Zoveel zijn dat er niet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:07 schreef LXIV het volgende:
Deels doen veel mensen dat toch ook?
Nou, dat is anders het grootste deel van de mensen die op een kantoor werkt. Af en toe gaan ze koffie halen natuurlijk, of vergaderenquote:Er zijn maar weinig mensen die niets anders doen dan de hele dag alleen achter de computer zitten.
Idd, NO Groningen heeft zelfs leegstand, laat die paupers daar maar heen gaan. Dan kunnen de hardwerkende Nederlanders in de buurt van het werk gaan wonen. En de Tokkies in NO Groningen gaan er in meer opzichten op vooruit want ze kunnen over de grens goedkoop Duits bier scoren!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:44 schreef LXIV het volgende:
Om de files te verminderen is het voldoende als de verkeerstromen met 10% afnemen. Breng de uitkeringsgerechtigden onder waar nog veel ruimte is en ze de forensen en werkenden niet in de weg zitten. Bijvoorbeeld Noord-Oost Groningen. Dan komen er complete wijken vrij in en nabij Amsterdam waar dan weer werkenden kunnen gaan wonen. Die kunnen met de fiets naar het werk.
Waardevol is het zeker, zodra de grondprijzen de hemel in geschoten zijn en het cashen is voor de gemeentes en vriendjes van cramer.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:48 schreef Jarno het volgende:
Vorig jaar kondigde Cramer al aan dat ze op deze manier wil voorkomen dat waardevolle en karakteristieke landschappen langs de snelweg verdwijnen achter een rommelig geheel van bedrijventerreinen en woonwijken.
Nah, dat kan ook weer niet. Neem b.v. een administratieve baan. Truus zit van 9 tot 5 dingetjes in te voeren, Klaas van de verkoop neemt de telefoon op om orders in het systeem te tikken. Dat zijn allemaal dingen die Truus en Klaas ook prima thuis kunnen doen. Vroeger was dat anders door beperkte communicatiemogelijkheden, maar dat is tegenwoordig geen excuus meer. Toch staan Truus en Klaas elke morgen en avond in de file.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:16 schreef LXIV het volgende:
Me dunkt dat je dat soort functies dan net zo goed helemaal kan schrappen of automatiseren.
Het vergt natuurlijk ook een behoorlijk stukje discipline, ik weet zeker dat als ik thuis zou kunnen werken er weining uit mijn vingers komt. Om de zoveel minuten hangen de kinderen aan je been, daarna heb je zin in bier en vervolgens zit je in de tuin bier te zuipen met de buurman.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Nah, dat kan ook weer niet. Neem b.v. een administratieve baan. Truus zit van 9 tot 5 dingetjes in te voeren, Klaas van de verkoop neemt de telefoon op om orders in het systeem te tikken. Dat zijn allemaal dingen die Truus en Klaas ook prima thuis kunnen doen. Vroeger was dat anders door beperkte communicatiemogelijkheden, maar dat is tegenwoordig geen excuus meer. Toch staan Truus en Klaas elke morgen en avond in de file.
Overigens denk ik ook dat het onwil van werkgevers is, wie controleert die mensen thuis, voeren ze wel genoeg uit ? Gebrek aan vertrouwen dus.
Dat laatste, daar zou het bij mij ook al snel op neer komen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het vergt natuurlijk ook een behoorlijk stukje discipline, ik weet zeker dat als ik thuis zou kunnen werken er weining uit mijn vingers komt. Om de zoveel minuten hangen de kinderen aan je been, daarna heb je zin in bier en vervolgens zit je in de tuin bier te zuipen met de buurman.
Als het werk maar af komt en het bedrijf er niet onder te lijden heeft, wat is het probleem ? Kunnen we eindelijk ook eens af van die rare kantoortijden. De 1 werkt nu eenmaal liever van 0600 tot 1400 en de ander van 2300 tot 0700.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het vergt natuurlijk ook een behoorlijk stukje discipline, ik weet zeker dat als ik thuis zou kunnen werken er weining uit mijn vingers komt. Om de zoveel minuten hangen de kinderen aan je been, daarna heb je zin in bier en vervolgens zit je in de tuin bier te zuipen met de buurman.
Inderdaad, een grasveld met op de achtergrond bossen, en een sloot in het midden. Wow, dit wil ik echt zien vanuit mijn auto.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:31 schreef Xith het volgende:
[..]
nou geweldig, wat is nederland toch gezegend
Precies, je merkt het eigenlijk al een beetje tijdens de vakantieperiodes. Er zijn mensen die door blijven werken en later vakantie nemen. En ja dan nemen ze het er ook een beetje van, er is toch niemand dus je wordt niet lastig gevallen dus laat beginnen en vroeg vertrekken, niemand die vragen stelt. Zoiets gebeurt natuurlijk ook als je thuis werkt en waarschijnlijk in een nog ergere mate.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:27 schreef LXIV het volgende:
Ja, deels wel. Maar ik zou als "baas" er ook niet zo happig op zijn. Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten, zeg ik dan maar. Zeker iemand met kinderen zal toch vooral daar druk mee zijn.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:28 schreef LXIV het volgende:
Dat laatste, daar zou het bij mij ook al snel op neer komen.
Totale onzin natuurlijk. Het vervoersprobleem is weldegelijk op te lossen in Nederland. Alleen ontbreekt politieke wil, maar doe niet alsof het technisch en economisch gezien niet mogelijk zou zijn.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:35 schreef reem het volgende:
Verkeersdeskundigen zeggen dat het een niet op te lossen probleem is in Nederland, tenzij we minder gaan rijden.
Kennelijk zijn er ook andere factoren in het spel die mensen voor een bepaald vervoersmiddel doen kiezen dan alleen de factor reistijd. Je kan die factoren botweg negeren, maar dat is natuurlijk geen oplossing.quote:Je hebt mensen die liever iedere dag met de auto gaan, terwjil ze sneller met het OV/fiets op hun werk zijn...Dan vraag je je toch af: wat bezielt die mensen...
Uhm, nee. De trek van de middenklasse naar de buitenwijken, waarbij de binnensteden overblijven voor de paupers, de hogere klassen en de bedrijven, is juist een kenmerk van zo'n beetje elk westers land. Het enige verschil is dat je in Amerika sinds enige tijd ook de bedrijven de overstap ziet maken naar de suburbs en dat zal hier ook wel gaan gebeuren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:40 schreef LXIV het volgende:
Nederland is het enige land ter wereld waar het mogelijk is dat het meest gewilde en economisch bruisende deel van het land tevens verstopt wordt door het grootste percentage steuntrekkers.
Waarom zou men in godsnaam het fileprobleem niet op willen lossen?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Totale onzin natuurlijk. Het vervoersprobleem is weldegelijk op te lossen in Nederland. Alleen ontbreekt politieke wil, maar doe niet alsof het technisch en economisch gezien niet mogelijk zou zijn.
[..]
Dan moeten die mensen ook niet zeuren over de files. Het is immers een bewuste keuze geweest.quote:Kennelijk zijn er ook andere factoren in het spel die mensen voor een bepaald vervoersmiddel doen kiezen dan alleen de factor reistijd. Je kan die factoren botweg negeren, maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Er zijn mensen die een hekel hebben aan autogebruik, vanuit verschillende motieven. Denk aan de milieubeweging die asfalt en auto's zien als een ernstige bedreiging voor het milieu. En dan zijn er nog groepen die autoverkeer als decadent zien, met name in fanatiek socialistische kringen zal dat voor komen. Allerlei krachten die zorgen voor politiek weerstand.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:14 schreef reem het volgende:
Waarom zou men in godsnaam het fileprobleem niet op willen lossen?
Dat is gewoon absolute onzin. Ik specialiseer mij in vervoerseconomie en het valt gewoon wiskundig aan te tonen dat als voldoende capaciteit voor vervoers op de weg wordt aangeboden er geen filevorming meer op zal treden.quote:Zolang het aantal kilometers per persoon niet terugloopt is het niet mogelijk volgens deskundigen. Meer asfalt heeft een tijdelijk positief effect, daarna ontstaat een aanzuigende werken. Misschien moeten we in Nederland maar erkennen dat we teveel rijden.
Waarom zou je daar dan niet over mogen zeuren? Jij hebt gewoon een persoonlijke mening, namelijk dat het autoverkeer wel wat minder kan, en jij projecteert dat persoonlijke standpunt op de gehele groep van autogebruikers in Nederland. Ik snap niet waar je die arrogantie vandaan haalt.quote:Dan moeten die mensen ook niet zeuren over de files. Het is immers een bewuste keuze geweest.
Mja, prachtig hoor, maar daarvoor rij ik dus niet op een snelweg,quote:
Voorzover ik weet zitten er geen fanatieke socialisten in de regering, heeft de milieubeweging ook maar een zeer beperkte invloed en buiten extreem-linkse kringen ken ik niemand die auto rijden in principe decadent vindt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Er zijn mensen die een hekel hebben aan autogebruik, vanuit verschillende motieven. Denk aan de milieubeweging die asfalt en auto's zien als een ernstige bedreiging voor het milieu. En dan zijn er nog groepen die autoverkeer als decadent zien, met name in fanatiek socialistische kringen zal dat voor komen. Allerlei krachten die zorgen voor politiek weerstand.
Het gaat niet alleen om capaciteit OP De weg, het gaat ook om bottlenecks.quote:Dat is gewoon absolute onzin. Ik specialiseer mij in vervoerseconomie en het valt gewoon wiskundig aan te tonen dat als voldoende capaciteit voor vervoers op de weg wordt aangeboden er geen filevorming meer op zal treden.
Ik vind dat mensen die sneller met het OV/fiets op hun werk kunnen zijn, dan met de auto - maar vanwege andere redenen voor de auto kiezen (comfortabeler, rustiger) niet zo moeten zeuren nee. Dit gaat natuurlijk niet over de forens die geen keuze heeft.quote:Waarom zou je daar dan niet over mogen zeuren? Jij hebt gewoon een persoonlijke mening, namelijk dat het autoverkeer wel wat minder kan, en jij projecteert dat persoonlijke standpunt op de gehele groep van autogebruikers in Nederland. Ik snap niet waar je die arrogantie vandaan haalt.
Vooral de milieugroepering is aardig wat invloed gegeven. Zo zijn op basis van RO en milieuwetgeving via de Raad van State al diverse infrastructurele projecten afgeschoten of uitgesteld. Er is dus weldegelijk politieke onwil om vol te gaan voor het oplossen van de files.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:31 schreef reem het volgende:
Voorzover ik weet zitten er geen fanatieke socialisten in de regering, heeft de milieubeweging ook maar een zeer beperkte invloed en buiten extreem-linkse kringen ken ik niemand die auto rijden in principe decadent vindt.
Geen probleem. Er bestaan voldoende verkeertechnische oplossingen om de capaciteit van knooppunten te verhogen. Overigens is het beter een dicht netwerk te realiseren dan een netwerk dat via een aantal hoofdaders loopt, want dat is goedkoper en zorgt voor een lagere piekbelasting van het milieu.quote:Het gaat niet alleen om capaciteit OP De weg, het gaat ook om bottlenecks.
Prima, maar dat vind ik wel behoorlijk arrogant en ongepast. Waar haal jij de legitimatie vandaan te zeggen hoe anderen zich moeten gedragen?quote:Ik vind dat mensen die sneller met het OV/fiets op hun werk kunnen zijn, dan met de auto - maar vanwege andere redenen voor de auto kiezen (comfortabeler, rustiger) niet zo moeten zeuren nee. Dit gaat natuurlijk niet over de forens die geen keuze heeft.
Het zich houden aan milieuwetten en regels omtrent de RO is 'politieke onwil'? Dat soort wetten en inspraakprocedures bij een verandering van bestemmingsplanen en grote infrastructurele plannen zijn er niet voor niets.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Vooral de milieugroepering is aardig wat invloed gegeven. Zo zijn op basis van RO en milieuwetgeving via de Raad van State al diverse infrastructurele projecten afgeschoten of uitgesteld. Er is dus weldegelijk politieke onwil om vol te gaan voor het oplossen van de files.
DE oplossing is er dus (volgens jou), en alleen vanwege 'politieke onwil' wordt die niet gerealiseerd...?quote:Geen probleem. Er bestaan voldoende verkeertechnische oplossingen om de capaciteit van knooppunten te verhogen. Overigens is het beter een dicht netwerk te realiseren dan een netwerk dat via een aantal hoofdaders loopt, want dat is goedkoper en zorgt voor een lagere piekbelasting van het milieu.
Ik zeg niet hoe mensen zich moeten gedragen. Ik heb het over een specifieke groep forenzen die voor de keuze staat: een sneller OV, maar wellicht wat minder comfortabel, of met de auto, maar dan langer onderweg maar wel comfortabel. Het is dus een weloverwogen keuze geweest om met de auto te gaan. Dan moet men daar ook de lasten (files) maar accepteren. Net zoals degene die kiest om met het OV te gaan, er rekening mee moet houden dat ie wellicht moet staan in de trein, of dat het wat minder schoon is in de bus.quote:Prima, maar dat vind ik wel behoorlijk arrogant en ongepast. Waar haal jij de legitimatie vandaan te zeggen hoe anderen zich moeten gedragen?
Die wetten zijn bedacht en bekrachtigd door de politiek. Zij geven in mijn ogen een onevenredige macht aan milieugroeperingen en andere mensen die middels die wetten invloed uit kunnen oefenen. Het in stand houden van die situatie vind ik dus politieke onwil. Technisch onmogelijk is het absoluut niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:28 schreef reem het volgende:
Het zich houden aan milieuwetten en regels omtrent de RO is 'politieke onwil'? Dat soort wetten en inspraakprocedures bij een verandering van bestemmingsplanen en grote infrastructurele plannen zijn er niet voor niets.
Ja, inderdaad. Technisch is er heel veel mogelijk, en de gemiddelde infrastructuur is echt geen technisch hoogstandje. Ook het vervoersmodel waarop je de infrastructurele ingrepen baseerd is goed te modelleren.quote:DE oplossing is er dus (volgens jou), en alleen vanwege 'politieke onwil' wordt die niet gerealiseerd...?
Dat doe je wel.quote:Ik zeg niet hoe mensen zich moeten gedragen.
quote:Dan moet men daar ook de lasten (files) maar accepteren.
Waarom zou je dat moeten accepteren? Ik zie daar geen enkele reden toe.quote:Net zoals degene die kiest om met het OV te gaan, er rekening mee moet houden dat ie wellicht moet staan in de trein, of dat het wat minder schoon is in de bus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |