Joop Munsterman heeft toch echt gezegd dat er geen grote transfers meer komen: 'De selectie is rond, alleen als er een snoepje voorbij komt dan zullen we die misschien binnenhalen'.quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:52 schreef Angstgegner het volgende:
Iedere Twente-supporter weet dat dit aantoonbaar onjuist is. De selectie van Twente is nog niet op peil, dat er nog een speler bijkomt voor 31 augustus is absoluut zeker. Ik vind het naar Twente toe geen slimme en ronduit provocerende opmerking, dus mag ik daar toch op reageren. Je denkt toch niet dat Twente het totale transfergeld voor deze spelers (naar verluidt iets meer dan elf miljoen euro) aan de gemeente heeft afgelost. Er is voldoende geld in kas om nog versterkingen aan te trekken, alleen als de gevraagde transferbedragen echt te gortig zijn, haakt Twente af. Dat heeft helemaal niets met die lening te maken.
En ja, als jij wordt moe van mij, is dat toch echt jouw probleem. Ik probeer slechts alles met feiten te staven en als mensen dan dingen gaan schrijven die ze niet zeker weten, kan ik weleens een beetje obstinaat worden.
Meestal, kom eens met voorbeelden van spelers die direct voor het 1e gehaald zijn nadat Munsterman vertelde dat de selectie rond was.quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:13 schreef Angstgegner het volgende:
En als Munsterman in de pers zegt dat Twente is uitgewinkeld, komt er meestal nog wat bij, dus dat doet hij alleen maar om bepaalde mensen op een dwaalspoor te zetten.
Zijn er nog niet zo heel veel geweest. Wilkshire mss, Engelaar sowieso, zou er zo verder geen kunnen verzinnen. Buitenkansjes zullen zich ook wel niet elk jaar voordoen. Met snoepjes worden wel zeker geen jeugdtalenten bedoelt.quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:17 schreef Blawh het volgende:
[..]
Meestal, kom eens met voorbeelden van spelers die direct voor het 1e gehaald zijn nadat Munsterman vertelde dat de selectie rond was.
Dan heb ik het verkeerd geintrepeteerd, maar ik denk dat 2 jaar geleden de transfer van Engelaar eigenlijk geen snoepje was. Ongeveer 3/4 miljoen was in die tijd voor FC Twente ook gewoon nog redelijk veel geld voor een speler, pas vanaf 2006 is Twente echt enorm veel beter gaan draaien en groeien (in financieel) opzicht waardoor er nu wel opeens meer geld te besteden was voor transfers.quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:32 schreef Solstice het volgende:
[..]
Zijn er nog niet zo heel veel geweest. Wilkshire mss, Engelaar sowieso, zou er zo verder geen kunnen verzinnen. Buitenkansjes zullen zich ook wel niet elk jaar voordoen. Met snoepjes worden wel zeker geen jeugdtalenten bedoelt.
Als je kijkt wat het ons sportief en financiëel opgeleverd heeft is het natuurlijk wel een snoepje geweest. Twente begon eigenlijk met dat hij binnenkwam beter te voetballen. Was echt de ontbrekende schakel. Mede daardoor ging Twente enorm beter draaien, werd de belangstelling groter, en ontstond er een hele positieve atmosfeer rond Twente, die gewoon geld oplevert. Als je d'r dan ook nog eens bij verkoop vele miljoenen voor ontvangt, lijkt mij dat het toch wel een enorm snoepje is geweest. Niet vergeten trouwens dat Engelaar een jaar voordat hij bij Twente kwam nog aan Feyenoord en het Belgische nationale elftal(wilden hem naturaliseren) werd gelinkt. Prijs/kwaliteit verhouding was gewoon erg goed voor ons.quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:36 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dan heb ik het verkeerd geintrepeteerd, maar ik denk dat 2 jaar geleden de transfer van Engelaar eigenlijk geen snoepje was. Ongeveer 3/4 miljoen was in die tijd voor FC Twente ook gewoon nog redelijk veel geld voor een speler, pas vanaf 2006 is Twente echt enorm veel beter gaan draaien en groeien (in financieel) opzicht waardoor er nu wel opeens meer geld te besteden was voor transfers.
Ok ok, jullie hebben me overtuigd.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:03 schreef Solstice het volgende:
[..]
Als je kijkt wat het ons sportief en financiëel opgeleverd heeft is het natuurlijk wel een snoepje geweest. Twente begon eigenlijk met dat hij binnenkwam beter te voetballen. Was echt de ontbrekende schakel. Mede daardoor ging Twente enorm beter draaien, werd de belangstelling groter, en ontstond er een hele positieve atmosfeer rond Twente, die gewoon geld oplevert. Als je d'r dan ook nog eens bij verkoop vele miljoenen voor ontvangt, lijkt mij dat het toch wel een enorm snoepje is geweest. Niet vergeten trouwens dat Engelaar een jaar voordat hij bij Twente kwam nog aan Feyenoord en het Belgische nationale elftal(wilden hem naturaliseren) werd gelinkt. Prijs/kwaliteit verhouding was gewoon erg goed voor ons.
Dan ben je er mooi op tijd, was dat goedkoper of wilde je gewoon een dagje extra naar Londen?quote:
Een dagje extraquote:Op maandag 25 augustus 2008 16:49 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dan ben je er mooi op tijd, was dat goedkoper of wilde je gewoon een dagje extra naar Londen?
Mooi wark.quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:00 schreef 9christensen het volgende:
[..]
Een dagje extra
morgen rondleiding in Wembley en het stadion van Chelsea.
Nee hier ookquote:Op maandag 25 augustus 2008 17:17 schreef Solstice het volgende:
Ben de enigste die niet gaat lijkt het zo.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:00 schreef 9christensen het volgende:
[..]
Een dagje extra
morgen rondleiding in Wembley en het stadion van Chelsea.
Bij ons staat het Eredivisiekanaal er nog niet tussen in elk gevalquote:Op maandag 25 augustus 2008 17:27 schreef Solstice het volgende:
Las wat berichten dubbel, geen flauw idee waarom. Ben benieuwd of Twente weer een goede indruk achter gaat laten. Zou wel lekker zijn met het oog op de eerste wedstrijd. Ben wel benieuwd of ik dat al op dat nieuwe Eredivisie kanaal kan gaan zien trouwens.
En Engelaar?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:11 schreef Lamzak_ het volgende:
Mét wilkshire
Wel onwijs mooi natuurlijk
Ik dacht dat nummer 19 Engelaar was.quote:
Douglas was het, heb het even nagezocht en als je goed kijkt zie je inderdaad dat het Douglas is. Mooie bus inderdaad.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:15 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik dacht dat nummer 19 Engelaar was.
Elia lijkt me iets tengerder qua postuur.
Maar wel logischer aangezien Engelaar ook al weg is.
Maar het is inderdaad een mooie bus
inderdaadquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:16 schreef Blawh het volgende:
[..]
Douglas was het, heb het even nagezocht en als je goed kijkt zie je inderdaad dat het Douglas is. Mooie bus inderdaad.
Niet mij gaan uitlachen als je zelf met Engelaar op de proppen komt, ik wist wel dat Engelaar geen 19 had vorig seizoen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:17 schreef sjimz het volgende:
[..]
inderdaad
[ afbeelding ]
Nummer 19.
Jij met je Elia
Vrijdag heb ik toch verjaardag, als ik zaterdag Roda-Twente maar kan zien is mij alles best.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 08:27 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Bij ons staat het Eredivisiekanaal er nog niet tussen in elk gevalIn een ander topic las ik dat ze pas vrijdag beginnen met het aansluiten, en dat je mazzel moet hebben dat je ook daadwerkelijk vrijdag al kunt kijken.
http://www.elfvoetbal.nl/index.php?action=n&id=61800&etitel=czo1NDoiRGluYW1vIE1vc2tvdSBiZXRhYWx0IHJ1aW0gdHdlZSBtaWxqb2VuIHZvb3IgV2lsa3NoaXJlIjs=quote:Dinamo Moskou betaalt ruim twee miljoen voor Wilkshire
Luke Wilkshire vertrekt per direct bij FC Twente. Dinamo Moskou neemt de Australiër over, die nog een contract tot 2012 had in Enschede. Twente kan een bedrag van 2,2 miljoen euro tegemoet zien.
Wilkshire kwam in de afgelopen twee seizoenen tot 59 wedstrijden voor de Tukkers. Hij scoorde daarin vijf maal.
D'r vanuit gaande dat zij gelijk hebben. Ik zie vooral veel site's die de berichten blindelings overnemen van de vorige. Geen flauw idee wat er van waar is. 2,2 miljoen, 6 miljoen, 8,5 miljoen, hoop op het laatste, reken op het eerste, dan valt het iig niet tegen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
http://www.elfvoetbal.nl/index.php?action=n&id=61800&etitel=czo1NDoiRGluYW1vIE1vc2tvdSBiZXRhYWx0IHJ1aW0gdHdlZSBtaWxqb2VuIHZvb3IgV2lsa3NoaXJlIjs=
Dat is wel iets lager dan 8.5 miljoen
Ga ook vanacht weg.quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:15 schreef Lamzak_ het volgende:
Morgennacht 1:00 weg, 12:00 ong. in londen6 uurtjes vrije tijd, dan de wedstrijd, 45 min later de bus terug...
Tot zover heeft bij de laatste uitgaande transfers nog geen enkel medium het bij het rechte eind gehad over transferbedragen. Zaten ook genoeg doorgaans betrouwbare media bij.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:46 schreef sjimz het volgende:
ELF is doorgaans wel betrouwbaar te noemen.
Koopjequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 14:14 schreef sjimz het volgende:
Vi meldt trouwens ook dat het rond de 2 miljoen is.
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)tAanDinamoMoskou.htm
De Russische media noemen een bedrag van 6 miljoen, waarschijnlijk zullen we het nooit weten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 14:14 schreef sjimz het volgende:
Vi meldt trouwens ook dat het rond de 2 miljoen is.
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)tAanDinamoMoskou.htm
Dan ben ik eigenlijk wel geneigd om te geloven dat de afkoopclausule hoger ligt dan 2.2 miljoen Euro.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:17 schreef Dos37 het volgende:
ja
Dat was op 15 mei. Toen waren we nog niet de winnaar van de PO.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:20 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan ben ik eigenlijk wel geneigd om te geloven dat de afkoopclausule hoger ligt dan 2.2 miljoen Euro.
Of was FC Twente toen nog geen winnaar van de PO's?
quote:Naast Andrej Rendla heeft ook Luke Wilkshire zijn contract opengebroken. De middenvelder was het al eens met Twente, maar heeft nu ook een krabbel gezet onder het contract dat hem tot 2012 aan de FC bindt.
Op de clubsite geeft Wilkshire aan een goed gevoel te hebben bij Twente en de ontwikkeling die de club doormaakt. Ook heeft de Australiër zin om te spelen in het nieuwe stadion.
Wilkshire kwam op advies van de toenmalige Australische bondscoach Guus Hiddink naar Enschede. Tot dan verpieterde hij op de bank van Middlesbrough FC en kwam hij drie jaar uit voor Bristol City. In Enschede maakt Wilkshire indruk met zijn fanatieke vleugelspel en zijn nimmer aflatende mentaliteit, een eigenschap waar Aussies patent op lijken te hebben
De NOS heeft het ook over 2.2 miljoen. Bovendien was juist die clausule voorwaarde voor Wilkshire. Denk trouwens dat Twente nog wel met een aardige vervanger komt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:20 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan ben ik eigenlijk wel geneigd om te geloven dat de afkoopclausule hoger ligt dan 2.2 miljoen Euro.
Of was FC Twente toen nog geen winnaar van de PO's?
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 08:46 schreef tukkeronline het volgende:
Kom ik gisteravond terug van vakantie, 12 dagen geen nieuws over Twente gezien in het buitenland, en dan lees je dat Wilkshire verkocht is... Wat een domper! Er mag dan wel heel rap een vervanger komen, want met Wellenberg zie ik het niet gebeuren. Negen assists, zoveel gevaar, zomaar verkocht
quote:'FC Twente twijfelt tussen Stam en Verhaegh'
FC Twente beslist woensdag of de club Ronnie Stam van NAC of Paul Verhaegh van Vitesse aantrekt als vervanger van Luke Wilkshire, zo meldt De Telegraaf in haar woensdageditie. Stam heeft een gelimiteerde transfersom in zijn contract, maar Verhaegh lijkt goedkoper. Stam (24) speelt al zijn gehele carrière voor NAC en tekende vorig jaar een nieuw verbeterd contract tot medio 2012. De geboren Bredanaar speelde 120 competitieduels voor de Brabanders. De eveneens 24-jarige Verhaegh, nota bene aanvoerder van Vitesse, verlengde in juli nog zijn contract bij de Arnhemmers tot de zomer van 2011.
Wilkshire vertrekt per direct naar Rusland om de komende drie seizoenen voor Dinamo Moskou te voetballen. FC Twente moest vergeefs toekijken, aangezien de 26-jarige Australiër een gelimiteerde afkoopsom in zijn tot medio 2011 lopende contract had. Dinamo Moskou kon voldoen aan de geëiste transfersom van twee miljoen euro.
Arme Joop. Zo werkt het nou eenmaal jongen. Gelukkig ziet hij het zelf ook in, getuigen de laatste alinea.quote:FC Twente-voorzitter Joop Munsterman zegt teleurgesteld te zijn in Luke Wilkshire. De Australiër verliet de club uit Enschede voor een hoger salaris bij Dinamo Moskou.
Wilkshire tekende maandag een driejarig contract bij de nummer twee van Rusland. En dat terwijl hij onlangs nog zijn handtekening had gezet onder een nieuwe verbintenis bij FC Twente.
'Vijf weken geleden hebben we zijn contract verlengd en zijn salaris opgetrokken. En vier weken later vertelde hij dat hij wegging', baalt Munsterman in De Telegraaf.
'Aan zijn wensen konden wij niet voldoen', wijst de voorzitter naar het vermeende nieuwe salaris van Wilkshire bij Dinamo: anderhalf miljoen euro. 'Ik ben geen naïeveling, zulke dingen gebeuren in de wereld van het topvoetbal. Het stelt me wel teleur.'
'Vreselijk en erg jammer. Maar ja, it's all about the Money: het draait allemaal om het geld. We hebben steeds rekening gehouden met dat Luke zou vertrekken. Daar konden wij niet veel aan doen.' In de verbintenis van de rechtsback was immers een gelimiteerde afkoopsom van twee miljoen euro opgenomen, en daaraan voldeed Dinamo.
Wat zal het salarisplafond zijn bij FC Twente? 8 ton?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:54 schreef Damzkieee het volgende:
Bijna net zo veel als dat hij gaat verdienen in Rusland.
Joop probeert het nu te verbloemen door zijn woede te uiten over Wilkshire zelf.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:02 schreef venomsnake het volgende:
Lekkere lage afkoopsom had Wilkshire ook in zijn contract staan.
Ik dacht dat Joop Munsterman daar niet meer aan meewerkte?
quote:LONDEN - FC Twente beslist vandaag of de club Ronnie Stam (NAC) of Paul Verhaegh (Vitesse) aantrekt als vervanger van Luke Wilkshire. Stam heeft een gelimiteerde transfersom in zijn contract, maar Verhaegh lijkt goedkoper.
Verhaegh schijnt ook zo'n clausule te hebben van nog géén één miljoen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:36 schreef ElYefe het volgende:
[..]
Aldus de altijd betrouwbare telegraaf. Mijn voorkeur ging al naar Verhaegh en wanneer die goedkoper blijkt dus helemaal. Zal me benieuwen voor hoeveel Vitesse zijn aanvoerder zal laten gaan. Kan me niet voorstellen dat dit minder zal zijn dan de gelimiteerde transfersom van Stam, of heeft Stam een veel te hoge transfersom in zijn contract .
Dat zal zeer mooi zijnquote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:41 schreef KingOfPop het volgende:
[..]
Verhaegh schijnt ook zo'n clausule te hebben van nog géén één miljoen.
Hoe kom je erbij? Zomer + wat geld tegen onze aanvoerder en het grootste talent van de club? Je zou voor Vitesse of Ajax moeten worden met zulke arrogantiequote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:51 schreef ElYefe het volgende:
[..]
Dat zal zeer mooi zijnHij heeft zelf al aangegeven Twente een mooie club te vinden en een stap hoger, dan moet dat toch goed komen. Kan Zomer er niet bij worden betrokken en Claudemir + wat geld van die transfer van Wilkshire.
quote:Kuitblessure houdt Boschker mogelijk aan de kant
De kans is groot dat FC Twente het woensdagavond tegen Arsenal moet stellen zonder keeper Sander Boschker. De doelman deed dinsdag weliswaar mee aan de laatste training maar bleek vandaag toch erg veel last te hebben van een kuitblessure. Mocht hij definitief niet kunnen keepen vanavond in de return in de voorronde van de Champions League, dan wordt zijn plek ingenomen door een van de twee reserve-goalies Nikolai Michailov of Cees Paauwe, zo weet TC Tubantia.
De perspectieven voor FC Twente op het bereiken van het hoofdtoernooi van de Champions League zijn uiterst gering. Door doelpunten van William Gallas en Emmanuel Adebayor ging de heenwedstrijd in Arnhem met 0-2 verloren.
Ik heb hier ook totaal geen spanning helemaal niets, kijk al meer uit naar de wedstrijd van Roda.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:36 schreef tukkeronline het volgende:
Vreemd hoor, helemaal geen spanning nog. Ik begrijp er weinig van. (Misschien te maken met de verdediging van scriptie morgenvroeg) Hopelijk kan Twente het bijbenen vanavond en misschien wel (lucky) op 0-1 komen.
Daarna vrijdag maar kijken wie er in Uefacup in de GrolschVeste op bezoek mag komen.
Voor zover Twente nog bevestiging nodig had.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:06 schreef Scorpie het volgende:
Nou, het is toch wel duidelijk dat Twente helaas niet de kwaliteiten in huis heeft om CL te kunnen spelen.
quote:Elia in beeld bij Espanyol
AMSTERDAM - FC Twente loopt het risico om na Karim El Ahmadi, Orlando Engelaar en Luke Wilkshire ook Eljero Elia kwijt te raken. De jeugdige aanvaller is in beeld bij Espanyol.
Technisch directeur Paco Herrera en trainer Bartolomé Marquez waren gisteren in Londen bij het Champions Leagueduel tussen FC Twente en Arsenal om Elia aan het werk te zien. De tweede club van Barcelona staat op het punt om Albert Riera, vorig seizoen op het verlanglijstje van Ajax, te verkopen aan Liverpool. Na de verkoop van Riera wil Espanyol zich direct weer versterken en daarvoor is Elia een kandidaat.
telegraaf
Deed hij mee dan?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:59 schreef DJ_Ryow het volgende:
Janssen viel gisteren echt vreselijk door het ijs. voor mij geen verrassing maar moet voor vele Janssen liefhebbers op dit forum toch een teleurstelling zijn.
Dat zal nog wel even een probleem blijven, denk ik. Qua inzicht en opbouwen(is ook inzicht waarschijnlijk) is het nog lang geen topper. Verbeterd ie dat het komende jaar, dan is ie wel meteen rijp voor een echte topper. Maar Twente is dus niet in staat om op dat niveau een topper als Wilkshire(zeker voor ons), goed te vervangen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 08:32 schreef Damzkieee het volgende:
De 1-0 en de 2-0 gingen behoorlijke inschattingsfouten van Douglas aan vooraf, net als in de thuiswedstrijd bij de eerste of tweede goal, weet niet meer. De druk was trouwens enorm groot, vooral omdat Heubach continue werd overlopen door Walcott. Ik heb er niet van genoten in elk geval
Aan de hand van de wedstrijd kun je geen reet zeggen. Speel je elke week tegen dit soort tegenstanders degradeer je met 1 punt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:59 schreef DJ_Ryow het volgende:
Janssen viel gisteren echt vreselijk door het ijs. voor mij geen verrassing maar moet voor vele Janssen liefhebbers op dit forum toch een teleurstelling zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |