Helemaal mee eens. Als ik ergens niet tegen kan zijn het wel die jankverhalen over hoe hard je je rijbewijs nodig hebt. Denk daar dan aan voor je je te pletter zuipt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:38 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je je rijbewijs nodig hebt, dan had je misschien eerst na moeten voordat je ladderzat in een auto was gaan rijden. Ik kan geen medelijden met je hebben.
Onderga je straf als een man. Als dat betekent dat je bedrijf failliet gaat.. sja, laat het een les zijn voor een volgende keer.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:49 schreef Rizz0 het volgende:
Hoeveel units drink je op een week gemiddeld?
Ik weet niet hoe het allemaal in elkaar zit, dus daar kan ik je geen antwoord op geven. Maar als uit het bloed iets afwijkends blijkt, dan is er óf iets met je drinkgedrag, óf de test klopt niet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:44 schreef sonius het volgende:
Ik twijfel aan de grens die zij trekken. Iedereen weet dat iemand in zijn jongere jaren veel meer sociaalcontact heeft in het uitgaansleven en daardoor dus wat vaker drinkt. Tevens melden zij mij dat ik 1 jaar voor mijn aanhouding teveel heb gedronken en tot op heden niet ben gestopt.
En waarom kom ik er fysiek en mentaal wel goed uit (na onderzoek), alleen wijkt mijn bloed af?
Een stuk of 3 bier en een flesje rosequote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het allemaal in elkaar zit, dus daar kan ik je geen antwoord op geven. Maar als uit het bloed iets afwijkends blijkt, dan is er óf iets met je drinkgedrag, óf de test klopt niet.
Wat ik vreemd vind is dat de eerste uitspraak afwijkt van wat later is opgelegd.
Enig idee hoeveel je gedronken had toen je gepakt werd?
Tevens de eerste uitspraak is van Justitie en heb ik dus nog steeds. Dus ben eigenlijk 1 jaar en 2 maanden mijn rijbewijs kwijt, plus 500 euro boete, plus 480 euro herkeuringskosten volgend jaar.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het allemaal in elkaar zit, dus daar kan ik je geen antwoord op geven. Maar als uit het bloed iets afwijkends blijkt, dan is er óf iets met je drinkgedrag, óf de test klopt niet.
Wat ik vreemd vind is dat de eerste uitspraak afwijkt van wat later is opgelegd.
Enig idee hoeveel je gedronken had toen je gepakt werd?
Klopt helemaal. Maarja niemand zal een foutloos leven leiden. Enik dus ook niet, en in 4 jaar tijd is dit mijn eerste overtreding, ja op een parkeerboete of een 10km snelheidsoverschreiding na.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:57 schreef RealZeus het volgende:
Wat ik me bij lieden als TS toch altijd afvraag:
Je WEET dat je je rijbewijs nodig hebt.
WAAROM ga je dan met drank op achter het stuur zitten?
Je weet dat je dan met je rijbewijs speelt en Justitie het CBR zullen dezelfde mening hebben: als je rijbewijs zo nodig hebt, had je het ook niet verspeeld.
Ja ze zeggen dat dit ook niet veel te maken heeft mijn het verkeer. Het gaat erom dat je van het CBR niet teveel mag drinken (prive), ongeacht of je uberhaubt nog wel wilt gaan rijden over een jaar. Ze bepalen inderdaad je prive leven op het moment. Want ik mag/kan dus niet meer dan 1 a 2 glazen alcohol per week drinken, en dan zit ik al op een randje. Ze willen in 1 jaar iemand compleet van de drank hebben, dan pas geloven ze dat een terugval niet snel zal gebeuren.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:02 schreef agter het volgende:
TS: Ik moet je zeggen dat het niet rechtvaardig voelt dat ze, na de straf, nog even in je prive gaan rondsnuffelen hoeveel jij normaal drinkt.
Dat doet er toch niet toe?
Je bent alleen strafbaar met alcohol in het verkeer, en daar heb je toch je straf voor gehad?
Ik snap dit niet.
Voelt niet als terecht.
dus dit was de enige keer dat je ooit met drank op achter het stuur hebt gezeten?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:00 schreef sonius het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Maarja niemand zal een foutloos leven leiden. Enik dus ook niet, en in 4 jaar tijd is dit mijn eerste overtreding, ja op een parkeerboete of een 10km snelheidsoverschreiding na.
Idd, maar tussen een foutje en flink aangeschoten achter het stuur zitten zit voor mij een wereld van verschil. Ze halen je ook niet zomaar van de weg trouwens, het was kennelijk aan je rijstijl te zien dat je flink had gezopen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:00 schreef sonius het volgende:
[..]
Maarja niemand zal een foutloos leven leiden.
haha, ik kan niet ontkennen dat ik nooit met een biertje op rij. Die ontkenning zou ik wel zwak van mezelf vinden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:14 schreef droomkoningin het volgende:
[..]
dus dit was de enige keer dat je ooit met drank op achter het stuur hebt gezeten?
of was dit gewoon de enige keer waarbij je gepakt bent met drank op achter het stuur?
ik snap wel dat je probeert om hier zo goed mogelijk uit te komen... maar ja...
* droomkoningin mompelt iets met dikke bult enzo...
Ja of de eerste keer dat je gepakt bent terwijl je bezopen achter het stuur zat.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:00 schreef sonius het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Maarja niemand zal een foutloos leven leiden. Enik dus ook niet, en in 4 jaar tijd is dit mijn eerste overtreding, ja op een parkeerboete of een 10km snelheidsoverschreiding na.
Ben vaker aangehouden, maar blaas altijd een P. Ik dronk bewust nooit veel als ik met de auto was, maarja zoals ik hiervoor beschreef de situatie verandere mijn eigen plan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:18 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Ja of de eerste keer dat je gepakt bent terwijl je bezopen achter het stuur zat.
Dus eigenlijk is het compleet terecht dat je in dit traject zit. Waarom dan dit topic ?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:17 schreef sonius het volgende:
[..]
haha, ik kan niet ontkennen dat ik nooit met een biertje op rij. Die ontkenning zou ik wel zwak van mezelf vinden.
Ja, kennelijk is die grens steeds wat gaan verschuiven bij jou waardoor je nu in deze situatie zit. Even voor de duidelijkheid; je mag niks meer drinken wil je nog kunnen rijden. Aan jou wat je belangrijker vindt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:23 schreef sonius het volgende:
Nou sorry, je mag als bestuurder enkele drankjes drinken als je rijd. En daarmee probeer ik te zeggen dat ik niet compleet alcohol vrij bleef als ik moest rijden. Als je uit eten gaat of bij iemand op de borrel is een biiertje na een dag druk zijn best lekker. Maar ik zuip me niet kort.
Ik vind het feit dat je hier 'nooit veel' zegt al bedenkelijk. Desalniettemin is het een vreemd verhaal, is dit normale procedure? Het klinkt namelijk alsof er dan wel meer aan de hand geweest moet zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:20 schreef sonius het volgende:
[..]
Ben vaker aangehouden, maar blaas altijd een P. Ik dronk bewust nooit veel als ik met de auto was, maarja zoals ik hiervoor beschreef de situatie verandere mijn eigen plan.
Ja maarja, je hebt dan een slok op en vind het leven prachtig in je eigen wereld. Stom maar waar.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:29 schreef Cothen het volgende:
Als je al bewust niet met de auto ben gegaan waarom ben je dan toch in de auto gestapt om te gaan rijden?
Was dan een vent van je woord geweest en was niet gaan rijden.
Nu ben je gepakt, maar je had ook tegen een boom kunnen zitten of een zwaar ongeluk kunnen veroorzaken.
Helaas pindakaas, had je je hersenen maar moeten gebruiken in plaats van je rechtervoet.
Dus de kans op herhaling is vrij groot aanwezig. Vandaar ook je straf ...quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:32 schreef sonius het volgende:
[..]
Ja maarja, je hebt dan een slok op en vind het leven prachtig in je eigen wereld. Stom maar waar.
Kijk het gaat mij niet zozeer of jullie mijn gedrag goedkeuren van die avond, want die keur ik zelf niet eens goed. Maar het gaat mij om de gevolgen, of die realistisch zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:29 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ik vind het feit dat je hier 'nooit veel' zegt al bedenkelijk. Desalniettemin is het een vreemd verhaal, is dit normale procedure? Het klinkt namelijk alsof er dan wel meer aan de hand geweest moet zijn.
Nee ik heb mijn les zeker wel geleerd en mijn omgeving ook. Iedereen is wel eens dronken geweest en heeft dingen gedaan die hij de beter niet had kunnen doen. En of dat nou tegen het gemeente huis aan zeiken is, of een brievenbus in de tuin van een ander zetten, of de papierrollen bij de brandstofsation leegtrekken, of welk ander slecht verhaal ik ook wel s heb gehoord. Bij mij was de fout in dronkenschap, instappen. Maarja de straf is er ook naar. maar is de straf realistich?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus de kans op herhaling is vrij groot aanwezig. Vandaar ook je straf ...
Nee het gaat erom dat je sneller fouten maakt als je zat bent. Ik ben zeer blij dat ik niet iemand voor zijn flikker heb gereden met een beetje blijvend letsel of opslag dood. of minder erg, maar ook erg, mezelf een ongeluk gereden tegen een plaatselijke boom.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:38 schreef gelly het volgende:
Je vindt dat soort zaken serieus evenredig aan zat achter het stuur stappen ?
Ja, maar de meeste mensen maken niet de fout zat achter het stuur te stappen. Dat jij dat wel doet is dus de reden dat je nu in dit traject zit. Kennelijk kun je dus de verantwoordelijkheid van drinken en rijden niet aan. Aan jou om te bewijzen dat je iig je drinkgedrag in de hand hebt en zo te laten zien dat je rijbewijs je meer waard is.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:43 schreef sonius het volgende:
[..]
Nee het gaat erom dat je sneller fouten maakt als je zat bent.
Het is vrij pittig. Ik heb nog niet eerder gehoord dat iemand zonder brokken te hebben gemaakt zolang ontzegging kreeg. Persoonlijk vind ik het wel erg aangenaam dat de straffen op rijden met drank op flink hoog zijn (of worden).quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:36 schreef sonius het volgende:
Maar is de straf realistich?
Je vergeet ook de verplicht EMA cursus (772 euro).quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:55 schreef sonius het volgende:
[..]
Tevens de eerste uitspraak is van Justitie en heb ik dus nog steeds. Dus ben eigenlijk 1 jaar en 2 maanden mijn rijbewijs kwijt, plus 500 euro boete, plus 480 euro herkeuringskosten volgend jaar.
Ik vind de gevolgen uitermate realistischquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:34 schreef sonius het volgende:
Maar het gaat mij om de gevolgen, of die realistisch zijn.
2 maanden rijontzegging, plus 500 euro boete (justitie)
+
1 jaar rijontzegging plus 450 euro herkeuringskosten volgend jaar (CBR)
Bij het CBR is dit de normale prodcedure. Echter geeft de website aan dat dit een uitzonderlijk traject is, en normaal pas actief is als iemand 3 (forse) overtredingen is begaan. En bij CBR is er ook geen regeling te treven als, 6maanden ontzegging, boete, plus EMA. Het is 1jaar ontzegging op basis van 1 avond.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het is vrij pittig. Ik heb nog niet eerder gehoord dat iemand zonder brokken te hebben gemaakt zolang ontzegging kreeg. Persoonlijk vind ik het wel erg aangenaam dat de straffen op rijden met drank op flink hoog zijn (of worden).
Hebben ze je bij het CBR niet kunnen vertellen of de straf redelijk is?
Dat is het rare, die hoef ik niet te volgenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:04 schreef funkyskunkie het volgende:
[..]
Je vergeet ook de verplicht EMA cursus (772 euro).
Maar ben je zo zwaar gestraft omdat je misschien een beginnend bestuurder bent, of lees ik ergens overheen?
Kijk dat is wat ik wil weten, of de straf tegenover de overtrreding realistich is. En ik leg me er ook wel bij neer, alleen je wil toch graag de meningen van anderen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:10 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik vind de gevolgen uitermate realistisch
bij iemand die korter dan 5 jaar zn rijbewijs heeft is 1 bier toegestaan. Al ben ik van mening dat ze dat moeten afschaffen. Alleen kneuzen gaan met bier op achter het stuur. Ook al is het maar 1.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:23 schreef sonius het volgende:
Nou sorry, je mag als bestuurder enkele drankjes drinken als je rijd. En daarmee probeer ik te zeggen dat ik niet compleet alcohol vrij bleef als ik moest rijden. Als je uit eten gaat of bij iemand op de borrel is een biiertje na een dag druk zijn best lekker. Maar ik zuip me niet kort.
Oja, het is eerst de EMA, en daarna pas een onderzoek naar je geschiktheid.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:17 schreef sonius het volgende:
[..]
Dat is het rare, die hoef ik niet te volgen
Ik geloof alleen dat het nogal lastig is, medisch/lichamelijk gezien, om de grens lager dan 0,2 promille te leggen. Wat ik dan wel weer jammer vindt is dat die 0,2 promille niet voor alle bestuurders geldt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
bij iemand die korter dan 5 jaar zn rijbewijs heeft is 1 bier toegestaan. Al ben ik van mening dat ze dat moeten afschaffen. Alleen kneuzen gaan met bier op achter het stuur. Ook al is het maar 1.
je had je rijbewijs nog langer kwijt moeten zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |