abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:19:01 #26
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60931273
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:44 schreef DemonRage het volgende:
Goedzo! Dat religieuze tuig mag eigenlijk ook meteen oprotten.
Je doet je nickname en avator eer aan
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_60936991
Ben niet zo'n voorstander van boeken verbieden of de verspreiding ervan te beperken.

Maar ik moet zeggen dat die christenen die je proberen te bekeren echt schijtirritant zijn!
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:23:14 #28
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60938518
Het Christendom is achterlijk want God bestaat niet. Best slimme mensen, die Chinezen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60943890
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, ze hebben daar namelijk al een behoorlijk achterlijk geloof, waarom zou je er nog meer bij willen?
Kun je zeggen... Maar zou China uberhaupt nog bestaan zonder de Partij? Valt nog te bezien.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60943899
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:54 schreef IFU het volgende:

[..]

Denk niet dat de nederlandse bevolking in China wil wonen.

Wij bepalen liever zelf wat we willen lezen of schrijven.

En ja ze discrimineren gelovigen.

Je mag alleen boekies van MAO lezen en andere Communistische shit.
Dat geloof ik ook weer niet.
pi_60944081
"Afschaffen dat geloof" "Geloof "

Wat een domheid..
pi_60944149
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:17 schreef Taurus het volgende:
"Afschaffen dat geloof" "Geloof "

Wat een domheid..
Domheid?

Het zijn erg slecht uitgewerkte afkeurende meningen. Maar waarom direct dom?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:21:14 #33
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60944183
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:35 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
"Mein Kampf" is hier ook verboden lectuur. Chinezen zijn echt niet uniek in het verbieden van boekwerken.
Niet waar
pi_60944205
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:21 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Niet waar
Neem jij binnenkort even 250 kopieen van Mein Kampf mee naar Nederland.
pi_60944266
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:20 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Domheid?

Het zijn erg slecht uitgewerkte afkeurende meningen. Maar waarom direct dom?
Hoe denk je geloof te kunnen afschaffen? God bestaat niet, maar vervolgens wel erkennen dat 'zo'n geloof' alleen maar voor ellende zorgt? Direct dom dus. Geloof is geen ding an sich, de mens is geloof. In feite staat er dus al meerdere keren in dit topic: "de mens, afschaffen " "de mens zorgt alleen maar voor ellende" "zouden ze hier ook moeten doen, mensen, bah"

Ik vind dat dom. Of in ieder geval onwetend, dat klinkt wat vriendelijker en begripvoller.
pi_60944304
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:25 schreef Taurus het volgende:

[..]

Hoe denk je geloof te kunnen afschaffen? God bestaat niet, maar vervolgens wel erkennen dat 'zo'n geloof' alleen maar voor ellende zorgt? Direct dom dus. Geloof is geen ding an sich, de mens is geloof. In feite staat er dus al meerdere keren in dit topic: "de mens, afschaffen " "de mens zorgt alleen maar voor ellende" "zouden ze hier ook moeten doen, mensen, bah"

Ik vind dat dom. Of in ieder geval onwetend, dat klinkt wat vriendelijker en begripvoller.
Geloof afschaffen schiet niet erg op aangezien je iemands gedachten niet kunt controleren.

Maar zoals bv het Christendom en de Islam politieke instrumenten (kunnen) zijn, zo zal de politiek in China gedonder voor willen zijn, en komen er dus geen Bijbels het land in.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:30:38 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60944373
kijk. op dit punt steun ik die chinezen wel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:36:54 #38
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60944499
Opvallend dat mensen hier sympathie tonen voor het communistische China omdat deze godsdienstige praxis niet toelaat. Een zeer kinderachtige sympathie. De Chinese overheid beperkt hiermee namelijk de vrijheid van meningsuiting in grote mate: ze staat alleen niet-godsdienstige meningen toe. Het getuigt van achterlijkheid als je dit toelaat omdat het jouw mening (atheïsme) bevoordeelt en andersdenkenden beperkt. Blijkbaar hechten atheïsten weinig waarde aan de vrije markt van ideeën die John Stuart Mill voorstelde, hetgeen geen verrassing is aangezien moderne atheïsten qua intolerantie en felheid niet onderdoen voor streng gelovigen. Mill schreef in On Liberty al dat een overheid die censuur pleegt, mensen niet de kans geeft hun eigen opvattingen te falsificeren. Is dat wat wij willen?
pi_60944503
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:27 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Geloof afschaffen schiet niet erg op aangezien je iemands gedachten niet kunt controleren.

Maar zoals bv het Christendom en de Islam politieke instrumenten (kunnen) zijn, zo zal de politiek in China gedonder voor willen zijn, en komen er dus geen Bijbels het land in.
Mijn reactie was gebaseerd op de mensen in dit topic die geloof graag willen afschaffen. Niet op de berichtgeving in de OP, dus inderdaad, wat jij zegt lijkt me logisch.
pi_60944530
Beangstigend hoeveel communisten hier kennelijk rondlopen met VERBOTENVERBOTENVERBOTEN in hun kop als het om geloof aankomt.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_60944555
Ja, blijkbaar ligt de frustratie om religie vreselijk hoog hier. Het is toch ook lastig he, die jehova's getuige 1 keer per jaar aan je deur. Of die kerkklokken, walgelijk.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:39:22 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60944560
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:38 schreef Jarno het volgende:
Beangstigend hoeveel communisten hier kennelijk rondlopen met VERBOTENVERBOTENVERBOTEN in hun kop als het om geloof aankomt.
hoezo beangstigend? ik ben ook niet voor een vrije verkoop van vuurwapens. nou moet ik wel zeggen dat ik de bijbel en dan metname het nt, nog enigzins te pruimen vind. liever zie ik het verbod voor de koran, daar komt alleen maar ellende van, zit niks van liefde voor de medemens in.
pi_60944574
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoezo beangstigend? ik ben ook niet voor een vrije verkoop van vuurwapens.
Dat is idd exact hetzelfde.

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_60944594
Atheïstisch-fundamentalisme, bestaat dat woord al? .
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:41:00 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60944597
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:40 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat is idd exact hetzelfde.

.
ja sorry, ik heb er nog iets aan toegevoegd, misschien kan je daar wel mee leven?
pi_60944608
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:36 schreef Scaurus het volgende:
Opvallend dat mensen hier sympathie tonen voor het communistische China omdat deze godsdienstige praxis niet toelaat. Een zeer kinderachtige sympathie. De Chinese overheid beperkt hiermee namelijk de vrijheid van meningsuiting in grote mate: ze staat alleen niet-godsdienstige meningen toe. Het getuigt van achterlijkheid als je dit toelaat omdat het jouw mening (atheïsme) bevoordeelt en andersdenkenden beperkt. Blijkbaar hechten atheïsten weinig waarde aan de vrije markt van ideeën die John Stuart Mill voorstelde, hetgeen geen verrassing is aangezien moderne atheïsten qua intolerantie en felheid niet onderdoen voor streng gelovigen. Mill schreef in On Liberty al dat een overheid die censuur pleegt, mensen niet de kans geeft hun eigen opvattingen te falsificeren. Is dat wat wij willen?
Alsof de religieuzen respect hebben voor andersdenkenden.
pi_60944611
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja sorry, ik heb er nog iets aan toegevoegd, misschien kan je daar wel mee leven?
Je hebt kennelijk niet veel op met het begrip vrijheid, zoveel is me wel duidelijk nu.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:46:15 #48
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60944677
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
Alsof de religieuzen respect hebben voor andersdenkenden.
Wat een non-argument zeg
pi_60944701
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je hebt kennelijk niet veel op met het begrip vrijheid, zoveel is me wel duidelijk nu.
Omdat gelovigen die vrijheid ALTIJD misbruiken om andere hun achterlijke denkbeelden op te leggen.

Niet zozeer het individu, maar het overkoepelende religieuze instituut (bv een CDA, of het Vaticaan, noem maar op) of wat daar voor door pleegt te gaan wel.

Met steun van individuen.

Dus is een beperking op geloofsvrijheid een manier om vrijheid van anderen te beschermen. Maar het zou niet nodig moeten zijn daarvoor een religie in z'n geheel af te schaffen, dat ben ik met je eens.
pi_60944716
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:46 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Wat een non-argument zeg
Waarom is dat een non-argument? Als ik het CDA z'n gang laat gaan dan kan ik over 5 jaar m'n leven niet meer leven zoals ik wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')