abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60935871
quote:
Piloten Transavia dreigen met 'ontwrichtende acties'

SCHIPHOL - De piloten van vliegmaatschappij Transavia.com dreigen vanaf woensdag "ontwrichtende acties" te voeren als zij dinsdag niet tot een cao-akkoord kunnen komen met hun werkgever.

Dat heeft de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV), de vakbond die 90 procent van alle piloten vertegenwoordigt, maandag gezegd.

Een groep van 110 Transavia-piloten, een kwart van de vliegers in dienst van het bedrijf, zette het dreigement maandagmiddag kracht bij door voor het gebouw van Transavia.com hun ongenoegen over het lopende onderhandelingsconflict te uiten. De cao-onderhandelingen begonnen in januari.

Eisen
De piloten willen, naast een salarisverhoging, na lange vluchten een overnachting in de stad waar zij landen. Bovendien stellen zij steeds minder vertrouwen in het managementteam van Transavia.com te hebben.

Volgens een zegsman van de VNV komt dit onder meer doordat de vliegmaatschappij weinig coulant omgaat met snipperdagen.

Betrouwbaar
"We krijgen steeds vaker het gevoel dat Transavia weinig moeite doet de geest van de vorige cao-afspraken na te leven", stelt de vakbond.

"Transavia is geen betrouwbare werkgever meer." Over de precieze aard van de acties wil de woordvoerder nog geen uitspraken doen. "Maar het zal niet blijven bij stiptheidsacties."

Reactie
Transvia.com meldt in een reactie op het dreigement "dat de VNV dit al een paar weken roept". "Wij willen heel graag werken aan een oplossing voor het conflict", stelt een zegsvrouw.

"Maar aan een aantal eisen van de piloten kunnen we simpelweg niet voldoen. Transavia is een bedrijf met een smalle winstmarge. Wij kunnen de financiėle last van overnachtingen voor alle piloten op lange vluchten simpelweg niet dragen. Dat loopt in de miljoenen euro's per jaar."

De dreiging met opzegging van het vertrouwen in het management van Transvia komt voor de vervoerder 'uit de lucht vallen'. Ook deze kwestie komt dinsdag tijdens de nieuwe onderhandelingen ter sprake.

(c) ANP
Bron: http://www.nu.nl/news/170(...)tende_acties%27.html

Waag het godverdomme niet. Ik ga woensdag op vakantie en vlieg met Transavia. Weliswaar vanaf Eindhoven Airport, maar ik neem aan dat als ze gaan staken dit niet alleen voor Schiphol zal gelden.

Vorig jaar viel onze vakantie in het water omdat onze reisorganisatie failliet ging ( ), dus als de vakantie dit jaar weer in het water zal vallen ga ik volledig door het lint, vrees ik.
pi_60936047
Ooh, dat zou inderdaad knap lullig zijn. .

Altijd jammer dat reizigers weer de dupe moeten zijn. Zelfde met het openbaar vervoer. De staking is wel begrijpelijk maar de reiziger moet het maar fijn uitzoeken.

Hoop dat je gewoon lekker op vakantie kunt.
pi_60936123
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:01 schreef Stali het volgende:

Altijd jammer dat reizigers weer de dupe moeten zijn. Zelfde met het openbaar vervoer. De staking is wel begrijpelijk maar de reiziger moet het maar fijn uitzoeken.

Dank je.

Meestal vind ik stakingen ook wel begrijpelijk, maar kijk eens wat er op de website van de vakbond staat:
quote:
Waar gaat het niet om
De VNV vindt transavia.com een mooi bedrijf met een mooi product. Het gaat er bij deze acties niet om de naam van transavia.com te beschadigen daar waar het gaat om haar producten en naam als zodanig. In essentie gaat het ook niet over geld.
Waar het om draait is betrouwbaarheid en vertrouwen. Het gaat over de intentie en een actief positieve houding vanuit het management van transavia.com afspraken na te komen en informatie te delen zodat gezamenlijk gezocht kan worden naar oplossingen. Niet om afspraken niet na te komen, of opzettelijk verkeerd uit te leggen, en informatie achter te houden.
En het gaat over respect; respect voor de werknemers van transavia.com die in staat moeten worden gesteld hun werk goed, verantwoord en op basis van professionele maatstaven uit te voeren.
Daar gaat het om.
Bron: http://www.vnv-dalpa.nl/hvait/waarom

De heren en dames gaan dus mogelijk staken om betrouwbaarheid en vertrouwen af te dwingen. Wat een sissy's! Tering! Als het nou over keiharde euro's ging, okee...
pi_60936220
Ironisch dat het hier om vertrouwen in en de betrouwbaarheid van Transavia gaat. .

Hoop dat het bij dreigen blijft. Wel vreemd idd.
pi_60936290
Piloten
Als het nu nog de bagage handlers waren, zoals in Brussel. Maar wat heeft een piloot te klagen...
too much to do in the real world.
pi_60936359
Als ze maar opschieten, ik vlieg in september met Transavia... zou wel balen zijn voor je TS...
Je moet niet luisteren naar wat ik zeg, maar naar wat ik bedoel
pi_60936642
lange vluchten en Transavia....... Die vliegen toch alleen op/in europa?
Rot signature
pi_60936700
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:21 schreef rieski het volgende:
Inderdaad.

Maar ze janken dus over niet-geregelde overnachtingen voor piloten na lange vluchten. Het lijkt me dat dit slechts sporadisch voorkomt, dus moeten ze dat maar lekker zelf lappen. Of in hun pilotenstoel pitten!
pi_60936723
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:21 schreef rieski het volgende:
Vanaf woensdag hebben ze nu ook zeer lange vluchten. .
pi_60936913
Woensdag @ 5:30 naar Gran Canaria (tegen zin ), via Schiphol.. hopelijk tref ik het en staken de juiste piloten..
pi_60937061
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:30 schreef Frankz0rz het volgende:
Woensdag @ 5:30 naar Gran Canaria (tegen zin ), via Schiphol.. hopelijk tref ik het en staken de juiste piloten..
Tegen je zin op vakantie? Goed bezig.

Maar ik volg je niet helemaal... Hoop je nu wel of niet dat ze staken en dat het jou treft?
  maandag 18 augustus 2008 @ 22:36:30 #12
203688 Drijfzand
account closed
pi_60937120
Woensdag op het nieuws:
Bloedbad bij pilotenstaking, verbolgen reiziger smokkelt keramisch mes door security.

pi_60937319
Och ik heb weleens iets gehoord over een paar mensen die doelgericht twee hoge torens in Amerika doorboord hebben, na een simpel cursusje in een een simulator. .

Er zijn voor woensdag nog mogelijkheden te over. .
pi_60937498
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:24 schreef Stali het volgende:

[..]

Vanaf woensdag hebben ze nu ook zeer lange vluchten. .
Zonder te landen weer terug......
Rot signature
pi_60938089
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:36 schreef Drijfzand het volgende:
Woensdag op het nieuws:
Bloedbad bij pilotenstaking, verbolgen reiziger smokkelt keramisch mes door security.

[ afbeelding ]
Ik sluit niets uit.
pi_60938283
Oh, weer zoiets alleen maar omdat je dat als vakbond af en toe moet doen omdat anders je vakbond naar de hoeren gaat. Ze konden niet eens een fatsoenlijke reden bedenken zie ik.

Staken is op zich best ok hoor. Maar wel als het zoals bedoeld als uiterste maatregel genomen wordt. Niet omdat er een vakbondje zich overbodig voelt
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:22:34 #17
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_60938503
Als ze 02/09 maar weer vliegen, dan moet ik terug van Egypte naar NL met Transavia.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_60943826
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:01 schreef Stali het volgende:

En daarom is het niet begrijpelijk.

Begrijpelijk is als zo'n lullekop in de vertrekhal gelynched wordt.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:35:49 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60947583
Lekker klote dit ik ga woensdag ook vliegen en ook met transavia
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60949156
Haha TS krijgt em tussen zn billetjes!
pi_60950968
pfff, ik ga 14 sept op vakantie, eindelijk! Hopelijk geen gezeik dan want ben hard toe aan vakantie!
Zonder wrijving geen glans
pi_60952558
En gelijk dat ze hebben
Niemand wil op de terugweg een slapende piloot voorin omdat ze nog weer terug moesten vliegen na een 6 uur durende vlucht..
pi_60952599
Ze kunnen gewoon pitten tijdens zo'n vlucht.

Buiten start en landing zijn er maar een paar momenten waarop ze echt gefocussed met de route bezig zijn volgens mij.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60952672
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:25 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ze kunnen gewoon pitten tijdens zo'n vlucht.

Buiten start en landing zijn er maar een paar momenten waarop ze echt gefocussed met de route bezig zijn volgens mij.
De route is ook echt het enige waar je op let ja.. Lees je eens in voordat je onzin gaat blaten
pi_60967227
quote:
Gesprekken piloten en Transavia nog steeds gaande

SCHIPHOL - De gesprekken tussen Transavia.com en pilotenvakbond VNV waren dinsdagavond rond 22.00 uur nog niet afgerond. Beide partijen hullen zich in stilzwijgen over de voortgang van het overleg, dat dinsdagochtend begon.

De Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers dreigde eerder met "ontwrichtende acties" te komen als beide partijen dinsdag geen cao-akkoord zouden kunnen sluiten.

Piloten

De piloten willen, naast een salarisverhoging, na lange vluchten een overnachting in de stad waar zij landen. Bovendien stellen zij steeds minder vertrouwen in het managementteam van Transavia.com te hebben.

Volgens de VNV komt dit onder meer doordat de vliegmaatschappij weinig coulant omgaat met snipperdagen.
Bron: http://www.nu.nl/news/170(...)g_steeds_gaande.html

Godverdegodver. Ze weten me wel in spanning te houden, zeg. Hopelijk komen ze er vandaag nog niet helemaal uit en moet er morgen verder geouwehoerd worden. Maar for fuck's sake, GA NIET STAKEN MORGEN!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:28:27 #27
203688 Drijfzand
account closed
pi_60968249
Ik duim voor je, SalleGeulle!
pi_60972859
Nog geen nieuws he?
Las op het Tros Radar forum dat iemand haar vriendin (stewardess) heeft gebeld en die heeft volgens het verhaal gezegd dat de stakingen in het voordeel van de klant zouden uitpakken. Gratis drinken e.d.

Nu ja, ik hoop in ieder geval dat je vandaag probleemloos op vakantie kunt!
pi_60973808
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 08:22 schreef Stali het volgende:
Nog geen nieuws he?
Las op het Tros Radar forum dat iemand haar vriendin (stewardess) heeft gebeld en die heeft volgens het verhaal gezegd dat de stakingen in het voordeel van de klant zouden uitpakken. Gratis drinken e.d.

Nu ja, ik hoop in ieder geval dat je vandaag probleemloos op vakantie kunt!
Gratis drinken? In de vertrekhal, of wat? Als piloten staken heb ik het beeld voor me dat ze hun kisten aan de grond houden, maar goed. Laten we hopen.

Er is inderdaad nog geen nieuws, en geen nieuws is goed nieuws. De koffers zijn in ieder geval gepakt, dus nu mag het niet meer fout gaan en anders gaan er hele gekke dingen gebeuren op Eindhoven Airport.
pi_60973897
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:31 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Gratis drinken? In de vertrekhal, of wat? Als piloten staken heb ik het beeld voor me dat ze hun kisten aan de grond houden, maar goed. Laten we hopen.

Er is inderdaad nog geen nieuws, en geen nieuws is goed nieuws. De koffers zijn in ieder geval gepakt, dus nu mag het niet meer fout gaan en anders gaan er hele gekke dingen gebeuren op Eindhoven Airport.
Geen idee, las het ook maar van iemand hoor. .

Inderdaad, geen nieuws, goed nieuws. Laat ze nog maar fijn onderhandelen. .
Hoe laat vertrek je?
pi_60974063
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:35 schreef Stali het volgende:

[..]

Geen idee, las het ook maar van iemand hoor. .

Inderdaad, geen nieuws, goed nieuws. Laat ze nog maar fijn onderhandelen. .
Hoe laat vertrek je?
Rond half 4. Geloof ik ( ).
pi_60974121
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:45 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Rond half 4. Geloof ik ( ).
Bel anders ook even je reisbureau he?
Bij problemen bieden ze misschien wat anders aan. Iemand had die mazzel iig op trosradargedoe.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=783762&sid=e093314923c88875a53112182eb64509
pi_60974372
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:47 schreef Stali het volgende:

[..]

Bij problemen bieden ze misschien wat anders aan. Iemand had die mazzel iig op trosradargedoe.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=783762&sid=e093314923c88875a53112182eb64509
Waarom biedt een reisbureau iets anders aan als er nog niet eens bekend is of er gestaakt gaat worden?

Bedankt voor je suggestie, maar ik ga ze niet bellen, hoor.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:13:39 #34
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60974679
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:47 schreef Stali het volgende:

Die geven aan pas wat te kunnen doen als er echt stakingen zijn.

Ik zit in het zelfde schuitje als TS vlieg ook vandaag.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:25:15 #35
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60974936
Haha, net vrijdag teruggevlogen met transavia, dus van mij mogen ze nu
pi_60975098
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:25 schreef Wheelgunner het volgende:
Haha, net vrijdag teruggevlogen met transavia, dus van mij mogen ze nu
pi_60975500
Het lot van elke vliegtuigmaatschappij. Deze bedrijven zijn overgeleverd aan de grillen van de olieproducenten.

Hoop maar niet op veel verbetering, personeelsleden van Transavia. Zoals elke vliegtuigmaatschappij moet ook Transavia bezuinigen om nog winst te maken. Hogere lonen en overnachting in hotels horen daar niet bij.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:53:39 #38
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_60975633
Ik ken een stewardess bij Transavia, die moet vandaag gewoon vliegen
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:55:07 #39
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60975666
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:53 schreef Darklight het volgende:
Ik ken een stewardess bij Transavia, die moet vandaag gewoon vliegen
En vanaf welk vliegveld vliegt ze?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:58:18 #40
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_60975737
weet ik niet
quote:
Hey Joost!

Heb nog niets gehoord over onze piloten... Ik mag woensdag weer vliegen. Die jongens hebben het ook zo vreeeeselijk zwaar. :lollol:
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 augustus 2008 @ 12:10:36 #41
163650 Greys
pi_60977627
Ik vlieg maandag met Transavia, dus kappen met dat gemiep over stakingen.
Word er zenuwachtig van
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60983030
Nou maar hopen dat de vakantiegangers niet naar Madrid zijn gegaan...

Breaking News: Deaths feared as plane shoots off runway at Spain's Madrid aiport. More soon...

www.aljazeera.net/english
pi_61009652
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:10 schreef Greys het volgende:
Ik vlieg maandag met Transavia, dus kappen met dat gemiep over stakingen.
Word er zenuwachtig van
Vandaag op NU.nl:
quote:
Piloten dreigden eerder deze week tot 'ontwrichtende acties' over te gaan wanneer woensdag niets bereikt zou zijn. Dat dreigement trokken ze woensdag al in. Maandag voerden ruim honderd piloten actie bij het hoofdkantoor van hun bedrijf.
http://www.nu.nl/news/171(...)en_en_Transavia.html
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 21 augustus 2008 @ 15:25:09 #44
163650 Greys
pi_61011727
Pfieuw, dan hoef ik me maandagochtend niet voor niets om 03.45 uur te melden op Schiphol
Ben toch al zo'n zenuwlijer met vliegen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61013368
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:25 schreef Greys het volgende:
Pfieuw, dan hoef ik me maandagochtend niet voor niets om 03.45 uur te melden op Schiphol
Ben toch al zo'n zenuwlijer met vliegen
Dat is inderdaad al helemaal geen tijd om die ellende mee te maken idd.
Bij TS en Martijnnogwat is het blijkbaar ook goed gegaan. .

Nou lekker aftellen Greys en zovast hele fijne vakantie!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 17:21:12 #46
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_61015048
TVP, ik vlieg zondag, ook met Transavia en na 50 weken hard werken ben ik te erg toe aan vakantie, zo'n staking zou heel-bijzonder-ontzettend slecht zijn voor mn humeur wat om een uur of 5 's morgens toch al niet optimaal is...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_61040753
Volgens het NOS-journaal word er vanaf de eerste helft van volgende week gestaakt..
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:45:55 #48
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_61041870
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:16 schreef Intrepidity het volgende:
Volgens het NOS-journaal word er vanaf de eerste helft van volgende week gestaakt..
Ik ben ff bij het NOS gaan kijken incluisief het journaal maar kon er niks over terugvinden..
Heb je misschien een bron?
pi_61042256
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:45 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik ben ff bij het NOS gaan kijken incluisief het journaal maar kon er niks over terugvinden..
Heb je misschien een bron?
nee, in de pauze van hockeywedstrijd werd het verkondigd door de nieuwslezer, verder weet ik van niks
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:56:07 #50
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_61042335
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:54 schreef Intrepidity het volgende:
nee, in de pauze van hockeywedstrijd werd het verkondigd door de nieuwslezer, verder weet ik van niks
Ik heb dit net van de telegraafsite (:') ) geplukt:
quote:
vr 22 aug 2008, 15:41
Piloten Transavia.com leggen dinsdag werk neer
SCHIPHOL - Piloten van luchtvaartmaatschappij Transavia.com leggen dinsdag van twee uur 's nachts tot vijf uur in de middag het werk neer. De Vereniging voor Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) heeft daar vrijdag toe opgeroepen.
De vliegers en Transavia.com zijn al enige tijd aan het onderhandelen over een nieuwe cao. De VNV heeft Transavia.com donderdag een eindbod gedaan met daaraan gekoppeld een ultimatum. Dat liep vrijdagochtend af.
Volgens een woordvoerder van de VNV is 75 procent van de piloten bij Transavia.com lid van de vereniging en zijn zij dus gehouden aan het opvolgen van de oproep tot het neerleggen van het werk. De VNV zegt zich te realiseren dat deze actie „invloed zal hebben op het publiek en betreurt dat”.
bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')