abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60982711
Ik twijfel nog tussen shoarma halen of een pizza bellen. 't Is echt erg deze week, we eten 3 x makkelijk geloof ik. Gisteren wat Chinees van Anna d'r verjaardag weggewerkt, vandaag moet YPPY werken, Anna eet bij opa en oma en vrijdag is Anna bij d'r andere oma (logeren) omdat YPPY weg is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:24:55 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60982728
Dat vond ik ook zo lastig in het begin Syrena, toen we net samenwoonden. Ik maakte dan zelf bijvoorbeeld een grote pan spaghettisaus en at dat dan 2x achter elkaar, maar toen we samenwoonden vond ik dat ik echt moest koken enzo.

Die vegetarische lasagna ga ik opslaan!
pi_60982732
Mijn aardappels schoten altijd wortel omdat ik die zak niet snel genoeg leegkreeg in m'n upje, maar dat gaat nu beter. Ik kan alleen geen aardappels koken en met jus serveren omdat we OF vegetarische vleesjes eten OF van die gepaneerde dingen die nauwelijks de naam vlees mogen hebben.

We houden allebei niet zo van vlees namelijk. Wel kip en bief en gehakt en dat was het dan wel. Ik vind braadworstjes ofzo wel lekker, maar daar hoef ik niet mee aan te komen Idem voor slavinken, blinke vinken etc. Varkenhaasje vind ik dan weer niet lekker, koteletten vinden allebei niks... erg he
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:25:34 #104
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_60982745
Ik jompel nog even hoor

Klinkt lekker allemaal Jarno, ik zou voor de shoarma gaan
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:25:39 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60982749
Oeh, Shoarma is goed Jarno!

Syrena, sinds SonjaB maak ik altijd jus van een poedertje. Mager en toch wel lekker om zo eens erbij te doen voor de smaak.

Dat buikgriepje is trouwens wel ideaal geweest om de schade van de afgelopen 2 weken gelijk weg te werken. Ik weeg nu 4 kilo lichter dan zondagmiddag vers uit het vliegtuig!
Nu weeg ik dan altijd zwaarder, vocht vast houden enzo, maar dit is toch wel lekker hoor. Nu maar gelijk de kiesjes weer op elkaar en braaf doen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 augustus 2008 @ 15:28:48 #106
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60982879
ik ben van de weeshuizen
als ik maandag kook, kan ik daar dinsdag en woensdag ook nog van eten
vooral bij mexicaanse wraps, macaronie, zelfgemaakte pizza, lasagna enz
aardappels ben ik niet heel verzot op, vooral het schillen en koken niet

vandaag voor mij soep met afgebakte broodjes die gevuld zijn met augurk, tomaat en kaas
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60982973
Ik vrees dat jus uit een potje het niet gaat worden voor mijn moeilijke eter Ik kan het eens lenen van mijn moeder. Maar het is dus wel redelijk slank begrijp ik? (goed argument )

Ik stond laatst ook op het punt om pizza te laten bezorgen, toen ik onze keuzes had ingevoerd bleek het 17 euro te gaan kosten. De kniepert in mij vond dat echt te gortig, dus heb ik zelf gekookt. Ik ben zo rond de 25 euro kwijt aan wekelijkse boodschappen, vandaar mijn shock.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_60982975
ik moet alleen afleren m nu niet meer voor 2 mensen te koken.... gisteren maakte ik pasta waar ik nog zeker een hele week van kan eten
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_60983039
Ik neig ook naar de shoarma.

En ik ben ook van de enorme porties, als ik iets lastig vind is het wel om voor 2 man te koken...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_60983106
Oja, vorige week ook vis in alufolie gemaakt Was ook erg lekker. Alleen moet ik nu een hele fles witte wijn leegzuipen, er moesten 4 eetlepels witte wijn in

Bedenk me net dat ik die wijn gewoon in ijsblokjesvormpjes ga invriezen! Als ik het dan nog eens maak doe ik die blokjes gewoon ontdooien.

Ik ben nu nog couscousrecepten aan het zoeken, heb ik nog nooit gemaakt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 augustus 2008 @ 15:37:40 #111
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60983173
wat ook lekker is is om risotto rijst te maken en dan een champignonnensausje erbij, heel snel klaar, vullend en lekker
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60983211
Oja, nu weet ik weer wat zoveel werk is aan die lasagna, het bakken van de aubergine!
Ik doe het nu in een grillpan zonder olie. Eerst deed ik met olie in een koekepan, maar die plakken zuigen alle olie op en dat wordt alles zo vreselijk vet. Dan zat ik een uurtje na het eten op de plee met flinke buikkrampen.

Dus nu zonder olie, smaakt precies hetzelfde alleen het bakken is evenveel werk.
pi_60983401
Saffier, wat goed! Ik duim voor je
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_60984399
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:35 schreef Syrena het volgende:
Ik ben nu nog couscousrecepten aan het zoeken, heb ik nog nooit gemaakt.
Ik maak altijd couscoussalade voor bij de bbq enzo (en eet het dan de volgende dag(en) als lunch.)
Een half pak couscous laten wellen en een scheutje olijfolie en een eetlepel shoarmakruiden (of meer, naar smaak) erdoor. Dan een geitenkaasje in stukjes erdoor en kleingesneden rucola en (semi)zongedroogde tomaatjes. Op smaak brengen met zout en peper.
Jong en (heel) oud smult er elke bbq weer van...
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:22:49 #115
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_60984584
Dank jullie wel

Een OS-nieuwtje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_60985257
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Reinhilde op 20-08-2008 20:50:07 ]
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2008 @ 20:44:36 #117
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60991468
help!
luca ging vanmiddag bij een vriendje spelen en ik dacht dat ze met dat pokkenweer van vandaag toch niet buiten zouden spelen, dus hij had een lichte spijkerbroek aan.
zijn ze toch naar buiten gestuurd en ik kreeg een nogal modderig kind en dito broek in huis.
kind is ondertussen weer gedouched en schoon, iets wat ik van de dure broek helaas niet kan zeggen . ik krijg de modder- en grasvlekken met geen mogelijkheid weg.
ik heb al ingeweekt in de soda en geboend met ossengal, maar de vlekken houden moedig stand.

wie heeft voor mij de gouden tip?
pi_60991587
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:44 schreef lady-wrb het volgende:
help!
luca ging vanmiddag bij een vriendje spelen en ik dacht dat ze met dat pokkenweer van vandaag toch niet buiten zouden spelen, dus hij had een lichte spijkerbroek aan.
zijn ze toch naar buiten gestuurd en ik kreeg een nogal modderig kind en dito broek in huis.
kind is ondertussen weer gedouched en schoon, iets wat ik van de dure broek helaas niet kan zeggen . ik krijg de modder- en grasvlekken met geen mogelijkheid weg.
ik heb al ingeweekt in de soda en geboend met ossengal, maar de vlekken houden moedig stand.

wie heeft voor mij de gouden tip?
Kruidvat heeft Vlekkentovenaar voor grasvlekken.
Zelf krijg ik de meeste idiote vlekken uit textiel door er voor het wassen Dasty van de Wibra(ontvetter in een soort glassexfles) op te sprayen.

En qua huismiddeltjes zegt Google o.a..:
Behandel verse grasvlekken zo snel mogelijk. Gebruik vooral geen water. Breng verdunde ammonia of citroensap op de vlek aan en was de stof daarna zo warm mogelijk als volgens de wasvoorschriften is toegestaan. 

Oude grasvlekken weekt u eerst in zure melk en spoelt u daarna uit met verse melk.
Er zijn vier mogelijkheden om grasvlekken te verwijderen uit kledij. 1. Wassen met water waarin een flinke scheut ammoniak. 2. Deppen met alcohol. 3. Wassen met heet water waarin een scheut spiritus en een scheut ammoniak. 4. Nat maken en er suiker opdoen. Na een uur de suiker erafhalen en het kledingstuk gewoon wassen.
Wil je grasvlekken verwijderen uit de kleren dan hoef je enkel de vuile delen te bevochtigen en er tandpasta opsmeren. Was vervolgens de kleren normaal. De vlek is zo verwijderd!
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:49:38 #119
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60991612
Nachtje weken in de Vanish? Daarna doe ik het dan echt in de was met de rest en smeer de vlekken dan nog eens in met Vanish. Werkt hier altijd.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2008 @ 20:58:09 #120
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60991887
ik baal dr ook zo vreselijk van dat ik m gewoon niet één van zijn oude broeken aangedaan heb.
maar ja, aan de andere kant, luca heeft een week een oude broek aan gehad bij de huttenbouw.
dat was ook op gras en twee dagen lang in de bagger en op de één of andere onverklaarbare wijze was die broek na een week dus gewoon nog bijna schoon

zal wel net zoiets zijn als dat het altijd gaat regenen als je geen plu bij je hebt en de zon begint te schijnen als je net 10 minuten geheel in regenpak door de regen fietst.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:25:52 #121
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60992654
Vandaar dat ik geen dure broeken meer koop . Freek heeft er 1, voor als we naar Oma gaan .

Ik heb zo'n vlekkenspray van biotex, opspuiten en even in laten werken, en dan in de was. Gaat goed!

Ow, en Syrena? Als je plakken aubergine eerst met zout bestrooit, en dan in een vergiet legt (half uurtje) dan heb je daarna geen problemen meer met het opzuigen van de olie.

Dit waren de HHtips voor nu .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_60992763
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:25 schreef Leah het volgende:

Misschien moet ik voor hier maar zo'n overall kopen voor het buitenspelen Ze zijn hier om het blok de bestrating aan het aanleggen maar deze week is het 1 enorme zand- en modderbak hier
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2008 @ 21:41:41 #123
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60993169
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:25 schreef Leah het volgende:
Vandaar dat ik geen dure broeken meer koop . Freek heeft er 1, voor als we naar Oma gaan .

Ik heb zo'n vlekkenspray van biotex, opspuiten en even in laten werken, en dan in de was. Gaat goed!

Ow, en Syrena? Als je plakken aubergine eerst met zout bestrooit, en dan in een vergiet legt (half uurtje) dan heb je daarna geen problemen meer met het opzuigen van de olie.

ik heb nu achtereenvolgens: weken in soda, boenen met ossengal, boenen met dasty en boenen met vanish achter de rug (ik heb er gewoon mijn vingers kapot geboend en dan doet dat vanish gemeen pijn ) en nu staatie nog te weken in water met vanish. meer kan ik er niet meer aan doen , vind dat ik mijn best wel gedaan heb.
pi_60993291
Waarschijnlijk is een nieuwe broek goedkoper dan al die wondermiddeltjes
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_60993346
Ik zit nu "Over mijn lijk" te kijken, maar dat is geen programma voor mij De tranen lopen over mijn wangen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')