor hun daden van toen moesten verantwoorden.

In het hoofdstuk over zijn actieverleden neemt Duyvendak afstand van zijn daden die illegaal waren. Hij heeft er nu een negatief oordeel over. „De moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh hebben politiek geweld een andere lading gegeven. [...] De eis dat je acties moet richten op politieke besluitvorming en je binnen de grenzen van de wet moet blijven ontwikkelde zich pas gaandeweg. Voor mijn kinderen is het moeilijk te begrijpen dat ik daar zo lang over heb gedaan, maar dat is misschien wel het grote verschil tussen de tijd waarin zij opgroeien en de jaren waarin ik me politiek ontwikkelde.”

'GroenLinks-kiezers vliegen het meest'

Van de 175 bladzijden gaan er meer dan 150 over het klimaat. Duyvendak gelooft dat er nog 10 tot 15 jaar de tijd is om de CO2-uitstoot drastisch terug te brengen. „En anders loopt het echt helemaal fout.” Hij beschrijft dat hij internationale conferenties bezocht over het klimaat en hoe de CO2-uitstoot kan worden verminderd (door energiebesparing, verminderen van uitstoot van andere broeikasgassen, meer zonne- en windenergie, meer gebruik van biomassa en CO2-opslag).

Even haalt hij vilein uit naar zijn medestanders: „GroenLinks-kiezers hebben het sterkste milieubewustzijn en maken zich grote zorgen over de klimaatverandering, terwijl ze tegelijkertijd het meeste vliegen van alle Nederlanders. Ze voelen zich schuldig over de vliegreizen maar ze stoppen er niet mee.”

Het kabinet krijgt er harder van langs. Bij de start van het kabinet-Balkenende IV was hij nog positief, want de milieudoelen in het regeerakkoord waren prima. Maar nu ziet hij dat de regeringspartijen „de groene keuzes” ontlopen. Zijn somberheid over de politiek komt hier weer naar voren, zeker op het moment dat hij schrijft over voormalig medeactivist Diederik Samsom (ex-Greenpeace, nu Kamerlid voor de PvdA). In de oppositie trokken ze nog samen ten strijde. Nu niet meer. „Samsom was van aanvaller verdediger geworden en hij identificeerde zich volledig met het kabinetsbeleid.”

De ‘Wijnand uit jaren 80’ bestaat nu écht niet meer

Duyvendak was van plan van zijn boekpresentatie „gewoon een gezellige bijeenkomst te maken”. Toen hij onder vuur kwam bereidde hij zich voor op „een harde politieke bijeenkomst”. Nu markeert het het begin van zijn bestaan als ex-politicus waarbij hij heeft aangekondigd te vechten tegen, volgens hem, onterechte beschuldigingen dat de „Wijnand uit de jaren tachtig” nog bestaat.

Dat hij in de problemen kwam wijt hij in eerste plaats aan zichzelf, maar hij haalt ook uit naar de media. „In een media-affaire vallen argumenten weg. In een media-affaire vallen nuanceringen weg. [...] Insinuaties worden feiten.” Hij hekelt de Volkskrant, GeenStijl.nl en De Telegraaf. Hij zegt onderschat te hebben welke krachten los zouden komen en hoe groot de behoefte is af te rekenen met links. Dat bleek ook vanmiddag. Vanwege dreigtelefoontjes die bij de uitgever binnenkwamen zou politie bij de presentatie aanwezig zijn.
bron
pi_60986662
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:15 schreef SCH het volgende:

[..]
Eerst taarten, dan kogels.
pi_60986774
Opvallend dat de Volkskrant in het rijtje geenstijl en Telegraaf wordt genoemd...

Verder acht ik een terugkeer best mogelijk. Nu weten de kiezers tenminste op wie ze stemmen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 18:11:19 #33
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_60987406
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:15 schreef SCH het volgende:

[..]
Ludieke aktie.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_60990406
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:43 schreef DS4 het volgende:
Opvallend dat de Volkskrant in het rijtje geenstijl en Telegraaf wordt genoemd...

Verder acht ik een terugkeer best mogelijk. Nu weten de kiezers tenminste op wie ze stemmen.
Volkskrant is dan ook van hetzelfde niveau. Ook riooljournalistiek.
pi_60992943
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:11 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Ludieke aktie.
Dat zei je bji Fortuyn ook?
pi_60993132
Betweter duyvendak predikte angstbeeld.
Hoeveel aandacht er sinds 2002 onder premier balkenende ook is besteed aan het milieu,nooit was het genoeg voor de man die in de jaren tachtig een radicale linkse actievoerder was.
Met zijn licht verontwaardige stemgeluid,waarschuwde duyvendak telkens weer voor de grote gevaren van auto`s,fijnstof en CO2-uitstoot.
Alsof het de ondergang van de wereld betrof.
Kritische noten over klimaatverandering of twijfel of de mens daar invloed op heeft,waren aan hem niet besteed.
Ook over fijnstof predikte hij het eeuwige angstbeeld.
pi_60993173
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:40 schreef detlevico het volgende:
Betweter duyvendak predikte angstbeeld.
Hoeveel aandacht er sinds 2002 onder premier balkenende ook is besteed aan het milieu,nooit was het genoeg voor de man die in de jaren tachtig een radicale linkse actievoerder was.
Met zijn licht verontwaardige stemgeluid,waarschuwde duyvendak telkens weer voor de grote gevaren van auto`s,fijnstof en CO2-uitstoot.
Alsof het de ondergang van de wereld betrof.
Kritische noten over klimaatverandering of twijfel of de mens daar invloed op heeft,waren aan hem niet besteed.
Ook over fijnstof predikte hij het eeuwige angstbeeld.
Duyvendak heeft natuurlijk volstrekt gelijk. Dan kan je wel wat van die zinnetjes posten maar daarmee los je het klimaatprobleem ook niet op. Je wekt wel een struisvogel tot leven.
pi_60993468
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:41 schreef SCH het volgende:

Duyvendak heeft natuurlijk volstrekt gelijk.
Natuurlijk joh... .

Was dit trouwens ook een taart vol braaksel, of was 't een lekkere van de Hema ?
pi_60993743
Duyvendak heeft gelijk,omdat het geld oplevert voor de staatskas.
Milieu is het nieuwe geloof, den mensch angst aanpraten zodat men slaafs gaat betalen en zich laat onderdrukken en ook nog een schuldcomplex laat aanpraten.
Je weet wel.............de pc hoofdstraat trekker,oftewel de SUV.
Al de milieu maatregelen helpt maar een klein beetje,maar kosten miljarden euro`s.
Wat wel zou helpen..................den mensch op aarde voor 50 % minderen.
Geboorte beperking,dat is onder andere de sleutel tot een beter milieu.
pi_60993889
Achja, men wil gloeilampen verbieden, maar tegelijkertijd laat mijn werkgever (rijksoverheid) duizenden kantoor-pc's 24/7 aan staan omdat dat zogenaamd handiger zou zijn...

De spreekwoordelijke dikke vinger is hier wel op z'n plaats .
pi_60994655
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:08 schreef Ashleyjw het volgende:
Rouvoet was pas een crimineel
Al die serieuze reacties daarop.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_60994800
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Duyvendak heeft natuurlijk volstrekt gelijk. Dan kan je wel wat van die zinnetjes posten maar daarmee los je het klimaatprobleem ook niet op. Je wekt wel een struisvogel tot leven.
Die struisvogel.............is dat dezelfde uit de jaren tachtig??
Je weet wel..................SS20 raketten.

De grote Global Warming zwendel
Men komt met verhalen over het uitsterven van de ijsberen op de Noordpool vanwege de opwarming van de aarde. De feiten vertellen echter dat er in 1940 ongeveer vijfduizend ijsberen waren en in 2006 zo’n tweeëntwintigduizend! Er bestaan wetenschappelijke rapporten die de verhalen over de opwarming gewoon zwendel noemen. De Amerikaanse meteoroloog prof. Richard Lindzen spreekt over ‘klimaathysterie’, waarvan politici handig gebruik maken, om allerlei nieuwe belastingen in te voeren. Zeventienduizend wetenschappers in Amerika en vierduizend in Europa, hebben onafhankelijk van elkaar, massaal geprotesteerd tegen de verkeerde voorstelling van zaken door actiegroepen en de media. Merkwaardig is dat deze mensen niet worden gehoord omdat de kletsverhalen van figuren als Gore beter scoren op de televisie en in de media, dan die van de wetenschappers. Er is volgens vele deskundigen geen sprake van een zeer verontrustende ontwikkeling maar eerder van een soort global warming gekte. De bekende Amerikaanse professor aan de staatsuniversiteit van Colorado, Dr William Gray, noemt Gore een “lompe onruststoker” die absoluut niet weet waar hij over praat. Volgens Gray is de mens niet de oorzaak van het opwarmen van de aarde.Gray is niet de eerste de beste maar een uiterst betrouwbare geleerde die meent dat de temperatuurstijging te maken heeft met een bepaalde oceaancyclus.

http://home.hetnet.nl/~fm(...)arming%20zwendel.htm
De grote Globel Warming zwendel

pi_60995246
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:40 schreef detlevico het volgende:

[..]

Die struisvogel.............is dat dezelfde uit de jaren tachtig??
Je weet wel..................SS20 raketten.

De grote Global Warming zwendel
Men komt met verhalen over het uitsterven van de ijsberen op de Noordpool vanwege de opwarming van de aarde. De feiten vertellen echter dat er in 1940 ongeveer vijfduizend ijsberen waren en in 2006 zo’n tweeëntwintigduizend! Er bestaan wetenschappelijke rapporten die de verhalen over de opwarming gewoon zwendel noemen. De Amerikaanse meteoroloog prof. Richard Lindzen spreekt over ‘klimaathysterie’, waarvan politici handig gebruik maken, om allerlei nieuwe belastingen in te voeren. Zeventienduizend wetenschappers in Amerika en vierduizend in Europa, hebben onafhankelijk van elkaar, massaal geprotesteerd tegen de verkeerde voorstelling van zaken door actiegroepen en de media. Merkwaardig is dat deze mensen niet worden gehoord omdat de kletsverhalen van figuren als Gore beter scoren op de televisie en in de media, dan die van de wetenschappers. Er is volgens vele deskundigen geen sprake van een zeer verontrustende ontwikkeling maar eerder van een soort global warming gekte. De bekende Amerikaanse professor aan de staatsuniversiteit van Colorado, Dr William Gray, noemt Gore een “lompe onruststoker” die absoluut niet weet waar hij over praat. Volgens Gray is de mens niet de oorzaak van het opwarmen van de aarde.Gray is niet de eerste de beste maar een uiterst betrouwbare geleerde die meent dat de temperatuurstijging te maken heeft met een bepaalde oceaancyclus.

http://home.hetnet.nl/~fm(...)arming%20zwendel.htm
De grote Globel Warming zwendel

Ja, bekend lulverhaaltje hoor. Van die godsdienstfanaat die gelooft dat het einde der tijden nabij is en dat God achter alles zit en zo

[ Bericht 4% gewijzigd door SCH op 20-08-2008 23:04:10 ]
pi_60995267
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:06 schreef DennisMoore het volgende:
Achja, men wil gloeilampen verbieden, maar tegelijkertijd laat mijn werkgever (rijksoverheid) duizenden kantoor-pc's 24/7 aan staan omdat dat zogenaamd handiger zou zijn...

De spreekwoordelijke dikke vinger is hier wel op z'n plaats .
De raamambtenaar spreekt
  woensdag 20 augustus 2008 @ 23:00:32 #45
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_60995463
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:40 schreef detlevico het volgende:
De bekende Amerikaanse professor aan de staatsuniversiteit van Colorado, Dr William Gray, noemt Gore een “lompe onruststoker” die absoluut niet weet waar hij over praat. Volgens Gray is de mens niet de oorzaak van het opwarmen van de aarde.Gray is niet de eerste de beste maar een uiterst betrouwbare geleerde die meent dat de temperatuurstijging te maken heeft met een bepaalde oceaancyclus.
Als 'ie echt goed was, had hij niet aan een state university (=feitelijk HBO) gezeten in achterlijk gebied.
pi_60995519
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 23:00 schreef Pool het volgende:

[..]

Als 'ie echt goed was, had hij niet aan een state university (=feitelijk HBO) gezeten in achterlijk gebied.
Hohoho, hij is niet de eerste de beste hoor maar "een uiterst betrouwbare geleerde"
pi_60995627
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 23:00 schreef Pool het volgende:

[..]

Sowieso, autoriteitsargumenten.
pi_60995734
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 23:05 schreef Monolith het volgende:
Sowieso, autoriteitsargumenten.
Dat is de opmerking van Pool net zo goed.
pi_60996078
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 23:09 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat is de opmerking van Pool net zo goed.
Het leek me eigenlijk meer sarcasme. Er lopen wel behoorlijk wat gerenommeerde professoren rond op State Universities in de VS.
pi_61000084
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:54 schreef SCH het volgende:

De raamambtenaar spreekt
Nah, ik ben een van die duurdere externen die wel voor de rijksoverheid werken, maar geen ambtenaar zijn omdat er raamambtenaren FTE-plekjes bezet houden enzo. De regeltjes zijn zo mooi .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')