abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:29:25 #26
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_60944351
Even ivm die sata drivers:

Als je vista probeert te installeren, deze hoort gewoon de harde schijf te zien, want vista komt nl standaard met sata drivers.
Wanneer je XP probeert te installeren is de kans idd groot dat het probleem bij die sata drivers ligt, omdat XP deze niet standaard in zich heeft. In dat geval moet je dus zoals hierboven reeds gezegd die drivers gaan zoeken en ze manueel installeren (dmv F6 drukken bij installatie XP, of door te slipstreamen met Nlite).
Wat je ook kan doen is de sata mode uitzetten in je bios, en dit op IDE mode zetten, dan kan je XP zonder problemen installeren.

Als je gewoon Vista erop wil zetten en hij vindt geen harde schijf is de kans idd groot dat door het vallen de harde schijf stuk is gegaan.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:41:02 #27
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60944598
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:23 schreef Rimpelhond het volgende:
Hoe groot is de kans eigenlijk dat het probleem niet aan de harde schijf ligt maar aan dat wat tussen de harde schijf en het moederbord zit waardoor hij de harde schijf niet ziet... of misschien zelfs op het moederbord het stukje dat de harde schijf zou moeten lezen?

Hoe zou ik daar achter kunnen komen?
theoretisch gezien zou daar ook iets defect kunnen zijn.
Echter een harddisk is vrij kwetsbaar (zelfs in een notebook, zeker in een notebook)

je hardeschijf is namelijk een gemagnetiseerde schijf waar een kop overheen gaat... wanneer je hem laat vallen kan het zijn dat de kop de schijf beschadigt en dan is het einde oefening.. tegenwoordig hebben toshiba ibm en hp hier geloof ik een soort gmeter inzitten die zorgen ervoor dat wanneer een notebook aanstaat en hij valt dat de kop terug word getrokken.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_60949002
Kijk eens in de bios, dat is misschien een verstandiger stap geweest
pi_61021872
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:26 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Kijk eens in de bios, dat is misschien een verstandiger stap geweest

Had ik al gedaan

en..... ik heb dat ding besteld en er in gezet, alle schroefjes weer aangedraaid, ik hield niks over
vista er op gezet., en er zit nu weer een blij kijkend 11 jarig meisje te tikken op de laptop

dank jullie wel voor het meedenken
pi_61022301
klepje openmaken waar de HDD achter zit, webcam erop richten en aansluiten.
pi_61024402
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:57 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Had ik al gedaan

en..... ik heb dat ding besteld en er in gezet, alle schroefjes weer aangedraaid, ik hield niks over
vista er op gezet., en er zit nu weer een blij kijkend 11 jarig meisje te tikken op de laptop

dank jullie wel voor het meedenken
En wat zegt de bios.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:40:32 #32
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_61030125
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:41 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

theoretisch gezien zou daar ook iets defect kunnen zijn.
Echter een harddisk is vrij kwetsbaar (zelfs in een notebook, zeker in een notebook)

je hardeschijf is namelijk een gemagnetiseerde schijf waar een kop overheen gaat... wanneer je hem laat vallen kan het zijn dat de kop de schijf beschadigt en dan is het einde oefening.. tegenwoordig hebben toshiba ibm en hp hier geloof ik een soort gmeter inzitten die zorgen ervoor dat wanneer een notebook aanstaat en hij valt dat de kop terug word getrokken.
Volgens mij heeft, tegenwoordig, zo'n beetje iedere laptopschijf zo'n FreeFall Sensor
Ach, nog even en dan kunnen we aan de Solid State Disc's... Geen gezeik meer met koppen en dergelijke
pi_61046043
hey, hij doet het gewoon weer hoor
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:37:36 #34
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61046369
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:20 schreef Rimpelhond het volgende:
hey, hij doet het gewoon weer hoor
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')