Je ziet nu al dat steeds meer mensen om de piek van de ochtend- en avondspits heen reizen om het nog enigzins draaglijk te houden. De ochtend- en avondspits duren dan ook steeds langer.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:40 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het fileprobleem zit hem naar mijn ervaring meer in vastgeroestte werktijden
De reden dat elke dag dezelfde knooppunten in Nederland vaststaan is te wijten aan slecht rijgedrag? Ik ben benieuwd hoe je dat dan ziet.quote:en het gebrek aan inzicht in verkeer...
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:35 schreef reem het volgende:
Verkeersdeskundigen zeggen dat het een niet op te lossen probleem is in Nederland, tenzij we minder gaan rijden. Je hebt mensen die liever iedere dag met de auto gaan, terwjil ze sneller met het OV/fiets op hun werk zijn... Dan vraag je je toch af: wat bezielt die mensen...
zo kun je nog wel even.. daarbij sluit je je ogen voor de feiten die ontstaan zijn door een totaal gebrek van de ambtenaren aan inzicht mbt de toekomst.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:40 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het fileprobleem zit hem naar mijn ervaring meer in vastgeroestte werktijden en het gebrek aan inzicht in verkeer...
Je herhaalt wat hij voorstelt. Mijn vraag was wat er onethisch is aan dat voorstel.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:58 schreef reem het volgende:
Mensen met een uitkering dwingen in the middle of nowhere te gaan wonen (waar minder werk is) zodat anderen hun reistijd verkorten.
Nu kom ik hier regelmatig langs en het is WEL een uitzicht waar je naar wil kijken. Al jaren ben ik van plan mijn auto op de vluchtstrook te zetten om een foto te maken.quote:Langs de A12 bij Wiericke tussen Bodegraven en Woerden
Nee, nu staan mensen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in lange files omdat ze geen woonruimte kunnen krijgen in Amsterdam. Dit terwijl volksvreemde elementen tot 's ochtends tien uur in bed blijven liggen en verder niets hoeven te doen in die omgeving. Dát is ethisch. Zeker wanneer je je bedenkt dat die werkende Nederlander dit ook allemaal nog mag betalen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:58 schreef reem het volgende:
Mensen met een uitkering dwingen in the middle of nowhere te gaan wonen (waar minder werk is) zodat anderen hun reistijd verkorten.
Ja, laten we dat eens doen. Wat is het nut van naar een kantoor rijden, daar de hele dag zitten en 's avonds weer in de file naar huis als je al die werkzaamheden ook gewoon thuis kan doen ? Zeker met de hedendaagse ICT infrastructuur is het meestal een totaal onzinnige bezigheid. Dan hoef je helemaal niet over een totaal onrealistische volksverhuizing na te denken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:58 schreef LXIV het volgende:
Je moet eens een beetje "out of the box" proberen te denken.
Zoveel zijn dat er niet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:07 schreef LXIV het volgende:
Deels doen veel mensen dat toch ook?
Nou, dat is anders het grootste deel van de mensen die op een kantoor werkt. Af en toe gaan ze koffie halen natuurlijk, of vergaderenquote:Er zijn maar weinig mensen die niets anders doen dan de hele dag alleen achter de computer zitten.
Idd, NO Groningen heeft zelfs leegstand, laat die paupers daar maar heen gaan. Dan kunnen de hardwerkende Nederlanders in de buurt van het werk gaan wonen. En de Tokkies in NO Groningen gaan er in meer opzichten op vooruit want ze kunnen over de grens goedkoop Duits bier scoren!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:44 schreef LXIV het volgende:
Om de files te verminderen is het voldoende als de verkeerstromen met 10% afnemen. Breng de uitkeringsgerechtigden onder waar nog veel ruimte is en ze de forensen en werkenden niet in de weg zitten. Bijvoorbeeld Noord-Oost Groningen. Dan komen er complete wijken vrij in en nabij Amsterdam waar dan weer werkenden kunnen gaan wonen. Die kunnen met de fiets naar het werk.
Waardevol is het zeker, zodra de grondprijzen de hemel in geschoten zijn en het cashen is voor de gemeentes en vriendjes van cramer.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:48 schreef Jarno het volgende:
Vorig jaar kondigde Cramer al aan dat ze op deze manier wil voorkomen dat waardevolle en karakteristieke landschappen langs de snelweg verdwijnen achter een rommelig geheel van bedrijventerreinen en woonwijken.
Nah, dat kan ook weer niet. Neem b.v. een administratieve baan. Truus zit van 9 tot 5 dingetjes in te voeren, Klaas van de verkoop neemt de telefoon op om orders in het systeem te tikken. Dat zijn allemaal dingen die Truus en Klaas ook prima thuis kunnen doen. Vroeger was dat anders door beperkte communicatiemogelijkheden, maar dat is tegenwoordig geen excuus meer. Toch staan Truus en Klaas elke morgen en avond in de file.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:16 schreef LXIV het volgende:
Me dunkt dat je dat soort functies dan net zo goed helemaal kan schrappen of automatiseren.
Het vergt natuurlijk ook een behoorlijk stukje discipline, ik weet zeker dat als ik thuis zou kunnen werken er weining uit mijn vingers komt. Om de zoveel minuten hangen de kinderen aan je been, daarna heb je zin in bier en vervolgens zit je in de tuin bier te zuipen met de buurman.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Nah, dat kan ook weer niet. Neem b.v. een administratieve baan. Truus zit van 9 tot 5 dingetjes in te voeren, Klaas van de verkoop neemt de telefoon op om orders in het systeem te tikken. Dat zijn allemaal dingen die Truus en Klaas ook prima thuis kunnen doen. Vroeger was dat anders door beperkte communicatiemogelijkheden, maar dat is tegenwoordig geen excuus meer. Toch staan Truus en Klaas elke morgen en avond in de file.
Overigens denk ik ook dat het onwil van werkgevers is, wie controleert die mensen thuis, voeren ze wel genoeg uit ? Gebrek aan vertrouwen dus.
Dat laatste, daar zou het bij mij ook al snel op neer komen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het vergt natuurlijk ook een behoorlijk stukje discipline, ik weet zeker dat als ik thuis zou kunnen werken er weining uit mijn vingers komt. Om de zoveel minuten hangen de kinderen aan je been, daarna heb je zin in bier en vervolgens zit je in de tuin bier te zuipen met de buurman.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |