quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:11 schreef daWeasel het volgende:
Tsja, dit kan je geen falen noemen. Ze heeft gegokt en verloren. De tactiek was goed, die andere zijn gewoon te sterk.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:09 schreef Ericr het volgende:
15-08-08 was geen goede dag voor Nederland.
Hmmm, dat soort posts komen te vaak voor.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:45 schreef Bruce117 het volgende:
Woensdag de 13e was geen goede dag voor de Nederlandse sporters
Ik durf te stellen de snelste tijd ooit. Die tijd van Junxia Wang klopt geen reet van. Al die tijden van de Chinezen gelopen in die tijd kloppen gewoon niet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:17 schreef marcodej het volgende:
Dibaba... Wel sterk, maar in een zetel gebracht.
Op een na snelste tijd ooit! Mooie race!
Dat was inderdaad goede reclametijd voor de nederlandse sport.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:20 schreef marcodej het volgende:
Vond Kiplagat echt niet slecht gezien haar voorbereiding! Gewoon naar vermogen gelopen en het gewoon keihard geprobeerd. De heldin. Het is alleen al mooi om een Nederlandse aan kop te zien sleuren op de 10000.
Het is helemaal niet gewordenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:56 schreef TheVulture het volgende:
Laat me raden, het wordt net-niet?
Dat zeker. Tegen de versnelling van Dibaba... daar kan je niks tegen doen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:22 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Dat was inderdaad goede reclametijd voor de nederlandse sport.
En jij verdedigd Carl Lewis altijd als het om zijn dopegebruik gaat.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:19 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik durf te stellen de snelste tijd ooit. Die tijd van Junxia Wang klopt geen reet van. Al die tijden van de Chinezen gelopen in die tijd kloppen gewoon niet.
Ik verdedig niemand en ik beschuldig Junxia Wang ook niet van dopinggebruik. Ook al heeft die hele ploeg wel de schijn tegen. Echter is er nog wel iets anders aan de hand met die razendsnelle tijden. Er is een vermoeden dat er bij die Chinese kampioenschippen al dan niet moedwillig een kortere afstand is gelopen of dat er starts zijn verlegd.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:13 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
En jij verdedigd Carl Lewis altijd als het om zijn dopegebruik gaat.
Goede post. Die tijden kloppen inderdaad voor geen kantquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:23 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik verdedig niemand en ik beschuldig Junxia Wang ook niet van dopinggebruik. Ook al heeft die hele ploeg wel de schijn tegen. Echter is er nog wel iets anders aan de hand met die razendsnelle tijden. Er is een vermoeden dat er bij die Chinese kampioenschippen al dan niet moedwillig een kortere afstand is gelopen of dat er starts zijn verlegd.
Het 3.000 meter record van Wang staat zo enorm scherp en de lopers in haar race waren ook zo bijzonder snel dat het bijna onmogelijk was dat iemand zulke tijden gelopen kan hebben. Of denkt iemand dat 15 seconden van een WR aflopen op de 3.000m een normaal verschijnsel is? Als er gerommeld is op de 3.000m dan is dat ook op de 1.500m en 10.000m gedaan. Allemaal afstanden waarbij de Chinese loopsters buitengewone prestaties neer hebben gezet waar nooit iemand maar in de buurt van is gekomen.
Op de 10.000 meter begint het wel te komen maar die 10.000km van Wang is niet in lijn met de rest van haar prestaties. Net zomin als de 3.000m dat is.
Ik verwacht de finish van de 10.000 kilometer over een maandje of 2.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:23 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik verdedig niemand en ik beschuldig Junxia Wang ook niet van dopinggebruik. Ook al heeft die hele ploeg wel de schijn tegen. Echter is er nog wel iets anders aan de hand met die razendsnelle tijden. Er is een vermoeden dat er bij die Chinese kampioenschippen al dan niet moedwillig een kortere afstand is gelopen of dat er starts zijn verlegd.
Het 3.000 meter record van Wang staat zo enorm scherp en de lopers in haar race waren ook zo bijzonder snel dat het bijna onmogelijk was dat iemand zulke tijden gelopen kan hebben. Of denkt iemand dat 15 seconden van een WR aflopen op de 3.000m een normaal verschijnsel is? Als er gerommeld is op de 3.000m dan is dat ook op de 1.500m en 10.000m gedaan. Allemaal afstanden waarbij de Chinese loopsters buitengewone prestaties neer hebben gezet waar nooit iemand maar in de buurt van is gekomen.
Op de 10.000 meter begint het wel te komen maar die 10.000km van Wang is niet in lijn met de rest van haar prestaties. Net zomin als de 3.000m dat is.
WHAha wtfquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:43 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ik verwacht de finish van de 10.000 kilometer over een maandje of 2.
Verder is het inderdaad heel opvallend dat die Chinezen, waarvan tot op dat moment niemand van gehoord had, bij binnenlandse wedstrijden ineens secondes van de wereldrecords af te lopen. Om vervolgens direct weer in de anonimiteit te verdwijnen.
Die Chinesen domineerden ook nog op het WK in Stuttgart in 1993.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:43 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ik verwacht de finish van de 10.000 kilometer over een maandje of 2.
Verder is het inderdaad heel opvallend dat die Chinezen, waarvan tot op dat moment niemand van gehoord had, bij binnenlandse wedstrijden ineens secondes van de wereldrecords af te lopen. Om vervolgens direct weer in de anonimiteit te verdwijnen.
Vooral dat wat ik even vet gemaakt hebquote:Dog days for China's athletics coach Ma
While most of China waits with bated breath to see whether Liu Xiang can take gold in Beijing the man who was responsible for lifting Chinese athletes on to the world stage will not be there - neither Ma Junren nor his 'Army'.
Ma's Family Army's guns fell silent some time ago bringing the curtain down on a controversial if hugely successful spell which looked at one point as if they would sweep aside the Ethiopian dominance of long distance races.
The 64-year-old former farmer, who took up coaching when he left the Army in 1970, has instead turned his hand to breeding Tibetan mastiffs since he announced his retirement in 2004 which has proved a lucrative alternative as he explained to Australian radio station some time ago.
"In the 1980s the Tibetan mastiff was facing extinction, with only about 100 left in the world," said Ma, whose new investment can net him up to 25,000 US dollars.
"Now, thanks to the efforts of Tibetan mastiff lovers from both China and around the world, there are more Tibetan mastiffs than before."
Ma explained why he had opted for breeding that specific breed of dog in a nation where an estimated 25million are killed each year, many for culinary purposes.
"The Tibetan mastiff is absolutely loyal to its owners and will fight for the owners' safety with their blood and lives," he said.
"They represent the characteristics of the Chinese people, and they are a symbol of Chinese culture."
Those characteristics were very much to the fore when he ran his tightly controlled athletics stable.
Photos of the chain-smoking Ma riding a motorcycle while leading his young runners on brutal marathon-a-day high-altitude training sessions in the Tibetan foothills remain an enduring image of his success.
Three of his athletes - all women - won titles at the 1993 World athletics championships, with a 1-2 in the 3,000m and 10,000m, and Ma's glory days were capped when Wang Junxia won the women's 5000m gold at the 1996 Atlanta Olympics to add to her 10,000m world crown.
Despite his successes, Ma was embroiled in a series of doping allegations, with accusations usually surrounding the systematic use of the banned substance EPO, a drug that increases oxygen content in blood and gives distant runners added endurance.
Although none of the allegations were ever proven, China's sports ministry forbade all of his runners from participating in the 2000 Sydney Olympics due to suspicious blood tests that indicated team doping.
He always protested that there was no doping involved and that their talent boiled down to an extraordinary concoction of turtle blood and caterpillar fungus.
Ma's response was withering to those who alluded to his dark practices.
"Those people are taking drugs," said Ma, who nevertheless treated his athletes severely and was not averse to slapping them around.
Once again, though, for Ma it was simple as to where his inspiration came from - enter stage left again animals.
"It's from deer and ostriches that I found the key to success in distance running," he told personalhealthfacts.com.
China may be staring at a fairly bare medals cupboard at the athletics, but the charismatic former coach is just happy that his career has gone to the dogs.
2) Morgen om 16.30quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:49 schreef Goordon het volgende:
kan iemand mij vertellen wanneer:
1) de 5km finale bij de vrouwen
2) de 100meter finale bij de mannen is..
Dat is ff hardcore... Doet me denken aan de film run fat boy runquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die Chinesen domineerden ook nog op het WK in Stuttgart in 1993.
Wat dat betreft wel een interessant stukje over de befaamde coach:
[..]
Vooral dat wat ik even vet gemaakt heb
pics or it didn't happen!quote:Een aantal jaar geleden zag ik een witte man een 100 meter race winnen van 7 afro-amerikanen, en hij had nog tijd om zijn handen omhoog te steken en te juichen 5 meter VOOR de finish. DAT was pas lachu!
Bleek een Griek te zijn.. en zoals de meeste Grieken 100 en 200m sprinters, stijf van de doping.. Althans dat was wel zo in 2004quote:
Die ja..quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:47 schreef daWeasel het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Konstantinos_Kenteris
Aha deze dus.
Jolanda doet het erg goedquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:18 schreef Brownietje het volgende:
En Jolanda gaat het record van Ruckstuhl gewoon pakken als ze zo doorgaat
Dit lijkt zelfs met doping niet te doen die 8.06, zouden ze misschien maar 2800 meter gelopen hebbenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:18 schreef Ericr het volgende:
Het klopt trouwens dat de vrouwen van Ma domineerden in die tijd op de afstanden waar ze op uitkwamen maar nooit in de tijden die ze liepen tijdens de Chinese kampioenschappen.
De 3.000 meter springt er vooral uit :
1 8:06.11 Wang Junxia CHN 09.01.73 1 Beijing 13.09.1993
2 8:12.18 Qu Yunxia CHN 25.12.72 2 Beijing 13.09.1993
3 8:12.19 Wang Junxia CHN 09.01.73 1h2 Beijing 12.09.1993
4 8:12.27 Qu Yunxia CHN 25.12.72 2h2 Beijing 12.09.1993
5 8:16.50 Zhang Linli CHN 06.03.73 3 Beijing 13.09.1993
6 8:19.78 Ma Liyan CHN 03.11.68 3h2 Beijing 12.09.1993
7 8:21.26 Ma Liyan CHN 03.11.68 4 Beijing 13.09.1993
8 8:21.42 Gabriela Szabo ROU 14.11.75 1 Monaco 19.07.2002
Waarbij dan na Szabo er nog een paar Chinese loopsters zijn die rond de 8:21 liepen en daarna nooit meer. Het WR in die tijd stond op 8:22,64 op naam van Tatjana Kazankina, een tijd uit 1984. Dezelfde Kazankina had ook het zo goed als onbreekbaar geachte 1.500m record in handen. Een tijd die nog 4 jaar ouder was.
Als een hele horde Chinezen opeens een legendarische tijd verbreekt en op een afstand die zeker in de jaren 80 en beginjaren 90 zeer sterk bezet was dan kan je je afvragen of er daadwerkelijk 3.000m is gelopen.
Een 19:32 van Michael Johson was iets uitzonderlijks, een 8:06 op de 3.000 meter is gewoon buitenaards of een vorm van fraude waarvoor de IAAF altijd zijn ogen gesloten heeft willen houden. Maar goed de IAAF laat ook de WR's staan die overduidelijk op doping neergezet zijn. Zou misschien beter zijn om de lijst een keer op 0 te zetten of te schonen.
Ja, er zijn er maar twee die gediskwalificeerd zijn, valt meequote:Op zaterdag 16 augustus 2008 03:41 schreef wimderon het volgende:
20 km snelwandelen, hoewel het er niet uitziet, briljant
Studio Sport is 'uiteraard' niet live.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 08:48 schreef Sporttv het volgende:
Series 100 meter vrouwen zijn begonnen
Hee dat klopt volgens mij niet, aangezien ze met verspringen punten heeft verloren op haar beste meerkamp.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 04:05 schreef TheArt het volgende:
En ja hoor, daar is PR nummero 4 voor Jolanda KeizerZe springt in haar eerste poging 6,15 bij het verspringen. Haar vorige PR was 6,01.
Ze had 6,34 op haar beste meerkamp in Debrecen bij het EK onder 21, maar dat was met een te snelle rugwind. Bij de meerkamp telt het tot 4 meter per seconde voor de hele meerkamp, maar de losse onderdelen gaan pas de boeken in als PR's bij niet meer dan 2 meter per seconde en in Debrecen was het 2,4 meter per seconde.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 09:12 schreef Brownietje het volgende:
[..]
Hee dat klopt volgens mij niet, aangezien ze met verspringen punten heeft verloren op haar beste meerkamp.
DInsdag.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:28 schreef SCH het volgende:
Wanneer is de discusfinale met Smith?
Dinsdag 19 augustus pas om 15 uur NL tijd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:28 schreef SCH het volgende:
Wanneer is de discusfinale met Smith?
en de toppers doen toch rustig aan, zeg er een paar heel ontspannen lopen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 08:54 schreef Ericr het volgende:
De vrouwen lopen geen snelle tijden, staat wel meer tegenwind.
8.15m halen of de top12quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:06 schreef Brownietje het volgende:
Haha gaat er wel iemand verspringen in de finale?
Misschien Howe toch wel? Hij had iig niet alleen maar foutsprongen.
Akii Bua kon een compleet dorp onderhouden met de 400 m hordenquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:13 schreef PieterBas het volgende:
400m horden... dat is pas stuk gaan..
Blij dat ik daar maar mee gestopt ben![]()
Ik hoop het wel.. als hij zijn stunt van Hengelo kan verbeterenquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:20 schreef wimderon het volgende:
Saladino 8.01![]()
Waarschijnlijk toch de finale
Ze start in de allerlaatste heat met de besten in het klassement vanwege haar 8e positie.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:02 schreef ryan_atwood het volgende:
wat heeft keizer op de 800m gedaan eigenlijk?
Verschillende medailles op WK/EK'squote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:27 schreef At_Fundum het volgende:
Waarom zouden wij Ruckstuhl ooit kansen op een medaille hebben toegedicht, haar PR zit toch ook ver van de medailleplaatsen af?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |