Ik ken redelijk wat Bijbelverhalen, maar ik weet nu even niet precies waar je het over hebt?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:20 schreef neo567 het volgende:
En trouwens, dat beest uit de zee of land weet ik niet precies, waar johannes het over heeft in de openbaringen, stel dat zijn geest opsteeg vanuit toendertijd het midden-oosten en zweefde boven de aarde en zag onderstaand plaatje; you do the math:
[ afbeelding ]
Hahaha, je doet al dan niet bewust alsof je niet kan schaken om te zien hoe goed ik ben in dat spelquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ken redelijk wat Bijbelverhalen, maar ik weet nu even niet precies waar je het over hebt?
Ik acht dat mogelijk ja. Er zijn echter nog een ziljoen andere verklaringen mogelijk natuurlijk. Misschien was het nog niet de juiste tijd. God werkt niet met menselijke planningen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet zozeer zelf ali, dat zit in jouw antwoord, dat gods oordeel rechtvaardig is en als je geen antwoord krijgt je wel niet oprecht geweest moet zijn.
Oke.quote:Hoe oprecht ik was, de abrahamistisch god is het eerste godsbeeld waar ik mee in aanraking ben gekomen, niet vanuit het gezin thuis, dat is een atheistisch gezin, maar vanuit een zoeken naar wat dat gevoel nu was in me.
Wat heb je precies gedaan dan?quote:Omdat ik er om vroeg heb ik eerst een kinderbijbel gekregen, denk dat ik toen een jaar of 6 was, ouder iig niet(ik las al heel vroeg vrij serieus), tegen een jaar of 8 max. ruilde ik die kinderbijbel in voor een echte, wat oudere bijbel(de oudere manier van schrijven leest zo lekker, vond ik toen al).
Tussen die 8 en de 10 jaar heb ik in kerken rondgehangen en met mensen gepraat, met jahova's getuigen gepraat, vanalles bekeken met basis de bijbel, neits vond weerklank in mezelf.
Tussendoor vooral heel veel gepoogd om een soort van contact te krijgen met god, met jezus, jezus intrigeerde me enorm(vind het nogsteeds een zeer respectabel figuur), dat al vanaf dat 6de jaar ongeveer.
Al vrij snel leefde het gevoel dat ik god niet zou gaan vinden in een kerk of wat dan ook, maar dat ik in mezelf, in de wereld moest kijken.
Ik heb me meer als 4 jaar bijna compleet op god gericht, op jezus gericht voordat ik het opgaf, veel puurder als toen ik toen was gaat het niet worden, ik was volledig oprecht in mijn kinderlijkheid, maar heb nooit antwoord gekregen.
Wat vind je precies vervelend aan het idee van de wraakzuchtige God die onrecht bestraft?quote:Pas veel later toen ik het idee van moeder aarde, de grote godin leerde kennen, na omwentelingen langs magie die best grappig waren, maar niets voor mij(altijd die zwarte kant, die slechte kant die aangehaalt wordt in populaire bewoordingen, dat was niet wat ik zocht) vond ik weerklank in mezelf.
In de grote eenheid waartoe we allen behoren, waar we allen deel van zijn vond ik die weerklank in mezelf.
Ik kon niet goed overweg met dieren als minder e.d., dieren die ik altijd al als mijn broeders en zusters heb gezien, deel van hetzelfde geheel als waartoe ik behoor.
Naarmate de tijd verstreek kon ik minder en minder overweg met het idee van de wraakzuchtige god, alhoewel ik wel altijd de symboliek in de verhalen heb begrepen, het metaforisch denken erin.
Wat respecteer aan Hem?quote:De weerklank die ik heb gevonden in de grote moeder, het grote geheel gaf wel antwoord, een antwoord die perfect paste bij wat ik voelde, zag en ervaarde.
Ik respecteer jezus nogsteeds, maar niet als god.
Gezegende vrijdag!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:33 schreef Summers het volgende:
Goedemorgen/middag , weer een nieuwe dag als spirituele wezens die energie uitwisselen met de bron van liefde .
Dat is een plaatje van een dinosaurus.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ken redelijk wat Bijbelverhalen, maar ik weet nu even niet precies waar je het over hebt?
God werkt ook niet met de bijbel , dat is een aards communicatiemiddel .quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik acht dat mogelijk ja. Er zijn echter nog een ziljoen andere verklaringen mogelijk natuurlijk. Misschien was het nog niet de juiste tijd. God werkt niet met menselijke planningen.
Wat verwacht je eigenlijk van 'een antwoord'?
[..]
Oke.
[..]
quote:Wat heb je precies gedaan dan?
[..]
Wat vind je precies vervelend aan het idee van de wraakzuchtige God die onrecht bestraft?
[..]
Wat respecteer aan Hem?
"Leunt"quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is een plaatje van een dinosaurus.
Het hoofd is Spanje, die eet Marokko op.
1 En ik zag uit de zee een beest opkomen, hebbende zeven hoofden en tien hoornen; en op zijn hoornen waren tien koninklijke hoeden, en op zijn hoofden was een naam van gods lastering.
2 En het beest dat ik zag, was een pardel gelijk, en zijn voeten als eens beers voeten, en zijn mond als de mond eens leeuws; en de draak gaf hem zijn kracht, en zijn troon, en grote macht.
3 En ik zag een van zijn hoofden als tot den dood gewond, en zijn dodelijke wonde werd genezen; en de gehele aarde verwonderde zich achter het beest.
4 En zij aanbaden den draak, die het beest macht gegeven had; en zij aanbaden het beest, zeggende: Wie is dit beest gelijk? wie kan krijg voeren tegen hetzelve?
5 En hetzelve werd een mond gegeven, om grote dingen en gods lasteringen te spreken; en hetzelve werd macht gegeven, om zulks te doen, twee en veertig maanden.
6 En het opende zijn mond tot lastering tegen God, om Zijn Naam te lasteren, en Zijn tabernakel, en die in den hemel wonen.
7 En hetzelve werd macht gegeven, om den heiligen krijg aan te doen, en om die te overwinnen; en hetzelve werd macht gegeven over alle geslacht, en taal, en volk.
8 En allen, die op de aarde wonen, zullen hetzelve aanbidden, welker namen niet zijn geschreven in het boek des levens, des Lams, Dat geslacht is, van de grondlegging der wereld.
9 Indien iemand oren heeft, die hore.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:16 schreef neo567 het volgende:
[..]
Mischien weet Ali dat![]()
Ik ben ook maar "verpakt onder beschermde atmosfeer"![]()
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is een plaatje van een dinosaurus.
Het hoofd is Spanje, die eet Marokko op.
1 En ik zag uit de zee een beest opkomen, hebbende zeven hoofden en tien hoornen; en op zijn hoornen waren tien koninklijke hoeden, en op zijn hoofden was een naam van gods lastering.
2 En het beest dat ik zag, was een pardel gelijk, en zijn voeten als eens beers voeten, en zijn mond als de mond eens leeuws; en de draak gaf hem zijn kracht, en zijn troon, en grote macht.
3 En ik zag een van zijn hoofden als tot den dood gewond, en zijn dodelijke wonde werd genezen; en de gehele aarde verwonderde zich achter het beest.
4 En zij aanbaden den draak, die het beest macht gegeven had; en zij aanbaden het beest, zeggende: Wie is dit beest gelijk? wie kan krijg voeren tegen hetzelve?
5 En hetzelve werd een mond gegeven, om grote dingen en gods lasteringen te spreken; en hetzelve werd macht gegeven, om zulks te doen, twee en veertig maanden.
6 En het opende zijn mond tot lastering tegen God, om Zijn Naam te lasteren, en Zijn tabernakel, en die in den hemel wonen.
7 En hetzelve werd macht gegeven, om den heiligen krijg aan te doen, en om die te overwinnen; en hetzelve werd macht gegeven over alle geslacht, en taal, en volk.
8 En allen, die op de aarde wonen, zullen hetzelve aanbidden, welker namen niet zijn geschreven in het boek des levens, des Lams, Dat geslacht is, van de grondlegging der wereld.
9 Indien iemand oren heeft, die hore.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:40 schreef Summers het volgende:
[..]
God werkt ook niet met de bijbel , dat is een aards communicatiemiddel .
als je zegt dat god niet met menselijke planning werkt dan moet je niet zo hard roepen dat je al zijn wandelgangen wel weet .
[..]
Dat doet me zomaar denken aan de toren van pisa babylon ofzo, raar ik weet hetquote:
Ja hoe zat dat ook al weer precies met de toren van Babel?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:52 schreef neo567 het volgende:
[..]
Dat doet me zomaar denken aan de toren van pisa babylon ofzo, raar ik weet het
Zou het nog lang duren voor dat ie echt omvalt? Tis toch een stukje romeinse geschiedenis ergensquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja hoe zat dat ook al weer precies?
Ze bouwden een toren om zo dichter bij God te komen en God vond dat hoogmoed en heeft de mensen daarom gestraft door iedereen een andere taal te geven? Of haal ik de Bijbel en een ander fictief boek door elkaar? "De zwarte toren" ging ook over iets soortgelijks.
God's wegen zijn ondoorgrondelijk....wil men wat doen om dichter tot God te komen, is het weer niet goed!
Maar blijkbaar wil God ook niet dat men Zijn wegen probeert te doorgronden.
Zee is een profetisch symbool voor volkeren/naties. Beest is een symbool voor een koning of koninkrijk. Aan de hand van de karakteristieken van het beest, kun je te weten komen welke koninkrijk er bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:45 schreef ToT het volgende:
[..]Mooi staaltje Griekse mythologie.....
Verklaar uw nader!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:57 schreef neo567 het volgende:
[..]
Zou het nog lang duren voor dat ie echt omvalt? Tis toch een stukje romeinse geschiedenis ergens
Wie hebben europa geciviliseert, met wegen en bruggen enzzz ? (expansie drang gepaard met een buitengewone wil om te overheersen: J.C. zei ooit:quote:
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zee is een profetisch symbool voor volkeren/naties. Beest is een symbool voor een koning of koninkrijk. Aan de hand van de karakteristieken van het beest, kun je te weten komen welke koninkrijk er bedoeld wordt.
De karakteristieken van het beest komen uit karakteristieken van andere beesten, dit zijn babylon, perzië en griekenland. Dit beest komt uit Rome blijkt uit andere profeties (Daniel oude testament). Het is het vaticaan. Dit beet omvat filosofieën, ideeën, religieuze elementen van babylon, perzië, griekenland en rome. Het is de 'bijeenvoeging' van supreme heidendom en afvalligheid gemanifesteerd in 1 politiek religieus instituut. Ze wordt ook wel de hoer van babylon genoemd, omdat ze zich van God heeft afgekeerd en andere goden dient. Een bruid is een symbool voor de kerk van Gods volk. Een hoer dus een symbool van een kerk die zich van God heeft afgewend.
42 profetische maanden is 1260 profetische dagen is 1260 werkelijke jaren. Het vaticaan regeerde officieel van 583 tot 1798. Dat is exact 1260 jaar. Toen verloor het vaticaan zijn soevereiniteit, was geen natie meer, was een schijnbaar dood beest. In 1929 werd de dodelijke wond genezen onder Mussolini die het vaticaan herstelde. Het beest leefde weer.
Het vaticaan regeert supreme. In de laatste dagen zal de paus aangewezen als spiritueel en politiek leider van de New World Order. Dat is het heilige Romeinse Rijk wereldwijd heersend.
[ afbeelding ]
Nee, dit zijn profetische geschriften. Die zijn grotendeels in symbolen geschreven. En die symbolen worden ook grotendeels door de bijbel zelf uitgelegd, zie mijn toevoeging.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Now we're getting somewhere!
Dus de Bijbel moet TOCH symbolisch opgevat worden! Er steken verhalen achter verhalen en veel verzen dienen dus niet te letterlijk geïnterpreteerd te worden.
Geen idee. Dat mag je zelf bepalen met je eigen hersenen.quote:Goed, misschien zitten er wel verborgen boodschappen in en moet je een monster niet letterlijk als een monster zien, maar hoe weet je dan zeker dat je God niet letterlijk als God moet zien in de Bijbel?
Nostradamus deed dat om vervolging van de kerk te voorkomen. Waarom moet dat in de Bijbel zo?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, dit zijn profetische geschriften. Die zijn grotendeels in symbolen geschreven.
Let me guess: als ik niet tot jouw conclusie kom, is er iets mis met mijn hersenen?quote:Geen idee. Dat mag je zelf bepalen met je eigen hersenen.
Bruid is een symbool voor Gods volk, de kerk van God dus. Een hoer is een afvallige kerk. Een hoer op een beest is dus een afvallige kerk die heerst over een natie ergo het vaticaan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:11 schreef ToT het volgende:
Ah je bent die post nog aan het editen.
Ik zie tot nu toe alleen nog een sterk staaltje van "zien wat je wil zien".
De paus een vrouw? Drinkend uit een beker vol gruwelijkheden? Het bloed van de heiligen en van de volgelingen van Jezus?
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:17 schreef ToT het volgende:
Het werd toch gesticht door 2 broers die gezoogd werden door een wolf?
Mompelt iets met alpha, roedelleider enzo, ik bedoel daar is iets meer mee aan de hand denk ik zomaar, mischien ook niet hoorquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:17 schreef ToT het volgende:
Het werd toch gesticht door 2 broers die gezoogd werden door een wolf?
Dat weet ik niet. Het is Gods taal. Het is niet relevant om te weten waarom het zo gaat om te begrijpen wat er staat.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Nostradamus deed dat om vervolging van de kerk te voorkomen. Waarom moet dat in de Bijbel zo?
Wat ik al zei, je kan het inderdaad op 1001 manieren opvatten, maar dat is dom. Je moet kijken naar wat de bijbel zelf zegt. Ik kan zeggen dat een beest een dinosaurus is, een groot monster, maar als de bijbel zegt dat het een symbool voor een koning of koninkrijk is, maakt dat het aantal mogelijke interpretaties al een stuk kleiner. En zo kun je door blijven zoeken totdat je de puzzel opgelost hebt.quote:Daarbij kun je die symboliek op 1001 verschillende manieren opvatten, wat ook in de loop van de afgelopen 2 millennia gebeurd is. Waarom zouden jouw hersenspinsels meer waar zijn dan die van grote krijgsheren, gelovigen, mystici enz door de millennia heen?
Daarvoor hoef je niet niet tot mijn conclusie te komen.quote:Let me guess: als ik niet tot jouw conclusie kom, is er iets mis met mijn hersenen?
Dan is china de draak die het beest de macht geeft ? zie openb. 13.2quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Bruid is een symbool voor Gods volk, de kerk van God dus. Een hoer is een afvallige kerk. Een hoer op een beest is dus een afvallige kerk die heerst over een natie ergo het vaticaan.
Wijn is een symbool voor doctrine. Een gouden beker vol gruwelijkheden is dus een symbool voor valse doctrines die niet in overeenstemming zijn met het woord van God. De katholieke kerk loopt daarvan over (maria verering, de paus als heerser over de aarde, veranderen van de tien geboden, etc.).
Weet je nog de inquisitie tijdens de reformatie? Hoe de katholieke kerk elke protestant afslachtte die ze kon vinden? Dat was niet de eerste keer dat zoiets gebeurde. In het verleden had ze al hele volkeren uitgemoord, sabbath houdende chrisstenen zoals de waldensen. Dat zijn de heiligen en de volgelingen van Jezus. In de toekomst zal het niet anders zijn, wanneer de New World Order gevestigd is. In China is het al aan de gang.
Nee, de draak is Satan. De katholieke kerk is het instituut van Satan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:22 schreef neo567 het volgende:
[..]
Dan is china de draak die het beest de macht geeft ? zie openb. 13.2
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2001/03/20010322.htmlquote:All of you are part of the humanizing mission which is part of the "great commission" and the Pope John Paul II Cultural Center, which we will dedicate tomorrow, will bring this message to generations of Americans in this capital of our nation. The best way to honor Pope John Paul II, truly one of the great men, is to take his teaching seriously; is to listen to his words and put his words and teachings into action here in America. This is a challenge we must accept.
But you know something about our country? With the right focus and the right leadership, it's a challenge this nation will accept, because this is a great land. The greatness of the country lies in the hearts and souls of our citizens. And again, I want to thank those of you who inspire and teach love and compassion and hope.
God bless you all. (Applause.)
Altijd mooi als je met je geest mag zien en overal heengebracht kan worden .quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
3 En hij bracht mij weg in een woestijn, in den geest, en ik zag een vrouw, zittende op een scharlaken rood beest, dat vol was van namen der gods lastering, en had zeven hoofden en tien hoornen.
4 En de vrouw was bekleed met purper en scharlaken, en versierd met goud, en kostelijk gesteente, en paarlen, en had in hare hand een gouden drinkbeker, vol van gruwelen, en van onreinigheid harer hoererij.
[ afbeelding ]
5 En op haar voorhoofd was een naam geschreven, namelijk Verborgenheid; het grote Babylon, de moeder der hoererijen en der gruwelen der aarde.
6 En ik zag, dat de vrouw dronken was van het bloed der heiligen, en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verwonderde mij, als ik haar zag, met grote verwondering.
7 En de engel zeide tot mij: Waarom verwondert gij u? Ik zal u zeggen de verborgenheid der vrouw en van het beest, dat haar draagt, hetwelk de zeven hoofden heeft en de tien hoornen.
8 Het beest, dat gij gezien hebt, was en is niet; en het zal opkomen uit den afgrond, en ten verderve gaan; en die op de aarde wonen, zullen verwonderd zijn (welker namen niet zijn geschreven in het boek des levens van de grondlegging der wereld), ziende het beest, dat was en niet is, hoewel het is.
9 Hier is het verstand, dat wijsheid heeft. De zeven hoofden zijn zeven bergen, op welke de vrouw zit.
10 En het zijn ook zeven koningen; de vijf zijn gevallen, en de een is, en de ander is nog niet gekomen, en wanneer hij zal gekomen zijn, moet hij een weinig tijds blijven.
11 En het beest, dat was en niet is, die is ook de achtste koning, en is uit de zeven en gaat ten verderve.
12 En de tien hoornen, die gij gezien hebt, zijn tien koningen, die het koninkrijk nog niet hebben ontvangen, maar als koningen macht ontvangen op een ure met het beest.
13 Dezen hebben enerlei mening, en zullen hun kracht en macht het beest overgeven.
14 Dezen zullen tegen het Lam krijgen, en het Lam zal hen overwinnen (want Het is een Heere der heren, en een Koning der koningen), en die met Hem zijn, de geroepenen, en uitverkorenen en gelovigen.
15 En hij zeide tot mij: De wateren, die gij gezien hebt, waar de hoer zit, zijn volken, en scharen, en natiën, en tongen.
16 En de tien hoornen, die gij gezien hebt op het beest, die zullen de hoer haten, en zullen haar woest maken, en naakt; en zij zullen haar vlees eten, en zullen haar met vuur verbranden.
17 Want God heeft hun in hun harten gegeven, dat zij Zijn mening doen, en dat zij enerlei mening doen, en dat zij hun koninkrijk het beest geven, totdat de woorden Gods voleindigd zullen zijn.
18 En de vrouw, die gij gezien hebt, is de grote stad, die het koninkrijk heeft over de koningen der aarde.
Als niemand dat mag, alleen God en God kan dan dingen laten zien aan z'n profeten (visioenen).quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:44 schreef Summers het volgende:
[..]
Altijd mooi als je met je geest mag zien en overal heengebracht kan worden .
Tja de Maya kalender en die van enkele andere culturen eindigen op 21-12-2012, dus dat kan wel kloppen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:36 schreef neo567 het volgende:
Sommetje:
42 profetische maanden is 1260 profetische dagen is 1260 werkelijke jaren
Romulus en Remus zijn in de Romeinse mythologie de tweelingzonen van Mars en Rhea Silvia (ook Ilia genoemd) en stichters van Rome. De stichting wordt in de legende gedateerd op 21 april 753 v.Chr..
1260 + 753 = 2013 MENSEN !!![]()
DUS 2013 IS WEL EEN MOOI JAAR![]()
De bijbel is niet gods taal maar een beperkte onderontwikkelde weergave van gods woord in je eigen voordeel neer geschreven , god communiceerd toch niet op papier ? je zet zeer recent nog een stukje neer over kijken en reizen met de geest en praten met een engel .quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Het is Gods taal. Het is niet relevant om te weten waarom het zo gaat om te begrijpen wat er staat.
[..]
quote:Wat ik al zei, je kan het inderdaad op 1001 manieren opvatten, maar dat is dom. Je moet kijken naar wat de bijbel zelf zegt. Ik kan zeggen dat een beest een dinosaurus is, een groot monster, maar als de bijbel zegt dat het een symbool voor een koning of koninkrijk is, maakt dat het aantal mogelijke interpretaties al een stuk kleiner. En zo kun je door blijven zoeken totdat je de puzzel opgelost hebt.
[..]
Daarvoor hoef je niet niet tot mijn conclusie te komen.
Als je jezelf de kans zou geven om iets in zijn geheel te bekijken en dan kritische vragen gaat stellen, zou je zelf ook iets verder met dingen komen denk ik.
Weetje wat ik vermoed met heel dat niburu verhaal? Jezus Christus wordt ook wel de Rots genoemd. In een droom van de Babylonische koning Nebuchadnezzar kwam een grote man die op de aarde stond voor. Die man stelde de grote aardrijken voor, babylon, perzië, griekenland, rome en de KK. Toen zag hij een grote rots neerslaan op de aarde die in 1 klap dat beeld vernietigde. Oftewel, Jezus Christus die terugkwam op aarde en eind maakte aan de tyrannieke regimes van de wereld. Dat is wat er in de eindtijd zal gebeuren. Ik vermoed dat dat niburu verhaal daarop gebaseerd is. Er komt helemaal geen letterlijke komeet langscheuren en het magnetisch veld verstoren, Jezus de Rots komt terug om de aarde te oordelen. Niburu is een misleiding van Satan, een misvorming van de waarheid, zoals hij altijd alles misvormt en mensen op een dwaalspoor brengt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja de Maya kalender en die van enkele andere culturen eindigen op 21-12-2012, dus dat kan wel kloppen.
Overigens zal er rond 2012 een komeet rakelings langs de aarde scheren (of de aarde raken, dat is nog onzeker) en zijn er verwachtingen dat het aardmagnetisch veld zo rond die tijd zal omslaan.
Klinkt idd als die tekenen van vuur waar Ali het over heeft en als een grote apocalyps, MAAR: staat er niet ook ergens in de Bijbel dat je op een gegeven moment niet Jezus moet volgen maar "de man met de waterkruik" of zoiets zijn huis in moet gaan en dat volgelingen van oude religies dan vernietigd zullen worden of zo?
Uiteraard heb je twijfels. Maar dit is maar het topje van de ijsberg.quote:Anyway Ali, erg veel opvattingen over hoe de Bijbel gelezen zou moeten worden. Zoals je het omschrijft klinkt het inderdaad zeer plausibel, maar dan nog heb ik mijn twijfels.
Nee dat is onzin uit Zeitgeist. Dat ging om een letterlijk verhaal.quote:En sowieso mag je blijkbaar tegen die tijd een keuze maken. Als het duidelijk is dat het Jezus versus Satan is, dan zal ik wel voor Jezus kiezen, maar ik weet nu niet wat ik moet doen als ik een kerel met een waterkruik een huis in zie lopen!(Dit schijnt overigens opgevat moeten worden als de overgang van het tijdperk Vissen...het tijdperk van Jezus....naar het tijdperk Waterman.)
Dat kan verschillend zijn, van een weerklank in mijn hart tot een gevoel van thuiskomen, tot een werkelijk antwoord.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik acht dat mogelijk ja. Er zijn echter nog een ziljoen andere verklaringen mogelijk natuurlijk. Misschien was het nog niet de juiste tijd. God werkt niet met menselijke planningen.
Wat verwacht je eigenlijk van 'een antwoord'?
Bidden, bijbel lezen en pogen te begrijpen, nog meer bidden, mezelf proberen open te stellen voor jezus, kennis zoeken bij verschillende vormen van geloof, praten met gelovigen en nog wat meer bidden.quote:Oke.
Wat heb je precies gedaan dan?
Grof gezegd dat mijn moraal hoger is dan die van die god, een god die hele volkeren uitmoord omdat ze niet presies doen wat hij wil, van zuigeling tot oude van dagen, vooral ook die zuigelingen en kinderen die nooit zelf een keuze hebben kunnen maken en volgens diezelfde god allemaal tot zijn genade hadden moeten behoren.quote:Wat vind je precies vervelend aan het idee van de wraakzuchtige God die onrecht bestraft?
Zijn soberheid en oproep hiervoor, het delen met anderen, zelf niet meer hebben dan anderen(de rijke zal erg veel moeite hebben met naar de hemel gaan), de rechtvaardigheid daarin.quote:Wat respecteer aan Hem?
Mischien in 2019 ?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Weetje wat ik vermoed met heel dat niburu verhaal? Jezus Christus wordt ook wel de Rots genoemd. In een droom van de Babylonische koning Nebuchadnezzar kwam een grote man die op de aarde stond voor. Die man stelde de grote aardrijken voor, babylon, perzië, griekenland, rome en de KK. Toen zag hij een grote rots neerslaan op de aarde die in 1 klap dat beeld vernietigde. Oftewel, Jezus Christus die terugkwam op aarde en eind maakte aan de tyrannieke regimes van de wereld. Dat is wat er in de eindtijd zal gebeuren. Ik vermoed dat dat niburu verhaal daarop gebaseerd is. Er komt helemaal geen komeet langscheuren en het magnetisch veld verstoren, Jezus de Rots komt terug om de aarde te oordelen.
[..]
Uiteraard heb je twijfels. Maar dit is maar het topje van de ijsberg.
[..]
Nee dat is onzin uit Zeitgeist. Dat ging om een letterlijk verhaal.
Je mag inderdaad kiezen ja. Maar als je misleid bent, zul je voor je eigen ondergang kiezen. Daarom open ik dit topic, om jullie te 'onmisleiden'. Maar als je in het duister wil blijven door alles wat ik hier aan bijbeldingen en uitleg plaats te verwerpen, graaf je je eigen graf.
Alhoewel dat wel weer wordt afgezwakt om massa hysterie te voormkomenquote:Volgens berekeningen van Amerikaanse wetenschappers zal de planetoïde NT7 op 1 februari 2019 kunnen inslaan op Aarde. Het brokstuk is voor het eerst waargenomen op 5 juli van dit jaar door het Linear Observatory's automated sky survey program in New Mexico, de Verenigde Staten. Sindsdien houden astronomen uit de hele wereld de planetoïde in de gaten.
Waarom probeer je het niet nog een keer? Vraag vergeving voor je zonden in Jezus' naam, zeg dat je Hem dolgraag wil leren kennen, of Hij zich aan je wil openbaren.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Bidden, bijbel lezen en pogen te begrijpen, nog meer bidden, mezelf proberen open te stellen voor jezus, kennis zoeken bij verschillende vormen van geloof, praten met gelovigen en nog wat meer bidden.
Dan heb je het niet begrepen.quote:Grof gezegd dat mijn moraal hoger is dan die van die god, een god die hele volkeren uitmoord omdat ze niet presies doen wat hij wil, van zuigeling tot oude van dagen, vooral ook die zuigelingen en kinderen die nooit zelf een keuze hebben kunnen maken en volgens diezelfde god allemaal tot zijn genade hadden moeten behoren.
Dan heb je het niet begrepen.quote:Een god die vraagt als bewijs een kind te doden(ok hij stopt het wel, maar toch, hij laat zijn volgeling zover komen dat die het wel degelijk wilde doen, de intentie was er), een god die een trouwe volgeling test op een manier die gruwelijk is, hem alles laat verliezen, gezin, werk, slaven, echt alles om maar te bewijzen dat iemand trouw is terwijl hij almachtig is en weet wat er iemand omgaat, die trouw allang als zekerheid had moeten hebben.
Dat ken ik niet.quote:Het stukje dood de heks, het stuk over het houden van slaven die erg ver gaat(zoals als een slaaf na mishandeling pas na 3 dagen dodogaat is er geen vuoltje aan de lucht, kinderen van slaven zullen slaven zijn en blijven) enz enz enz enz.
Maar wat vind je er dan van dat Hij zei dat Hij en de Vader 1 zijn? Dat ie eigenlijk God is?quote:Zijn soberheid en oproep hiervoor, het delen met anderen, zelf niet meer hebben dan anderen(de rijke zal erg veel moeite hebben met naar de hemel gaan), de rechtvaardigheid daarin.
Het zoeken naar harmonie onder elkaar als mensen en tegenover alles om je heen.
Het liefdevolle karakter, het vergevingsvolle, het wijzen op eigen verantwoordelijkhheid.
Het niet oordelen over anderen, het genezen en dat doorgeven en nog heel veel meer.
Het zijn wijze lessen van een wijs man.
Nee ik geloof er niet in. Plus zou het dan niet kloppen met de Maya Kalender, dus heeft het verder ook geen betekenis.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:59 schreef neo567 het volgende:
[..]
Mischien in 2019 ?
Alhoewel dat wel weer wordt afgezwakt om massa hysterie te voormkomen
http://www.kennislink.nl/web/show?id=85760
Wel kreeg de planetoïde het cijfer 0,06 op de schaal van Palermo.
Palermo schaal Dit is een schaal, bedoeld voor specialisten op het gebied van NEO's (near earth objects). Met behulp van deze schaal wordt een getal gegeven aan het potentiële inslagrisico van een bepaald rotsblok dat in de buurt van de aarde wordt gedetecteerd. Een Palermo waarde van minder dan -2 betekent: geen ernstige gevolgen verwacht. Een schaalwaarde van -2 tot 0 betekent: zorgvuldig in de gaten houden wat het object gaat doen. Positieve schaalwaarden betekenen doorgaans dat er sprake is van een situatie met mogelijk vervelende gevolgen
Wie zegt dat het niet mag , lekker makkelijk , alleen christenen want dan hebben ze macht en de rest van de wereld en die andere stromingen "mogen " niet .quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:47 schreef neo567 het volgende:
[..]
Als niemand dat mag, alleen God en God kan dan dingen laten zien aan z'n profeten (visioenen).
Dan is God een-oog ( toch de cyclops ? ), koning in het land der ..........
Kijk een geboorte van iets betekend ook de dood van iets, oude wereld gaat dood en de nieuwe wordt geboren, maar ja, hoe zijn de dino's ook alweer om zeep gebracht?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee ik geloof er niet in. Plus zou het dan niet kloppen met de Maya Kalender, dus heeft het verder ook geen betekenis.
Kun je hier wat meer over verteleln? Als Ali dit niet kent is het misschien wel handig voor hem te weten: hij moet toch wel weten wat voor God hij aanhangt.quote:het stuk over het houden van slaven die erg ver gaat(zoals als een slaaf na mishandeling pas na 3 dagen dodogaat is er geen vuoltje aan de lucht, kinderen van slaven zullen slaven zijn en blijven) enz enz enz enz.
Ik geloof dat de zondvloed en de veranderingen in het klimaat als gevolg daarvan daar de oorzaak van zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:07 schreef neo567 het volgende:
[..]
Kijk een geboorte van iets betekend ook de dood van iets, oude wereld gaat dood en de nieuwe wordt geboren, maar ja, hoe zijn de dino's ook alweer om zeep gebracht?
Die hadden de aarde ook kaal gevreten is het niet ?
Dat denk ik niet !quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:05 schreef Summers het volgende:
[..]
Wie zegt dat het niet mag , lekker makkelijk , alleen christenen want dan hebben ze macht en de rest van de wereld en die andere stromingen "mogen " niet .
WIE houd ze tegen dan ? je kan iemands binnenkant (geest) niet beheersen of sturen , dat kan je alleen zelf .
*Handen op de oren* Nietus! Nietus! LALALALA! Ik hoor je toch niet! LALALALA! Er komt geen komeet! We stammen niet van dieren af! LALALALA! Leugens! De aarde is niet ouder dan een paar duizend jaar! LALALALALALA!!!!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee ik geloof er niet in. Plus zou het dan niet kloppen met de Maya Kalender, dus heeft het verder ook geen betekenis.
Daar kan ik niets aan doen, en jij ook nietquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik geloof dat de zondvloed en de veranderingen in het klimaat als gevolg daarvan daar de oorzaak van zijn.
Ik heb ooit gehoord dat darwin op z'n sterf bed gezegd heeft, dat z'n theorie niet kloptequote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:11 schreef ToT het volgende:
[..]
*Handen op de oren* Nietus! Nietus! LALALALA! Ik hoor je toch niet! LALALALA! Er komt geen komeet! We stammen niet van dieren af! LALALALA! Leugens! De aarde is niet ouder dan een paar duizend jaar! LALALALALALA!!!!
Je overtuiging in je godsdienst neemt echt ongezonde vormen aan als je zo veel dingen voor leugens aanziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |