abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60835919
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:13 schreef erodome het volgende:

[..]

wees dan sterk en zoek kracht in jezelf.
[..]

En daar ben ik het helemaal mee eens. Ook Ali heeft die kracht in zichzelf gevonden, alleen noemt hij dat god. En hij hangt zich volledig op aan die god die naast hem staat, kan niets meer zonder, wil niets meer zonder die god. Ondertussen wordt ie aardig misleidt omdat ie niet inziet dat heel die god zijn eigen kracht is.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60835938
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:15 schreef neo567 het volgende:

[..]

Nou nou,wat iemand er van maakt/schrijft, zonder wederhoor, is niet meteen de waarheid
Ik weet niet precies hoe ji jdit bedoeld, maar de God die Ali aanbidt (of zoals hij hem omschrijft nou daadwerkelijk de ZDA God is of niet doet er niet toe.. het gaat er om dat hij iets aanbidt zoals hij het neerzet).....

Ali heeft gezegd dat deze God best wel eens mijn kinderen om zeep kan gaan helpen zodat ik verdriet krijg en in mijn verdriet misschien wel bereid ben hem te accepteren.. ik weet dan immers ook tot waar hij toe in staat is... en zo nog ene heleboel zaken meer...
zo'n God zie ik als een monster!
heel simpel.
pi_60835966
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:04 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik merk helemaal niets. Jij wel??
Okee blijkbaar merkte ik dus dingen veel sterker dan ze in werkelijkheid waren!
't is ook geen exacte wetenschap he!
En misschien speelde een verkoudheidje van mezelf ook wel mee; ik loop hier ook al een poosje te klooien.
  Moderator donderdag 14 augustus 2008 @ 21:25:09 #129
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_60836045
Ik volg dit topic echt met ongeloof
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_60836109
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:25 schreef senesta het volgende:
wel veelzijdig he

allerlei zaken zijn al aan bod gekomen en allerlei zijpaden... van inmiddels Reikibehandelingen op afstand tot ....verzin het maar.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:27:25 #131
34793 neo567
You know who
pi_60836113
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:21 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe ji jdit bedoeld, maar de God die Ali aanbidt (of zoals hij hem omschrijft nou daadwerkelijk de ZDA God is of niet doet er niet toe.. het gaat er om dat hij iets aanbidt zoals hij het neerzet).....

Ali heeft gezegd dat deze God best wel eens mijn kinderen om zeep kan gaan helpen zodat ik verdriet krijg en in mijn verdriet misschien wel bereid ben hem te accepteren.. ik weet dan immers ook tot waar hij toe in staat is... en zo nog ene heleboel zaken meer...
zo'n God zie ik als een monster!
heel simpel.
Ja kan ik me voorstellen, heleboel vrome mensen beleven niet het geloof zoals jezus dat gebracht heeft:
Veel vreugde en feesten, maak het leven (ook voor elkaar) een feest, op elk denkbare manier met respect en fatsoen voor elkaar, maak het niet te moeilijk, dat resulteerd vaak in conflicten die kostbare tijd opslokken !
Keep It Simpel, als aan jezus moeilijke vragen werden gesteld gaf hij altijd simpele maar wel doordachte antwoorden!
pi_60836118
quote:
Dan zul je ook branden in de hel!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:28:05 #133
34793 neo567
You know who
pi_60836141
quote:
Of met echt ongeloof

Niet helemaal of helemaal niet
pi_60836143
quote:
hey

Ikke ook!!
Atheisten zijn toffe mensen!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60836164
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:27 schreef neo567 het volgende:

[..]

Ja kan ik me voorstellen, heleboel vrome mensen beleven niet het geloof zoals jezus dat gebracht heeft:
Veel vreugde en feesten, maak het leven (ook voor elkaar) een feest, op elk denkbare manier met respect en fatsoen voor elkaar, maak het niet te moeilijk, dat resulteerd vaak in conflicten die kostbare tijd opslokken !
Keep It Simpel, als aan jezus moeilijke vragen werden gesteld gaf hij altijd simpele maar wel doordachte antwoorden!
Wees lief voor elkaar!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:29:59 #136
34793 neo567
You know who
pi_60836191
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:28 schreef ToT het volgende:

[..]

Wees lief voor elkaar!
Juist en zie wat er gaande is met de mensheid op dit wereld podium, dat kan nl makkelijker als 100 jaar geleden!
pi_60836232
Tjezus, het nadeel van een krachtige Reikibehandeling sturen is dat je na afloop met zulke koude voetjes zit!

Veel energie sturen = flink aarden = veel energie (warmte) door je voetjes heen.
Behandeling afgelopen? Warmte weg!

Al wel eens op een ijskoude winteravond je voetjes de hele avond op de kachel gehouden en daarna ermee op de koude vloer gaan staan?
Zoiets dus!
pi_60836277
quote:
Hallo senesta
Genieten is toegestaan!!!
pi_60836312
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Door kennis van feiten, mijn geloofsvorm gaat redelijk hand in hand met feiten, vele malen beter dan het christendom in welke vorm dan ook zal doen.
Persoonlijke ervaringen, ik heb hele goede ervaringen, ik zie mijn geloofsvorm nog geen andersdenkende verafschuwen of erger, ik zie mijn geloofsvorm niemand tot de hel veroordelen, tot eeuwige verdoemenis en andere martelpraktijken.
Bevestiging, nee niet in de bijbel, maar in de wereld, in de natuur, in gevoel, echt overal om me heen, de tekenen zijn legio, er is niets dat mijn geloofsvorm tegenspreekt, het gaat zelfs hand in hand met wetenschap, het meeste althans
Oke, ik heb hetzelfde. Is nu onmogelijk over te discussieren denk ik, te uitgebreid. Dan komen we vast in een evolutiedebat enzo terecht en dat zie ik niet zitten.
quote:
Ik mess nergens mee, ik ben zeer voorzichtig, weet waar ik mee bezig ben en waar ik niet mee bezig ben.
Ik gebruik wat ik van die hogere krachten heb gekregen, waaronder mijn verstand en mijn hart, in vind vreugde, ik zie de gevolgen van wat ik doe, ik ken de gevolgen.
Ik let erg goed op dat wat ik doe om de juiste redenen is en ga niet tever.
Dat geloof ik niet. Ik geloof dat je teveel zelfvertrouwen hebt.
quote:
Het leven is hard soms, kwam dat omdat je liefde nastreefde om om andere dingen ali, dingen die nu nogsteeds spelen misschien, dat waarom je zo fek bent in je vorm van geloven.
Ik hoop voor je dat de klap nooit meer gaat komen, maar komt die wel, wees dan sterk en zoek kracht in jezelf.
Roll eyes. Ik heb geen psychiater nodig. Als je zo van de liefde bent, respecteer mij dan en doe niet net of ik een jongetje met problemen ben. Daar ben ik niet van gediend. We kunnen over inhoudelijke zaken praten en de rest doet er niet toe.
quote:
Waarom jij met al je slechte keuzes wel en ik niet dan?
Denk niet dat ik nooit naar god gezocht heb ali...
Dat weet ik niet. Ik vraag mij zovaak af waarom ik juist nu al op zo'n jonge leeftijd dit heb gevonden. Ik zie het als genade van God. Ik weet dat ik die ontvangen heb omdat God van mij houdt, maar waarom nu precies weet ik niet. Het zal wel in Gods grotere plan van redding passen. Misschien komt jouw tijd nog. Misschien wil je van binnen eigenlijk niet dat jouw tijd komt. Ik weet het niet.
quote:
Dat hoeft niet, het is gewoon wreed om dat op die manier te doen met de straffe van de hel erop als je het fout doet.
Maar het leven is voor God te kostbaar om het te laten vervuilen met ook maar het kleinste beetje onrechtvaardigheid, oneerlijkheid, kwaad, egoïsme, etc. Als je het leven, ieders leven en God niet ten volle respecteert, respecteert God jouw leven ook niet.
quote:
Nope ali, omdat jouw god zegt mij te doden waar je me ziet(dood de heks!), omdat jouw god mij laat branden voor eeuwig en altijd, mij zal martelen op verschrikkelijke manieren, alleen omdat ik niet presies zijn zin heb gedaan.
Nee, dat is niet waar. Er komen een aantal plagen aan het eind, en daarna de dood. Geen eeuwige marteling. Zie andere posts en topics. Gods zin is dat je je medemens liefhebt en God's geboden bewaart omdat die goed voor je zijn. Als je daar niet voor wil kiezen, moet God op een gegeven moment ingrijpen.
quote:
Omdat ik die hem wel degelijk heeft gezocht nooit antwoord heeft gekregen behalve en blik op wreedheid voor andersdenkende, een blik waaraa ik me niet kan conformeren.
Omdat jouw god zelfs mensen die wel degelijk goed hebben geleefd, die niemand kwaad hebben gedaan de hel toewenst.
Maar God kijkt in het hart. God weet wat iemand weet en gelooft en weet of iemand werkelijk zoekt naar het beste of maar doet alsof. Gods oordeel is rechtvaardig.
quote:
Ik doe misschien dingen die jij afkeurt ali, nee beter gezegd ik doe dingen die jij afkeurt, maar weet wel dat ik altijd mijn best doe om geen kwaad te berokkenen, niemand, dier noch mens kwaad te doen en dat daar veel meer moeite inzit dan jij denkt met je doe alles maar wat je wil.
Daar herken ik mij volledig in. Het is een nobel streven om goed te willen doen, maar als je uiteindelijk nog steeds niet 100% goed doet, wat is dan de werkelijke waarde daarvan? De vraag is dus eigenlijk wat goed en kwaad is.
quote:
Ik ken mijn eigen normen en waarden ali, die zijn niet als die van jou, maar vergis je niet in hoe zwaar dei gelden in mijn leven.
Ik geloof meteen dat je principes, normen en waarden hebt en je daar sterk aan houdt, dat deed ik ook in mijn new age tijd. Daar ben ik zelf uiteindelijk ook aan kapot gegaan, omdat niet iedereen diezelfde normen en waarden erop nahoudt. De vraag is dus echter of die normen en waarden eigenlijk wel echt goed zijn. Dat kan je alleen weten als je de waarheid weet. En daar heb je feitenkennis voor nodig. Ik geloof dat ik iets meer feitenkennis heb over de dingen die hiermee te maken hebben dan anderen. Das ook de reden dat ik me bekeerd heb. We kunnen er dus een feitentopic van maken, zoals het bedoeld was, dan worden er misschien wat meer zaken helder.
pi_60836360
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:29 schreef neo567 het volgende:

[..]

Juist en zie wat er gaande is met de mensheid op dit wereld podium, dat kan nl makkelijker als 100 jaar geleden!
Precies, en daarom kan "Oneness" misschien ooit wel eens echt gebeuren!

Ik zie daar geen onderdrukking en bloedvergieten in.
De mensheid kan verbroederen!
Is dat niet wat God wil?
Iedereen in zijn waarde laten.
Iedereen mag geloven wat-ie wil: De naam van God klinkt over ieders lippen anders, maar bijna iedereen gelooft wel in een godheid.
Wat boeit het nou wat voor naam je Hem geeft en wat voor regeltjes je gelooft die je van hem/haar moet volgen?
Doe lekker je eigen ding en wees gelukkig.
Dat is toch het enige wat een godheid zou kunnen wensen? Een gelukkige, vredelievende wereldbevolking die dat voor elkaar gekregen heeft zonder dreigementen van hel en verdoemenis.
DAT zou de perfecte creatie zijn voor God! Als zoiets gebeurt moet God toch besseffen dat Hij Zijn werk goed gedaan heeft?
pi_60836422
Je zegt dus eigenlijk ali dat ik die genade van god niet waard ben, nooit waarachtig geweest ben en jij wel, kom op jongen, hoever wil je gaan????
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_60836426
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:09 schreef Topspin het volgende:

[..]

Dat is per mens verschillend
Is dat zo?

Stel nou dat ik het goed vind om jou dood te maken. Wat moet er dan gelden als wet?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:37:19 #143
34793 neo567
You know who
pi_60836444
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Precies, en daarom kan "Oneness" misschien ooit wel eens echt gebeuren!

Ik zie daar geen onderdrukking en bloedvergieten in.
De mensheid kan verbroederen!
Is dat niet wat God wil?
Iedereen in zijn waarde laten.
Iedereen mag geloven wat-ie wil: De naam van God klinkt over ieders lippen anders, maar bijna iedereen gelooft wel in een godheid.
Wat boeit het nou wat voor naam je Hem geeft en wat voor regeltjes je gelooft die je van hem/haar moet volgen?
Doe lekker je eigen ding en wees gelukkig.
Dat is toch het enige wat een godheid zou kunnen wensen? Een gelukkige, vredelievende wereldbevolking die dat voor elkaar gekregen heeft zonder dreigementen van hel en verdoemenis.
DAT zou de perfecte creatie zijn voor God! Als zoiets gebeurt moet God toch besseffen dat Hij Zijn werk goed gedaan heeft?
Helemaal volgens mij !
Dat lijkt op het moment een utopie, maar dat "hoeft" helemaal niet zo te blijven
pi_60836474
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:36 schreef erodome het volgende:
Je zegt dus eigenlijk ali dat ik die genade van god niet waard ben, nooit waarachtig geweest ben en jij wel, kom op jongen, hoever wil je gaan????
Iedereen is de genade van God waard! De genade van God is gratis, niet door werken. Ik weet het niet.

Aan de andere kant zijn wij nu wel in gesprek. Daar kan je ook iets mee doen.
pi_60836481
Als jij kapot ging aan het feit dat anderen zich niet aan de New Age regeltjes hielden, dan vraag ik me af of je het allemaal überhaupt wel begrepen hebt.
pi_60836489
Moet je eerst de christenen en islamieten van hun geloof halen voordat je kunt komen tot oneness Vervolgens de bhoeddisten en het jodendom weghalen en vervolgens iets maken waar iedereen zich in kan vinden. 1 wereld geloof dus ontwikkelen waar ruimte is voor ieders opvatting zonder te spreken van een hel als je fout leeft.

Bhoeddisme niet eens weghalen maar erin verwerken in dat nieuwe geloof net zoals reiki erin verwerkt kan worden en zelfs Jezus en Allah
  Moderator donderdag 14 augustus 2008 @ 21:39:19 #147
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_60836510
Wat voor feiten heb je dan Ali?
En feiten die wat precies bewijzen?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_60836516
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Is dat zo?

Stel nou dat ik het goed vind om jou dood te maken. Wat moet er dan gelden als wet?

jij víndt het toch ook rechtvaardig als wij doodgemaakt worden enkel en alleen omdat wij anders denken?
pi_60836519
Hoeveel mensen lezen er eigenlijk alleen maar maar posten niks of zelden?
pi_60836551
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Is dat zo?

Je gaat nu weer richting het extreme toe, als ik bedoel dat het per mens verschillend is dan leg ik niet direct de link naar moordenaars maar eerder milder in het grijze gebied.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')