BM bandjes die zo 'true' mogelijk proberen te zijn door een enorme baggerproductie te hanteren kan ik nou ook niet bepaald waarderen. Bands als Enslaved en Emperor kan ik wel weer waarderen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:00 schreef Mr-Coffee het volgende:
Vroegah vond ik Black metal gaaf, tegenwoordig vind ik een hoop BM die ik vroegah luisterde maar een gammele bak herrie.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
BM bandjes die zo 'true' mogelijk proberen te zijn door een enorme baggerproductie te hanteren kan ik nou ook niet bepaald waarderen. Bands als Enslaved en Emperor kan ik wel weer waarderen.
Geen black.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik luisterde vroeger wel eens naar Tiamat. Wasda?
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:29 schreef tijnbrein het volgende:
Ik luister blackmetal en dan vooral bands zoals Cradle Of Filth voor heen blackmetal nu darkmetal. Maar bands zoals Marduk, Ankercoke en Anaal Nathrakh. Verder zijn bands zoals Finntroll en Enslaved die folk en viking elementen hun sound toevoegen ook goed.
Maar dat hele satanische gedoe en dat underground gedoe hoeft van mijn niet. Er is overigens ook een christelijke blackmetal uit Nederland genaamd Slechtvalk. Ook een goeie band. Veel bands die in het begin van hun carriere satanische waren zijn dat nu niet meer. Rotting Christ bijvoorbeeld die baalt nu eigenlijk van hun naam. Omdat ze nu niet meer zijn zoals vroeger. Verder zijn veel mensen die begin jaren negentig in de Noorse blackmetal scene zaten helemaal niet meer zo als ze toen waren. Op een paar uitzonderingen na.
Dissection is ook cool, laatste plaat vond ik wat minder (te melodieus).quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:36 schreef OFfSprngr het volgende:
En ik vergeet totaal Dissection (en ja, niet geheel Black, of moet ik werkelijk erop ingaan dat het Blackend Melo-Death is?).
Klopt, geen reet aan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 18:00 schreef OFfSprngr het volgende:
Trouwens, ik ging naar Mortiis en de band van zn broertje speelde,.. wat een kankerbagger is dat zeg. Deathstars heten ze, werd doof van de 13 jarige meisjes die naast me stonden te schreeuwen.
Ah, van die bosaanbidders.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 18:55 schreef Asphyxion het volgende:
Ik luister niet veel Black Metal, een aantal bands kan ik wel waarderen, waaronder Dimmu Borgir, Mayhem en Immortal.
Waar ik de laatste tijd veel naar luister is "Wolves in the Throne Room", black metal maar dan zonder het satanisme en zonder corpse paint. http://www.wittr.com.
Tiamat heeft zijn wortels wel in black metal zitten hoorquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:43 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Geen black.
Eerde gothic/doom, maar wel gaaf.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:00 schreef Elegy het volgende:
Wat ik op een gegeven moment toch ook wel erg belachelijk hilarisch vond worden waren die clowneske pogingen om maar zo "evil" mogelijk over te komen. Wat vrijwel altijd resulteerde in een foto van een paar booskijkende knullen met pandabeermake-up terwijl ze met het keukengerei van mams en de klusmaterialen van paps in de achtertuin in de sneeuw stonden
Cephalic carnage (grindcore/mathcore) neemt in een nummer blackmetal als genre ook op de hak.quote:
Nee joh dat is de knuffel Ghaal (zanger Gogoroth) Op het podium doet hij stoer maar eigenlijk is hij een watje die nog met een knuffel slaapt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:21 schreef Elegy het volgende:
Die video van Immortal kan ik niet zien (wordt geblocked) maar ik ken wel die clip van Battles in the North. Dat ze daar in hun spandex broekjes een beetje tof staan te doen in de sneeuwGelukkig vind ik hun muziek dan weer wel te pruimen, dat scheelt.
En dit natuurlijk dan:
[ afbeelding ]
Slapen met een knuffel is ook heel stoer! Ik slaap ook nog steeds met een konijnenknuffeltjequote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:18 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee joh dat is de knuffel Ghaal (zanger Gogoroth) Op het podium doet hij stoer maar eigenlijk is hij een watje die nog met een knuffel slaapt.
Ghaal is één van de kerels die nog echt achter het Satanische idee was. Als je de docu "True Norwegian Black Metal" hebt gezien dan zie je dat ook wel. Waarbij Abbath van Immortal altijd een grote entertainer was (wat hij ook zelf zegt) blijft Ghaal nog bij zijn principes, de roots van Noorwegen liggen ook bij het heidendom en niet het christendom zoals tegenwoordig.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:18 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee joh dat is de knuffel Ghaal (zanger Gogoroth) Op het podium doet hij stoer maar eigenlijk is hij een watje die nog met een knuffel slaapt.
Abigor is gaaf, de andere 2 kunnen inpakken en naar huis gaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:23 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Marduk, Abigor en Burzum zijn mijn favorieten!
Ik meende juist dat hij alleen die satanische dingetjes liep te verkondig uit aversie tegen het Christendom, maar er zelf niets mee had. Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een mafkees natuurlijk. Als je twee veroordelingen voor mishandeling op je naam hebt staan, dan ben je niet helemaal lekker in je hoofd. Mensen die zich bezighouden met Shamanisme e.d. kan ik eigenlijk uberhaupt niet serieus nemen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:48 schreef Han_som_reiste het volgende:
[..]
Ghaal is één van de kerels die nog echt achter het Satanische idee was. Als je de docu "True Norwegian Black Metal" hebt gezien dan zie je dat ook wel. Waarbij Abbath van Immortal altijd een grote entertainer was (wat hij ook zelf zegt) blijft Ghaal nog bij zijn principes, de roots van Noorwegen liggen ook bij het heidendom en niet het christendom zoals tegenwoordig.
Ik meen wel eens foto's gezien te hebben van Immortal waar ze evil aan het poseren waren met harken, schoffels, e.d., maar die kon ik ook niet zo snel vinden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:19 schreef Vodkadruppel het volgende:
Tijdje geleden was er zo'n gimmick, van 3 gasten die deden alsof ze een blackmetalband hadden.
Die stonden op een site met fotos , op elke foto in de corpsepaint en met spikes
en dan lagen ze met zijn drieeen in bed of eentje was gras aan het maaien.
Iemand enig idee waar ik het over heb en eventueel nog een link weet?
Ja, het was een parodie op Immortal. Die fotos met tuinwerkzaamheden enzo, die zijn het.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik meen wel eens foto's gezien te hebben van Immortal waar ze evil aan het poseren waren met harken, schoffels, e.d., maar die kon ik ook niet zo snel vinden.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:51 schreef Mark het volgende:
Met Venom houdt het voor mij wel op qua black metal
Varg mocht willen dat hij naar huis kon.....quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:45 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Abigor is gaaf, de andere 2 kunnen inpakken en naar huis gaan.
En terecht.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:28 schreef Tokus het volgende:
[..]
Varg mocht willen dat hij naar huis kon.....
Veeg me opquote:
Ik denk dat Varg inmiddels wel naar huis wilt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:45 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Abigor is gaaf, de andere 2 kunnen inpakken en naar huis gaan.
Effe zonder dollen, hoelang zit die gast nou al vast dan?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:01 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik denk dat Varg inmiddels wel naar huis wilt.
Edit: te laat.![]()
Sinds '93 of '94 en hij zit nog wel een jaartje of 7.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:16 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Effe zonder dollen, hoelang zit die gast nou al vast dan?
15 jaar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:16 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Effe zonder dollen, hoelang zit die gast nou al vast dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |