Daar zit dan bijzonder weinig zuurstof meer in dus dat lijkt me redelijk onlogisch. Ben je niet in de war met de reguliere werking van een turbocompressor?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:33 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Hij slurpt zijn eigen uitlaatgassen weer op om nog een keer te gebruiken als lucht.
't Is vreemd genoeg best een schoon ding.
Aanduwen, 2e versnelling en koppeling op laten komen!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:35 schreef T42 het volgende:
hoe start zo'n ding?
neej dat klopt wel hij verbrand niet alle zuurstofquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:36 schreef 1299 het volgende:
[..]
Daar zit dan bijzonder weinig zuurstof meer in dus dat lijkt me redelijk onlogisch. Ben je niet in de war met de reguliere werking van een turbocompressor?
Op perslucht dacht ik.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:35 schreef T42 het volgende:
hoe start zo'n ding?
U is correct. Ik had beter moeten tellenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:34 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Dit is van een 10 cilinder volgens mij.
niet op gelet ow w8.. daar roeien ze manquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:45 schreef unlisted_user het volgende:
[..]
Dat kun je in de film "waterworld" zien...
Nog nooit gezien hoe ze een bootje starten? Gewoon ietwat hard aan het touwke trekken. Natuurlijk bij dit ding met een paar man tegelijk.quote:
daarom het grote dekquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:46 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Nog nooit gezien hoe ze een bootje starten? Gewoon ietwat hard aan het touwke trekken. Natuurlijk bij dit ding met een paar man tegelijk.
deze 2 tact heeft gewoon een carter met smeerolie.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:00 schreef T42 het volgende:
[..]
leze moeilijk??? 2tackt dus geen olie
zeg ik het lekker nog een keer: leze moeilijk?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:14 schreef buitenbeentje het volgende:
Wat voor toerental loopt zo'n gevaarte eigenlijk? Het zal in ieder geval geen 2000 toeren per minuut zijn.
dus rond de 102 rpmquote:108920 PK bij 102 toeren per minuut.
102 toeren per minuut en jij wilt vertragen?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:21 schreef Juup© het volgende:
Wat ik mezelf afvraag, zo'n laag toerental lijkt mij te laag om generatoren aan te drijven om zo elektra op te wekken, of om rechtstreeks via de as de schroef aan te drijven. Zit er een soort versnelling/vertragingbak achter?
Nee dat is waar, maar ik wist zo snel even niet hoe ik het moest verwoorden. Ik bedoel dan ook een VERSNELLINGSbakquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:35 schreef gateway het volgende:
[..]
102 toeren per minuut en jij wilt vertragen?
die schroeven zijn gemaakt op het toerentalquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:21 schreef Juup© het volgende:
Wat ik mezelf afvraag, zo'n laag toerental lijkt mij te laag om generatoren aan te drijven om zo elektra op te wekken, of om rechtstreeks via de as de schroef aan te drijven. Zit er een soort versnelling/vertragingbak achter?
Oké dan. Bedanktquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:07 schreef -chefke- het volgende:
[..]
die schroeven zijn gemaakt op het toerentaldie zijn aan te passen.
De schroefas generator zit via een versnellingsbak aan de schroefas. Dus die draait gewoon netjes 1500 rpm of iets.
Maar dit soort schepen hebben meestal wel 1 of meerdere generatorsets draaien voor de stroom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |