Even voor mijn eigen visualisatie/nbegrip (ik ben een n00bvrouwke),quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:23 schreef Netsplitter het volgende:
Je mist denk ik de SATA drivers die de laptop nodig heeft.
Kijk op de site van de fabrikant voor die drivers.
De laptop is van mijn 11 jarige buurmeisje en ik heb er inderdaad een windows vista home basic cd bij.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:46 schreef buitenbeentje het volgende:
Heb je geen herstel cd/dvd van bij je laptop? Daar zouden alle drivers bij in moeten zitten.
ik denk het wel....quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:30 schreef buitenbeentje het volgende:
Harde schijf misschien overleden?
En een floppydrive.quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:15 schreef Sk00p het volgende:
Wat is eigenlijk de reden waarom er een herinstallatie uitgevoerd moet worden? een virus, of bleef Windows vaak hangen, of hoor je misschien rare geluiden van de hdd af komen?
De Vista CD zou die harde schijf eigenlijk meteen moeten kunnen vinden, dus was buitenbeentje zegt is enigszins mogelijk. Als je het gehad zou hebben over XP installeren, zou je 9 van de 10 keer wel die driver nodig gehad hebben.
Nope..dat hoeft niet. Slipstreamenquote:
De laptop startte niet meer op.quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:15 schreef Sk00p het volgende:
Wat is eigenlijk de reden waarom er een herinstallatie uitgevoerd moet worden? een virus, of bleef Windows vaak hangen, of hoor je misschien rare geluiden van de hdd af komen?
De Vista CD zou die harde schijf eigenlijk meteen moeten kunnen vinden, dus was buitenbeentje zegt is enigszins mogelijk. Als je het gehad zou hebben over XP installeren, zou je 9 van de 10 keer wel die driver nodig gehad hebben.
Ze heeft hem afgelopen kerst uit Scotland meegenomen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:57 schreef buitenbeentje het volgende:
Hoe oud is de laptop ongeveer? Een jaar, twee jaar, bakelieten tijdperk?
HIER vind je harde schijven vanaf ¤ 26,00 exclusief verzendkosten.
quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:53 schreef buitenbeentje het volgende:
Dan is de harde schijf minder als een jaar oud, kan je nog proberen garantie te claimen. Hetzij bij Acer, hetzij bij de producent van de harde schijf. Op die dingen zit minimaal twee jaar garantie.
Die nieuwe harde schijf die je uit hebt gezocht, is dat het zelfde merk en type als je had? hier kan je vinden dat er 3 jaar garantie op een Hitachi Travelstar 2.5" zit.
Met een goede harde schijf weet je het zo.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:23 schreef Rimpelhond het volgende:
Hoe groot is de kans eigenlijk dat het probleem niet aan de harde schijf ligt maar aan dat wat tussen de harde schijf en het moederbord zit waardoor hij de harde schijf niet ziet... of misschien zelfs op het moederbord het stukje dat de harde schijf zou moeten lezen?
Hoe zou ik daar achter kunnen komen?
Het ding komt uit Schotland, ik hoop dat Acer Benelux niet al te zeer gaat tegenstribbelen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:27 schreef Sk00p het volgende:
(Als ze nog garantie heeft..)Laat haar gewoon die hele laptop opsturen. Dat is eigenlijk het beste. Zou zonde zijn als het moederbord inderdaad beschadigd is geraakt, terwijl je aan andere dingen dacht. Gewoon opsturen en zij zoeken het wel uit
theoretisch gezien zou daar ook iets defect kunnen zijn.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:23 schreef Rimpelhond het volgende:
Hoe groot is de kans eigenlijk dat het probleem niet aan de harde schijf ligt maar aan dat wat tussen de harde schijf en het moederbord zit waardoor hij de harde schijf niet ziet... of misschien zelfs op het moederbord het stukje dat de harde schijf zou moeten lezen?
Hoe zou ik daar achter kunnen komen?
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:26 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Kijk eens in de bios, dat is misschien een verstandiger stap geweest
En wat zegt de bios.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:57 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Had ik al gedaan
en..... ik heb dat ding besteld en er in gezet, alle schroefjes weer aangedraaid, ik hield niks over
vista er op gezet., en er zit nu weer een blij kijkend 11 jarig meisje te tikken op de laptop![]()
dank jullie wel voor het meedenken
Volgens mij heeft, tegenwoordig, zo'n beetje iedere laptopschijf zo'n FreeFall Sensorquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:41 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
theoretisch gezien zou daar ook iets defect kunnen zijn.
Echter een harddisk is vrij kwetsbaar (zelfs in een notebook, zeker in een notebook)
je hardeschijf is namelijk een gemagnetiseerde schijf waar een kop overheen gaat... wanneer je hem laat vallen kan het zijn dat de kop de schijf beschadigt en dan is het einde oefening.. tegenwoordig hebben toshiba ibm en hp hier geloof ik een soort gmeter inzitten die zorgen ervoor dat wanneer een notebook aanstaat en hij valt dat de kop terug word getrokken.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 18:20 schreef Rimpelhond het volgende:
hey, hij doet het gewoon weer hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |