abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:00:36 #31
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61001264
Ik luister het nog maar zelden. Vroegah, toen ik nog jong was veel meer. Het oude CoF, Emperor, Dimmu, Satyricon, Immortal, Dissection, Borknagar, Marduk, Mayhem, Necromantia (geen gitaar maar twee bassisten!) etc.

Dat "truie" underground geëmmer dat het moest klinken alsof je in een tochtige garage op je My First Sony stond op te nemen, nee dankje. Daar vond ik echt geen ruk aan. Net als dat gezeur dat je als black metalband absoluut geen geld mocht verdienen want dan was je "de scène" niet trouw Okee, Dark Medieval Times van Satyricon klinkt minder gepolijst dan Vempire van CoF maar toch is er wel te horen dat er meer kwaliteit in zit dan de zoveelste "vul-hier-iets-in-met-666-of-dark-in-de-naam"schoolband

Wat ik op een gegeven moment toch ook wel erg belachelijk hilarisch vond worden waren die clowneske pogingen om maar zo "evil" mogelijk over te komen. Wat vrijwel altijd resulteerde in een foto van een paar booskijkende knullen met pandabeermake-up terwijl ze met het keukengerei van mams en de klusmaterialen van paps in de achtertuin in de sneeuw stonden
En dat is dan weer totaal iets anders dan de promo foto's van CoF of Dimmu die in elk geval een bepaalde mate van zelfrelativering hadden.
De kerkverbrandingen, grafschenissen en moorden vond ik maar niks. Kinderachtig en absoluut niet stoer

De ontwikkeling van Mayhem vind ik trouwens best okee, de weg die ze zijn ingeslagen met A Grand Declaration of War bevalt mij prima. Ook de black metal "all-star band" Covenant (later The Kovenant) vind ik erg goed. Nexus Polaris is niet echt black maar wel een dijk van een album. De latere, Animatronik en Seti vind ik ook wel lekker. Maargoed, ik ben dan ook niet vies van een potje elektronisch geros en gebeuk verwerkt in de muziek.

Het boek Lords of Chaos heb ik ook nog, best interessant om te lezen, die ontwikkeling van black metal.

En wat ik nu luister, tja, zie sig
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:10:29 #32
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61001400
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:43 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Geen black.

Eerde gothic/doom, maar wel gaaf.
Tiamat heeft zijn wortels wel in black metal zitten hoor Luister maar eens Summerian Cry. Hoewel ze wel altijd wat meer experimenteel waren, wat langzamer. In Wildhoney en A deeper kind of slumber is het soms zelfs alsof Andrew Eldritch van de Sisters of Mercy meezingt qua stem. De laatste tijd zitten ze meer in de industrial/ebm/gothic hoek, net als Mortiis trouwens. Maar Mortiis was altijd al meer van de soundscapes en rustige muziek.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_61001498
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:00 schreef Elegy het volgende:
Wat ik op een gegeven moment toch ook wel erg belachelijk hilarisch vond worden waren die clowneske pogingen om maar zo "evil" mogelijk over te komen. Wat vrijwel altijd resulteerde in een foto van een paar booskijkende knullen met pandabeermake-up terwijl ze met het keukengerei van mams en de klusmaterialen van paps in de achtertuin in de sneeuw stonden
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_61001598
Marduk, Abigor en Burzum zijn mijn favorieten!
pi_61004908
quote:
Cephalic carnage (grindcore/mathcore) neemt in een nummer blackmetal als genre ook op de hak.
En Agoraphobic nosebleed (grindcore) heeft ook een nummer waarin blackmetal belachelijk wordt gemaakt.
Maar goed wat wil je ook als je eruit ziet als een panda beer met spikes die satan aanbid ofzo.
Daarom vind ik Anaal Nathrakh ook zo goed die kleden zich normaal en roepen niet elk nummer 666 en hail satan enzo.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:21:30 #36
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61005626
Die video van Immortal kan ik niet zien (wordt geblocked) maar ik ken wel die clip van Battles in the North. Dat ze daar in hun spandex broekjes een beetje tof staan te doen in de sneeuw Gelukkig vind ik hun muziek dan weer wel te pruimen, dat scheelt.

En dit natuurlijk dan:

pi_61006512
Van welke band is die panda
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:07:14 #38
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61006964
Geen idee, zoeken op black metal+panda gaf dit als mooi resultaat
pi_61007307
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:21 schreef Elegy het volgende:
Die video van Immortal kan ik niet zien (wordt geblocked) maar ik ken wel die clip van Battles in the North. Dat ze daar in hun spandex broekjes een beetje tof staan te doen in de sneeuw Gelukkig vind ik hun muziek dan weer wel te pruimen, dat scheelt.

En dit natuurlijk dan:

[ afbeelding ]

Nee joh dat is de knuffel Ghaal (zanger Gogoroth) Op het podium doet hij stoer maar eigenlijk is hij een watje die nog met een knuffel slaapt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:47:58 #40
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61008386
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:18 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee joh dat is de knuffel Ghaal (zanger Gogoroth) Op het podium doet hij stoer maar eigenlijk is hij een watje die nog met een knuffel slaapt.
Slapen met een knuffel is ook heel stoer! Ik slaap ook nog steeds met een konijnenknuffeltje
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:48:12 #41
222201 Han_som_reiste
Sarcastisch en vervelend
pi_61008410
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:18 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ghaal is één van de kerels die nog echt achter het Satanische idee was. Als je de docu "True Norwegian Black Metal" hebt gezien dan zie je dat ook wel. Waarbij Abbath van Immortal altijd een grote entertainer was (wat hij ook zelf zegt) blijft Ghaal nog bij zijn principes, de roots van Noorwegen liggen ook bij het heidendom en niet het christendom zoals tegenwoordig.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:45:50 #42
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_61014038
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:23 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Marduk, Abigor en Burzum zijn mijn favorieten!
Abigor is gaaf, de andere 2 kunnen inpakken en naar huis gaan.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_61014394
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:48 schreef Han_som_reiste het volgende:

[..]

Ghaal is één van de kerels die nog echt achter het Satanische idee was. Als je de docu "True Norwegian Black Metal" hebt gezien dan zie je dat ook wel. Waarbij Abbath van Immortal altijd een grote entertainer was (wat hij ook zelf zegt) blijft Ghaal nog bij zijn principes, de roots van Noorwegen liggen ook bij het heidendom en niet het christendom zoals tegenwoordig.
Ik meende juist dat hij alleen die satanische dingetjes liep te verkondig uit aversie tegen het Christendom, maar er zelf niets mee had. Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een mafkees natuurlijk. Als je twee veroordelingen voor mishandeling op je naam hebt staan, dan ben je niet helemaal lekker in je hoofd. Mensen die zich bezighouden met Shamanisme e.d. kan ik eigenlijk uberhaupt niet serieus nemen.
pi_61015016
Tijdje geleden was er zo'n gimmick, van 3 gasten die deden alsof ze een blackmetalband hadden.
Die stonden op een site met fotos , op elke foto in de corpsepaint en met spikes
en dan lagen ze met zijn drieeen in bed of eentje was gras aan het maaien.

Iemand enig idee waar ik het over heb en eventueel nog een link weet?
pi_61015140
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:19 schreef Vodkadruppel het volgende:
Tijdje geleden was er zo'n gimmick, van 3 gasten die deden alsof ze een blackmetalband hadden.
Die stonden op een site met fotos , op elke foto in de corpsepaint en met spikes
en dan lagen ze met zijn drieeen in bed of eentje was gras aan het maaien.

Iemand enig idee waar ik het over heb en eventueel nog een link weet?
Ik meen wel eens foto's gezien te hebben van Immortal waar ze evil aan het poseren waren met harken, schoffels, e.d., maar die kon ik ook niet zo snel vinden.
pi_61015360
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik meen wel eens foto's gezien te hebben van Immortal waar ze evil aan het poseren waren met harken, schoffels, e.d., maar die kon ik ook niet zo snel vinden.
Ja, het was een parodie op Immortal. Die fotos met tuinwerkzaamheden enzo, die zijn het.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 17:54:10 #47
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61015846
OMG, dat wil ik zien !
pi_61017187
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 16:51 schreef Mark het volgende:
Met Venom houdt het voor mij wel op qua black metal
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 augustus 2008 @ 19:28:32 #49
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_61017625
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:45 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Varg mocht willen dat hij naar huis kon.....
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_61017737
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:28 schreef Tokus het volgende:

[..]

Varg mocht willen dat hij naar huis kon.....
En terecht.
Wannabe Adolf.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 22:15:25 #52
222201 Han_som_reiste
Sarcastisch en vervelend
pi_61022560
Varg gaat binnenkort naar huis, hij heeft zelfs 2 kinderen en een derde op komst.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 22:25:38 #53
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61022951
quote:
Veeg me op
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:01:21 #54
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_61038436
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:45 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Ik denk dat Varg inmiddels wel naar huis wilt.

Edit: te laat.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:16:32 #55
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_61043025
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:01 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ik denk dat Varg inmiddels wel naar huis wilt.

Edit: te laat.
Effe zonder dollen, hoelang zit die gast nou al vast dan?
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_61043273
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:16 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Sinds '93 of '94 en hij zit nog wel een jaartje of 7.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:23:44 #57
222201 Han_som_reiste
Sarcastisch en vervelend
pi_61043285
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:16 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

15 jaar.
pi_61088800
Black metal . Vooral dingen als Satyricon vind ik helemaal geweldig. Heb hier ook vanalles staan in m'n verzameling, paar Darkthrone albums, bijna de hele Immortal discography en de lijst gaat nog wel even door.

Sommige kwaliteit van die black metal nummers is inderdaad echt te vreselijk. Ik heb op m'n eigen el-cheapo mp3 speler betere kwaliteit opgenomen dan sommige demo's die je nu nog hoort. Dan denk ik ook van probeer dan op z'n minst 'n beetje fatsoenlijk te klinken.

Die serie van die superlame black metal foto's ken ik ook ja. Je moet eens gaan zoeken naar "the 10 worst black metal pictures part 1 & 2" heb me suf gelachen toen ik die voor het eerst zag.
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2008 @ 22:37:25 #59
159966 lifeblind
pi_61096887
*black metaller meld*

Zit zelf voornamelijk in de black/doom hoek (aangezien ik over het algemeen 90% doom metal luister), ik heb persoonlijk niet echt zoveel met dat hak- en breekwerk black metal op 100.00 km/u, uitzonderingen daargelaten. Laatste jaren zit ik voornamelijk in de depressive/suicidal hoek, met bands als Nyktalgia, Sterbend, Forgotten Tomb, Silencer, Nocturnal Depression en Trist. De franse black metal scene intrigeert me ook best wel, en dan met name de periode midden jaren '90, ten tijde van Les Legion Noires. Bands als Vlad Tepes en Belketre kan ik de hele dag door naar luisteren. Die hele 'True Norwegian Black Metal' kan me eerlijk gezegd gestolen worden, ten minste, met die bands heb ik vrij weinig. Verders krijg ik ook nog een hele harde tampeloeris van Summoning, wat blijft die band door de jaren heen gaaf Heb vorig jaar toen ook die Vinyl box gekocht, maar ik vind het zonde om ze te draaien
pi_61144353
Bands die het bij nog steeds erg goed doen zijn Immortal, Satyricon, Emperor, Arcturus, Ulver, Dimmu Borgir, Enslaved, Limbonic Art, Mayhem en de oudere cd`s van Aeternus. Dit zijn voor mij toch de bands van de wat oudere garde die blijven boeien.

Een band zoals Gorgoroth is echt te wisselvallig als het gaat om de kwaliteit van albums. Natuurlijk moet je er van houden, maar een cd zoals "Incipit Satan" is echt een wangedrog van heb ik jou daar. Het laatste album daarintegen vind ik weer erg goed te pruimen. Misschien komt dat wel omdat er een fatsoenlijke drummer op de drumkruk zit die wel kan rammen, en niet geforceerd overkomt. Een band zoals Dark Funeral is helemaal om te huilen. Oudere albums zijn enigzins nog wel te doen, maar tegenwoordig vind ik het helemaal 10x niks.

Van de nieuwere lichting blackmetal bands volg ik eigenlijk alleen maar 1349 en Anaal Nathrakh. Mede omdat ik vind dat deze bands zich kunnen meten met de bovengenoemde namen, en nog steeds weten te overdonderen door een flinke pot agressie in de muziek te stoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')