abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60922094
Chinezen moeten niets hebben van bijbels. Vier Amerikanen weigeren sinds gisteren te vertrekken van een vliegveld in de Chinese stad Kunming. Toen ze gisteren arriveerden met 315 bijbels in hun bagage, kwamen ze niet door de douane heen. De Amerikanen behoren tot de groep van Vision Borders, een organisatie die bijbels en christelijk lesmateriaal over de wereld verspreidt, meldt De Pers.

Verboden bijbels

Het is in China verboden om bijbels in te voeren. De douaniers stonden wel toe dat elk van hen één bijbel mocht meenemen. De Amerikanen hebben laten weten het vliegveld pas te zullen verlaten als ze al hun heilige boekwerken weer terugkrijgen. "Het heeft ons veel geld gekost om ze hierheen te brengen. Ze zeggen dat het illegaal is om bijbels mee te nemen en dat we vooraf toestemming hadden moeten vragen", zei een van de Amerikanen, Pat Klein.

Bekeren

Bijbels in China komen allemaal uit een drukkerij die in handen is van de regering. In China is het verboden om te proberen mensen tot het christendom te bekeren

Tja wat moet je daar nu van denken blijft toch een Achterlijk land of niet.
pi_60922187
Toch zou het niet gek zijn als we dat hier ook eens gaan verbieden. Inclusief het drukken van.

En uiteraard worden de Koran en andere boekwerken niet ontzien.

Geloof
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:31:36 #3
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_60922207
Het blijft een communistiche dictatuur. Het verbieden van een boek is onmogelijk. Het ontmoedigen van het letterlijk nemen van een boek als de bijbel is echter wel wenselijk.
Siamo Tutti Antifascisti!
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:31:37 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60922210
idd, doe maar afschaffen dat geloof.. Alleen maar gezeik.
Huilen dan.
pi_60922224
Achterlijk land misschien maar het is blijkbaar gewoon een wet , dus waar zeiken die Amerikanen nou om?

Ik ga toch ook niet naar Amerika, 20 gram wiet vervoeren om vervolgens te zeggen " Ja in Nederland mag je gewoon blowen " .
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_60922240
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:32 schreef boem-dikkie het volgende:
Achterlijk land misschien maar het is blijkbaar gewoon een wet , dus waar zeiken die Amerikanen nou om?

Ik ga toch ook niet naar Amerika, 20 gram wiet vervoeren om vervolgens te zeggen " Ja in Nederland mag je gewoon blowen " .
idd, slotje
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:34:51 #7
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_60922291
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:32 schreef boem-dikkie het volgende:

Wiet exporteren is gewoon verboden hoor. Maar je punt is duidelijk - die amerikanen hebben geen poot om op te staan. Het standpunt van de douane is juist.
Siamo Tutti Antifascisti!
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:35:47 #8
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_60922316
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:26 schreef IFU het volgende:

Genomineerd voor meest kansloze opmerking onder een nieuwsbericht
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_60922319
"Mein Kampf" is hier ook verboden lectuur. Chinezen zijn echt niet uniek in het verbieden van boekwerken.
pi_60922498
quote:

Ik zou eerder spreken van een Achterlijk boek
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_60923202
Goedzo!
Laat mensen lekker zelf uitvinden waar ze in geloven of als ze uberhaupt willen geloven.
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:23:02 #12
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_60923712
Mooi zo...
Klap eens in je handjes.
pi_60923764
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:35 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
"Mein Kampf" is hier ook verboden lectuur. Chinezen zijn echt niet uniek in het verbieden van boekwerken.
Nee hoor, dat mag je hier gewoon bezitten of inzien. De staat bezit alleen de rechten op het boek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:30:27 #14
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60923934
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee hoor, dat mag je hier gewoon bezitten of inzien. De staat bezit alleen de rechten op het boek.
Ik neem aan dat dat gewoon een juridisch trucje is om de verkoop te kunnen verbieden.
pi_60924316
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:35 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Goed, dan krijgen we het Mein Kampf verhaal weer.

In Duitsland en Nederland is het bezitten en het uitlenen (door bibliotheken) van het boek niet verboden. Dit geldt ook voor de Nederlandse vertaling Mijn kamp uit 1939, maar de Nederlandse Staat meent er het auteursrecht op te hebben en heeft in 1974 op grond daarvan de handel in een herdruk van het boek verboden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mein_Kampf#Mein_Kampf_in_Nederland
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:43:24 #16
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_60924338
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:30 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat gewoon een juridisch trucje is om de verkoop te kunnen verbieden.
In feite wel, want dan maak je inbreuk op het auteursrecht van de Nederlandse staat. Zo heeft de Duitse staat Beieren de rechten op de Duitse editie, het is echter wellicht wel mogelijk dat het origineel in bepaalde jurisdicties in 2015 in het publieke domein komt, of dat van bepaalde Engelse vertalingen al eerder het auteursrecht verloopt.

En wat China betreft, het verbod is natuurlijk suf, maar het is ook ontzettend suf van die Amerikaanse missionarissen om zich daar niets van aan te trekken. In Nieuw-Zeeland kun je al gedonder krijgen als je een appel vergeet aan te geven bij de douane omdat ze erg voorzichtig zijn geen ecologische verstoringen te krijgen door virussen of vreemde organismen. Het is dus altijd goed dat even te controleren voordat je ergens naartoe gaat.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_60924399
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:30 schreef Frollo het volgende:

[..]

Uiteraard is het dat, maar het boek is wel gewoon in te zien in de betere bibliotheek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_60924649
Haha illegaal het is china jongens, alsof het hun een reet kan schelen dat het illegaal is om boeken in te nemen. Illegaal volgens wie?
  maandag 18 augustus 2008 @ 15:06:37 #19
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_60924984
quote:
Bijbels in China komen allemaal uit een drukkerij die in handen is van de regering.
Nietes, ik heb zelf nog tijdens een vakantiebaantje Chinese Bijbels staan drukken en dat zouden ze heul niet doen als ze wisten dat ze ze aan de straatstenen niet kwijt konden.
Ik ga naar huis.
pi_60926763
Je kan veel over China zeggen, maar ze snappen in ieder geval wel dat je dat achterlijke geloof zoveel mogelijk buiten de deur moet houden.
pi_60928883
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 16:12 schreef Sora het volgende:
Je kan veel over China zeggen, maar ze snappen in ieder geval wel dat je dat achterlijke geloof zoveel mogelijk buiten de deur moet houden.
Ja natuurlijk, ze hebben daar namelijk al een behoorlijk achterlijk geloof, waarom zou je er nog meer bij willen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 18 augustus 2008 @ 17:42:33 #22
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_60929090
Volgens mij is het bezit van de Koran in China ook verboden. Wat dat betreft kan Wilders wat van de Chinezen leren. Ze discrimineren in ieder geval niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ghazi op 18-08-2008 17:48:49 ]
What lies in the shadow of the statue?
pi_60929132
Goedzo! Dat religieuze tuig mag eigenlijk ook meteen oprotten.
pi_60929292
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:31 schreef Isdatzo het volgende:
idd, doe maar afschaffen dat geloof.. Alleen maar gezeik.
Een geloof verbied je niet door een boek te verbieden.

Beetje erg simpele gedachten.
pi_60929306
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:42 schreef Ghazi het volgende:
Volgens mij is het bezit van de Koran in China ook verboden. Wat dat betreft kan Wilders wat van de Chinezen leren. Ze discrimineren in ieder geval niet.

Denk niet dat de nederlandse bevolking in China wil wonen.

Wij bepalen liever zelf wat we willen lezen of schrijven.

En ja ze discrimineren gelovigen.

Je mag alleen boekies van MAO lezen en andere Communistische shit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')