nouja, aantonen dat hij de verwekker is. De vader is alleen de man met wie de moeder op het moment van de geboorte is getrouwd. TS is dus niet de vader, mits hij plannen heeft met het meisje te trouwen voor de geboorte.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:32 schreef Vivi het volgende:
[..]
Zij kan dan alsnog juridisch een vaderschapstest afdwingen, jammer he.
Ja tuurlijk kan dat.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:10 schreef schwa78 het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk juridisch? Stel dat hij tegen haar zegt, ik wil jou en dat kind niet. Neem maar een abortus. Zij weigert en 9 maanden later blijkt uit een DNA test dat TS de vader/verwekker is. Moet hij dan allimentatie betalen?
Ja doh. Dan had ie voordat ie zo'n sletje zonder condoom neukte maar over de mogelijke gevolgen na moeten denken. 'Ja maar, ik wilde helemaal geen babyquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:10 schreef schwa78 het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk juridisch? Stel dat hij tegen haar zegt, ik wil jou en dat kind niet. Neem maar een abortus. Zij weigert en 9 maanden later blijkt uit een DNA test dat TS de vader/verwekker is. Moet hij dan allimentatie betalen?
Yep, zodra de vader bekend is, ben je verplicht alimentatie te betalen, ZELFS als de moeder er geen aanspraak op WIL maken. Alimentatie is namlijk ook iets tussen de vader en de staat, en niet alleen tussen de vader en de moeder.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:10 schreef schwa78 het volgende:
Het idee achter de wetgeving is dat ze een kind niet naamloos (lees: naam van de vader) achter willen laten.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 01:31 schreef naamloos.txt het volgende:
Als je het kind niet erkent, en niet mee werkt aan de DNA test kan je volgens mij je centen in je broekzak houden.
Weetje wel zeker dat ze zwanger is? Heb ook zo'n vriendin gehad (nu ex) die zei dat ze zwanger was, had ze getest enzo... Maar toen ik een test gekocht had, had ze geen zin om het te testen. Later bleek ze toch niet zwanger te zijn... Attentionwhore!
Een kind kan ook gewoon de achternaam van de moeder krijgen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 01:34 schreef agter het volgende:
[..]
Het idee achter de wetgeving is dat ze een kind niet naamloos (lees: naam van de vader) achter willen laten.
Als een vrouw 100% zwanger is, maakt het niet uit of het voor of na de geboorte vastgesteld wordt wie de vader is.
Als de moeder claimt dat TS de vader is, en hij weigert mee te werken aan een DNA onderzoek, dan zal de rechter waarschijnlijk beslissen dat TS idd de vader is en hem vervolgens met een alimentatieverplichting opzadelen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 01:31 schreef naamloos.txt het volgende:
Als je het kind niet erkent, en niet mee werkt aan de DNA test kan je volgens mij je centen in je broekzak houden.
Weetje wel zeker dat ze zwanger is? Heb ook zo'n vriendin gehad (nu ex) die zei dat ze zwanger was, had ze getest enzo... Maar toen ik een test gekocht had, had ze geen zin om het te testen. Later bleek ze toch niet zwanger te zijn... Attentionwhore!
Helemaal correct.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 01:36 schreef naamloos.txt het volgende:
[..]
Een kind kan ook gewoon de achternaam van de moeder krijgen.
Dat laatste geldt niet alleen na overlijden, ook na een echtscheiding, tenzij de moeder ondertussen met een ander gehuwd is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 01:39 schreef agter het volgende:
[..]
Helemaal correct.
Echter, de wetgeving voor de naam van de moeder is nieuwer dan de oude. En is dus bijggevoegd.
Oude wetten (dat een kind dus niet naamloos kan zijn) zijn nog steeds van kracht.
Voorbeeld:
Als je getrouwd bent, en je man overlijdt, dan ben je officieel niet meer getrouwd. Logisch zou je zeggen.
Echter, ieder kind die binnen 9 maanden van dat huwelijk /overlijden geboren wordt, krijgt standaard de naam + erkenning van de overleden vader en is erfgenaam...
Is alleen maar goed voor TS want:quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 01:59 schreef Leandra het volgende:
Dat TS genaaid heeft/is lijkt me wel duidelijk, maar op voorhand het kind erkennen zonder zeker te zijn dat hij idd de vader is lijkt me iig niet verstandig, dat is immers erg lastig terug te draaien
Vaststelling door de rechter zal ook pas na geboorte gebeuren en dan heeft TS de keuze wel of niet mee te werken, de kans dat hij opdraait voor de kosten is kleiner als hij wel meewerkt, want dan zou immers nog door DNA-onderzoek kunnen blijken dat hij niet de vader is.
En vooral dat laatste kan hij erg goed gebruiken.... plus het lezen van de gebruiksaanwijzingquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 02:17 schreef agter het volgende:
[..]
Is alleen maar goed voor TS want:
A. Dan kan hij nu vast gaan sparen voor zijn kind
B. Mocht het zijn kind niet zijn, dan heeft hij geld voor condooms.
Je hoort de scheld kannonades al van zijn/haar klasgenootjes, iets van moeder en hoer enzoquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 02:57 schreef Atreidez het volgende:
Leuk verhaal ook om later aan die kleine te vertellen.. Dat mama zwanger was, maar dat t voor papa nog ff spannend was, omdat t misschien niet zijn bijtje was die t bloempje als eerste had bereikt
Martijn Krabbéquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 02:57 schreef Atreidez het volgende:
Leuk verhaal ook om later aan die kleine te vertellen.. Dat mama zwanger was, maar dat t voor papa nog ff spannend was, omdat t misschien niet zijn bijtje was die t bloempje als eerste had bereikt
wat een onzin! Je betaald helemaal niks als je het kind niet erkend!! Als een neger haar ook heeft geneukt en het kind is wat aan de donkere kant ... dan weet je voldoende!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 07:30 schreef Sakura het volgende:
Nou, ga je bestedings patroon maar vast aanpassen, dat wordt minstens 16 jaar alimentatie betalen als het inderdaad jouw kind blijkt te zijn.![]()
Maar was wel een slimme zet ja, onveilig vrijen en dan ook nog eens met een meid die dat dus blijkbaar vaak doet met allerlei mannen.(wat je sowieso al had kunnen weten, als ze zo debiel is dat ze onveilig met jouw wil vrijen, doet ze dat ook ongetwijfeld met ieder ander)
Absoluut geen onzin, als zijn vaderschap vaststaat, heeft het erkennen van zijn kind totaal geen invloed op zijn wettelijke verplichting alimentatie te betalen.quote:Op zondag 17 augustus 2008 12:19 schreef Freezed6 het volgende:
[..]
wat een onzin! Je betaald helemaal niks als je het kind niet erkend!! Als een neger haar ook heeft geneukt en het kind is wat aan de donkere kant ... dan weet je voldoende!
Hahaquote:Op zondag 17 augustus 2008 13:26 schreef DemonRage het volgende:
Meisje: "Ik heb een test gedaan en ik ben zwanger."
Jongen: "Van mij?"
Meisje: "Ik weet heel zeker dat het van jou is."
Jongen: "Dat kan niet!"
Meisje: "Hoezo niet?"
Jongen: "Je weet toch dat m'n ballen het niet meer doen nadat ik de bof gehad heb?"
Meisje:
Dus jij beweert dat mijn ex nu alimentatie moet betalen aan iemand maar dat ik dat niet krijg?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:05 schreef Sakura het volgende:
Yep, zodra de vader bekend is, ben je verplicht alimentatie te betalen, ZELFS als de moeder er geen aanspraak op WIL maken. Alimentatie is namlijk ook iets tussen de vader en de staat, en niet alleen tussen de vader en de moeder.
Niet waar. Moeder mag dan kiezen welke naam de kleine krijgt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 01:39 schreef agter het volgende:
[blabla over naamloze kinderen...]
Helemaal correct.
Echter, de wetgeving voor de naam van de moeder is nieuwer dan de oude. En is dus bijggevoegd.
Oude wetten (dat een kind dus niet naamloos kan zijn) zijn nog steeds van kracht.
Voorbeeld:
Als je getrouwd bent, en je man overlijdt, dan ben je officieel niet meer getrouwd. Logisch zou je zeggen.
Echter, ieder kind die binnen 9 maanden van dat huwelijk /overlijden geboren wordt, krijgt standaard de naam + erkenning van de overleden vader en is erfgenaam...
Als jouw ex de vader is van jouw kinderen, idd, dan is hij verplicht alimentatie te betalen, of jij moet natuurlijk 6 keer modaal verdienen en je ex in de bijstand zitten, dan zullen ze niet zo snel bij hem aankloppenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:18 schreef mspoez het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat mijn ex nu alimentatie moet betalen aan iemand maar dat ik dat niet krijg?![]()
Als hij als vader aangegeven staat, is het niet of jij het niet wil of niet, maar wettelijke regeling, tenzij jij natuurlijk dusdanig veel verdiend dat je het helemaal niet nodig hebt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:53 schreef mspoez het volgende:
Als ik geen alimentatie wil dan betaalt hij niks. Zo simpel is dat.
Fijne aanname van je, dat ik mijn hand ophou. Bedankt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:47 schreef Sakura het volgende:
[..]
Zodra jij je hand ophoud bij het rijk voor bijdragen aan je kinderen, klopt het rijk bij de geregistreerde vader aan, dat gaat helemaal buiten jouw om.
Ach, je kan lezen wat je wil, ik wordt zo verschrikkelijk moe van jouw type mensen die alleen maar zichzelf in de slachtoffer rol willen drukken en dingen willen lezen die er helemaal niet staanquote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:14 schreef mspoez het volgende:
[..]
Fijne aanname van je, dat ik mijn hand ophou. Bedankt.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:29 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ach, je kan lezen wat je wil, ik wordt zo verschrikkelijk moe van jouw type mensen die alleen maar zichzelf in de slachtoffer rol willen drukken en dingen willen lezen die er helemaal niet staan
zonder duidelijke reden) dan betaalt de vader niets) en dan ben ik te kakken gezet? Leg me eens uit, dan ben ik wel even superdom, kan ik hebben.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:47 schreef Sakura het volgende:
[..]
Zodra jij je hand ophoud bij het rijk voor bijdragen aan je kinderen,[...]
Joh, laat gaan, het is de meesten overduidelijk hoe jij het bedoelde, en dat hij het niet begreep of wilde begrijpen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:20 schreef mspoez het volgende:
Wie is er nou geowned eigenlijk en waarom?
*niet snap*
Sakura heeft het verkeerd (als ik geen alimentatie wil en ook geen bijstand krijg (wat hij wel aannam
[..]
zonder duidelijke reden) dan betaalt de vader niets) en dan ben ik te kakken gezet? Leg me eens uit, dan ben ik wel even superdom, kan ik hebben.
Lees het nog eens zou ik zeggen, ik zeg NERGENS DAT jij je hand op houdt. Ik zeg alleen dat als jij je hand op houdtquote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:20 schreef mspoez het volgende:
Wie is er nou geowned eigenlijk en waarom?
*niet snap*
Sakura heeft het verkeerd (als ik geen alimentatie wil en ook geen bijstand krijg (wat hij wel aannam
[..]
zonder duidelijke reden) dan betaalt de vader niets) en dan ben ik te kakken gezet? Leg me eens uit, dan ben ik wel even superdom, kan ik hebben.
nee alleen een vrouw heeft dat rechtquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:25 schreef katerwater het volgende:
Heeft een man overigens het wettelijke recht om een vaderschapstest te eisen van een vrouw???
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:25 schreef katerwater het volgende:
Heeft een man overigens het wettelijke recht om een vaderschapstest te eisen van een vrouw???
Dat is de vraag nog maar, ik denk dat het er aan ligt wie van de twee stelt dat de vader ook de verwekker is.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:37 schreef Ferdii het volgende:
[..]
nee alleen een vrouw heeft dat recht
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |