Testen is absoluut niet saai.quote:
Saaie testklussen zijn er ook wel hoor. De hele dag scripten of uitvoeren word ik in ieder geval snel zat.quote:Op zondag 5 oktober 2008 14:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Er zijn geen saaie testklussen, alleen saaie mensen.
Dan doe je het niet goed. OF je bent alleen bezig met test uitvoer. Dat is inderdaad een van de minder interessante kanten. Maar goed, voor ieder wat wils. Ik vind ook genoeg dingen saai. Zoals programmeren. Of boekhouden. Of geschiedenis. Of sterrenkunde... Mja, noem maar op.quote:
Expliceer je mischien wat nader? Moeite met testers? Kan het niet als vak zien? Je zocht gewoon iets om te zeuren?quote:
Nutteloos testen? Daar heb ik geen tijd voor.quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:26 schreef sigme het volgende:
Het saaiste vind ik het toch als je niks te doen hebt.
Verder vind ik het vervelend als ik nutteloos moet testen terwijl er wel nuttig getest had kunnen worden. Van dat management dat besluit dat we het zo doen - ook al levert dat geen bruikbare analyse van de kwaliteit op.
zoiets.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Expliceer je mischien wat nader? Moeite met testers? Kan het niet als vak zien? Je zocht gewoon iets om te zeuren?
Pas sinds een paar jaar wordt het geaccepteerd als een vak door veel mensen (Dat was het natuurlijk al langer), maar er zijn nog genoeg mensen die denken dat testers programmeurs zijn die niet konden programmeren en dus maar wat anders moesten gaan doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Expliceer je mischien wat nader? Moeite met testers? Kan het niet als vak zien? Je zocht gewoon iets om te zeuren?
Ach, zolang wij testers weten dat programeurs eigenlijk mensen zijn die zo'n gebrek hebben aan sociale vaardigheden hebben dat hun niets anders overblijft dan met een computer te communiceren....quote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:07 schreef existenz het volgende:
[..]
er zijn nog genoeg mensen die denken dat testers programmeurs zijn die niet konden programmeren en dus maar wat anders moesten gaan doen.
Programmeren en sterrenkunde vind ik dan juist weer interresant.quote:Op zondag 5 oktober 2008 20:54 schreef LadyXochi het volgende:
[..]
Dan doe je het niet goed. OF je bent alleen bezig met test uitvoer. Dat is inderdaad een van de minder interessante kanten. Maar goed, voor ieder wat wils. Ik vind ook genoeg dingen saai. Zoals programmeren. Of boekhouden. Of geschiedenis. Of sterrenkunde... Mja, noem maar op.
Dat zijn meestal de slechtste testers ooit. Niet gemotiveerd en de meest slordige personen op aarde. Slordigheid is namelijk meestal de allergrootste factor in het falen van een programmeurquote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:07 schreef existenz het volgende:
[..]
Pas sinds een paar jaar wordt het geaccepteerd als een vak door veel mensen (Dat was het natuurlijk al langer), maar er zijn nog genoeg mensen die denken dat testers programmeurs zijn die niet konden programmeren en dus maar wat anders moesten gaan doen.
Idd. Soms eerst een hele tijd weinig te doen, daarna beginnen ze ineens over avonden/zaterdagen werken om de deadline te halen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:15 schreef Lariekoek het volgende:
Nooit overwerken?
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Testen = overwerken.
Ineens... vaak zie je het al 9 van de 10 keer aankomen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:24 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Idd. Soms eerst een hele tijd weinig te doen, daarna beginnen ze ineens over avonden/zaterdagen werken om de deadline te halen.
Dat is mijn ervaring tenminste.
Lachen als een boer met kiespijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mijn moto is dan, lachen op weg naar de bank als je je overtijd vergoeding ziet.
Dat krijg je voor elkaar door voor een bedrijf te werken dat geen harde deadlines kent en waar het geen geld kost als je iets later releast.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:15 schreef Lariekoek het volgende:
Nooit overwerken?
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Testen = overwerken.
* Innisdemon meldt zichquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn klus was het samenvoegen van klanten & systemen van twee grote banken tot een nieuwe grote Nederlandse bank. Wat het bedrijfsleven ook uitvreet - het moet getest worden
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
Gaat dit over de overheid ofzo?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 01:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat krijg je voor elkaar door voor een bedrijf te werken dat geen harde deadlines kent en waar het geen geld kost als je iets later releast.
"we willen toch wel vrijdag releasen hoor"
"hmm, weet niet of dat gaat lukken. Denk eerder dinsdag"
"ok, da's ook goed"
Ok, het kost natuurlijk wel geld, want meestal komt er dan vrijdag een pipo die die en die feature er toch ook wel in wil of een klant die ineens tegen een bug aanloopt die toch nog even moet worden meegenomen. En dan wordt dinsdag ineens de vrijdag daar op. En dan komt er weer een bug... etc etc. En dan releasen we pas 2 maanden later na het oorspronkelijke plan
Maar zolang het goed gaat met het bedrijf zullen ze er niet zoveel aan veranderen denk ik. Overwerken kost ook geld. Bovendien leidt stress door overwerk/harde deadlines tot meer fouten, wat je na de release weer keihard in je gezicht terug krijgt.
Heb nu voor 3 verschillende bedrijven gewerkt en overwerk is echt een onbekende term. Als er al mensen overwerken of structureel elke dag een half uurtje doorgaan dan komt dat omdat ze het leuk vinden om te doen en het graag nog even willen afmaken.
ING en Postbank?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:45 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
* Innisdemon meldt zich
Ben ook banken aan het samenvoegen
In zo'n project zat ik tot verkort ookquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |