Dat de huizenmarkt in de VS niet florissant te noemen is, was bekend. Maar één dollar voor een huis mag toch wel als de bodem beschouwd worden!quote:Foreclosure fallout: Houses go for a $1
Ron French / The Detroit News
DETROIT -- One dollar can get you a large soda at McDonald's, a used VHS movie at 7-Eleven or a house in Detroit.
The fact that a home on the city's east side was listed for $1 recently shows how depressed the real estate market has become in one of America's poorest big cities.
And it still took 19 days to find a buyer.
[...]
http://www.detnews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080813/METRO/808130360/&imw=Y
Nou, humor.quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:41 schreef Asgard het volgende:
Gooi je een dollar op de grond, en stamp je dat huis kapot![]()
![]()
![]()
"ja kheb em gekocht toch"![]()
![]()
![]()
Het op naam houden van een huis en de daarbij behorende belastingen zijn volgens mij peanuts daar ... iets van $500 per jaar oid. Met dit soort praktijken overweeg ik serieus een stuk land in de USA te kopen, eventueel met huis. Altijd leuk als gokje/investering of als plek om een zomerhuisje neer te zetten tzt.quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:36 schreef LXIV het volgende:
Maar het op naam houden zou op termijn nog meer gekost hebben. Dumpen die hap!
11 huizen? 1 gratis wegens plaatsen van zo'n mega order.quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:18 schreef LXIV het volgende:
Je moet je dan eens voorstellen wat je voor 10 euro krijgt!
Het moet dan ook nog tegen de vlakte, dus feitelijk koop je grond voor 1 dollar + kosten sloop woning. En grond is daar inderdaad niet duur. En als er mooiere plekjes te vinden zijn...quote:Op zondag 17 augustus 2008 22:54 schreef LXIV het volgende:
Dat de huizenmarkt in de VS niet florissant te noemen is, was bekend. Maar één dollar voor een huis mag toch wel als de bodem beschouwd worden!
quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:41 schreef Asgard het volgende:
Gooi je een dollar op de grond, en stamp je dat huis kapot![]()
![]()
![]()
"ja kheb em gekocht toch"![]()
![]()
![]()
6,4?quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:21 schreef Killer_Mom het volgende:
hier is t ook dieptriest met de huizenmarkt. hoge rente 6.4 , een jaar geleden 4.6, starters maken geen enkele kans.
Precies. En die belastingen die je tussentijds moet betalen?quote:Op maandag 18 augustus 2008 10:30 schreef ShaoliN het volgende:
30 huizen voor een dollar kopen en hopen op betere tijden....
Detroit en een slechte wijk ook nog...quote:Op maandag 18 augustus 2008 10:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hm, moet je eens in die buurt kijken met Google Earth street view
Troosteloze bende zeg, geen wonder dat niemand het wil kopen
quote:The agent did say that the buyer agreed to pay the full list price of $1, and planned to pay cash
Het was mooier geweest als de koper een financieringsvoorbehoud had gemaakt om de hypotheek rond te kunnen krijgen.quote:
Ik had gevraagd of het financierbaar was...quote:
Ik zou eerst een bouwkundig onderzoek laten uitvoeren om te zien of ik geen kat in de zak koop...quote:Op maandag 18 augustus 2008 10:46 schreef Pool het volgende:
Het was mooier geweest als de koper een financieringsvoorbehoud had gemaakt om de hypotheek rond te kunnen krijgen.
Ik dacht dat het al ingestort was.... Voor zo'n huis moet je geld bijgeven...quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:18 schreef Chriz2k het volgende:
Het kreng ziet er dan ook uit alsof het op instorten staat.
Dat heeft de bank ook gedaan. Die hebben diverse kosten voor hun rekening genomen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 10:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Voor zo'n huis moet je geld bijgeven...
Op zich wel kut om die paar duizend rekeningen te krijgen vanwege het bezit die je vervolgens niet kan betalen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:37 schreef SeLang het volgende:
Op zich wel tof om een paar duizend huizen te kopen in plaats van een tweedehands auto
Dan betaal je gewoon niet.quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op zich wel kut om die paar duizend rekeningen te krijgen vanwege het bezit die je vervolgens niet kan betalen.
Het zijn geen hypotheekbetalingen... Ik denk dat de overheid niet zo makkelijk afschrijft.quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:02 schreef SeLang het volgende:
Dan betaal je gewoon niet.
Krijgen ze een foreclosure van 10.000 huizen van $1
Ik zou hem wel opknappen of slopen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 10:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het moet dan ook nog tegen de vlakte, dus feitelijk koop je grond voor 1 dollar + kosten sloop woning. En grond is daar inderdaad niet duur. En als er mooiere plekjes te vinden zijn...
Wie wil er nou in schuddekutterveen wonenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:07 schreef basilisk het volgende:
Wie wil er nou in Detroit wonen.
Ik vind dit trouwens minstens zo schokkend. In Nederland betaal je meer dan het dubbele!quote:DETROIT -- One dollar can get you a large soda at McDonald's
Que? Sinds wanneer bepaald de rente of een starter een huis kan kopenquote:Op zondag 17 augustus 2008 23:21 schreef Killer_Mom het volgende:
hier is t ook dieptriest met de huizenmarkt. hoge rente 6.4 , een jaar geleden 4.6, starters maken geen enkele kans.
payabilityquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Que? Sinds wanneer bepaald de rente of een starter een huis kan kopen
Hoe hoger de rente, hoe lager het max bedrag dat je kunt lenen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Que? Sinds wanneer bepaald de rente of een starter een huis kan kopen
Nogmaals: que?quote:
Nogmaals; de rentestand houdt niet per definitie in dat je wel of geen huis kan kopen als starter.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:15 schreef t-8one het volgende:
[..]
Hoe hoger de rente, hoe lager het max bedrag dat je kunt lenen.
Nogmaals; Hoe hoger de rente, hoe minder geld je kunt lenen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogmaals; de rentestand houdt niet per definitie in dat je wel of geen huis kan kopen als starter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |