abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60876099
Hiermee definieer ik de duivel als een slecht persoon. Een persoon wiens geest geinfecteerd is door het slechte, datgene wat niet aan het lichte, frisse, vrolijke behoort.

Licht wordt altijd geassocieerd als positief. Geel en bepaalde helle tinten staan voor het positieve in de mens.

Stelling: de kleur bruin/zwart is duivels omdat natuurkundig het licht niet weerkaatst op zwart, maar absorbeert. Zwartbruin is slecht omdat het niet geeft, maar slechts op een negatieve wijze verbruikt.

Mijn voorstel is om in dit wetenschap topic dingen/zaken qua kleur naar voren te brengen die je als positief of negatief ervaar en beschrijft waarom.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_60876113
zwart en 'donker' zijn geen kleur.
pi_60876124
Slecht is relatief.
pi_60876234
quote:
Licht wordt altijd geassocieerd als positief.
Behalve als je migraine hebt
quote:
En negers zijn zeker geen mensen
pi_60876280
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:52 schreef NED het volgende:

[..]
We zitten toch in WFL?
Ik dacht, laten we het dan wel wetenschappelijk houden.
pi_60876288
Rood?
pi_60876545
waarom hebben (gelovige) mensen toch altijd zoveel met de duivel? Alsof het hun intrigeert, de personificatie van het 'kwaad'. Ik zou daar (als ik gelovig zou zijn) juist helemaal niks mee te maken willen hebben..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:07:43 #8
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60876648
Zonder donker geen licht, want dan wordt alles één en dus niet langer inzichtelijk. Alles valt of staat met contrast.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_60876679
Noot noot.
pi_60876707
Kleurpreferenties lijken me relatief. Zo ziet men in China wit als kleur van rouw.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_60876724
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 14:05 schreef Bensel het volgende:
waarom hebben (gelovige) mensen toch altijd zoveel met de duivel? Alsof het hun intrigeert, de personificatie van het 'kwaad'. Ik zou daar (als ik gelovig zou zijn) juist helemaal niks mee te maken willen hebben..
Wij zijn ogen sluit voor het kwaad, geeft het de vrije ruimte.
pi_60877189
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:48 schreef OldJeller het volgende:
In een additief kleurensysteem niet, nee. In een subtractief kleurensysteem echter weer wel.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_60877495
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:52 schreef NED het volgende:

Misschien kan het gedrag van kleurlingen ons iets leren.

Zijn zwartere negers bijv. absorberender en minder reflecterend op bepaald gebied dan witte/roze garnaalkleurige blonde mensen?
pi_60877555
(ik hoop dat het normaal overkomt, ik wil niet polariseren of beledigen)
pi_60877561
de volgende paus is een albino
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:38:18 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60880621
Fel licht verblindt, dus dat is een dwaalspoor, gewoon slecht. In het donker kan je veel meer zien en zelf licht maken om het nog beter te zien. Dus donker is de waarheid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:39:42 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60880671
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 14:10 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Wij zijn ogen sluit voor het kwaad, geeft het de vrije ruimte.
Iedereen sluit zijn ogen voor fel licht. Dus God is het kwaad.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:41:30 #18
34793 neo567
You know who
pi_60880733
Blauw, het is een ijskoud persoon --> when hell freezes over
Warmte is van God !
pi_60880748
Het is wel zo dat lichte, pasteltinten vaak als "goed" gezien worden en donkere kleuren als "slecht". Lichte kleuren worden vaak geassocieerd met vrouwelijk eigenschappen en mannelijke iegnschappen hebben dat met donkere kleuren.

Blauw
Waarheid, helderheid, waardigheid, status en macht
Bruin
Mannelijkheid, stabiliteit en gewichtigheid
Geel
Energie, vreugde, geestkracht, luchtigheid en lichtheid van het bestaan
Geelgroen
Nieuw leven, voorjaar en groeikracht
Grijs
Saai, vervelendheid, grauwheid en massa
Groen
Vruchtbaarheid, vrede en natuur
Oranje
Feest en overvloed
Paars
Leden van het koninklijk huis, rijkdom en verfijning; rouw, ingehouden emotie
Rood
Liefde, passie, warmte en vlammen
Violet
Helderziendheid, wijsheid, spiritualiteit, succes, spirituele groei, kracht, genezing, onafhankelijkheid en bescherming
Roze
Liefde, humor, vriendschap en trouw
Wit
Licht, zuiverheid, netheid en leegte
Zwart
Dood, rebellie, duisternis, ellende, einde, elegantie, mysterie, wraak en ondergang

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleur
I HATE MUSIC
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:43:19 #20
137975 Twpk
We are muppets
pi_60880780
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 14:26 schreef Seneca het volgende:

[..]

In een additief kleurensysteem niet, nee. In een subtractief kleurensysteem echter weer wel.
Wat maakt het uit welk kleuren systeem je gebruikt. Ook in een subtractief kleurensysteem is zwart geen kleur. We zitten hier in WFL, niet in een taalforum
pi_60883590
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:48 schreef Chriz2k het volgende:
Slecht is relatief.
Maar wat als ik nou iemand zijn familie martel en uitmoord voor de kick. Ben ik dan relatief slecht.

Maar zwart is de kleur van de duivel omdat zwart geen kleur is. Het absorbeert al het licht en licht staat voor goed.
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_60884018
Rood is goed want het is de kleur van mijn manen. De rest is minder, omdat het niet de kleur van mijn manen is.
pi_60884037
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:25 schreef heracles het volgende:

[..]

Maar wat als ik nou iemand zijn familie martel en uitmoord voor de kick. Ben ik dan relatief slecht.

Maar zwart is de kleur van de duivel omdat zwart geen kleur is. Het absorbeert al het licht en licht staat voor goed.
Het is jammer (slecht) voor de familie. Het is goed voor jouw kick
pi_60884127
Het is slecht, daar is niets relatief aan. Het is slecht voor (1) de familie (for obvious reasons), (2) jou, omdat jij bijdraagt aan een klimaat waarin men zomaar moord kan plegen: vanuit de gedachte 'wat niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet' is het slecht om deze daad te plegen.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:50:48 #25
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_60884145
Volgens mij is dit gewoon de associaties die het opbrengt bij ons mensen? Waarom zijn roze en paars eigenlijk meisjeskleuren?

En additief of subtractief volgens mij is zwart in beide geen kleur ook al wordt het in het subtractieve systeem aangeduid als CMYK (key).

Van Wikipedia:
Zwart is geen kleur zoals de andere kleuren uit het spectrum. Zwart moet eerder gezien worden als het ontbreken van licht. In het dagelijks leven en spraakgebruik wordt zwart echter wel ervaren als een kleur.
-Dit verklaard ook de hexadecimale waarde #000000 (lees: nul).

• In de Chinese cultuur is wit de kleur van de dood. Door het Nederlands koninklijk huis werd bij de begrafenis van Koningin Wilhelmina ook wit als rouwkleur gebruikt. De weduwe Koningin Emma droeg ook veel wit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')