quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:44 schreef lady-wrb het volgende:help!
luca ging vanmiddag bij een vriendje spelen en ik dacht dat ze met dat pokkenweer van vandaag toch niet buiten zouden spelen, dus hij had een lichte spijkerbroek aan.
zijn ze toch naar buiten gestuurd en ik kreeg een nogal modderig kind en dito broek in huis.
kind is ondertussen weer gedouched en schoon, iets wat ik van de dure broek helaas niet kan zeggen

. ik krijg de modder- en grasvlekken met geen mogelijkheid weg.
ik heb al ingeweekt in de soda en geboend met ossengal, maar de vlekken houden moedig stand.
wie heeft voor mij de gouden tip?
Kruidvat heeft Vlekkentovenaar voor grasvlekken.
Zelf krijg ik de meeste idiote vlekken uit textiel door er voor het wassen Dasty van de Wibra(ontvetter in een soort glassexfles) op te sprayen.
En qua huismiddeltjes zegt Google o.a..:
Behandel verse grasvlekken zo snel mogelijk. Gebruik vooral geen water. Breng verdunde ammonia of citroensap op de vlek aan en was de stof daarna zo warm mogelijk als volgens de wasvoorschriften is toegestaan.
Oude grasvlekken weekt u eerst in zure melk en spoelt u daarna uit met verse melk.
Er zijn vier mogelijkheden om grasvlekken te verwijderen uit kledij. 1. Wassen met water waarin een flinke scheut ammoniak. 2. Deppen met alcohol. 3. Wassen met heet water waarin een scheut spiritus en een scheut ammoniak. 4. Nat maken en er suiker opdoen. Na een uur de suiker erafhalen en het kledingstuk gewoon wassen.
Wil je grasvlekken verwijderen uit de kleren dan hoef je enkel de vuile delen te bevochtigen en er tandpasta opsmeren. Was vervolgens de kleren normaal. De vlek is zo verwijderd!
Hardloper.
IG @webkim