Dat dus hier ook, inclusief dat van die knorr pakken (al heb ik die niet bij de kruiden staan, maar onder in de la bij de pasta en rijst).quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:54 schreef Guus Muisarm het volgende:
Nu, mijn kastje ziet er ongeveer zo uit als Biogarde's foto. Ik heb alleen de onhebbelijke gewoonte om (knorr) pakken wel rechtop te zetten.
Dat is wel een heel fijn koffieding voor op het gas he?quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Zo ben ik ook:
[ afbeelding ]
Chaos heerst
Moet ik eerst weer eens Lavazza in huis halen. Maar die italiaanse caffeineshots werken goed 's ochtendsquote:Op maandag 18 augustus 2008 23:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat is wel een heel fijn koffieding voor op het gas he?.
Gebruik hem eens..
Zijn allebei "kookdingen" dus horen ze bij elkaarquote:Op maandag 18 augustus 2008 23:33 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zie dat de paneermeel bij Remlof gewoon tussen de kruiden staat, nou,
Ah, die zocht jij natuurlijk....quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:41 schreef Stali het volgende:
Oh en ik zie nu dat die mascarabon op het eierrekje ligt..
Ik ben van het weekend ook vrij hè...quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:39 schreef Stali het volgende:
Paneer valt niet onder kruiden he..
Van het weekend ruim ik het wel op trouwens. Wat een bende lijkt het..
Je olijfolie is bijna op!quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Zo ben ik ook:
[ afbeelding ]
Chaos heerst
Whehehe.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 00:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, moet nieuwe halen voor het weekend
Zo heeft mijn zussie het ook, in zo´n brede lade onder het keukenblad, wel lekker praktisch is dat.quote:
Ja, die krijg ik ook!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 08:13 schreef SadKingBilly het volgende:
[ afbeelding ]
Heerlijk, een apothekerskast
Bovenin alle overige zooi en spullen voor Bento, daaronder alle kruiden in kleine potjes, daaronder voorraad in grote potten (van de turk en toko) en daaronder alles wat verder wel eens nodig is - sate, ketjap, rijstwijn, chili etc..
Het is wel praktisch, maar die la is altijd smerig!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 08:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zo heeft mijn zussie het ook, in zo´n brede lade onder het keukenblad, wel lekker praktisch is dat.Mijn moeder heeft net een nieuwe keuken met een soort van ingebouwde apothekerskast. Een hele hoge smalle lade met allemaal mandjes boven elkaar, das ook wel handig. Zelf heb ik een piepklein oud keukentje dus hier staat alles op een plankje boven het raam in van die koffie & theeblikken of gewoon in de kast.
die van mij ziet er nog iets erger uitquote:
tof zeg!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 01:43 schreef octopussy het volgende:
Naja ik had een fotootje gemaakt op mijn foon van mijn kruidenoplossing, maar de foto wil met geen mogelijkheid op de laptop komen (niet via usb+activesync, niet via bluetooth en niet via wifi) dus ik jat even een plaatje van iemand anders:
[ afbeelding ]
alleen is die van mij mooier. Magneetbord en kruidenpotjes beiden Ikea.
allemaal mandjes voor categorieën zijn ook niet echt slecht moet ik zeggen...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
die van mij ziet er nog iets erger uit
deze vond ik laatst online:
http://lunchinabox.net/2008/07/30/spice-cabinet-reorganization/
Idd jammer van de potjes op het kastje... maarjaquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:50 schreef motorbloempje het volgende:
wat Adelante zegt
prachtig, maar wil dan wel alles ín het kastje
ziet er goed uit.
Hoe duur zijn die potjes ongeveer?
check!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:54 schreef KrnKje het volgende:
[..]
Idd jammer van de potjes op het kastje... maarjaeerst 12 potjes, toen 18, toen 24, enz.enz.
Maar ik vind het jammer om ze achter elkaar te zetten, dan maar eropAls dat er weer 12 zijn, ziet het er vast beter uit...
Ze kosten 5.95 per 6 volgens mij; ze hebben er een hele lijn van, dus alle pasta, bloem, paneermeel etc zit bij ons ook in die pottenKoffiepads weer in maatje kleiner...
Met het oog op een keuken waar het straks 'als ik groot ben' in gezien mag worden.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
check!ga gelijk even kijken volgende week zometeen in mijn pauze
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:48 schreef KrnKje het volgende:
Iets met structuur
De overschot-hoeveelheden van de toko bewaar ik in een mega-bewaarblik van dezelfde lijn in de kast ernaast.
[ afbeelding ]
Potjes van de hema met labeltjes uit de Dymo labelwriter...
Respect!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:56 schreef Isegrim het volgende:
Nou, zo dus
[ afbeelding ]
De trots van mijn keuken.
Ow, ik ben gek op onpraktischquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:25 schreef DarkElf het volgende:
ik heb mijn hebberige maar vooral onpractische oog hierop laten vallen:
[ afbeelding ]
komt er nooit van want én veel te duur en veel te onpractisch en te weinig plek
Ik was al aan het zoeken of jij er ook tussen zatquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:56 schreef Isegrim het volgende:
Nou, zo dus
[ afbeelding ]
De trots van mijn keuken.
klikquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, ik ben gek op onpraktisch
En duur houdt me ook lang niet altijd tegen
Waar kun je dit kopen?
Ik vind hem echt heel erg mooiquote:
geen idee, ik heb mijn oog er puur op laten vallen door t plaatjequote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind hem echt heel erg mooiop het plaatje tenminste.
Niet in Nederland ergens live te bekijken?
Mijn oom kreeg moordneigingen omdat ik mn kruiden droog koop. Hij koopt ze vers, vijzelt ze, doet ze in zakjes in de vriezer, en heeft dus altijd verse gevijzelde kruiden op voorraad.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:38 schreef Isegrim het volgende:
Het lijkt me trouwens niet optimaal voor de houdbaarheid van je kruiden. Die moet je namelijk het liefst koel en donker bewaren, anders gaat de smaak veel sneller verloren. Maar mooi is het wel.
Gedroogde kruiden gebruik je voor andere doeleinden dan verse. Ergo: een echte kokquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mijn oom kreeg moordneigingen omdat ik mn kruiden droog koop. Hij koopt ze vers, vijzelt ze, doet ze in zakjes in de vriezer, en heeft dus altijd verse gevijzelde kruiden op voorraad.
Maar daar is mijn vriezer te klein voor
Zeer onpraktisch, als je uit de tweede rij een buisje wil halen, moet je 'm aan het kurkje omhoogtrekken...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:25 schreef DarkElf het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb geen Koriander, thijm, peper, en soortgelijke planten in jou kombuis gezienquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Gedroogde kruiden gebruik je voor andere doeleinden dan verse. Ergo: een echte kokheeft beide in huis.
zo'n gedachtengang hadden wij gisteravond ook alquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:45 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Zeer onpraktisch, als je uit de tweede rij een buisje wil halen, moet je 'm aan het kurkje omhoogtrekken...
Zie je het al gebeuren dat je alleen met het kurkje in je handen staat?![]()
Als dat maar genoeg gebeurd, staat er op een gegeven moment een leuk glazen dingetje in je keuken die je niet gebruikt voor 150 dollar...![]()
Good thinking, DE!
maar wat nou als hij ooit vertrekt, of jij?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:47 schreef Oblivion het volgende:
Ik woon naar de eigenaar van een Turkse supermarkt die de meeste kruiden heeft van midden Nederland...
Is best handig!
Niet goed opgelet, want er staat tijm in mijn vensterbank, direct naast de basilicum. Ik wil mijn verse kruidenverzameling graag uitbreiden, maar ik heb nog geen winkel in de buurt gevonden die een behoorlijk assortiment verkoopt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb geen Koriander, thijm, peper, en soortgelijke planten in jou kombuis gezienEnkel basilicum en zulks.
Ik heb alles bijna al...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
maar wat nou als hij ooit vertrekt, of jij?
oh das mooiquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:51 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik heb alles bijna al...![]()
En zijn vrouw, mijn goede vriendin komt vaak in Beverwijk.
Vlakbij neue huis!
Idem. Ik ben wanhopig opzoek naar munt, maar er is hier een chronisch tekort aan tuincentra.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niet goed opgelet, want er staat tijm in mijn vensterbank, direct naast de basilicum. Ik wil mijn verse kruidenverzameling graag uitbreiden, maar ik heb nog geen winkel in de buurt gevonden die een behoorlijk assortiment verkoopt.
Ik vind dit wel een van de mooiste oplossingen maar ik heb niet voldoende ruimte aan de muren om mijn volledige kruidenverzameling op te ruimen op die manier. En, het grootste probleem met dit soort dingen: die potjes zijn nooit groot genoeg.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 01:43 schreef octopussy het volgende:
Naja ik had een fotootje gemaakt op mijn foon van mijn kruidenoplossing, maar de foto wil met geen mogelijkheid op de laptop komen (niet via usb+activesync, niet via bluetooth en niet via wifi) dus ik jat even een plaatje van iemand anders:
[ afbeelding ]
alleen is die van mij mooier. Magneetbord en kruidenpotjes beiden Ikea.
Zover was ik dus nog niet, maar dat is inderdaad onpraktischquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:45 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Zeer onpraktisch, als je uit de tweede rij een buisje wil halen, moet je 'm aan het kurkje omhoogtrekken...
Zie je het al gebeuren dat je alleen met het kurkje in je handen staat?![]()
Als dat maar genoeg gebeurd, staat er op een gegeven moment een leuk glazen dingetje in je keuken die je niet gebruikt voor 150 dollar...![]()
Good thinking, DE!
Mn ouders hadden aarmunt als onkruid door de hele tuin heen groeienquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:01 schreef DarkElf het volgende:
aangezien ik veel koriander gebruik en ik soms teleurstelling op teleurstelling te vewerken krijg omdat het uitverkocht is, ga ik nu maar zelf koriander proberen te kweken![]()
basilicum, tijm, peterselie en bieslook heb ik al... moet nog munt bij eigenlijk maar mijn buren hebben een enorme muntplant staan (meer een struik zowat) dus als ik moet hebben graai ik daar wat weg...
LOLquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:25 schreef DarkElf het volgende:
[ afbeelding ]
oeh ben benieuwd!!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:16 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
LOL
die had ik ook gezien. Maar ik ben crea geweest en heb zelf een houten kistje gekocht en 30 losse buisjes met kurk.
Ik maak morgenochtend wel ff een foto en die post ik wel.
Ik ben er iig erg blij mee
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |