abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60859748
Beste lezer,

Mijn verhaal hieronder in het korst:

Justitie kort samengevat:
Mijn rijbewijs is 7 maart 2008 ingevorderd tijdens een aanhouding waarbij ik 620ugl blies. De aanhouding was willekeurig en niet omdat ik de verkeerssituatie in gevaar had gebracht. Mijn rijbewijs was per direct ingevorderd.
Na het “10 dagen bericht” ben ik direct gaan terugschrijven en heb met de argumenten, “nodig voor mijn eigenonderneming” en een bijlage van mijn jaaromzet van 2007 het rijbewijs vroegtijdig teruggekregen op 9 april 2008 van justitie.
Op dinsdag 24 juni 2008 moest ik voorkomen bij justitie welke mij 2 maanden rijontzegging en 500euro boete oplegde. Waarmee ik moeizaam akkoord ging. Het definitieve bericht moet ik nog ontvangen.

CBR kort samengevat:
Op 25 maart 2008 ontving ik de berichtgeving voor onderzoeken naar de rijgeschiktheid door het CBR. In de periode van 20 mei 2008 tot 3 juni 2008 heb ik een bloedtest moeten afnemen, naar aanleiding van een brief, welke ik ook heb gedaan.
Op 10 juli 2008 moest ik naar een psychiatrisch en lichamelijk deskundige toe waar ik ook ben geweest. 6 augustus jl. ontvang ik het bericht van een rijontzegging van 1 jaar.

Ik ben van mening dat ik verre van een alcohol misbruiker ben en een rijontzegging van 1 jaar zeer zwaar is gezien mijn lege geschiedenis betreft verkeersovertredingen.
Zij trekken negatieve conclusies aan mijn verantwoordelijkheidsgevoel en controle houden.
Ik heb mijn rijbewijs nodig om mijn eigenbedrijf enigszins gezond te kunnen maken aangezien deze nog in de kinderschoenen staat.

Onlangs heb ik dit rapport mogen ontvangen van de psychiater. Hij heeft bij mij geen opmerkelijke problemen ondervonden. Echter mijn bloedtest toch “duidelijk” aangeeft dat ik het jaar voor mijn aanhouding een grote misbruiker ben geweest en tot op heden niet ben gaan minderen. Mijn vraag hierin is dan ook waar de grens wordt getrokken wanneer iemand veel drinkt i.c.m. levensstijl, leeftijd, werksituatie en geschiedenis van overtredingen.

Na contact met het CBR melden zij mij dat ik 1 jaar niet geschikt ben en niet mag drinken voordat ik een herkeuring kan aanvragen. Verkorten of een EMA cursus zijn niet van toepassing. De standaard regel van “meerdere overtredingen lijden pas tot een onderzoek” zijn niet van toepassing.

Privé kan ik mijn rijbewijs “missen”, maar zakelijk gezien niet.

Heeft iemand, ervaring, tips of kan ik me er beter bij neerleggen?

Alvast bedankt!

ps. Ik weet dat ik zwaar fout ben geweest en zou misschien dezelfde als iemand anders zijn die zegt, zwarder straffen, nooit meer teruggeven, op de blaren zitten, hoop dat je hem 10 jaar kwijt bent.. Maarja kan het nu niet meer terugdraaien...
pi_60859916
Sorry maar wie zijn billen brand ..... de rest weet je zelf....

Leg je er maar bij neer want als ze eenmaal iets in hun hoofd hebben verander je het niet meer
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:37:31 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_60859959
Drink je ook gewoon stelselmatig teveel, of trek je de bevindingen van het bloedonderzoek in twijfel?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_60859981
Als je je rijbewijs nodig hebt, dan had je misschien eerst na moeten voordat je ladderzat in een auto was gaan rijden. Ik kan geen medelijden met je hebben.
Onderga je straf als een man. Als dat betekent dat je bedrijf failliet gaat.. sja, laat het een les zijn voor een volgende keer.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_60860087
Ik twijfel aan de grens die zij trekken. Iedereen weet dat iemand in zijn jongere jaren veel meer sociaalcontact heeft in het uitgaansleven en daardoor dus wat vaker drinkt. Tevens melden zij mij dat ik 1 jaar voor mijn aanhouding teveel heb gedronken en tot op heden niet ben gestopt.

En waarom kom ik er fysiek en mentaal wel goed uit (na onderzoek), alleen wijkt mijn bloed af?
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:46:29 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_60860130
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:38 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je je rijbewijs nodig hebt, dan had je misschien eerst na moeten voordat je ladderzat in een auto was gaan rijden. Ik kan geen medelijden met je hebben.
Onderga je straf als een man. Als dat betekent dat je bedrijf failliet gaat.. sja, laat het een les zijn voor een volgende keer.
Helemaal mee eens. Als ik ergens niet tegen kan zijn het wel die jankverhalen over hoe hard je je rijbewijs nodig hebt. Denk daar dan aan voor je je te pletter zuipt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_60860193
Hoeveel units drink je op een week gemiddeld?
pi_60860194
Ja ik geef iedereen ook gelijk met die mening, ik heb die zelf ook.

Alleen toch probeert (bijna) iedereen altijd een oplossing te vinden of een achterdeur die nog openstaat.

Precies zoals ik doe.
pi_60860207
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:49 schreef Rizz0 het volgende:
Hoeveel units drink je op een week gemiddeld?

Meestal moet ik de volgende dag werken, dus een vrijdag een stuk of 4 en op een zaterdag kunnen het er wel 8 zijn.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:52:20 #10
33954 ElisaB
pi_60860236
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:44 schreef sonius het volgende:
Ik twijfel aan de grens die zij trekken. Iedereen weet dat iemand in zijn jongere jaren veel meer sociaalcontact heeft in het uitgaansleven en daardoor dus wat vaker drinkt. Tevens melden zij mij dat ik 1 jaar voor mijn aanhouding teveel heb gedronken en tot op heden niet ben gestopt.

En waarom kom ik er fysiek en mentaal wel goed uit (na onderzoek), alleen wijkt mijn bloed af?
Ik weet niet hoe het allemaal in elkaar zit, dus daar kan ik je geen antwoord op geven. Maar als uit het bloed iets afwijkends blijkt, dan is er óf iets met je drinkgedrag, óf de test klopt niet.

Wat ik vreemd vind is dat de eerste uitspraak afwijkt van wat later is opgelegd.

Enig idee hoeveel je gedronken had toen je gepakt werd?
pi_60860258
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:52 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het allemaal in elkaar zit, dus daar kan ik je geen antwoord op geven. Maar als uit het bloed iets afwijkends blijkt, dan is er óf iets met je drinkgedrag, óf de test klopt niet.

Wat ik vreemd vind is dat de eerste uitspraak afwijkt van wat later is opgelegd.

Een stuk of 3 bier en een flesje rose
pi_60860279
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:52 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Tevens de eerste uitspraak is van Justitie en heb ik dus nog steeds. Dus ben eigenlijk 1 jaar en 2 maanden mijn rijbewijs kwijt, plus 500 euro boete, plus 480 euro herkeuringskosten volgend jaar.
pi_60860327
Wat ik me bij lieden als TS toch altijd afvraag:

Je WEET dat je je rijbewijs nodig hebt.

WAAROM ga je dan met drank op achter het stuur zitten?

Je weet dat je dan met je rijbewijs speelt en Justitie het CBR zullen dezelfde mening hebben: als je rijbewijs zo nodig hebt, had je het ook niet verspeeld.
pi_60860380
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:57 schreef RealZeus het volgende:
Wat ik me bij lieden als TS toch altijd afvraag:

Je WEET dat je je rijbewijs nodig hebt.

WAAROM ga je dan met drank op achter het stuur zitten?

Je weet dat je dan met je rijbewijs speelt en Justitie het CBR zullen dezelfde mening hebben: als je rijbewijs zo nodig hebt, had je het ook niet verspeeld.
Klopt helemaal. Maarja niemand zal een foutloos leven leiden. Enik dus ook niet, en in 4 jaar tijd is dit mijn eerste overtreding, ja op een parkeerboete of een 10km snelheidsoverschreiding na.
pi_60860411
TS: Ik moet je zeggen dat het niet rechtvaardig voelt dat ze, na de straf, nog even in je prive gaan rondsnuffelen hoeveel jij normaal drinkt.
Dat doet er toch niet toe?
Je bent alleen strafbaar met alcohol in het verkeer, en daar heb je toch je straf voor gehad?

Ik snap dit niet.
Voelt niet als terecht.
Make my day!
pi_60860425
Iedereen maakt wel eens een foutje, maar dit vind ik dus wel heel wrang.
Make my day!
pi_60860500
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:02 schreef agter het volgende:
TS: Ik moet je zeggen dat het niet rechtvaardig voelt dat ze, na de straf, nog even in je prive gaan rondsnuffelen hoeveel jij normaal drinkt.
Dat doet er toch niet toe?
Je bent alleen strafbaar met alcohol in het verkeer, en daar heb je toch je straf voor gehad?

Ik snap dit niet.
Voelt niet als terecht.
Ja ze zeggen dat dit ook niet veel te maken heeft mijn het verkeer. Het gaat erom dat je van het CBR niet teveel mag drinken (prive), ongeacht of je uberhaubt nog wel wilt gaan rijden over een jaar. Ze bepalen inderdaad je prive leven op het moment. Want ik mag/kan dus niet meer dan 1 a 2 glazen alcohol per week drinken, en dan zit ik al op een randje. Ze willen in 1 jaar iemand compleet van de drank hebben, dan pas geloven ze dat een terugval niet snel zal gebeuren.
pi_60860655
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:00 schreef sonius het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Maarja niemand zal een foutloos leven leiden. Enik dus ook niet, en in 4 jaar tijd is dit mijn eerste overtreding, ja op een parkeerboete of een 10km snelheidsoverschreiding na.
dus dit was de enige keer dat je ooit met drank op achter het stuur hebt gezeten?

of was dit gewoon de enige keer waarbij je gepakt bent met drank op achter het stuur?

ik snap wel dat je probeert om hier zo goed mogelijk uit te komen... maar ja...

* droomkoningin mompelt iets met dikke bult enzo...
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_60860678
quote:

[..]

Maarja niemand zal een foutloos leven leiden.
Idd, maar tussen een foutje en flink aangeschoten achter het stuur zitten zit voor mij een wereld van verschil. Ze halen je ook niet zomaar van de weg trouwens, het was kennelijk aan je rijstijl te zien dat je flink had gezopen.

Wees blij dat je iig nog een kans krijgt om weer te rijden na een jaar. Voor hetzelfde had je jezelf of erger nog, een ander, invalide gereden. Dit soort straffen horen een afschrikwekkend effect te hebben, en terecht.
pi_60860710
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:14 schreef droomkoningin het volgende:

[..]

dus dit was de enige keer dat je ooit met drank op achter het stuur hebt gezeten?

of was dit gewoon de enige keer waarbij je gepakt bent met drank op achter het stuur?

ik snap wel dat je probeert om hier zo goed mogelijk uit te komen... maar ja...

* droomkoningin mompelt iets met dikke bult enzo...
haha, ik kan niet ontkennen dat ik nooit met een biertje op rij. Die ontkenning zou ik wel zwak van mezelf vinden.

Maar zoals die avond heb ik nooit gedaan, niet eens in de buurt ervan, ik was bewust al niet met de auto gegaan naar deze "bijeenkomst" maar een vriend van mij liep al naar de bijrijders kant van zijn eigen auto, waardoor ik automatisch naar de bestuurders kant liep, ja heel stom ja.. Maarja we reden altijd in elkaar auto's, dusja het was niet meer dan "normaal".
pi_60860716
quote:

[..]

Ja of de eerste keer dat je gepakt bent terwijl je bezopen achter het stuur zat.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:18:49 #22
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60860727
Je kan het voor de rechter laten komen, of is dat al gebeurd?
pi_60860758
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:18 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Ja of de eerste keer dat je gepakt bent terwijl je bezopen achter het stuur zat.
Ben vaker aangehouden, maar blaas altijd een P. Ik dronk bewust nooit veel als ik met de auto was, maarja zoals ik hiervoor beschreef de situatie verandere mijn eigen plan.
pi_60860765
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:17 schreef sonius het volgende:

[..]

haha, ik kan niet ontkennen dat ik nooit met een biertje op rij. Die ontkenning zou ik wel zwak van mezelf vinden.

Dus eigenlijk is het compleet terecht dat je in dit traject zit. Waarom dan dit topic ?
pi_60860829
Nou sorry, je mag als bestuurder enkele drankjes drinken als je rijd. En daarmee probeer ik te zeggen dat ik niet compleet alcohol vrij bleef als ik moest rijden. Als je uit eten gaat of bij iemand op de borrel is een biiertje na een dag druk zijn best lekker. Maar ik zuip me niet kort.
pi_60860929
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:23 schreef sonius het volgende:
Nou sorry, je mag als bestuurder enkele drankjes drinken als je rijd. En daarmee probeer ik te zeggen dat ik niet compleet alcohol vrij bleef als ik moest rijden. Als je uit eten gaat of bij iemand op de borrel is een biiertje na een dag druk zijn best lekker. Maar ik zuip me niet kort.
Ja, kennelijk is die grens steeds wat gaan verschuiven bij jou waardoor je nu in deze situatie zit. Even voor de duidelijkheid; je mag niks meer drinken wil je nog kunnen rijden. Aan jou wat je belangrijker vindt.
pi_60860931
Als je al bewust niet met de auto ben gegaan waarom ben je dan toch in de auto gestapt om te gaan rijden?

Was dan een vent van je woord geweest en was niet gaan rijden.

Nu ben je gepakt, maar je had ook tegen een boom kunnen zitten of een zwaar ongeluk kunnen veroorzaken.

Helaas pindakaas, had je je hersenen maar moeten gebruiken in plaats van je rechtervoet.
So we just called him Fred too
pi_60860932
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:20 schreef sonius het volgende:

[..]

Ben vaker aangehouden, maar blaas altijd een P. Ik dronk bewust nooit veel als ik met de auto was, maarja zoals ik hiervoor beschreef de situatie verandere mijn eigen plan.
Ik vind het feit dat je hier 'nooit veel' zegt al bedenkelijk. Desalniettemin is het een vreemd verhaal, is dit normale procedure? Het klinkt namelijk alsof er dan wel meer aan de hand geweest moet zijn.
Oh, and that's a bad miss!
pi_60860978
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:29 schreef Cothen het volgende:
Als je al bewust niet met de auto ben gegaan waarom ben je dan toch in de auto gestapt om te gaan rijden?

Was dan een vent van je woord geweest en was niet gaan rijden.

Nu ben je gepakt, maar je had ook tegen een boom kunnen zitten of een zwaar ongeluk kunnen veroorzaken.

Helaas pindakaas, had je je hersenen maar moeten gebruiken in plaats van je rechtervoet.
Ja maarja, je hebt dan een slok op en vind het leven prachtig in je eigen wereld. Stom maar waar.
pi_60861011
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:32 schreef sonius het volgende:

[..]

Ja maarja, je hebt dan een slok op en vind het leven prachtig in je eigen wereld. Stom maar waar.
Dus de kans op herhaling is vrij groot aanwezig. Vandaar ook je straf ...
pi_60861032
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:29 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ik vind het feit dat je hier 'nooit veel' zegt al bedenkelijk. Desalniettemin is het een vreemd verhaal, is dit normale procedure? Het klinkt namelijk alsof er dan wel meer aan de hand geweest moet zijn.
Kijk het gaat mij niet zozeer of jullie mijn gedrag goedkeuren van die avond, want die keur ik zelf niet eens goed. Maar het gaat mij om de gevolgen, of die realistisch zijn.

2 maanden rijontzegging, plus 500 euro boete (justitie)
+
1 jaar rijontzegging plus 450 euro herkeuringskosten volgend jaar (CBR)
pi_60861094
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:33 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus de kans op herhaling is vrij groot aanwezig. Vandaar ook je straf ...
Nee ik heb mijn les zeker wel geleerd en mijn omgeving ook. Iedereen is wel eens dronken geweest en heeft dingen gedaan die hij de beter niet had kunnen doen. En of dat nou tegen het gemeente huis aan zeiken is, of een brievenbus in de tuin van een ander zetten, of de papierrollen bij de brandstofsation leegtrekken, of welk ander slecht verhaal ik ook wel s heb gehoord. Bij mij was de fout in dronkenschap, instappen. Maarja de straf is er ook naar. maar is de straf realistich?
pi_60861135
Je vindt dat soort zaken serieus evenredig aan zat achter het stuur stappen ?
pi_60861182
Je noemt nu allerlei zaken die volledig in het niet vallen bij rijden met drank op. Ik weet wel dat je alleen wilt weten of deze straf realistisch is, maar dit soort vergelijkingen kan je beter niet maken.
Oh, and that's a bad miss!
pi_60861191
Eindelijk gerechtigheid.
pi_60861230
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:38 schreef gelly het volgende:
Je vindt dat soort zaken serieus evenredig aan zat achter het stuur stappen ?
Nee het gaat erom dat je sneller fouten maakt als je zat bent. Ik ben zeer blij dat ik niet iemand voor zijn flikker heb gereden met een beetje blijvend letsel of opslag dood. of minder erg, maar ook erg, mezelf een ongeluk gereden tegen een plaatselijke boom.
pi_60861280
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:43 schreef sonius het volgende:

[..]

Nee het gaat erom dat je sneller fouten maakt als je zat bent.
Ja, maar de meeste mensen maken niet de fout zat achter het stuur te stappen. Dat jij dat wel doet is dus de reden dat je nu in dit traject zit. Kennelijk kun je dus de verantwoordelijkheid van drinken en rijden niet aan. Aan jou om te bewijzen dat je iig je drinkgedrag in de hand hebt en zo te laten zien dat je rijbewijs je meer waard is.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:49:26 #38
33954 ElisaB
pi_60861350
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:36 schreef sonius het volgende:
Maar is de straf realistich?
Het is vrij pittig. Ik heb nog niet eerder gehoord dat iemand zonder brokken te hebben gemaakt zolang ontzegging kreeg. Persoonlijk vind ik het wel erg aangenaam dat de straffen op rijden met drank op flink hoog zijn (of worden).

Hebben ze je bij het CBR niet kunnen vertellen of de straf redelijk is?
pi_60861502
Mijn mening: Met 3 bier en een fles Rosé achter het stuur uitleggen als 'iedereen maakt wel eens een foutje' is lastig uitleggen als je iemand te barsten rijdt. En ja, je hebt nu geluk gehad, maar van een 'foutje' is geen sprake. Maar goed, dat weet je zelf ook wel. Hopelijk heb je ervan geleerd.

Verder succes met de afwikkeling van je faillissement en het verwerken van deze les dat drank en verkeer simpelweg niet samengaan.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_60861639
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:55 schreef sonius het volgende:

[..]

Tevens de eerste uitspraak is van Justitie en heb ik dus nog steeds. Dus ben eigenlijk 1 jaar en 2 maanden mijn rijbewijs kwijt, plus 500 euro boete, plus 480 euro herkeuringskosten volgend jaar.
Je vergeet ook de verplicht EMA cursus (772 euro).
Maar ben je zo zwaar gestraft omdat je misschien een beginnend bestuurder bent, of lees ik ergens overheen?
pi_60861763
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:34 schreef sonius het volgende:
Maar het gaat mij om de gevolgen, of die realistisch zijn.

2 maanden rijontzegging, plus 500 euro boete (justitie)
+
1 jaar rijontzegging plus 450 euro herkeuringskosten volgend jaar (CBR)
Ik vind de gevolgen uitermate realistisch
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_60861910
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:49 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Het is vrij pittig. Ik heb nog niet eerder gehoord dat iemand zonder brokken te hebben gemaakt zolang ontzegging kreeg. Persoonlijk vind ik het wel erg aangenaam dat de straffen op rijden met drank op flink hoog zijn (of worden).

Hebben ze je bij het CBR niet kunnen vertellen of de straf redelijk is?
Bij het CBR is dit de normale prodcedure. Echter geeft de website aan dat dit een uitzonderlijk traject is, en normaal pas actief is als iemand 3 (forse) overtredingen is begaan. En bij CBR is er ook geen regeling te treven als, 6maanden ontzegging, boete, plus EMA. Het is 1jaar ontzegging op basis van 1 avond.
pi_60861925
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 19:04 schreef funkyskunkie het volgende:

[..]

Je vergeet ook de verplicht EMA cursus (772 euro).
Maar ben je zo zwaar gestraft omdat je misschien een beginnend bestuurder bent, of lees ik ergens overheen?
Dat is het rare, die hoef ik niet te volgen
pi_60861951
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 19:10 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ik vind de gevolgen uitermate realistisch
Kijk dat is wat ik wil weten, of de straf tegenover de overtrreding realistich is. En ik leg me er ook wel bij neer, alleen je wil toch graag de meningen van anderen.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:25:37 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60862098
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:23 schreef sonius het volgende:
bij iemand die korter dan 5 jaar zn rijbewijs heeft is 1 bier toegestaan. Al ben ik van mening dat ze dat moeten afschaffen. Alleen kneuzen gaan met bier op achter het stuur. Ook al is het maar 1.

je had je rijbewijs nog langer kwijt moeten zijn
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_60862297
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 19:17 schreef sonius het volgende:

[..]

Dat is het rare, die hoef ik niet te volgen
Oja, het is eerst de EMA, en daarna pas een onderzoek naar je geschiktheid.
Ik ga er vanuit dat je een beginnend bestuurder bent, dan mag je 0,2 promille in je bloed hebben.
620 Ugl staat gelijk aan 1.5 promille, in jouw geval betekent dat dus 7.5 keer de toegestane hoeveelheid!!!

Dan kun je over een jaar idd zelf weer een aanvraag indienen voor een herkeuring en bloedtest, scoor je weer positief op alcohol of drugs, kun je een jaar later weer terugkomen.

Lullig maar onomkeerbaar.

Edit, ik bedoel dus dat je al te veel hebt geblazen om nog voor de EMA in aanmerking te komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door funkyskunkie op 15-08-2008 19:40:28 (edit toegevoegd) ]
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:42:31 #47
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_60862453
TS is gewoon een notoire drinker die regelmatig met alcohol in zijn lijf het verkeer in gaat
pi_60862476
En toch vind ik het maar een raar verhaal.
TS maakt 1 fout. Grote fout, maar goed. Hij zit met flink wat drank op achter het stuur.
Hij moet daarvoor voorkomen en krijgt zijn straf. Boete en rijontzegging.

En dan komt het CBR ook nog eens met een strafmaatregel, die ze normaal opleggen aan iemand die 3X gepakt is of zo?

Ik vind dat niet terecht. Zelf heb ik ook wel eens met een biertje op achter het stuur gezeten en controle gehad. Toen blies ik een P, maar het had ook wat anders kunnen zijn. Vrouwen zijn gevoeliger voor alcohol dan mannen. Ik zou het volledig onterecht gevonden hebben als ik dan alles in had kunnen leveren.

TS als ik jou was zou ik eens naar een juridisch loket of zo gaan.
Vind je straf veel te hoog voor deze eerste overtreding.
Make my day!
pi_60862505
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 19:25 schreef Qwea het volgende:

[..]

bij iemand die korter dan 5 jaar zn rijbewijs heeft is 1 bier toegestaan. Al ben ik van mening dat ze dat moeten afschaffen. Alleen kneuzen gaan met bier op achter het stuur. Ook al is het maar 1.

je had je rijbewijs nog langer kwijt moeten zijn
Ik geloof alleen dat het nogal lastig is, medisch/lichamelijk gezien, om de grens lager dan 0,2 promille te leggen. Wat ik dan wel weer jammer vindt is dat die 0,2 promille niet voor alle bestuurders geldt.
pi_60862733
mooi zeurtopic
is ts beginnend bestuurder, of de straffen zijn flink omhooggegaan danwel aantal keren gepakt, maar van bloedproeven ed bij eerste keer heb ik iniedergeval nog nooit gehoord.
Ik heb ook wel eens de ''vergissing'' gemaakt en daardoor een paaltje omver gereden.
gelukkig geen letsel bij anderen ed, maar ik mocht wel voor de ema.
in mijn tijd zo een 8 jaar terug was je aleen cursist tussen de 0,8 en 1,5 promile.
ik weet niet hoe dat nu is?
mijn ''straf'' 6 maanden rijontzegging, 500 gulden voor doorijden nadat ik de paal omgereden had en ik heb toen mijn outo ingeleverd waar ik een paar dagen eerder 1000 gulden voor betaald had.

ik weet niet of ts ook voor heeft moeten komen?
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')