abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60876099
Hiermee definieer ik de duivel als een slecht persoon. Een persoon wiens geest geinfecteerd is door het slechte, datgene wat niet aan het lichte, frisse, vrolijke behoort.

Licht wordt altijd geassocieerd als positief. Geel en bepaalde helle tinten staan voor het positieve in de mens.

Stelling: de kleur bruin/zwart is duivels omdat natuurkundig het licht niet weerkaatst op zwart, maar absorbeert. Zwartbruin is slecht omdat het niet geeft, maar slechts op een negatieve wijze verbruikt.

Mijn voorstel is om in dit wetenschap topic dingen/zaken qua kleur naar voren te brengen die je als positief of negatief ervaar en beschrijft waarom.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_60876113
zwart en 'donker' zijn geen kleur.
pi_60876124
Slecht is relatief.
pi_60876234
quote:
Licht wordt altijd geassocieerd als positief.
Behalve als je migraine hebt
quote:
En negers zijn zeker geen mensen
pi_60876280
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:52 schreef NED het volgende:

[..]
We zitten toch in WFL?
Ik dacht, laten we het dan wel wetenschappelijk houden.
pi_60876288
Rood?
pi_60876545
waarom hebben (gelovige) mensen toch altijd zoveel met de duivel? Alsof het hun intrigeert, de personificatie van het 'kwaad'. Ik zou daar (als ik gelovig zou zijn) juist helemaal niks mee te maken willen hebben..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:07:43 #8
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60876648
Zonder donker geen licht, want dan wordt alles één en dus niet langer inzichtelijk. Alles valt of staat met contrast.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_60876679
Noot noot.
pi_60876707
Kleurpreferenties lijken me relatief. Zo ziet men in China wit als kleur van rouw.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_60876724
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 14:05 schreef Bensel het volgende:
waarom hebben (gelovige) mensen toch altijd zoveel met de duivel? Alsof het hun intrigeert, de personificatie van het 'kwaad'. Ik zou daar (als ik gelovig zou zijn) juist helemaal niks mee te maken willen hebben..
Wij zijn ogen sluit voor het kwaad, geeft het de vrije ruimte.
pi_60877189
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:48 schreef OldJeller het volgende:
In een additief kleurensysteem niet, nee. In een subtractief kleurensysteem echter weer wel.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_60877495
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:52 schreef NED het volgende:

Misschien kan het gedrag van kleurlingen ons iets leren.

Zijn zwartere negers bijv. absorberender en minder reflecterend op bepaald gebied dan witte/roze garnaalkleurige blonde mensen?
pi_60877555
(ik hoop dat het normaal overkomt, ik wil niet polariseren of beledigen)
pi_60877561
de volgende paus is een albino
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:38:18 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60880621
Fel licht verblindt, dus dat is een dwaalspoor, gewoon slecht. In het donker kan je veel meer zien en zelf licht maken om het nog beter te zien. Dus donker is de waarheid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:39:42 #17
pi_60880671
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 14:10 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Wij zijn ogen sluit voor het kwaad, geeft het de vrije ruimte.
Iedereen sluit zijn ogen voor fel licht. Dus God is het kwaad.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:41:30 #18
34793 neo567
You know who
pi_60880733
Blauw, het is een ijskoud persoon --> when hell freezes over
Warmte is van God !
pi_60880748
Het is wel zo dat lichte, pasteltinten vaak als "goed" gezien worden en donkere kleuren als "slecht". Lichte kleuren worden vaak geassocieerd met vrouwelijk eigenschappen en mannelijke iegnschappen hebben dat met donkere kleuren.

Blauw
Waarheid, helderheid, waardigheid, status en macht
Bruin
Mannelijkheid, stabiliteit en gewichtigheid
Geel
Energie, vreugde, geestkracht, luchtigheid en lichtheid van het bestaan
Geelgroen
Nieuw leven, voorjaar en groeikracht
Grijs
Saai, vervelendheid, grauwheid en massa
Groen
Vruchtbaarheid, vrede en natuur
Oranje
Feest en overvloed
Paars
Leden van het koninklijk huis, rijkdom en verfijning; rouw, ingehouden emotie
Rood
Liefde, passie, warmte en vlammen
Violet
Helderziendheid, wijsheid, spiritualiteit, succes, spirituele groei, kracht, genezing, onafhankelijkheid en bescherming
Roze
Liefde, humor, vriendschap en trouw
Wit
Licht, zuiverheid, netheid en leegte
Zwart
Dood, rebellie, duisternis, ellende, einde, elegantie, mysterie, wraak en ondergang

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleur
I HATE MUSIC
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:43:19 #20
137975 Twpk
We are muppets
pi_60880780
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 14:26 schreef Seneca het volgende:

[..]

In een additief kleurensysteem niet, nee. In een subtractief kleurensysteem echter weer wel.
Wat maakt het uit welk kleuren systeem je gebruikt. Ook in een subtractief kleurensysteem is zwart geen kleur. We zitten hier in WFL, niet in een taalforum
pi_60883590
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:48 schreef Chriz2k het volgende:
Slecht is relatief.
Maar wat als ik nou iemand zijn familie martel en uitmoord voor de kick. Ben ik dan relatief slecht.

Maar zwart is de kleur van de duivel omdat zwart geen kleur is. Het absorbeert al het licht en licht staat voor goed.
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_60884018
Rood is goed want het is de kleur van mijn manen. De rest is minder, omdat het niet de kleur van mijn manen is.
pi_60884037
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:25 schreef heracles het volgende:

[..]

Maar wat als ik nou iemand zijn familie martel en uitmoord voor de kick. Ben ik dan relatief slecht.

Maar zwart is de kleur van de duivel omdat zwart geen kleur is. Het absorbeert al het licht en licht staat voor goed.
Het is jammer (slecht) voor de familie. Het is goed voor jouw kick
pi_60884127
Het is slecht, daar is niets relatief aan. Het is slecht voor (1) de familie (for obvious reasons), (2) jou, omdat jij bijdraagt aan een klimaat waarin men zomaar moord kan plegen: vanuit de gedachte 'wat niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet' is het slecht om deze daad te plegen.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:50:48 #25
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_60884145
Volgens mij is dit gewoon de associaties die het opbrengt bij ons mensen? Waarom zijn roze en paars eigenlijk meisjeskleuren?

En additief of subtractief volgens mij is zwart in beide geen kleur ook al wordt het in het subtractieve systeem aangeduid als CMYK (key).

Van Wikipedia:
Zwart is geen kleur zoals de andere kleuren uit het spectrum. Zwart moet eerder gezien worden als het ontbreken van licht. In het dagelijks leven en spraakgebruik wordt zwart echter wel ervaren als een kleur.
-Dit verklaard ook de hexadecimale waarde #000000 (lees: nul).

• In de Chinese cultuur is wit de kleur van de dood. Door het Nederlands koninklijk huis werd bij de begrafenis van Koningin Wilhelmina ook wit als rouwkleur gebruikt. De weduwe Koningin Emma droeg ook veel wit.
pi_60884151
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:49 schreef Scaurus het volgende:
Het is slecht, daar is niets relatief aan. Het is slecht voor (1) de familie (for obvious reasons), (2) jou, omdat jij bijdraagt aan een klimaat waarin men zomaar moord kan plegen: vanuit de gedachte 'wat niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet' is het slecht om deze daad te plegen.
Wat is er mis met moorden?
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:54:22 #27
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60884223
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:51 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Wat is er mis met moorden?
Dat legt ie in die exacte quote dus al duidelijk uit. Le-zen.

An sich is er niets mis mee, ware het niet dat als iedereen zomaar wie dan ook kan vermoorden, het ook niet erg handig is voor je eigen hachje. Puur een kwestie van zelfbehoud en -verdediging dus om het uit te bannen.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_60884243
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:54 schreef Marble het volgende:

[..]

Dat legt ie in die exacte quote dus al duidelijk uit. Le-zen.

An sich is er niets mis mee, ware het niet dat als iedereen zomaar wie dan ook kan vermoorden, het ook niet erg handig is voor je eigen hachje. Puur een kwestie van zelfbehoud en -verdediging dus om het uit te bannen.
Misschien vind ik het wel plezierig om in zo'n klimaat te leven.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:56:21 #29
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60884257
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:55 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Misschien vind ik het wel plezierig om in zo'n klimaat te leven.
Voor zolang als je het uithoudt, welteverstaan. Je kan natuurlijk ook al vrij snel het loodje leggen en dan kun je helemaal niks meer plezierig vinden.
pi_60884280
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:56 schreef Marble het volgende:

[..]

Voor zolang als je het uithoudt, welteverstaan. Je kan natuurlijk ook al vrij snel het loodje leggen en dan kun je helemaal niks meer plezierig vinden.
Klopt.

Maar dan maakt het ook allemaal niets meer uit, want dan ben je toch dood.
pi_60884770
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:49 schreef Scaurus het volgende:
Wat een onzin. Ik leef voor de kick. Ik vermoord dagelijks mensen voor die kick. De mensen die slachtoffer zijn, worden, of er last van ondervinden, hebben een probleem. Het komt mij alleen maar ten goede. Zonder kick geen leven voor mij.

Iedereen leeft in zijn eigen wereld. Wat goed en slecht is, is per definitie afhankelijk van de persoon in kwestie.
pi_60885002
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:20 schreef boyv het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik leef voor de kick. Ik vermoord dagelijks mensen voor die kick. De mensen die slachtoffer zijn, worden, of er last van ondervinden, hebben een probleem. Het komt mij alleen maar ten goede. Zonder kick geen leven voor mij.

Iedereen leeft in zijn eigen wereld. Wat goed en slecht is, is per definitie afhankelijk van de persoon in kwestie.
Je bent dan slecht omdat iets walgelijks als een moord je een kick geeft.
pi_60885027
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:32 schreef heracles het volgende:

[..]

Je bent dan slecht omdat iets walgelijks als een moord je een kick geeft.
Zijn punt is dat walgelijkheid relatief is.

99,99% van de mensheid vindt moord walgelijk, die andere 0,01% denkt daar anders over.
pi_60885185
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:33 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Zijn punt is dat walgelijkheid relatief is.

99,99% van de mensheid vindt moord walgelijk, die andere 0,01% denkt daar anders over.
Ja zo kan je van alles zeggen dat het realtief is. OOh oh ho wat was Hitler toch een goede man. Wat heeft Stalin toch een hoop goeds gedaan. Wat is Osama toch een heerlijk mannetje.
Sorry hoor.
Goed en slecht is niet afhankelijk van iemands mening.
Ik ga graag bij Ted Bundy op een kopje thee drinken om alle goede daden van deze week te evalueren.

Alleen slechterikken vinden de acties van een slechterik goed. Daarom zijn ze slecht.
quote:
ff off topic

Den_Dead_Kennedys, deze is echt meesterlijk
pi_60885233
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:41 schreef heracles het volgende:

[..]

Ja zo kan je van alles zeggen dat het realtief is. OOh oh ho wat was Hitler toch een goede man. Wat heeft Stalin toch een hoop goeds gedaan. Wat is Osama toch een heerlijk mannetje.
Sorry hoor.
Goed en slecht is niet afhankelijk van iemands mening.
Ik ga graag bij Ted Bundy op een kopje thee drinken om alle goede daden van deze week te evalueren.
Wat is dan het criterium om vast te stellen wat goed en slecht is?

De publieke opinie ?
pi_60885256
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:44 schreef boyv het volgende:

[..]

De publieke opinie ?
!

Vroeger dachten de meeste mensen dat de aarde plat was, dus de aarde was toen plat.
pi_60885311
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:44 schreef boyv het volgende:

[..]

De publieke opinie ?
Als je geniet van het pijn doen van iets levends dan ben je slecht.
pi_60885415
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 16:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Fel licht verblindt, dus dat is een dwaalspoor, gewoon slecht. In het donker kan je veel meer zien en zelf licht maken om het nog beter te zien. Dus donker is de waarheid.
Pure duisternis is een gebrek aan alles. Het is het niets. Het is ook geen waarheid dus.
Dat licht je soms verblind is gewoon puur biologisch.

Zonder licht groeit er niets. Zonder licht gaan wij dood. Pure feiten dat licht leven is en duisternis dood.
pi_60885427
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:48 schreef heracles het volgende:

[..]

Als je geniet van het pijn doen van iets levends dan ben je slecht.
Alle slachters zijn slecht en de hele wereld propageert dat door vlees te eten
pi_60885449
quote:
Mijn voorstel is om in dit wetenschap topic dingen/zaken qua kleur naar voren te brengen die je als positief of negatief ervaar en beschrijft waarom.
pi_60885502
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:54 schreef boyv het volgende:

[..]

Alle slachters zijn slecht en de hele wereld propageert dat door vlees te eten
Slachters genieten er niet van.
Die staan gewoon de hele dag hun geld te verdienen. En ik weet zeker dat het een behoorlijke tijd heeft geduurt voordat een slager gewend is geraakt aan het slachten.

Mensen eten vlees omdat ze het lekker vinden. Ze zijn onwetend over de manier waarop hun stukje vlees op hun bordje is gekomen.

Onwetendheid is ook slecht. Niemand wilt dom zijn.
pi_60885541
Een veelgemaakte denkfout die hier gemaakt wordt is het trekken van een loodrechte lijn van mening naar de status van moraal, als in 'Dat een deel van de bevolking incest niet afwijst, bewijst al dat incest niet per definitie slecht is, maar dat het slechts een kwestie van smaak is'. De denkfout is hier dat men ervan uitgaat dat de mens volledige kennis van moraal heeft, dat hij als een expert wiens oordeel als absoluut geacht wordt omdat hij de materie door en door kent. Wel, de mens is doorgaans geen expert in morele zaken. Vraag hem waarom incest slecht is, en hij zal uiteindelijk moeten toegeven dat hij het niet weet: zijn afkeer rust op intuïtie. (Dit is wetenschappelijk aangetoond.) Rationeel heeft hij dus niet altijd weet van de morele orde die in zijn natuur besloten ligt.

De mens is niet de architect van zijn eigen moraal. Hij komt niet ter wereld als een tabula rasa dat naar believen ingevuld kan worden. Moreel gevoel is aangeboren: niet voor niets weten kinderen al op zeer vroege leeftijd dat iets niet eerlijk is. Moraal is dus niet relatief, maar ligt besloten in de menselijke natuur. Nu kunnen wij die aard natuurlijk negeren, maar dan zijn de gevolgen schrikbarend: dan ontwikkelt een mens zich niet normaal, maar krijgt hij gedragsstoornissen en kan niet normaal samenleven. Wij doen er daarom wijs aan onze natuur niet te verloochenen, maar juist in goede banen te leiden. Dat is bij moraal niet anders.
pi_60885801
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:01 schreef Scaurus het volgende:

lang verhaal
jaja

Ik sla Jan voor z'n bek voor de kick die ik daarvan krijg.

Of ik dat zelf als goed of slecht moet beschouwen, ligt aan de kwestie van prioriteiten die ik stel. Als ik verkies om te leven voor de kick, boven het welzijn van Jan, dan is het slaan van Jan een goede vooruitgang voor mij om mijn prioriteiten bewerkstelligen. Ik kan het slaan van Jan dus als goed zien, al zullen de meningen daarover verschillen.
pi_60885896
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:15 schreef boyv het volgende:

[..]

jaja

Ik sla Jan voor z'n bek voor de kick die ik daarvan krijg.

Of ik dat zelf als goed of slecht moet beschouwen, ligt aan de kwestie van prioriteiten die ik stel. Als ik verkies om te leven voor de kick, boven het welzijn van Jan, dan is het slaan van Jan een goede vooruitgang voor mij om mijn prioriteiten bewerkstelligen. Ik kan het slaan van Jan dus als goed zien, al zullen de meningen daarover verschillen.
Je hebt gradaties in slecht zijn.

Als jan groter is dan jij is het minder slecht dan wanneer jan een geestelijk gehandicapt jongetje is die je happy slapped om op youtube te latenzien hoe stoer jewel niet bent
pi_60885984
Jan is een blinde mongool van 1,20 meter en mist een arm. Ik sla Jan voor z'n bek voor de kick die ik daarvan krijg.

pi_60886069
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:24 schreef boyv het volgende:
Jan is een blinde mongool van 1,20 meter en mist een arm. Ik sla Jan voor z'n bek voor de kick die ik daarvan krijg.

Riagg
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:28:50 #47
pi_60886095
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:53 schreef heracles het volgende:

[..]

Pure duisternis is een gebrek aan alles. Het is het niets. Het is ook geen waarheid dus.
Dat licht je soms verblind is gewoon puur biologisch.

Zonder licht groeit er niets. Zonder licht gaan wij dood. Pure feiten dat licht leven is en duisternis dood.
Bij te veel zonlicht verdorren en verbranden planten. Dus te veel verblindend licht is slecht.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:31:54 #48
pi_60886162
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:27 schreef heracles het volgende:

[..]

Riagg
De Riagg is slecht.
pi_60886250
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bij te veel zonlicht verdorren en verbranden planten. Dus te veel verblindend licht is slecht.
Een teveel aan alles is slecht.

Teveel geld, teveel ego, teveel water, teveel zon.

Alles moet in balans zijn. Ying yang
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:39:06 #50
pi_60886316
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:36 schreef heracles het volgende:

[..]

Een teveel aan alles is slecht.

Teveel geld, teveel ego, teveel water, teveel zon.

Alles moet in balans zijn. Ying yang
Precies. God is een uiterste en dus slecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')