abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60898285
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:19 schreef Freezed6 het volgende:

[..]

wat een onzin! Je betaald helemaal niks als je het kind niet erkend!! Als een neger haar ook heeft geneukt en het kind is wat aan de donkere kant ... dan weet je voldoende!
Absoluut geen onzin, als zijn vaderschap vaststaat, heeft het erkennen van zijn kind totaal geen invloed op zijn wettelijke verplichting alimentatie te betalen.
Zolang de moeder volhoudt dat hij de vader is, kan hij hooguit via een DNA onderzoek aan laten tonen dat hij niet de vader zou zijn. Zolang hij niet aan dat onderzoek mee wil werken (of natuurlijk dat dat onderzoek de claim van de moeder bevestigd) zit hij aan alimentatie vast.
En zelfs als de moeder die alimentatie niet zou willen acsepteren, is TS nog steeds verplicht het te betalen.

Zou wel heel erg makkelijk zijn om onder alimentatie uit te komen anders, gewoon kind niet erkennen, maar gelukkig zit de wetgeving niet zo in elkaar.
Als TS de vader blijkt te zijn, is het gewoon hangen en vet betalen.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_60898326
goede lemming
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  zondag 17 augustus 2008 @ 13:26:52 #78
11839 DemonRage
In het ZUIDEN!
pi_60898534
Meisje: "Ik heb een test gedaan en ik ben zwanger."
Jongen: "Van mij? "
Meisje: "Ik weet heel zeker dat het van jou is."
Jongen: "Dat kan niet!"
Meisje: "Hoezo niet? "
Jongen: "Je weet toch dat m'n ballen het niet meer doen nadat ik de bof gehad heb?"
Meisje:
pi_60899152
SOA- testje.
pi_60973408
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:26 schreef DemonRage het volgende:
Meisje: "Ik heb een test gedaan en ik ben zwanger."
Jongen: "Van mij? "
Meisje: "Ik weet heel zeker dat het van jou is."
Jongen: "Dat kan niet!"
Meisje: "Hoezo niet? "
Jongen: "Je weet toch dat m'n ballen het niet meer doen nadat ik de bof gehad heb?"
Meisje:
Haha
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:18:43 #81
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60973543
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 20:05 schreef Sakura het volgende:
Yep, zodra de vader bekend is, ben je verplicht alimentatie te betalen, ZELFS als de moeder er geen aanspraak op WIL maken. Alimentatie is namlijk ook iets tussen de vader en de staat, en niet alleen tussen de vader en de moeder.
Dus jij beweert dat mijn ex nu alimentatie moet betalen aan iemand maar dat ik dat niet krijg?
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 01:39 schreef agter het volgende:

[blabla over naamloze kinderen...]
Helemaal correct.
Echter, de wetgeving voor de naam van de moeder is nieuwer dan de oude. En is dus bijggevoegd.
Oude wetten (dat een kind dus niet naamloos kan zijn) zijn nog steeds van kracht.
Voorbeeld:
Als je getrouwd bent, en je man overlijdt, dan ben je officieel niet meer getrouwd. Logisch zou je zeggen.
Echter, ieder kind die binnen 9 maanden van dat huwelijk /overlijden geboren wordt, krijgt standaard de naam + erkenning van de overleden vader en is erfgenaam...
Niet waar. Moeder mag dan kiezen welke naam de kleine krijgt.
Prrrrr
pi_60983068
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:18 schreef mspoez het volgende:

[..]

Dus jij beweert dat mijn ex nu alimentatie moet betalen aan iemand maar dat ik dat niet krijg?
Als jouw ex de vader is van jouw kinderen, idd, dan is hij verplicht alimentatie te betalen, of jij moet natuurlijk 6 keer modaal verdienen en je ex in de bijstand zitten, dan zullen ze niet zo snel bij hem aankloppen .

De wetgeving is wat dat betreft heel simpel en heel duidelijk. Zodra er een sexueele handeling plaatsgevonden heeft tussen de partners waarvan gevolg er een zwangerschap ontstaat, is er een alimentatie plicht.
Zelfs als je als alleenstaande vrouw een K.I. kind wil van iemand en jij hem "helpt" om te "produceren" bevind je je al op glad ijs wegens de sexueele handeling, en bestaat er een kleine kans dat de donor als verwekker gezien wordt met alle gevolgen van dien.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:53:48 #83
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60983712
Als ik geen alimentatie wil dan betaalt hij niks. Zo simpel is dat.
Prrrrr
pi_60988142
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:53 schreef mspoez het volgende:
Als ik geen alimentatie wil dan betaalt hij niks. Zo simpel is dat.
Als hij als vader aangegeven staat, is het niet of jij het niet wil of niet, maar wettelijke regeling, tenzij jij natuurlijk dusdanig veel verdiend dat je het helemaal niet nodig hebt.

Zodra jij je hand ophoud bij het rijk voor bijdragen aan je kinderen, klopt het rijk bij de geregistreerde vader aan, dat gaat helemaal buiten jouw om. Dat is gewoon een kwestie dat het rijk het geld wat ze aan jouw betalen proberen terug te vorderen, imho niet meer dan logisch, het is en blijft tenslotte belastinggeld.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:14:33 #85
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60988840
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:47 schreef Sakura het volgende:

[..]
Zodra jij je hand ophoud bij het rijk voor bijdragen aan je kinderen, klopt het rijk bij de geregistreerde vader aan, dat gaat helemaal buiten jouw om.
Fijne aanname van je, dat ik mijn hand ophou. Bedankt.
Prrrrr
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:23:23 #86
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60989066
pwnd
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60994522
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:14 schreef mspoez het volgende:

[..]

Fijne aanname van je, dat ik mijn hand ophou. Bedankt.
Ach, je kan lezen wat je wil, ik wordt zo verschrikkelijk moe van jouw type mensen die alleen maar zichzelf in de slachtoffer rol willen drukken en dingen willen lezen die er helemaal niet staan

En voor het geval je jezelf uit je slachtoffer rol hebt weten te trekken en weer verder kan gaan met normaal discussieren, hier een leuke link om te lezen.

http://www.spermabank-rijnstate.nl/
  woensdag 20 augustus 2008 @ 23:19:55 #88
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60996022
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:29 schreef Sakura het volgende:

[..]

Ach, je kan lezen wat je wil, ik wordt zo verschrikkelijk moe van jouw type mensen die alleen maar zichzelf in de slachtoffer rol willen drukken en dingen willen lezen die er helemaal niet staan

Ik hou ook van jou.
Prrrrr
pi_60996590
owned. verder rubbers en deze video eens helemaal afkijken voor het advies!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 19:16:19 #90
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_61017379
dubbel
Prrrrr
  donderdag 21 augustus 2008 @ 19:20:51 #91
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_61017473
Wie is er nou geowned eigenlijk en waarom?
*niet snap*
Sakura heeft het verkeerd (als ik geen alimentatie wil en ook geen bijstand krijg (wat hij wel aannam
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:47 schreef Sakura het volgende:
[..]
Zodra jij je hand ophoud bij het rijk voor bijdragen aan je kinderen,[...]
zonder duidelijke reden) dan betaalt de vader niets) en dan ben ik te kakken gezet? Leg me eens uit, dan ben ik wel even superdom, kan ik hebben.
Prrrrr
pi_61017717
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:20 schreef mspoez het volgende:
*niet snap*
Sakura heeft het verkeerd (als ik geen alimentatie wil en ook geen bijstand krijg (wat hij wel aannam
[..]
zonder duidelijke reden) dan betaalt de vader niets) en dan ben ik te kakken gezet? Leg me eens uit, dan ben ik wel even superdom, kan ik hebben.
Joh, laat gaan, het is de meesten overduidelijk hoe jij het bedoelde, en dat hij het niet begreep of wilde begrijpen.
Sommige mannen komen nou eenmaal weinig verder dan aan de ene kant zeiken dat vrouwen berekenende krengen zijn die als enige doel hebben een man zoveel mogelijk uit te knijpen, en aan de andere kant gaan ze er blind vanuit dat diezelfde vrouwen die ze ervan beschuldigen een berekenend kreng te zijn niet in staat zijn in hun eigen inkomen kunnen voorzien en dus in de bijstand zitten.

Dat er genoeg vrouwen zijn die het prima zelf redden en geen berekenend kreng zijn komt kennelijk niet in ze op.
Of misschien komen ze zulke vrouwen niet tegen omdat het eigenlijk een beetje te eng is, zo'n zelfstandige vrouw die een man (of zijn creditcard) niet nodig heeft
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 19:37:11 #93
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_61017810
Leandra.
Prrrrr
pi_61018715
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:20 schreef mspoez het volgende:
*niet snap*
[..]

Lees het nog eens zou ik zeggen, ik zeg NERGENS DAT jij je hand op houdt. Ik zeg alleen dat als jij je hand op houdt

Maar we zullen het er maar op houden dat lezen een vak apart is
pi_61018975
Heeft een man overigens het wettelijke recht om een vaderschapstest te eisen van een vrouw???
pi_61019301
geoon nooit erkennen

en anders werkt hard in de buik stompen ook nog wel eens
hardcoholic
pi_61019307
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:25 schreef katerwater het volgende:
Heeft een man overigens het wettelijke recht om een vaderschapstest te eisen van een vrouw???
nee alleen een vrouw heeft dat recht
hardcoholic
pi_61019718
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:25 schreef katerwater het volgende:
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:37 schreef Ferdii het volgende:
[..]
nee alleen een vrouw heeft dat recht
Dat is de vraag nog maar, ik denk dat het er aan ligt wie van de twee stelt dat de vader ook de verwekker is.

Als de moeder dat stelt dan lijkt het me niet zo'n probleem voor de vader om dat (desnoods via de rechter) voor elkaar te krijgen.
Als de vader echter stelt dat hij de vader is maar de moeder dat ontkent zou het wel eens wat lastiger kunnen worden, maar ook dan zou het me niet meer verbazen als een rechter dan opdracht tot een test zou geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_61025341
Ja, ga 's terug naar de speelplaats allemaal?
pi_61025838
TS, hoe staat het er nu mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')