Een dag van te voren?quote:Op maandag 18 augustus 2008 02:27 schreef Morwen het volgende:
De bbq mag eigenlijk al aan voordat je aan de marinade begint zeker als je houtskool gebruikt, briketten zijn sneller warm en klaar om te gebruiken.
Wowquote:Op maandag 18 augustus 2008 02:27 schreef Morwen het volgende:
Varkenshaas is het lekkerste vind ik, maar kipfillet is ook prima.
Vlees in stukken snijden van 4 bij 4 cm. Beetje zout, beetje peper.
Marinade: In een schaal een flinke laag ketjap asin, theelepel sambal, paar teentjes knoflook (naar smaak), gemberpoeder (1/2 theelepel) en een paar druppels citroensap (houdt het vlees sappig, azijn kan ook). Vlees er voor minimaal 2 uur in laten marineren.
Satestokjes in een bak water leggen (rijgt makkelijker aan, geen splinters).
Pindasaus: Halve pot pindakaas, verdunnen met melk ( is een schande in de keuken moet eigenlijk met water maar ik vind melk lekkerder, zachter en romiger). Als het de juiste dichtheid heeft voeg je naar smaak ketjap, knoflook, sambal en gember toe. Daarna niet meer te warm maken, ketjap verbrand heel erg snel en dan heb je zo'n lekker zwarte koek onderin je pannetje.
Vlees aan stokjes rijgen en op een niet te warme grill/bbq leggen, vaak draaien ivm verbranden. De bbq mag eigenlijk al aan voordat je aan de marinade begint zeker als je houtskool gebruikt, briketten zijn sneller warm en klaar om te gebruiken.
Wat jij wil, je kan er dan een rookrooster in plaatsen en een stuk van je zeikende buurman in plaatsenquote:
quote:Op maandag 18 augustus 2008 02:42 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Wow
* Parafernalia is verliefd
quote:Op maandag 18 augustus 2008 02:42 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Wow
* Parafernalia is verliefd
de kippenindustrie is net zo min tof.quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik zelf ben uberhaupt geen groot voorstander van varkensvlees. De smaak vind ik minder, de structuur niet zo tof, en de varkensindustrie is niet zo tof in Nederland.
Mijn kip zwemt nu grofweg 17 uur in zn marinadebadje rond
* Parafernalia is nu met dit recept @ de gangquote:Op maandag 18 augustus 2008 02:27 schreef Morwen het volgende:
Varkenshaas is het lekkerste vind ik, maar kipfillet is ook prima.
Vlees in stukken snijden van 4 bij 4 cm. Beetje zout, beetje peper.
Marinade: In een schaal een flinke laag ketjap asin, theelepel sambal, paar teentjes knoflook (naar smaak), gemberpoeder (1/2 theelepel) en een paar druppels citroensap (houdt het vlees sappig, azijn kan ook). Vlees er voor minimaal 2 uur in laten marineren.
Satestokjes in een bak water leggen (rijgt makkelijker aan, geen splinters).
Pindasaus: Halve pot pindakaas, verdunnen met melk ( is een schande in de keuken moet eigenlijk met water maar ik vind melk lekkerder, zachter en romiger). Als het de juiste dichtheid heeft voeg je naar smaak ketjap, knoflook, sambal en gember toe. Daarna niet meer te warm maken, ketjap verbrand heel erg snel en dan heb je zo'n lekker zwarte koek onderin je pannetje.
Vlees aan stokjes rijgen en op een niet te warme grill/bbq leggen, vaak draaien ivm verbranden. De bbq mag eigenlijk al aan voordat je aan de marinade begint zeker als je houtskool gebruikt, briketten zijn sneller warm en klaar om te gebruiken.
Ik vind dit een prima recept, ik mis alleen de gefruite chillipeper en in plaats van melk raad ik kokosmelk aanquote:Op maandag 18 augustus 2008 02:27 schreef Morwen het volgende:
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb die van mij toenstraks iets te kort in de oven gedaan![]()
Ik kwam daar pas na een stukje of 3 a 4 achter (door de marinade waren ze al volledig mals geworden). Ik had in een automatisme 180 graden, 15 minuten ingesteld (voorgekookte aardappeltjes doe ik zo). Dus als dit mn laatste post hier op fok was, dan ben ik bezweken aan salmonella
zo eensquote:2 eetlepels ketjap manis (zoete ketjap dus) Merk: Kaki Tiga (there is no substitute)
wat voor bouillon?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:49 schreef Fendy het volgende:
Vooruit, ik doe mee.
Kan op kip, varkensvlees en speklap![]()
2 kleine bouillonblokjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |